Eveniment
„Frică de țepe” pe Autostrada Sebeș-Turda: Între Alba Iulia și Aiud, subcontractorii lucrează doar cu „banii jos”
Lucrările pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda par „încremenite în timp”, iar în unele puncte, șantierul arată dezolant. Cel puţin aceasta este concluzia în urma monitorizărilor în teren efectuate recent de membrii Asociaţiei Pro Infrastructură și ai forumului peundemerg.ro. Potrivit acestora, problema actuală majoră o reprezintă faptul că subcontractorii cer „banii jos” ca să lucreze, deoarece nimeni nu vrea să își (mai) ia „țepe” de la Aktor.
La un progres de doar 2-3 procente în fiecare lună, va fi nevoie de încă doi ani de zile pentru finalizarea lucrărilor pe cel mai lung tronson al Autostrăzii A10, între Alba Iulia și Aiud.
Vezi și FOTO-VIDEO: Lucrări în ritm „de melc” pe Autostrada Sebeș-Turda, între Alba Iulia și Aiud
„Duminică, 10 iunie, un membru al comunității noastre a făcut un fotoreportaj pe lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda. Deși antreprenorul general (Aktor) a progresat în mai multe zone la lucrările de terasamente, structurile majore (podurile peste Mureș, pasajele peste autostradă) dar și majoritatea structurilor secundare parcă sunt încremenite în timp.
După intrarea în insolvență a Euroconstruct și preluarea părții din contract de către Aktor, grecii au declarat în multe rânduri că se vor mobiliza exemplar pentru a recupera întârzierile. Deocamdată nu s-au ținut de promisiuni. Șantierul arată dezolant în unele puncte.
În acest moment, stadiul fizic pe tot lotul este de aproximativ 45%, iar cel financiar de 40%. La un progres de doar 2-3 procente în fiecare lună, un calcul simplu ne arată că vom avea nevoie de încă 2 ani de zile pentru finalizarea lucrărilor, viteză de execuție total inacceptabilă.
Solicităm constructorului să își respecte blazonul și să mărească semnificativ ritmul pentru a închide șantierul într-un termen rezonabil”, au scris pe rețeaua de socializare reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Membrii comunității peundemerg.ro susțin că problema actuală majoră o reprezintă faptul că subcontractorii cer „banii jos” ca să lucreze, deoarece nimeni nu vrea să își (mai) ia țepe de la Aktor.
Reamintim faptul că în toamna anului 2016, mai multe firme subcontractoare au oprit lucrul, din cauză că nu și-au mai primit banii de luni de zile.
Stadiu lucrărilor pe Autostrada Sebeș-Turda – Lotul 2, în luna mai, potrivit CNAIR:
Valoare contract (fără TVA) – 549,33 milioane lei
Lungime – 24,25 km (continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului) până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250). )
Proiectant – D.P CONSULT S.R.L
Consultant – Asocierea S.C. KAPPA – Architects & Engineers S.R.L – SALFO & Associates S.A.
Constructor – Asocierea AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) – S.C. EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L.
Data începerii lucrărilor – 2 decembrie 2014
Data finalizării lucrărilor (estimat) – octombrie 2018
Stadiu fizic – 44.56%
Stadiu financiar – 38.92 %
Observații/probleme:
1) Obtinerea Autorizatiei de Construire pe zonele din afara culoarului de expropriere pentru sectiunile 1, 2 si 3.
2) Asigurarea scurgerii apelor din zona Nodului Rutier Teius.
3) Avizare Spatiu de Servicii tip S3 in CTE Siguranta Circulatiei (transmitere documentatie in data de 16.12.2016).
4) Avizare Centru de Intretinere si Monitorizare in CTE Siguranta Circulatiei.
sursa, foto: facebook (Asociația Pro Infrastructură), forum.peundemerg.ro (membru: ddfab)
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Sica
miercuri, 13.06.2018 at 20:28
Cred ca glumiti. Foarte multi au de incasat restante inca de anul trecut. Si acum lucreaza tot pe credit.
Sunteti incompetenti
miercuri, 13.06.2018 at 21:41
Am inteles. PROBLEMA, o reprezinta firmele care nu doresc sa lucreze pe gratis. Bun.