Educație
Gradație de merit 2025: înscrierile la concurs încep din 5 mai. Condiții, acte necesare, calendar

Gradație de merit 2025: Ministerul Educației a anunțat calendarul oficial și metodologia de desfășurare a concursului. Înscrierile se fac în perioada 5-9 mai.
Detaliile se regăsest în ordinul ministrului educației și cercetării nr. 3.745 din 8 aprilie 2025, publicat în Monitorul Oficial.
Gradaţia de merit se acordă prin concurs și reprezintă o creștere cu 25% a salariului de bază. Gradația de merit se atribuie pe o perioadă de 5 ani, pentru 16% din posturile didactice existente la nivel județean, potrivit legislației în vigoare.
La înscrieri, se acceptă doar documente justificative emise de unităţi de învăţământ preuniversitar, de instituții de învățământ superior, de inspectorate școlare, case ale corpului didactic, centre de excelență, CJRAE/CMBRAE, precum și de Ministerul Educației și Cercetării și de instituțiile și unitățile care funcționează în subordinea sau coordonarea Ministerului Educației și Cercetării, potrivit metodologiei.
Documentele emise de alte instituții, organizații non guvernamentale, sau organisme instituționale, pot fi depuse și acceptate ca documente justificative numai în condițiile în care sunt vizate prin semnătură/certificate de directorul unității de învățământ sau de un reprezentant al inspectoratului școlar.
Gradație de merit 2025: acte necesare
Dosarul de înscriere va cuprinde documente numerotate pe fiecare pagină şi consemnate în opis:
- opisul dosarului, în două exemplare, dintre care unul se restituie candidatului, cu semnătura sa şi a conducerii unităţii/instituţiei de învăţământ, în care sunt consemnate documentele existente, cu precizarea paginilor aferente
- cererea-tip, elaborată de inspectoratul şcolar, în care candidatul îşi precizează opţiunea
- adeverinţă/adeverinţe cu calificativele din anii şcolari evaluaţi
- adeverinţă de vechime în învățământ
- fişa de (auto)evaluare pentru gradaţie de merit elaborată de inspectoratul şcolar la categoria de personal didactic la care candidează, cu punctajul completat la rubrica (auto)evaluare
- raportul de activitate pentru perioada evaluată, ce trebuie să respecte ordinea criteriilor/subcriteriilor din fişa de (auto)evaluare şi să conţină trimiteri explicite la documentele justificative din dosar
- declaraţia pe propria răspundere prin care candidatul confirmă că documentele depuse la dosar îi aparţin şi că prin acestea sunt certificate activităţile desfăşurate, conform modelulului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie
- documentele justificative, grupate pe criteriile şi subcriteriile din fişa de (auto)evaluare pentru gradaţie de merit, elaborată de inspectoratul şcolar la categoria de personal didactic la care candidează.
Gradație de merit 2025: calendar
- 28-30 aprilie: aprobarea numărului de locuri repartizare pe categorii de personal și discipline/domenii de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar
- 28-30 aprilie: comunicarea fițelor de autoevaluare, a numărului gradațiilor de merit și a punctajului minim pe categorii de personal/discipline/domenii/niveluri de învățământ, de către inspectoratul școlar
- 5-9 mai: depunerea dosarelor la secretariatul unităţii de învăţământ
- 14-30 mai: analizarea candidaturilor de către inspectorul şcolar care coordonează disciplina și de către comisia de evaluare; aprobarea punctajelor acordate/ afişarea listei cu punctajele, la avizierul şi pe site-ul IȘJ
- 2-3 iunie: depunerea/transmiterea contestaţiilor privind; stabilirea numărului gradaţiilor de merit ce pot fi redistribuite
- 4-12 iunie: soluţionarea contestaţiilor; validarea rezultatelor finale ale concursului; afişarea acestora
- Până în 1 august: emiterea ordinului ministrului Educației și Cercetării pentru aprobarea listelor cu personalul didactic din învăţământul preuniversitar de stat care beneficiază de gradaţie de merit.
Vezi integral OMEC_3745_2025_Gradatie_merit
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News