Eveniment
FOTO: Școala ”ALTFEL” la Colegiul Naţional Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia. Nervi, urlete, mobilier distrus. Mărturia unui elev, reacția conducerii
Paturi răsturnate, haine aruncate pe jos şi bunuri distruse într-un dormitor al elevilor de la Colegiul Naţional Militar „Alba Iulia”. Sunt detalii surprinse în imagini şi transmise redacţiei de un elev din clasa a XII-a al Colegiului Militar, care a relatat cum s-a desfăşurat prima zi din săptămâna „Şcoala Altfel”, la instituţia prestigioasă din Alba Iulia, dincolo de „perdea”.
Acesta susţine, sub protecţia anonimatului, că, în loc de activităţi extracurriculare recreative, elevii au avut parte de teste şi ore de studiu, dar şi de o „corecţie” din partea administratorului de companie, care, potrivit sursei citate, este cel care, într-o „criză de nervi”, a „distrus” dormitoarele.
Vă prezentăm, integral, mesajul primit la redacţie:
Luni 18 aprilie, o zi însorită, frumoasă, numai bună pentru activități extracurriculare recreative. Prima zi din săptămâna „Școala altfel”. Toți elevii Colegiului Național Militar „Mihai Viteazul” speram că vom avea o zi activă, plină cu activități sportive, activități recreaționale sau timp liber la dispoziția elevului. Până la urma e săptămâna școală altfel, nu?
În schimb, începem ziua cu o ora de studiu urmată de un test de o oră și jumătate la limba engleză. Am zis „OK, fie, după 3 ani și jumătate de învățat, încă un test nu e mare lucru”…
Am susținut testul. Am început la 9, am terminat la 10:30 și eram gata să începem activitățile sportive, conducerea în schimb a avut alte planuri pentru noi. Ne-au obligat să stăm de la 10:30 la 14:00 în clasă… Fie… Am mai făcut asta… „Măcar o să avem timp liber și activități după-masă.”
Urmează raportul companiei, unde ne-au obligat să coborâm cu uniforma de iarnă completă în soare, la o temperatura de 25°C, urmează masa de prânz (care e tot mai proastă pe zi ce trece, cu toate că ne-au mărit norma de hrană) şi, în sfârșit, mult așteptatul timp liber.
Ne punem să ne odihnim măcar 2 ore, plănuind ca pe la ora 6 sa susținem o competiție sportivă la fotbal cu întregul an de studiu, însă planurile s-au schimbat… De ce? Pentru că mult iubita conducere a hotărât că ne vor mai ţine încă 4 ore încuiați în clase ca să putem învăța… Că doar 3 ani și jumătate nu au ajuns, nu? Ne-am pus toți să dormim până la ora 17 (la 17 începe studiul)…
Pe la 16:55, minunatul administrator de companie vine în companie, nemulţumit că nu eram deja toți elevii la clase…
Și a început calvarul. Urlete, înjurături adresate elevilor, și nu numai. A început „raidul” în cele 8 dormitoare în care stam noi de 3 ani… Și a răsturnat paturi, a răsturnat dulapuri, a răsturnat rastele, a răsturnat uscătoare pline cu haine proaspăt scoase din mașină de spălat, a spart căni, borcane în care țineam zacusca sau gem, ne-a aruncat din dulapuri până și pernuțele de dinți pe jos, a rupt mese primite de la liceu, pe care evident tot noi o să fim nevoiți să le plătim.
Acum…
E ora 18:30 și noi stăm la clasă degeaba… De ce pentru clasa a 12-a de la prestigiosul Colegiu Național Militar „Mihai Viteazul” școala altfel implică mai multă carte și mai multă curățenie în loc să implice activități extracurriculare?
Comunism, abuz de autoritate, abuz de putere… Pentru unele persoane din această instituție, elevii sunt doar niște marionete pe care să își verse nervii… Jalnic. Mi-e scârbă!
Pentru a verifica situaţia, am contactat conducerea Colegiului Naţional Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia. Comandantul unităţii, colonel Marcel Domşa, ne-a confirmat o parte dintre informaţiile primite la redacţie.
Şi anume că în unitatea de învăţământ militară există regulament strict, atât în privinţa păstrării curăţeniei în spaţiile acesteia de către elevi, cât şi a celorlaltor condiţii.
În ceea ce priveşte uniforma, ţinuta de iarnă se schimbă, tot potrivit regulamentelor interne, cu cea de vară, abia la 1 mai.
„Posibil să existe frustrări la nivelul unor elevi, pentru că regimul într-o şcoală militară este mai strict. Noi am încercat să le oferim toate condiţiile în aşa fel încât să poată să îşi desfăşoare activitatea şcolară potrivit regulamentului”, a spus Domşa.
Comandantul a confirmat şi incidentul, care s-a petrecut în trei dormitoare ale elevilor. Din datele acestuia, unii elevi au refuzat să facă ordine în aceste spaţii, astfel că „administratorul de subunitate a dispus măsuri în consecinţă”. Potrivit conducerii colegiului, subofiţerul a găsit mâncare pe mese, haine pe paturi şi dezordine, iar elevii nu ar fi vrut să se conformeze.
„În această seară se discută situaţia, inclusiv cu elevii, pentru a veadea care sunt nemulţumirile şi ce măsuri se impun. Însă sunt cazuri izolate”, a încheiat comandantul.
Vezi şi FOTO: ,,Școala altfel” la Colegiul Naţional Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia. Curs de prim ajutor, prezentări, drumeţii şi antrenamente
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Trif
luni, 18.04.2016 at 21:01
Foarte bine le-a facut. nu s-au conformat asa si merita. Din punctul meu de vedere ar trebui exmatriculati si pusi la plata, incalcand multe ordine de disciplina si conduita militara plus de distribuire in public a unor informati din incinta unitatii militare. Au vrut liceu militar, sa taca si in inghita daca nu pot pleca!
Absolvent CNMV
luni, 18.04.2016 at 22:28
Mi se pare ca aveti o mentalitate foarte gresita legata de acest subiect, sper totusi ca in necunostiinta de cauza. Pot sa completez cele scrise in articol prin a confirma ca evenimentele de genul acesta nu sunt cazuri izolate, si nu se datoreaza neaparat nerespectarii ordinelor.
P.S:Violenta nu este o solutie!
Anonim
luni, 18.04.2016 at 22:36
Interesantă opinie! Am vazut fisa postului pentru ofițerii si angajați ai instituțiilor militare si nicăieri nu scria ca este acceptata o asemenea conduita! In aceste condiții nu se poate vorbi de o armata profesionista! Departe de a fi macar rezonabili! Oricum felul in care ați scris mesajul, doar la nivel de punctuație, sa nu vorbim si de semantica, va recomanda profesionalismul!
Marius
luni, 18.04.2016 at 23:11
Mai sunt oameni care gandesc ca tine?
Anonim
marți, 19.04.2016 at 00:08
Ești cumva din interior? Cine te-a pus să scrii astfel de tâmpenii? Comuniștilor ce sunteți, când ne vom scăpa de voi și de mentalitățile voastre tâmpite? Nu ați învățat nimic din ceea ce s-a întâmplat pe 10 aprilie, la col.mil.Câmpul Lung!
ban alexandru
marți, 19.04.2016 at 02:09
Esti **** f.m.m de comunist
Cristian Popescu
marți, 19.04.2016 at 09:45
Actiuni si reactiuni !!!! … Domnule Trif…sunt multe de spus… Reactia dvs nu se potriveste … Cineva a gresit…regretabil .. Reactia a la Bounty ” din partea elevilor militari ( elevi nu inca militari) e de inteles…un adevarat leader stie sa gestioneze si sa comande … Domnul plt.maj ..cu siguranta o sa invete din situatia asta… Si el si elevii … Cunosc personal cadre din liceu pentru care nu e de ajuns o palarie s o dai jos…. Cu siguranta reactia dvs e nepotrivita uar vis a vis de ” taci si inghite” trebuie sa va cereti scuze…. Neaparat
angela
marți, 19.04.2016 at 13:54
Măi domnule tu ești chiar prost ! Ei sunt cei care îți vor apăra curu în caz de, Doamne ferește, război ! Acești copii care și-au sacrificat copilăria pentru reguli, disciplină și carte sunt de admirat nu de arătat cu degetul. Până la urmă sunt și ei copii . Dar aș vrea să te întreb : tu a-i făcut armata ? De asta merge țara asta cum merge că stăm și înghițim mizeriile altora. Acești copii au avut curajul să arate țării realitatea , astfel de cadre nu au ce căuta să lucreze cu oameni nu cu elevi.
Cazac Cozmin
joi, 21.04.2016 at 22:52
Este exagerat sa va referiti la „acesti copii” .”Acesti copii” au incercat printr-o petitie semnata de peste 95% dintre ei sa isi ajute administratorul , care la randul sau i-a ajutat 4 ani de fiecare data cand au avut nevoie si in orice mod, insa nu au reusit din cauza unui coleg al lor care intr-un exces de zel a considerat sa faca el „pe eroul” , vorbind in numele celor care pe el nici nu il saluta cand il intalnesc pe hol „datorita” frumosului sau caracter.Acesta este adevarul , cel care a scris articolul a fost si cu atat mai mult o sa fie un nimic pintre noi toti,noi care suntem cu adevarat „lm-isti” si care nu avem nevoie sa ne etalam frustrarile in fata tuturor pentru a obtine compasiunea unor oameni care nici macar nu ne cunosc , deoarece cadrele militare si didactice sunt mult mai in masura sa ne ajute cu adevarat, nu doar cu postari aiurea .
Bau Bau
marți, 19.04.2016 at 14:14
Esti cu capul nene!
Cunosti regulamentul de ordine interioara din cadrul institutiilor militare de invatamant?
Esti constient ca militarul nu e in primul rand militar conform Conventiei de la Geneva si Constitutiei?
Punctul tau de vedere e la fel de mediocru precum IQ-ul tau e cat numarul pe care il porti la pantof.
Fa un bine Romaniei si verifica cu degetele daca prin priza din casa trece curent continuu sau curent alternativ.
domsa_marcel_caprarescu
miercuri, 20.04.2016 at 08:28
mai tRIF.esti un… IMBECIL …si tu…aceste fapte au mai fost in acest liceu…dar s-a tinut la secret…acum…acesti bravi copii n-au facut altceva decat sa se apere cum stiu ei mai bine…e capararie ce a facut administratorul nu invatamant…mai ales ca sunt in perioada Scoala altfel …acesti copii au de pregatit bacalaureatul apoi admiterea…si vine un r***** sa-i terorizeze …?!…pana cand?…au fost provocati de ***** altfel nu se intampla…FELICITARI BRAVI COPII !!!…Domnul Marcel Domsa il apara pe acest…***** cu R.O.I.? (regulament de ordine interioara)…te intreb si va intreb pe toti daca acel retardat avea sarcina sa injure copiii sa distruga mobilierul?…mobilier achizitionat de liceu prin donatiile parintilor …acei 2% din salariu…va spun concluzia anchetei …parintii si copiii vor fi vinovati…*******-ul…???…IA-L ACASA TRIF…SA-TI EDUCE COPIII TAI !!!….
Elev
luni, 18.04.2016 at 21:27
Au mai fost si alte cazuri , dar este prima data cand se spune adevarul sau mai bine zis se arata.
Ce s-a povestit mai sus este un lucru „decent” . Sunt alte cazuri care ma fac sa ma intreb cum am rezistat si cum rezista altii.
Cazac Cozmin
joi, 21.04.2016 at 22:09
Eu nu imi amintesc de alte cazuri asemanatoare si am curajul sa spun asta fara sa ma ascund aub anonimatul numelui de „Elev”.Articolul este rezultatul unor frustari ale unui elev , care insa nu ne reprezinta pe restul , deci generalizarea atitudinii impotriva domnului administrator nu isi are locul.In plus , eu ma intreb de ce a fost nevoie „sa rezisti” , cand puteai foarte simplu sa pleci si sa scapi de „chin” .
Anonim
luni, 18.04.2016 at 21:31
Ca de obicei conducerea incearca sa musamalizeze totul..NU, nu este un caz izolat, se intampla zilnic..ma bucur ca cineva a avut curajul sa arate lucrurile asa cum sunt!
absolvent C.N.M.M.V.
marți, 19.04.2016 at 01:31
Ce-ți mai place să exagerezi… „se întâmplă zilnic”
Cazac Cozmin
joi, 21.04.2016 at 22:37
Nu stiu cum sa iti spun fara sa iti spulber conceptia , insa conducerea nu a incercat sa musamalizeze nimic, a aplicat regulamentul fara nici un fel de ezitare si asta nu este un secret .Musamalizarea vine insa din partea presei, care pentru a „improsca noroi” in imaginea unei institutii (activitate de altfel specifica presei), prezinta doar partea adevarului care satisface apetitul pentru „scandal” al publicului ,evitand sa ceara si opiniile celorlalti elevi pentru a nu strica imaginea creata.
moderatorul de serviciu
joi, 21.04.2016 at 23:20
@Cazac Cosmin, presa nu a improscat cu noroi. Administratorul nervos a murdarit institutia cu noroi. Bine a facut baiatul ca a facut publica iesirea nervoasa a administratorului. Pentru ca dupa paravanul unor ”regulamente stricte” in aceste institutii militare anumite cadre fac abuzuri grave. O fi LM un liceu de elita dar asta nu are nicio legatura cu mizeria pe care niste nesimtiti le-o fac elevilor. Asta nu este educatie. Iar conducerea liceului trebuie sa ia masuri. Daca la o gradinita o educatoare a fost data afara pentru ca a urlat la copii si aici trebuie sa se intample la fel. Administratorul poate sa mearga la psihiatrie nu la cel mai bun liceu din Romania.
Cazac Cozmin
vineri, 22.04.2016 at 13:33
Este exagerat sa vorbiti despre abuzuri grave si iesiri nervoase la noi in liceu.Este adevarat , administratorul a exagerat putin, rasturnand 2-3 paturi si o masa ,insa pozele au fost facute dupa ce „eroul” care impreuna cu unii colegi s-au gandit sa mai nuanteze putin situatia si sa rastoarne si ei restul,ca mai apoi sa se laude ce farsa au facut ei.Pozele au fost facute doar pentru amuzamentul elevilor , precum si o filmare cu ruperea unei mese ,insa cel care a facut postarea a reusit sa se foloseasca de aceste poze pentru a-si exprima propriile frustari , intelesul situatie denaturandu-se.Mai rau , el a vorbit in numele nostru, al colegilor sai , insa eu unul ma simt jignit sa ajung sa ma reprezinte o persoana ca el , si ceilalti colegi ai mei imi impartasesc de asemenea opinia.Ar fi cazul sa verificati mai multe surse inainte sa lansati o asemenea stire care distruge imaginea unei institutii, a unei persoane si cu atat mai mult pretinde sa exprime opinia elevilor.Nu avem nevoie de „ajutorul” dumneavoastra sau de compasiune , ne putem descurca foarte bine si singuri cum am facut pana acum .
moderatorul de serviciu
vineri, 22.04.2016 at 15:04
Informatia a fost verificata inclusiv la comandantul unitatii. In plus ce dovada mai mare ai fi vrut? Fotografiile facute imediat dupa ce administratorul s-a dezlantuit . Chiar tu spui ca administratorul a rasturnat 2-3 paturi si o masa. Iesirile astea sunt nu sunt normale pentru un cadru dintr-o institutie de invatamant pentru minori. Aici nu este vorba de compasiune pentru voi ci de respectarea unor legi cu privire la tratamentul minorilor in institutiile de invatamant.
ioan voda cel cumplit
luni, 18.04.2016 at 21:48
Pfoaiiii!
Anonimous111
luni, 18.04.2016 at 21:58
Toti elevii din acest colegiu putem afirma ceea ce scrie mai sus.
Anonim
luni, 18.04.2016 at 22:19
Toti elevii acestei generații, cat si a generațiilor anterioare pot confirma acest tip de comportament! Dar nah…toate trec!!! Cu toate ca uneori acesta” armata” încalcă drepturile omului…trebuie precizat faptul ca nu toti „administratorii” se comporta asa! In fiecare generație exista câte unul!
sabin
luni, 18.04.2016 at 22:41
comunisti **** . cine va credeti bai ? va puneti si voi cu saracii elevi, le aruncati lucrurile personale pe jos , ***** . Parinti lor au platit pentru obiecte , si voi , niste frustrati jenibili , va credeti in armata !? . Frustrati ****** ce sunteti .
Tania
luni, 18.04.2016 at 22:55
@Trif – am in bucatarie niste cartofi care sunt cu mult peste nivelul tau de intelegre.
Eu
marți, 19.04.2016 at 23:45
Tanti a tot stiutoare ia citeste matele aici si apoi sa vorbesti!! Sunt militari,sa se comporte ca atare. Da a exagerat Plutonierul dar nu aveau voie sa puna poze pe internet
Absolvent si actual student
19/04/2016 – 10:25
avatar
Multi nu-si pun intrebarea urmatoare: Daca acei elevi erau unde trebuie la ora respectiva ( adica la clase ) si in camere era curatenie ( asa cum trebuie sa arate o camera de militari ) , s-ar mai fi intamplat acest „incident” ? Nu sustin iesirea plutonierului respectiv ( cred si stiu cine este dansul ) , dar oarecum ii dau si dreptate pentru „criza de nervi avuta ” ( nu toti elevii cunosc ce responsabilitate au cadrele de acolo, ei stiu ca sunt sanctionati (chiar si salarial) daca superiorii gasesc mizerie in camere ? . Si as dori sa inchei cu faptul ca cea mai mare greseala a fost distribuirea acestor poze presei, din incinta unei unitati militare, acest lucru este inadmisibil ( ce asteptari sa mai avem de la respectivul daca urmeaza in continuare sistemul ? ). In concluzie aceasta problema putea fi rezolvata in ” familie” , astfel incat administratorul sa fie sanctionat intern, daca a gresit.
alice
luni, 18.04.2016 at 23:17
Este inadmisibil ce s-a intamplat acolo, in ce lume traim? Rusine administratorului de companie, sper ca va fi sanctionat si destituit din functia de care abuzeaza in asa hal sI la fel Inspectoratul scolar sa ia masurile de rigoare. Este colegiu militar,da, dar nu bataia de joc a celor care cred ca au dreptul sa faca asa ceva! Frumos exemplu!!! Rusine, rusine,rusine!!!
Cazac Cozmin
joi, 21.04.2016 at 22:27
Doamna/domnisoara „alice” , nu vreau sa va stric placerea de a arunca „rusine” in stanga si in dreapta dupa bunul plac doar pentru a va etala simtul dumneavoastra civic , insa ar fi cazul sa stiti cum s-au petrecut cu adevarat lucrurile inainte de a-l acuza pe domnul administrator sau pe oricine altcineva.Informatiile pe care presa le-a pus la dispozitia publicului sunt foarte bine alese, astfel ca imaginea creata sa fie una care „sa prinda” , insa ar fi bine sa se arate intregul adevar .De exemplu , ar putea ca pe acest site sa se adauge o completare care sa arate cum astazi s-a semnat o petitie de peste 95% din elevii subordonati fostului administrator pentru ca acesta sa nu fie destituit din functie , insa din cauza unui elev de la care a luat nastere acest articol nici macar eforturile celorlalti elevi nu mai au efect.
Absolvent
luni, 18.04.2016 at 23:38
Lucrurile sunt scoase din context, e foarte usor sa se creeze o imagine greșita din exterior. Cred ca reacția elevilor e usor exagerata, imi pare rău sa vad ca dupa 3 ani unii nu au reușit inca sa se adapteze si își vărsa frustrările public la modul acesta. Nu se numește colegiul militar întâmplator, a fost o alegere proprie si personală de a fi elevi militari si nu civili. Sunteți cruzi, intr-o zi poate o sa realizați. Te intrebi cum mai rezisti? Ei bine asta construiește caractere, daca nu mai poti, cere-te afara! Si promovând astfel de articole participam la îndobitocirea populației. De aici vine mentalitatea acestui popor: „Noua ni se cuvine”, dar ceea ce avem noi de făcut, am făcut?! Am dat inainte de a cere, am respectat inainte de a pretinde?!
planton 3
marți, 19.04.2016 at 10:58
Esti un Şocâte! Daca sti cum zic !?
Anonim
marți, 19.04.2016 at 12:12
Mai exista Socatele pe la companii?!?
planton 3
marți, 19.04.2016 at 14:27
Nu mai stiu pe unde e Şoky..am terminat in 2010.
Eu
marți, 19.04.2016 at 00:36
@Tania??? Trif sigur e unul dintre cei de la conducere sau prieten cu ei 😉 este singurul comentariu care spune ca e foarte bine ce a facut administratorul.
Totul va fi musamalizat ca de obicei.
Romania. 😉
absolvent C.N.M.M.V.
marți, 19.04.2016 at 01:22
Dragilor… V-aș ruga pe cei care nu aveți nici o tangență cu viața militară să vă abțineți de la comentarii. Nu aveți nici o bază solidă pentru a lua parte la discuție.
Sunt un fost absolvent al colegiului. N-am fost premiant, ci mai tot timpul mă luptam pentru o notă de trecere. Și aș vrea să explic unele lucruri.
De-a lungul celor patru ani de colegiu militar am avut multe frustrări legate de sistem, conducere, profesori, hrană și multe altele. Acum, privind înapoi îmi dau seama că majoritatea acestor frustrări se datorau inadaptării mele la regimul militar. Eram un elev inadaptat. Și când spun ”inadaptat” mă gândesc la atitudini și comportamente care erau în afara oricărui regulament. Pe lângă mine, mai erau 119 colegi… Fiecare cu ofurile sale, cu personalitatea sa. E greu pentru un cadru militar să se confrunte cu toanele fiecăruia dintre elevi. Unii merg atât de departe, încât nu mai respectă nici măcar persoana din fața lor… ce să mai spunem despre ordinele acesteia. Am fost elev și cunosc foarte bine practica aceasta. Dar cu timpul am înțeles că regimul militar nu-i făcut pentru toți. Nu oricine poate face parte din el… Dar cine reușește să parcurgă o instituție de învățământ militar, merită cu adevărat uniforma. Despre elevul anonim, pot să spun că n-a învățat mare lucru din experiența colegiului. Oricum ar fi, pot să garantez că întregul proces prin care trece un elev militar nu conduce decât la succesul său pe plan personal. Până la urmă asemenea cazuri rămân izolate, iar pentru un elev, ele sunt amintiri neprețuite care-i vor stârni zâmbetul pe buze peste ani.
Cristian Popescu
marți, 19.04.2016 at 10:29
sper ca domnul plt.maj. o sa invete din acest incident…si el si comandantii dumnealui….si elevii militari.. Inca elevi nu militari …. Leadershipul si psihologia n ar trebui sa le fie straina … Acolo trebuie sa fie cei mai experimentati dintre subofiteri si ofiteri… Construiesc caractere si fac educatie…
Absolvent 80
marți, 19.04.2016 at 13:28
Aveti perfecta dreptate.Cariera militara nu e pentru toti.Cei frustrati,neadaptabili ar fi bine sa faca pasul inapoi.Mai exista viata si dupa armata,facultati civile,gen Spiru Haret etc.Armata nu are nevoie de domnisoare de pension,din contra,vor fi multe situatii limita in continuare…Trebuie sa stai bine cu nervii.
TiBi
marți, 19.04.2016 at 14:50
In sfarsit un comentariu absolut obiectiv si pertinent.Felicitari domnule
Realist
marți, 19.04.2016 at 01:30
Ma intreb … Cati dintre cei care comenteaza aici au facut armata?
Eu cred ca niciunul.
Eu cred ca elevii care au ales un Liceu Militar stiu ce inseamna sa „inveti” acolo, sau macar se asteapta sa primeasca niste conditii si un tratament de instructie aproximativ cu cel pe care il primeste un militar in termen (dar sa nu exageram).
Intr-un liceu normal, 28 din 30 de elevi in ora de Matematica sunt activi pe Facebook, si culmea mai avem curaj sa mai spunem: Educatia la noi e de rahat, ce face ministrul educatiei? Pai ar fi bine sa va ganditi ce faceti voi cu copiii, sa fie dispusi sa invete, cum o faceau generatiile trecute, ex-facebook. In cazul asta Ministrul Educatiei al Familiei e cel care conteaza, acolo in familie e nevoie de o reforma!!!
Anonim
marți, 19.04.2016 at 01:54
Armata nu gluma!
Anonim
marți, 19.04.2016 at 08:32
Nu spun ca nu e exagerat ceea ce reiese din relatari si fotografii, nu asa se face educatie, dar conditiile de care au parte aceste generatii sunt mult peste cele care erau acum 10-15 ani, sa nu mai vorbim de lucruri permise/nepermise. Paturi aranjate in camere dupa bunul plac, postere pe pereti?? Mancare in dulapurile din camera? Haine civile in alta parte decat in bagajul din magazie? Incaltaminte civila pe rastel? Asta nu era posibil acum ceva vreme. Daca ar fi fost ordine si disciplina in camere, nu cred ca s-ar fi ajuns aici. Eu nu zic ca ofiterii au dreptate, dar si elevii ar putea fi mai disciplinati. Suparat ca trebuie sa stai la clasa pentru studiu intr-o zi de luni? Stateam si sambata, chiar daca altii erau in permisie acasa.
Popa C
marți, 19.04.2016 at 08:47
Cu totii stim ca multi elevi din ziua de azi depasesc limita bunului simt dar si selectia cadrelor lasa de dorit. Nu oricine poate fi instructor, educator sau comandant intr-o institutie militara ca si colegiul militar.
nelut
marți, 19.04.2016 at 09:11
Cine este PLOTONERUL care isi bate joc de copii asa ceva nu este admis intr-o tara civilizata , poate doar in Coreea de Nord dar cred ca si ocolo s-au rezolvat lucrurile.Acum ar mai fii culmea sa sufere copii pentru un cadru care nu are ce cauta in educatie.HAL DE EDUCATIE
Absolvent
marți, 19.04.2016 at 09:58
Ar trebui publicate si represaliile din partea conducerii liceului dupa publicarea acestei stiri. Tot impotriva elevilor se vor lua masuri. In orice caz este inadmisibil ce se intampla acolo, si vorbesc din experienta proprie. Comunismul e la el acasa! Ce fac ei acolo nu este armata, toti subofiterii frustrati cu 8 clase crezandu-se mari ‘sefi’.
Absolvent si actual student
marți, 19.04.2016 at 10:25
Multi nu-si pun intrebarea urmatoare: Daca acei elevi erau unde trebuie la ora respectiva ( adica la clase ) si in camere era curatenie ( asa cum trebuie sa arate o camera de militari ) , s-ar mai fi intamplat acest „incident” ? Nu sustin iesirea plutonierului respectiv ( cred si stiu cine este dansul ) , dar oarecum ii dau si dreptate pentru „criza de nervi avuta ” ( nu toti elevii cunosc ce responsabilitate au cadrele de acolo, ei stiu ca sunt sanctionati (chiar si salarial) daca superiorii gasesc mizerie in camere ? . Si as dori sa inchei cu faptul ca cea mai mare greseala a fost distribuirea acestor poze presei, din incinta unei unitati militare, acest lucru este inadmisibil ( ce asteptari sa mai avem de la respectivul daca urmeaza in continuare sistemul ? ). In concluzie aceasta problema putea fi rezolvata in ” familie” , astfel incat administratorul sa fie sanctionat intern, daca a gresit.
Absolvent CMLMV
marți, 19.04.2016 at 11:49
Băi frate mai lasati-mă cu „scoala altfel”…e logic ca, trebuie sa faceti studiu si sa invatati pentru ca atunci cand nu o sa intrati la academie vina este a liceului ca in 4 ani de zile nu s-au ocupat de voi si bla bla ( vb de cei care sunt in clasa 12)…este liceu militar nu liceu de maicute si hipsteri in devenire…ce vreti voi sa deveniti?…suntem satui de ingineri si contabili care fac burta si lasa o imagine gresita a armatei…Liceul asta formeaza caractere oameni care la greu se aduna si „lupta” impreuna nu se caca pe ei si fac poze si se plang la „cancan”…v-au bagat net va lasa cu telefoane cu camera ce mai vreti?…oricum majoritatea dintre voi va folositi capu doar cum sa va ascundeti de acel adm cand fumati atat…si numai dati cu noroi in acel „adm”…care are mai multe coloana vertebrala decat majoritatea cadrelor militare din acel liceu…numai vb de comandant care….mai bine lasa :))…si vorbeste unul care a urat liceul ala mai mult ca orice…nu mai zic ca am luat tot ce se poate mai putin exmatriculare…asa ca lasati-o moarta cu asta…asa era armata asa trebuie sa fie !!!
TiBi
marți, 19.04.2016 at 14:55
Absolut de acord cu cele spuse de tine.
Lucian Pasca
miercuri, 20.04.2016 at 10:06
Simpatic, direct si… corect !
Absolvent
marți, 19.04.2016 at 13:37
Adevarat! Se mai intamplau si pe vremea mea cazuri de genul acesta dar nu de o asemenea amploare. Se mai tragea cearceaful de pe pat in caz ca nu era intins, se mai scoteau hainele din dulap daca nu erau aranjate dar cam atat. De aceea, imi vine cam greu sa cred ca administratorul de companie a facut un asemenea dezastru…eu cred ca ati mai rasturnat si voi niste paturi ca sa para mai WOW!!! Oricum, sa nu se inteleaga ca incurajez acest tip de comportament ci dimpotriva. Dar nici nu cred ca s-a enervat din senin.
Si pentru voi, elevii, as avea un sfat: nu mai aruncati cu noroi in aceasta institutie. O sa ajungeti sa va fie dor de liceu, de prieteniile si amintirile legate acolo. Sunt sigur ca in toamna, de 1 noiembrie, o sa fie plina curtea de absolventii acestei promotii chiar daca i-au fost aruncate lucrurile personale pe jos sau nu.
Rommel
marți, 19.04.2016 at 14:00
1. Conflictele viitorului înseamnă foarte multă inteligență și cunoaștere excepțională. Armatele moderne ale lumii au înțeles acest lucru. Noi, încă nu!
2. Învățămintul militar liceal românesc nu se află în realitate în primele 50 de colegii naționale din țară. Aaa, că toți sunt integralisti la promovarea bacalaureatului, acesta este Adevărul Sistemului Militar, nu adevărul în esență.
3. Marea majoritate a șefilor de promoție din liceele militare, dar și din celelalte instituții militare de învățământ superior a părăsit Armata. De ce oare?
4.Majoritatea liderilor armatelor moderne și puternice din lume nu sunt absolvenți de licee militare.
5.Norma de hrană a liceeanului militar să se distribuie în totalitate domnilor medic-șef și șef al logisticii! Suntem țară membra NATO!
6.Domnule comandant, subordonații dvs, sunt copii, cel mult adolescenți.Dacă va credeți rangers, vi se poate oferi posibilitatea să o dovediți! Chiar va cramponati de o nefericita și iraționala planificare a echiparii sezoniere. Aceasta este pentru cadre și profesioniști! Repet, subordonații dvs.sunt copii!
Pentru Rommel
marți, 19.04.2016 at 15:10
Cand faci o declaratie publica…. eu zic ca cel mai bine este sa te documentezi. Ai foarte multe greseli in ceea ce-ai spus acolo, si sunt gata sa vin cu contraargumente daca nu ma crezi… pe bune, pari chiar penibil!
O zi buna iti doresc!
Rommel
marți, 19.04.2016 at 15:54
Sunt mai documentat decât întregul vostru DMRU, dacă înțelegi acest acronim.În ceea ce privește potemkiniada cu care v-ați obișnuit,nicio problema! Avem leac…Nu cred ca vrei să mă cunoști în realitate!
@Rommel
marți, 19.04.2016 at 18:01
Ceea ce vrei tu sa afirmi esti inutilitatea existentei liceelor militare in tara! Ceea ce este total neadevarat…. si apropo acei copii sunt MILITARI !!!! Asta este esenta unui liceu militar ! Te face diferit fata de un „civil”, mandria de-a purta uniforma !
@Rommel
marți, 19.04.2016 at 18:08
Nu sustin iesirea administratorului ! Asta sa fie clar! Dar s-a gresit de ambele parti. Recurgand la presa denota faptul ca existenta superiorilor din cadrul armatei este inutila. Puteau fain frumos sa mearga la dl. col. Domsa, iar daca nu aveau incredere in dansul, puteau sa se duca chiar si la SMG, domnul general Ciuca, care cu siguranta i-ar fi ascultat !
koko
marți, 19.04.2016 at 20:51
am prieteni care s=au dus cu toata inima si sinceritatea si buna credinta spre o cariera militara si care au fost deceptionati de ce se intampla in aceste institutii fata de ce se asteptau
Marius
marți, 19.04.2016 at 22:59
Dumnezeule! In ce lume traim? Indiferent de atitudinea unui copil nu poti sa ai un asemenea comportament.Ma intreb daca acest cadru a fost examinat psihologic !Colegiul militar din Alba Iulia este unul cu renume,unde elevii si cadrele asuda din greu pentru ceea ce sunt.Violenta si agresivitatea de care a dat dovada acest „administrator” nu sunt demne de institutia in care isi desfasoara activitatea.Ma intreb ce fac parintii acestor elevi?Ce atitudine vor avea,ce masuri vor solicita.Cu siguranta vor cere sanctionarea acestui domn care in mod cert confunda lucrurile.Nu se afla pe campul de lupta ci intr-o institutie de invatamant militar unde chiar el trebuie sa fie un exemplu demn de urmat.Cu siguranta ar trebui sa-i vada un psiholog si pe elevii care au asistat la o asemenea scena.Iar in ceea ce priveste opinia cum ca imaginile nu ar fi trebuit sa fie date publicitatii,nu o impartasesc.Cine credeti ca i-ar fi ascultat pe acei copii?Nimeni cu siguranta.Priviti ce elegant se justifica toti chiar si acum cand sunt in gura presei.Toate au o limita iar armata implica disciplina insa nu teroare!Sa nu confundam lucrurile.Comportamentul administratorului este greu de trecut cu vederea insa probabil ca si el a obosit sau i s-a intamplat ceva personal care a generat aceasta iesire.
Lucian Pasca
miercuri, 20.04.2016 at 09:58
Sunt sigur ca, in caz de razboi, acesti elevi, viitori ofiteri, in majoritatea lor, se vor ascunde pe unde vor putea… emoticon smile Fata de ce era inainte, acum liceul militar e un… pension. Sunt asigurate minunate conditii, sa se obisnuiasca…. Fiindca, la razboi vor fii conditii… minunate, normal. Rasfat si tupeu din partea elevilor, ca peste tot, si exagerari ale unor sefi/sefuti, tot ca peste tot… Pe vremuri, rufele se spalau in familie. Cu ce-l ajuta pe „turnator” faptul ca a sesizat societatea/comunitatea ? Cui nu-i place ceva, se plange… Cui? Cumva sefilor, pe linie ierarhica? Pe de alta parte, incompetenta a cuprins si sistemul militar. La inceput de cariera, elevii trebuie sa aiba exemple de urmat. Si… contraexemple de…. neurmat. Sa faca diferenta. Si sa aleaga corect. Si prin anii 70-80 au fost sefi fara tact pedagogic(intrun liceu pedagogic, atentie!) asa zisele „neamuri-proaste”, dar au existat si sefi precum Domsa Iosif. Cel putin eu, deci si multi altii, am ales exemlul lui ! Acolo e o treaba interna si sunt sigur ca o va rezolva tot Domsa. Actualul. Marcel. Fara „ajutorul dezinteresat” al … „opiniei publice” din ziare si reviste.. emoticon smile
zelea
miercuri, 20.04.2016 at 10:39
asa se intimpla cind in armata dicteaza civilii!aceste licee sunt ale mapn sau ale minis.invatamintuli!cine dicteaza acolo?haos total!in armata nu e democratie!armata formeaza luptatori care trebuie sa si dea viata pt .tara dar elevii de liceu militar nu sunt militari!e un haos total acolo consiliul profesoral dicteaza adica profesorii civili cu salarii minime de 3500 ron debutant!iar despre c-lung acel elev trebuia dat afara din anul doi pt.betiile jocul la pacanele si prostiile facute dar profesorii l au tinut sa se adapteze ! avea preaviz de exmatriculare! cind e mare libertate intervine haosul! asta este tara asta unde multii cu scoli inalte nu fac decit sa ne fure si sa ne vinda !
rommel
miercuri, 20.04.2016 at 23:19
În câte țări civilizate din Europa există licee militare?
Răspuns: Nu există.
În ceea ce privește statutul liceanului din colegiul militar, este simplu:
este elev civil.Studiați legile învățământului din UE, România, UȘĂ. ..
Haideti sa vedem ce inseamna faptul ca un licean militar din România studiază intr-un Colegiu Național Militar, cu indicativ de unitate militară!
1.Din start, Legile și hotărârile referitoare la protecția informațiilor clasificate nu se referă la liceeni militari, iar ORNISS-ul nu acordă autorizații de acces unor copii de 14-18 ani.
2.Liceanul „militar” își petrece tot programul în UM 02…adică CNMMV, fără acceptul ORNISS!
3.Liceanul „militar” civil trebuie sa respecte doar legile și regulamentele civile.
4. Regulamentele generale și de specialitate, ordinele și dispozițiile, statutul cadrelor militare și al gradaților profesioniști se adresează doar militarilor din sistemul național de apărare.
Concluzie: Cazarea, hrănirea și educatia copiilor, intr-o unitate militara subordonată Statului Major al Forțelor Terestre este ILEGALĂ din toate punctele de vedere!
dede
joi, 21.04.2016 at 19:32
habar nu ai despre ce vorbesti – rommel (e un nume nazist ??!!!!) Polonia are liceu militar, si chiar in USA exista colegii cu profil militar, ce-i drept nu foarte stricte – fac doar anumite ore de pregatire militara, poarta uniforma militara, sunt cursuri pe filiera vocationala. Cred ca si Portugalia are liceu militar. cauta mai bine pe net. Referitor la regulamente militare, daca esti militar, sau macar daca ai avut de-a face cu armata stii foarte bine ca aceste lucruri nu se discuta in mediul online, dar si aici esti pe langa subiect. Din pacate ori iti place sa provoci de dragul artei conversatiei, ori esti prost. Se pare ca orice traditie romaneasca de calitate este atacata de anumiti indivizi, se pare rau voitori. Nici un sistem nu e perfect, insa in subiectul de fata aspectele pozitive sunt net superioare celor cateva negative. Pacat ca un colegiu de prestigiu este murdarit pentru un incident.
Rommel
sâmbătă, 23.04.2016 at 02:01
@dede
Argumentele sunt apanajul oamenilor inteligenți. Nu e cazul tău. De aceea cred ca ești doctor în științe militare. Până iți formezi deprinderile de a învăța și asculta iți explic:
1.Rommel este numele unui faimos ofiter de tancuri din armata germană din Wehrmacht-ul participant la WWWII, care are legătură cu nazismul cât are și Moshe Dayan.
2.Știu câte colegii sau military high school sunt în lume.Puține. Foarte puține. Cele mai multe dintre acestea fiind din tari precum Pakistan sau Bangladesh.
3.Sa știi și tu ca despre regulamentele militare generale necalificate poți discuta oriunde, mai cu seama ca acestea sunt publicate în MO online.Aici tu ești tabula rasa.
4.Din păcate pentru tine, Dede fato,nu postez de amorul conversației și nici pentru că aș fi prost. Sa zicem ca as fi prost dacă as discuta despre tema „Manevra prin flancuri împotriva hetairelor.Există vorba strămoșilor noștri tertium non datur.Dar tu nu ai de unde sa știi așa ceva,pentru ca ai,din ce postezi IQ-ul cât temperaturile din Miercurea Ciuc.
5.Dede,de ce nu știi tu sa te exprimi? Cum adică tradiții românești de calitate? În opinia ta, de doctor în științe militare, există cumva și tradiții românești de necalitate?
6.cine sunt rauvoitorii? Eu? Adică încerci să îndrepți tarele comportamentale a unor oameni și instituții încremenite în anii ’80 și vine unul ca tine și urla neocomunist „dai în mine, dai în fabrici și uzine „! Dede, vremea voastră s-a dus.Y compris?
7.Pe final, pentru ca asta e ultima postare, (am treburi mult mai inteligente de facut) sa știi și tu ca în realitate tradițiile românești adevărate au murit în anul 1947.După aceea, instituția militară a devenit după chipul și asemănarea PCR.
8.Desigur, sunt elevi buni în liceul militar.Și profesori foarte buni, însă corpul de cadre militare mai are mult de învățat!
9.Pentru că țin foarte mult la prestigiul armatei române și pentru ca sunt unul dintre cei 0,00001 % români care pot afirma sunt cu adevărat mândru ca sunt roman, nu ca tine Dede, mi-as dori o Armată Română puternică și curățată de mentalitățile actuale neocomuniste sau criptocomuniste.
10.Să știi că demnitatea și onoarea unui general român pleacă din educația primită la liceul militar.În România la această oră nu există așa ceva. Ofițerii profesioniști și cu demnitate au plecat din armata, pentru ca si-au dat seama ca nu pot face nimic. Sistemul militar actual și capii săi seamănă leit cu actuala clasă politică.
11.Și pentru ca iubim tradițiile Dede, mai mult decât mulți generali români,ce ai zice tu dacă am redisloca colegiile militare la Miercurea Ciuc, Vaslui, Făurei și Urziceni, pentru că noi nu suntem ipocriți, suntem patrioți și avem simțul dragostei de țară și vocație militară!
12.Dede, dacă ești militar sau salariat civil Îți doresc sa fii mutat cât mai repede în garnizoana Miercurea Ciuc!
Doar știi regulamente și ai și spirit de corp cu adevărat militar!