Uncategorized
FOTO: Mica Unire, sărbătorită de copiii de la două grădiniţe din Aiud, cu predare în limba română şi maghiară. Desene, hora unirii şi costume populare
Vineri, 24 ianuarie, de ziua Micii Uniri, copiii de la două grădiniţe din municipiul Aiud au demonstrat încă o dată că prietenia nu ţine cont de etnie sau culoare. Cei mici aparţin de Grădiniţa cu program prelungit nr. 2 Aiud şi Grădiniţa cu program normal nr. 4 Aiud, în care limbile de predare sunt română, respectiv maghiară. Ei şi-au prezentat reciproc costumele populare, pe care apoi le-au reprezentat prin desen, au învăţat simbolurile naţionale, pe care le-au redat apoi pe harta ţării, iar la final au dansat hora unirii ca simbol al legăturilor de prietenie.
Citește și 24 ianuarie 1859: „Mica Unire”, primul pas spre România. Cum s-a făcut Unirea Principatelor Române sub domnia lui Cuza.
Pe data de 24 ianuarie, când pe cuprinsul României s-a sărbătorit „Mica Unire” a fost şi un prilej de demonstrare a dorinţei de înţelegere între cele două etnii care vieţuiesc de veacuri în Aiud.
Asta au încercat să arate şi copiii de la Grădiniţa cu program prelungit nr. 2 Aiud şi Grădiniţa cu program normal nr. 4 Aiud, în cadrul unei acţiuni organizate ca un parteneriat între două instituţii.
În dorinţa de a arăta celor prezenţi că „dacă vrei, se poate trăi în prietenie şi pace”, cei mici îndrumaţi de educatoarele Ioana Arghiuş, Adina Herţa, Szakacs Ana, Nagy Monica, Ferencz Elisabeta şi-au prezentat costumele populare şi au învăţat simbolurile naţionale.
„Colaborarea dintre grădiniţele noastre a devenit o tradiţie. Acum continuăm un proiect de parteneriat pornit în anul 2004 care facilitează desfăşurarea unor activităţi extracurriculare comune de către copii de diferite etnii, provenind din regiuni etnoculturale şi geografice diferite. Hora încinsă vineri, 24 ianuarie, de către preşcolarii celor două grădiniţe partenere este un exemplu de netăgăduit în acest sens. Parteneriatul nostru stabilit după acest model a avut un impact pe termen lung: colaborările noastre au continuat să se dezvolte din ce în ce mai mult de la un an la altul, iar copiii şi educatoarele acestora au leagat prietenii durabile”, a transmis Cornelia Soporan, directoarea Grădiniţiei cu program prelungit nr. 2 din Aiud.
Au mai fost organizate excursii, ateliere de lucru, activităţi artistice şi recreative, unde copiii lucrează împreună, participă la exerciţii de cunoaştere reciprocă, desenează, recită, cântă, dansează, învăţând astfel despre tradiţiile, obiceiurile şi cultura celorlalte grupuri etnice.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News