Connect with us
Publicitate

Eveniment

FOTO-VIDEO: „Vrem drumuri şi autostrăzi, nu doar taxe şi amenzi!”. Protest cu peste 150 de camioane şi autoturisme, la Alba Iulia

Publicat

„Opriţi jaful! Stop abuzurilor! Jos incompetenţii”, aşa a început protestul de la Alba Iulia, al celor peste 150 de transportatori din Alba. Şoferi de la firmele de transport din judeţ, dar şi persoane fizice au participat sâmbătă la un marş similar cu cel desfăşurat în aprilie. Începând cu oa 13.00 şi până la ora 14.30, coloana de maşini de mare tonaj şi autoutilitare, însoţită de echipaje de poliţie din cadrul IPJ Alba a pornit de la ieşirea din oraş, zona „Ambient”, au străbătut principalele străzi şi au continuat spre ieşirea din Alba Iulia spre Cluj.

La marş a participat, pe lângă şoferii din judeţ, şi vicepreşedintele Asociaţiei Patronale a Transportatorilor „Europa 2002” din Arad, Miron Sporea. Transportatorii sunt nemulţumiţi că ministerul de resort nu şi-a respectat promisiunile făcute protestatarilor, dar reclamă şi sancţiunile aspre ce ar urma să fie incluse în noul cod rutier.

Coloana de camioane, dube şi autoturisme a urmat traseul convenit cu comisia locală care a autorizat protestul, respectiv strada Tudor Vladimirescu – Bulevardul Republicii – Calea Moţilor – Bulevardul Horea – 1 Decembrie – Încoronării – Ferdinand I. În zona gării, autovehiculele cu masa mai mică de 3,5 tone s-au îndreptat spre sediul Prefecturii, iar camioanele spre Partoş. Nu a fost permisă participarea autovehiculelor cu semiremorci şi claxonarea în zonele dens populate.

La protestul din Alba Iulia au fost prezenţi reprezentanţi ai firmelor Alpin 57 Lux, Parpanghel, Oprean, Trans Avram, Trută Spedition, Trans Prima, Eden Lucia, FSR Raic Service, RM Genova, Elit, Elcon, Florea Grup, Tobimar, Supremia Grup.

Dumitru Blaga, reprezentant al firmei de transport „Parpanghel” din Sebeş a spus că „ acesta este punctul de început al declanşării grevei generale. Cele mai grave puncte ar fi licenţierea sprinterelor, nu-i necesar nicăieri în Europa, numai la noi, amendă de 300 de milioane pentru o depăşire cu 10 kg”.

În ceea ce priveşte modificările codului rutier, acesta a declarat că „noi cu amenzile eram obişnuiţi, şoferul lua amenda de 80 de milioane dacă nu avea atestatul la el, nu că nu îl deţinea. Noi nu mai acceptăm înăsprirea sancţiunilor conducătorilor auto. Cine merge fără permis şi cu el suspendat: şeful ANI, care dă note; cine merge băut la volan: judecătoarea X. Cine încalcă legea în ţara asta, cei care dau legea şi care oricum nu o să respecte oricât de mult am înăspri sancţiunile. Nu asta este soluţia”.

Pe traseul urmat de transportatori nu au lipsit claxoanele şi lozincile precum „De pe noi ne omorâţi, pe cine mai jecmăniţi”, „Vrem drumuri şi autostrăzi, nu doar taxe şi amenzi”, „ Ministerul Transporturilor, ministerul hoţilor”, „ ITSR în floare, iar transportatorul moare”.

Şoferii de camioane şi-au pus bannere cu mesaje către Ministerul Transporturilor: „Legislaţie catastrofală, amenzi aberante, umilire sistematică = Ministerul Transporturilor”, „Vrem respect … Acum”, „C.N.A.D.N.R, calcă zilnic în picioare tratatul de aderare”.

Transportatorii sunt nemulţumiţi că nu au fost respectate cerinţele convenite în Minuta încheiată cu Ministerul Transporturilor în 22 mai 2013. În document sunt trecute 28 de puncte ce conţin solicitări, printre care: protocol clar încheiat între CNR, UNTRR şi MTI de colaborare în CDS, ce nu va permite ca un proiect legislativ să fie publicat în monitorul oficial într-o formă nedezbătută cu patronatele; modificarea HG 69/2012,reducerea cuantumului amenzilor, introducerea avertismentului în cazul abaterilor minore şi responsabilizarea echitabilă a factorulor implicaţi în activitatea de transport.

Mai cer anularea tuturor restricţiilor de tonaj pe infrastructura rutieră cuprinsă în lista celor cu portanţă de 40 de tone, eliminarea accizei pentru motorină utilizată la temperatură controlată, eliminarea taxelor de drum la nivel judeţean, intrare fără taxe în toate localităţile ţării pentru încărcare sau descărcare, a taxelor de tranzit pentru oraşeşe unde nu există centuri ocolitoare, repararea urgentă a podurilor ce leagă drumurile europene, zone libere de vămi la ieşirile din ţară, în care rovigneta să nu fie obligatorie, eliminarea cântarelor din frontierele interne cu UE, eliminarea raportării la ARR a situaţiei angajaţilor şi unificarea bazelor de date RAR-ARR-ISCTR-ITM (Revisal), eliminarea examinării perioadice a angajaţilor din trasporturile rutiere, responsabilizarea exclusivă a conducătorilor auto pentru nerespectarea timpilor de odihnă şi conducere.

Transportatorii sunt îngrijoraţi şi de noile propuneri de modificare a codului rutier, ce prevăd suspendarea permisului pentru o perioadă mai mare la trecerea pe culoarea roşie a semaforului, de exemplu şi creşterea cuantumului amenzilor.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. calin

    sâmbătă, 21.09.2013 at 22:49

    dar cum sunt platiti conducatorii auto nu zice nimeni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!pe cand un sindicat ?????????????suntem platiti la km cum sa nu gresim!ne obliga sa gresim!

  2. nervosu

    luni, 23.09.2013 at 11:21

    mergeti in alta parte daca nu va convine nu va tine nimeni cu forta dar este vorba de tahometre si se inregistreaza tot ce faceti si de aceea nu va convine

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate