Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Guvernul înființează un consiliu interinstituțional privind combaterea concurenței neloiale. Atribuții și componență


Publicat

palatul victoria guvernGuvernul a aprobat, în ședința de miercuri, organizarea și funcționarea Consiliului interinstituțional în domeniul combaterii concurenței neloiale, un organism care va asigura coerenţa politicilor publice în domeniu. Acesta va fi constituit din reprezentanți ai Finanțelor, Consiliului Concurenţei, Consiliului Național al Audiovizualului, Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Oficiului de Stat pentru Invenții și Mărci şi Oficiului Român pentru Drepturile de Autor.

Acesta va fi un organism consultativ, nepermanent și fără personalitate juridică și are drept scop definirea și implementarea politicilor publice în domeniul combaterii concurenței neloiale.

Consiliul interinstituțional va asigura coerența fundamentării și implementării politicilor publice din domeniile specifice de activitate cu impact relevant în menținerea unei piețe concurențiale loiale. Totodată, va asigura comunicarea interinstituțională în aceste domenii, precum și armonizarea punctelor de vedere ale instituțiilor cu atribuții în domeniu la nivel național.

Consiliul va supune dezbaterii rezultatele evaluării cadrului legal specific fiecărei autorități cu impact relevant în menținerea unei piețe concurențiale loiale și, după caz, va face propuneri pentru îmbunătățire, în concordanță cu reglementările Uniunii Europene și practicii în domeniu.

O altă atribuție vizează elaborarea raportului anual privind implementarea legislației cu impact relevant în menținerea unei piețe concurențiale loiale pentru anul precedent, care va fi înaintat Guvernului prin grija Ministerului Finanțelor Publice până la data de 30 iunie a anului următor.

Activitatea Consiliului se va desfășura în ședințe semestriale, pe baza unui program tematic anual sau ori de câte ori este necesar.

Din Consiliul vor face parte câte doi reprezentanți ai:

– Ministerului Finanțelor Publice, organ de specialitate al administrației publice centrale care asigură protecția comercianților împotriva publicității înșelătoare și publicității comparative;

– Consiliului Concurenței, autoritate administrativă autonomă în domeniul concurenței care asigură protecția întreprinderilor împotriva practicilor de concurență neloială;

– Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), autoritate publică autonomă care asigură protejarea intereselor colective ale publicului în domeniul serviciilor media audiovizuale;

– Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), organ de specialitate al administrației publice centrale cu atribuții în domeniul protejării intereselor economice ale consumatorilor, care asigură protecția consumatorilor împotriva practicilor comerciale incorecte;

– Oficiului de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM), autoritate unică pe teritoriul României în asigurarea protecției proprietății industriale;

– Oficiului Român pentru Drepturile de Autor (ORDA), autoritate unică de regementare, evidență prin registre naționale, supraveghere, autorizare, arbitraj și constatare tehnico-științifică care îndeplinește atribuții în domeniul drepturilor de autor și al drepturilor conexe.

Președinte al Consiliului interinstituțional va fi unul dintre reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice, numit prin ordin al ministrului respectiv, iar secretariatul și suportul logistic necesar sunt asigurate de Consiliul Concurenței.

La lucrările Consiliului interinstituțional pot participa, în calitate de invitați, fără a avea drept de vot, reprezentanți ai organizațiilor societății civile și profesionale cu rol de autoreglementare în domeniu, care ar putea contribui la soluționarea unor probleme aflate pe ordinea de zi.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

O nouă licitație pentru finalizarea rețelei de canalizare din Șibot și Balomiru de Câmp. Valoarea investiției, majorată

Publicat

Primăria Șibot caută un constructor pentru continuarea și finalizarea lucrărilor la rețeaua de canalizare menajeră din localitățile Șibot și Balomiru de Câmp. În acest sens a fost lansată o nouă licitație, luni, 25 ianuarie. Față de licitația anterioară, lansată în luna septembrie 2020, valoarea totală estimată a fost majorată de la 7,6 milioane de lei la 11,7 milioane de lei, fără TVA. 

Primăria Șibot a lansat luni în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o nouă licitație pentru continuarea lucrărilor la rețeaua de canalizare menajeră și stații de epurare din Șibot și Balomiru de Câmp.

Valoarea totală estimată este de 11.706.266,37 de lei, fără TVA. 

Reamintim faptul că în primăvara anului 2019, în urma unei proceduri inițiate în SEAP a fost atribuit contractul de lucrări către un ofertant (Aria Construct SRL din Alba Iulia). Pe parcursul derulării lucrărilor au apărut neînțelegeri în ceea ce privește execuția racordurilor aferente rețelei de canalizare, executantul refuzând execuția acestora. În aceste condiții a fost necesară rezilierea contractului și reluarea procedurii pentru restul de executat din cadrul investiției. Procentual a fost executat aproximativ 1,2% din valoarea investiției.

În baza contractului de lucrări reziliat s-au decontat lucrări în valoare de 105.994,91 de lei, fără TVA. Din valoarea decontată inițial, a fost returnată suma de 6.415,08 lei, fără TVA, rezultând valoarea plătită aferentă contractului inițial de 99.579,83 de lei, fără TVA.

În 9 septembrie 2020 a fost reluată procedura de achiziție publică, valoarea totală fiind estimată la circa 7,6 milioane de lei, fără TVA, însă nu s-a prezentat nici un ofertant fapt pentru care aceasta a fost anulată automat de către sistemul SEAP.

Citește și Rețeaua de canalizare din Șibot și Balomiru de Câmp, din nou la licitație. Constructorul inițial a refuzat execuția racordurilor

Comuna Șibot a înaintat către proiectant solicitarea de a reanaliza bugetul proiectului – devizul general în situația în care valorile estimate nu mai corespund valorilor de piață actuale (ținând cont de faptul că evaluarea proiectului datează din anii 2016 – 2017). În urma evaluării, proiectantul a transmis noul deviz al investiției care a fost aprobat prin hotărârea Consiliului Local Șibot nr. 51 / 02.12.2020.

Indicatori tehnici ai investiției

Localitatea Șibot: 

– total lungime rețea de canalizare – 11.743 ml

– total lungime conductă refulare – 2.110 ml

– număr de cămine de vizitare – 392 buc.

– subtraversări de drumuri – 3

Localitatea Balomiru de Câmp:

– total lungime rețea de canalizare – 4.581 ml

– total lungime conductă refulare – 1.260 ml

– subtraversări de drumuri – 9 (din care o subtraversare de autostradă)

– subtraversări de cale ferată – 2

– subtraversări cursuri de apă – 6

– subtraversare rețea de gaz – 1

– racorduri – 750 buc.

– cămine de vizitare – 392 buc.

– stații de pompare ape uzate – 5

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bărbatul din Fărău dispărut în urmă cu două săptămâni, găsit decedat la patru kilometri de locuința sa. Ce s-ar fi întâmplat

Publicat

Ioan Gatea, bărbatul de 74 de ani din comuna Fărău, dispărut de mai bine de două săptămâni, a fost găsit decedat, marți, 26 ianuarie. 

Corpul neînsuflețit al bătrânului a fost descoperit de un cioban care a sunat la 112 și a anunțat autoritățile.

Potrivit reprezentanților IPJ Alba, acesta a fost găsit la o distanță de aproximativ 4 kilometri față de locuință, căzut într-un șanț cu apă, în zona Podului Sânbenedict.

Momentan, nu sunt suspiciuni că moartea bărbatului ar fi fost violentă. Nu s-au identificat urme de violență pe trupul acestuia.

Teoria anchetatorilor este că bărbatul s-ar fi împiedicat și ar fi căzut în șantul cu apă.

VEZI ȘI: VIDEO: Bătrânul din Fărău dispărut în urmă cu o săptămână nu a fost găsit. Polițiști și voluntari participă la căutări

În zona respectivă au fost efectuate căutări, dar la acel moment apa în șant era mai mare și trupul bărbatului nu a fost observat.

Totuși, trupul acestuia va fi supus unei necropsii, iar un medic legist va stabili care a fost cauza morții.

Context

La data de 7 ianuarie 2020, în jurul orei 09,00, Poliția Orașului Ocna Mureș a fost sesizată de către un bărbat din comuna Fărău, cu privire la faptul că, în seara zilei de 6 ianuarie, socrul său, GATEA IOAN, de 74 de ani, a plecat de la locuința sa din Fărău și nu a mai revenit.

VEZI ȘI: FOTO VIDEO: Acțiune de amploare pentru găsirea unui bărbat de 74 de ani din Fărău. Poliția face apel la cetățeni

Timp de mai bine de două săptămâni polițiști, voluntari și localnici l-au căutat pe bărbat, dar fără succes.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: La Ocna Mureș vor fi construite două blocuri sociale cu câte 16 apartamente fiecare. Cum vor arăta

Publicat

În orașul Ocna Mureș vor fi construite două blocuri sociale noi, cu câte 16 apartamene fiecare, care vor asigura condiții decente de locuire persoanelor defavorizate din oraș. Valoarea totală a investiției este de peste 7,4 milioane de lei, fără TVA. 

Primăria Ocna Mureș a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru construcția a două blocuri sociale pe str. G. Barițiu și pe str. Ștefan cel Mare din oraș.

Valoarea totală estimată este de 7.484.608,59 de lei, fără TVA. 

Proiectul prevede construirea a două blocuri sociale noi, identice ca și functiune și alcătuire, care să conțina următoarele spații:

  • subsol: 24 boxe de depozitare;
  • parter: hol acces în scară, hol, scară, camera pentru cărucioare cu o suprafață utilă de 4.69 mp, un apartament cu o cameră cu suprafață utilă de 39.86 mp format din: hol, cameră de zi , bucătărie, baie, cămară și un balcon; 3 apartamente cu două camere cu suprafața utilă de 52.76 mp formate din: cameră de zi, dormitor, bucătărie, baie, cămară, hol și două balcoane;
  • etajul 1: hol, scară și 4 apartamente cu două camere cu suprafața utilă de 52.57 mp format din: hol, cameră de zi, dormitor, bucătărie, baie, debara, cămară si două balcoane;
  • etajul 2 și mansardă: idem

Clădirile propuse vor avea un regim de înălțime: S+P+2E+M. Suprafața construită a fiecărei clădiri este de 312,17 mp, iar cea desfășurată de 1.280,69 mp.

Stuctura de rezistență se va compune din:

  • fundații continue din beton simplu;
  • elevații din beton armat;
  • pereți portanți din zidărie de cărămidă de 30 cm grosime la exterior și de 20 cm grosime la interior;
  • planșee din beton armat rezemate pe ziduri prin intermediul unor centuri din beton armat.

Intrarea în pod se face prin intermediul unui chepeng aflat deasupra podestului de la mansardă. Accesul pe verticală se realizează prin intermediul unei scări din beton armat pentru fiecare scară. Acestea sunt finisate cu gresie antiderapantă. Parapetul scărilor va fi metalic format din piese verticale, simple, repetate și vopsite cu vopsea de ulei. Mana curentă a parapetului va fi din lemn.

Implementarea măsurilor de eficiență energetică în clădiri va duce la îmbunătățirea condițiilor de viață ale ocupanților, prin:

  • îmbunătățirea condițiilor de confort interior;
  • reducerea consumurilor energetice;
  • reducerea costurilor de întreținere pentru încălzire;
  • reducerea emisiilor poluante generate de producerea, transportul și consumul de energie.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Zeci de persoane sancționate în Alba pentru că nu au respectat măsurile de protecție individuală. Acțiune la Alba Iulia

Publicat

Peste 2000 de persoane au fost verificate în județul Alba, ultimele 24 de ore și amendate peste 60, pentru nerespectarea normelor de protecție individuală. Alte două au fost sancționate pentru că au încălcat restricțiile de deplasare.

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au continuat, în sistem integrat, acțiunile de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, în scopul prevenirii răspândirii virusului Covid-19.

Potrivit IPJ Alba, în ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat, 196 de polițiști și polițiști locali, alături de jandarmi, lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus și au fost controlate 59 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 106 de mijloace de transport, din care 32 de mijloace de transport în comun și au fost legitimate 2.057 de persoane. De asemenea, au fost verificate 67 de  obiective de interes precum restaurante, fastfood-uri,  hoteluri, pensiuni, cabane și alte spații de cazare.

Echipele de control au depistat și sancționat 66 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și două care nu a respectat restricțiile de deplasare.

Cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare, organizată la Alba Iulia, au fost legitimate 327 persoane, au fost verificate 100 de autovehicule și au fost aplicate 19 sancțiuni pentru nerespectarea regulilor de protecție sanitară.

”Recomandăm tuturor cetățenilor să păstreze distanțarea fizică, să poarte mască și să nu se expună la riscuri. Acțiunile de control vor continua”, transmite IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate