Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Guvernul alocă peste 23 de milioane lei pentru angajaţii disponibilizaţi de la Poşta Română. Cum se fac plăţile

Publicat

postaGuvernul anunţă că va asigura fondurile necesare pentru aplicarea, în cursul acestui an, a unor măsuri de protecție socială destinate salariaților care au fost disponibilizați la sfârșitul anului 2013 de la Compania Națională Poșta Română SA.

În acest scop, Executivul a aprobat, printr-o Hotărâre, alocarea sumei de 23,2 milioane de lei din bugetul asigurărilor pentru șomaj pe anul 2015 pentru plata venitului lunar de completare persoanelor disponibilizate de la Poşta Română.

La nivel naţional, în perioada septembrie-noiembrie 2013 au fost disponibilizate 3650 de persoane, 75 dintre acestea din judeţul Alba.

Acest venit lunar de completare se adaugă indemnizației de șomaj și se acordă în baza OUG 36/2013 privind aplicarea în perioada 2013-2018 a unor măsuri de protecție socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare.

Conform OUG 36/2013, venitul de completare se acordă lunar, pe perioade stabilite diferențiat în funcție de vechimea în muncă, respectiv:

–  pentru 12 luni pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 3 ani până la 10 ani,

–  pentru 20 de luni pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 10 ani și până la 15 ani,

–  pentru 22 de luni pentru salariații care au o vechime în muncă cuprinsă între 15 ani și până la 25 ani,

–  pentru 24 de luni pentru salariații care au o vechime în muncă de cel puțin 25 de ani.

Conform acestor prevederi, persoanele disponibilizate de la C.N. Poșta Română S.A începând cu septembrie 2013 au avut dreptul la venitul lunar de completare pe o perioadă de maximum 24 de luni, în funcție de vechimea în muncă, începând cu finalul anului 2013.

Obiectivele principale ale restructurării au vizat reducerea pierderilor din exploatare, obținerea unei competivități reale în condițiile unui piețe libere, atenuarea impactului social, eficientizarea actului managerial, utilizarea mai bună a potențialului uman și tehnic existent, diminuarea cheltuielilor financiare.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax