Eveniment
Grecii de la Aktor, investigați de OLAF pentru presupuse fapte de corupție într-un proiect de infrastructură derulat în România
Greci care au construit lotul 2 al autostrăzii Sebeș – Turda, între Alba Iulia și Aiud, sunt anchetați de OLAF. Oficiul de Luptă Antifraudă al Comisiei Europene a deschis o anchetă privind presupuse fapte de corupție în cazul unui proiect de mare infrastructură din România.
Este vorba despre reabilitarea DN6 pe secțiunea Domașnea – Caransebeș, inclusiv centura ocolitoare, în valoare de peste 33 de milioane de euro.
Investigația vizează constructorul, compania greacă, Aktor Societate Tehnica Anonima – Aktor SA, cunoscută și pentru întârzierile de câțiva ani în finalizarea lotului 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda.
Suspiciunile sunt investigate de Directoratul A – Operațiuni & Investigații Cheltuieli, iar fostul reprezentant al companiei, Petros Katsias, a fost invitat să de OLAF să trimită comentarii în scris legate de acuzații, potrivit unui document consultat de Alba24.
Potrivit datelor CNADNR, peste 17 milioane de euro din acest proiect reprezintă finanțare europeană (prin fonduri ISPA de pre-aderare) și peste 16 milioane sunt bani de la bugetul de stat.
Aktor a primit despăgubiri exact pentru proiectul amintit
Potrivit Digi24, despăgubirile plătite din 2019 încoace de Compania de Drumuri constructorilor care lucrează sau au lucrat la realizarea de autostrăzi și reabilitarea de drumuri naționale se ridică la 686 de milioane de lei.
Din acești bani, Aktor a primit cea mai mare sumă. În primăvara lui 2020, la Curtea de Arbitraj de la Paris, grecii au despăgubiri de peste 101 milioane de lei exact pentru acest contract: reabilitarea a 41 de kilometri din DN6, între Domaşnea şi Caransebeş, care s-a derulat în perioada 2005-2011.
Alte 28 de milioane de lei a obținut Aktor în arbitraj drept despăgubiri pentru Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda, statul român fiind penalizat pentru că nu a făcut la timp exproprierile necesare.
Tot Petros Katsias are legătură cu o altă investigație, cea a Departamentului pentru Luptă Antifraudă – DLAF (deocamdată nu se cunoaște în ce calitate).
Acesta a fost chemat la sediul instituției pentru a clarifica o serie de aspecte legate de un alt contract în care este implicat, cel al reabilitării liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a coridorului IV paneuropean, unde sunt vizate o serie de plăți.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
pilu
marți, 15.02.2022 at 20:31
Eu tot nu înţeleg, ăştia ne-au păcălit la plăţi ? Păi să plătească ăla care a plătit în necunoştină de cauză. Pe noi cam toţi ne păcălesc.