Connect with us
Publicitate

Eveniment

Guvernul trimite avioane Tarom pentru românii blocați în aeroporturi în străinătate, după suspendarea curselor de către Blue Air

Publicat

Cetățenii români care sunt blocați pe aeroporturile din străinătate din cauza suspendării zborurilor de către compania aeriană Blue Air, pot solicita ajutor la secţiile consulare ale ambasadelor României sau prin apelare la numărul de telefon 0040751084537, gestionat de MAE, urmând să fie aduşi în ţară cu aeronave ale Tarom, a anunţat marţi purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru.

Reamintim că Blue Air Aviation a anunţat marţi suspendarea tuturor curselor programate a pleca de pe aeroporturile din România, peste 3.000 de pasageri fiind afectaţi de această decizie a companiei aeriene.

Premierul Nicolae Ciucă a discutat, marţi seara, cu miniştrii de resort şi autorităţile implicate în gestionarea situaţiei cetăţenilor români afectaţi de oprirea zborurilor Blue Air.

CITEȘTE ȘI: VIDEO: Mii de români blocați pe aeroporturi. TOATE zborurile Blue Air din România, SUSPENDATE

La finalul şedinţei, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, a anunţat măsurile luate de Executiv pentru rezolvarea acestei crize.

„Premierul a dispus ca prioritară să fie aducerea în ţară a cetăţenilor aflaţi pe aeroporturile din afara graniţelor. În acest sens, românii îşi pot anunţa prezenţa şi pot solicita sprijin la secţiile consulare de la ambasadele noastre din ţările respective.

Totodată, pot să vă anunţ că, în această seară, a fost activat un număr unic al call-center-ului gestionat de Ministerul Afacerilor Externe. Acest număr unic va fi publicat şi pe pagina Guvernului şi a MAE.

Este numărul de telefon la care cetăţenii români aflaţi pe aeroporturi din afara ţării îşi pot semnala prezenţa şi pot solicita asistenţă consulară şi să solicite sprijin pentru a ajunge acasă.

Numărul de telefon care le este pus la dispoziţie este 0040751084537. Este număr unic gestionat de MAE. După ce vor fi centralizate datele cetăţenilor români care sunt afectaţi de suspendarea zborurilor Blue Air, aeronavele Tarom vor fi pregătite să efectueze zborurile necesare pentru ca românii de peste graniţă să ajungă acasă în siguranţă”, a spus Dan Cărbunaru.

Pe aeroportul din Cluj, aproape 1000 de pasageri blocați din cauza deciziei Blue Air

Anunţul Blue Air de a suspenda toate zborurile din România în perioada 6-12 septembrie i-a şocat pe cei care şi-au programat deja călătoriile. Marţi, pe aeroportul din Cluj, numărul persoanelor afectate este de aproximativ 1.000.

„Pe aeroportul din Cluj doar astăzi avem trei zboruri anulate care urmau să plece, iar trei zboruri care ar fi trebuit să sosească sunt şi ele anulate. Asta înseamnă un total de 1.000 de pasageri afectaţi. Aveam şi un zbor charter, de la Heraklion, nu ştim ce se întâmplă cu turiştii”, a declarat, pentru ZF, directorul Aeroportului Internaţional Avram Iancu din Cluj-Napoca, David Ciceo pentru cluj24.ro

O clujeancă şi-a cumpărat bilet Blue Air pentru miercuri dimineaţă la 7, pentru a ajunge în Londra, via Rhodos. Era aproape o urgenţă. Dar, marţi după masă, Blue Air a anunţat că toate zborurile sale din România sunt anulate până în 12 septembrie.

Blue Air a anunţat acest lucru printr-un comunicat de presă, dar nu şi-a anunţat şi clienţii care deja îşi făcuseră bagajele de plecare.

Blue Air vindea bilete și după ce a blocat zborurile. Pasagerii nu au fost anunțați

„Azi la ora 17:30 am aflat de la ştiri că zborurile Blue Air din România au fost anulate, inclusiv zborul meu din data de 7 septembrie. La ora respectivă, ştirile erau deja postate de o oră.

Am încercat să sun la companie ca să-mi confirme anularea zborului, dar fără succes. Am intrat deci pe site-ul lor şi am vorbit cu robotul. Când am întrebat de zborul meu mi s-a spus că situaţia este stabilă în România şi că nu sunt probleme. Totuşi, am încercat să ma uit la alte zboruri alternative şi am văzut că la momentul respectiv, Blue Air încă vindea bilete, inclusiv pentru zborul meu.

Abia acum, la ora 19:22 am fost informată de anularea zborului, cu 12 ore înainte de plecarea programată. Sunt foarte nemulțumită de anularea zborului, cu atât mai mult cu cât situaţia asta a fost cauzată de o problemă deja cunoscută a companiei, şi nu de un factor imprevizibil.

Sunt şi mai nemulțumită de reacţia întarziată şi de lipsa de respect faţă de clienţi” a declarat pentru Cluj24.ro o pasageră aflată pe aeroportul din Cluj Napoca

 

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate