Economie
FOTO: Stadiul lucrărilor la calea ferată din judeţul Alba, la sfârşitul lunii iulie. Modernizări pentru circulaţia trenurilor cu 160 km/h
Unul dintre proiectele importante de infrastructură din judeţul Alba este reabililitarea şi modernizarea liniei de cale ferată pe segmentele de pe traseul Vinţu de Jos – Alba Iulia – Coşlariu – Blaj, parte a lucrării de interes naţional “CF Braşov-Simeria”. În urma finalizării acestor lucrări, trenurile ar trebui să circule cu viteză maximă de 160 km/h.
Pe forumurile de specialitate, derularea lucrărilor este monitorizată de către cei direct interesaţi de modul în care acestea se desfăşoară, dar şi de cei care aşteaptă să circule cu trenul şi să ajungă la destinaţie mai repede. Vă prezentăm imagini de pe forum.construim-romania.ro cu stadiul lucrărilor la sfârşitul lunii iulie.
La cea mai recentă vizită în judeţul Alba, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a atras atenţia că lucrările la calea ferată pe tronsonul Coşlariu – Vinţu de Jos au fost întârziate un an şi a dat un nou termen de finalizare, în 30 noiembrie 2015. A verificat situaţia în teren şi s-a consultat cu reprezentanţii constructorului, firma Pizzarotti şi ai regionalei CFR, precum şi autorităţi judeţene.
„Lotul de cale ferată modernizată Coşlariu – Vinţu de Jos trebuia finalizat anul acesta. Este o lucrare de vreo 260 de milioane de euro, el trebuia finalizat şi este un progres de 40% aproximativ. Deci vorbim despre o întârziere de un an, la o analiză foarte solidă pe care am făcut-o cu constructorul cu proiectantul, consultantul, cu noi înşine, cei care suntem beneficiari rezultă că mai este nevoie de încă un an. Am bătut în cuie un termen de 30 noiembrie 2015 pentru finalizarea lucrărilor. Ele au fost întârziate dintr-o mie de motive, unele ce ţin de minister, expropierea, altele ce ţin de contracte, altele au ţinut de proiectanţi, altele de studii geo insuficient de bine făcute”, a declarat, la Alba Iulia, în 11 iulie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
Citeşte şi Lucrările la calea ferată Coşlariu – Vinţu de Jos, întârziate. Ioan Rus: „Trebuia finalizat anul acesta. Am bătut în cuie 30 noiembrie 2015”
Valoarea totală a modernizării lotului 2 de cale ferată Coşlariu- Vinţu de Jos se ridică la 766.924.828,85 de lei, pe lungime de 22, 61 de kilometri, iar valoarea aprobată până la sfârşitul lunii mai este 278.412.350 de lei. Potrivit constructorilor liniei de cale de ferată, Pizzarotti, până la data de 31 mai procentul de realizare a lucrărilor era de 36,3%.
După finalizarea lucrărilor trenurile de călători ar trebui sa atingă o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră, iar cele de marfă vor ajunge până la 120 de kilometri pe oră.
Reamintim că Guvernul a demarat încă o tranşă din procedura de expropriere a imobilelor în opt localităţi din judeţul Alba, aflate pe traseul căii ferate Braşov-Simeria, respectiv secţiunile Sighişoara – Coşlariu şi Coşlariu – Simeria, aflată în reabilitare. Este vorba despre proiectul de interes naţional “Reabilitarea liniei CF Braşov-Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h”, care cuprinde şi tronsoane din judeţul Alba.
În localităţile vizate în judeţul Alba, au fost identificate peste 1000 de imobile pentru care a fost demarată procedura de expropriere. În zona Alba Iulia, de exemplu, sunt 236 de terenuri de aparţin unor persoane fizice, unor firme sau instituţii publice (Primăria). La Blaj, sunt 94 de astfel de proprietăţi, la Crăciunelu de Jos – 209, la Teiuş – 3, la Sebeş 101, la Vinţu de Jos – 271. Acestora li se adaugă imobile din Săliştea – 30 şi alte 120 la Şibot.
Detalii proiecte de lucrări:
Simeria – Coşlariu, lungime de 74,4 km: Secţiunea Vinţu de Jos – Coşlariu, începere lucrări 2012 cu finalizare în anul 2014; Secţiunea Vinţu de Jos –Simeria estimat începere lucrări în 2014 cu finalizare în anul 2015.
Suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 250 milioane lei.
Coşlariu – Sighişoara, lungime de 89,5 km: Secţiunea Sighişoara – Aţel, începere lucrări 2012, cu finalizare în anul 2015; Secţiunea Aţel – Micăsasa, începere lucrări 2012 finalizare în anul 2015; Secţiunea Micăsasa- Coşlariu, începere lucrări 2012- finalizare 2015.
Suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 282,731 milioane lei;
Kilometrul 614 – Simeria, lungime de 143,954 km: cu începere în anul 2014 şi finalizare 2017. Suma propusa in bugetul anului 2014 este în valoare de 78,794 milioane lei.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News