Connect with us
Publicitate

CUGIR

Hotărâre a CJSU Alba: Restricții în Cugir, Galda de Jos și Hopârta, din cauza creșterii incidenței cazurilor COVID


Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a emis sâmbătă seara o hotărâre privind unele restricții care vizează orașul Cugir și a comunele Galda de Jos și Hopârta. 

Incidența în cele trei localități este cuprinsă între 1,5 și 3 la mia de locuitori.

Citește și: OFICIAL: 104 cazuri noi de COVID în Alba. Lista localităților din care provin și incidența infectărilor la mia de locuitori

Vor fi instituite măsuri restrictive, conform hotărârii de mai jos, transmisă de autorități:

HOTĂRÂREA nr. 61 din 13.03.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire

a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Cugir, Galda de Jos și Hopârta

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată a cazurilor de COVID–19 pentru ultimele 14 zile, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresele nr. 3085/12.03.2021 și nr. 3097/12.03.2021 (…),

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 13.03.2021,

HOTĂRĂȘTE:

(1) La nivelul orașului Cugir, comunelor Galda de Jos și Hopârta unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 14.03.2021, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06.00-22.00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 06.00-22.00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, U.A.T.-urilor menționate la art. 1, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție.

De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 13.03.2021
PREȘEDINTELE COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

Nicolae ALBU, Prefectul Județului Alba



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

CNAS: Noi servicii medicale și mai multe consultații la domiciliu. Condiții pentru contractul-cadru 2021-2022. Proiect

Publicat

medic calculator

Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a publicat vineri proiectul de ordin pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-Cadru pentru anii 2021 – 2022.

Propunerile proiectului de norme sunt în acord cu principiile enunțate la publicarea Contractului-Cadru, care au ca principal scop asigurarea unui acces mai bun la serviciile medicale de prevenție, precum și la serviciile medicale necesare pentru diagnosticarea, tratamentul și monitorizarea afecțiunilor, potrivit CNAS.

Proiectul vizează intervenții principale în următoarele direcții:

  • Întărirea activității de prevenție în asistența medicală primară, în special pentru adulții asimptomatici cu vârsta de peste 40 de ani, pentru care se acordă un pachet comprehensiv  de prevenție, care cuprinde până la trei consultații pentru evaluarea riscului, intervenția asupra componentelor modificabile ale acestuia, respectiv monitorizarea pacienților.
  • Introducerea unor servicii adiționale noi care pot fi acordate de medicul de familie, conform curriculei de pregătire: spirometrie, măsurare ambulatorie a tensiunii arteriale timp de 24 de ore, măsurarea indicelui de presiune gleznă-braț.
  • Creșterea numărului de consultații la domiciliu acordate de către medicul de familie pentru un asigurat înscris pe lista proprie, pentru boli cronice, de la 4 consultații pe an la o consultație pe lună.
  • Creșterea diagnosticării precoce a afecțiunilor gastroenterologice și conexe, prin creșterea cuantumului de decontare pentru endoscopiile digestive în ambulatoriul de specialitate  de la 40 de puncte la 100 de puncte, având în vedere rata crescută a mortalității și morbidității prin cancerele colorectale și gastrice precum și a morbidității asociate afecțiunilor gastro-enterologice și conexe din România.
  • Având în vedere efectele pe termen lung constatate la pacienți după infecția cu virusul SARS-COV-2, în special la nivel pulmonar și cardiac, medicii de specialitate din specialitățile clinice cardiologie și pneumologie vor putea recomanda servicii conexe actului medical furnizate de kinetoterapeuți/profesori de cultură fizică medicală/ fiziokinetoterapeuţi, conform unui plan recomandat de medicul de medicină fizică și de reabilitare, prin scrisoare medicală.
  • Facilitarea accesului la servicii medicale, prin introducerea consultațiilor la distanță pentru afecțiuni cronice, care pot fi acordate fără a fi necesară utilizarea cardului național de asigurări sociale de sănătate sau prezentarea biletului de trimitere de la medicul de familie sau de la alt medic de specialitate.
  • În cazul prescripțiilor medicale electronice emise online sau off-line ca urmare a unei consultații la distanță acordate de medicul de familie sau de medicul de specialitate din ambulatoriu, asiguratul sau persoana care ridică medicamentele în numele asiguratului va putea printa documentul transmis sau îl va putea prezenta/transmite farmaciei, în vederea imprimării.
  • De asemenea, biletul de trimitere pentru specialități clinice/internare/investigații paraclinice transmis prin mijloace electronice la distanță de medicul de familie sau medicul de altă specialitate în cadrul unei consultații la distanță, va fi transmis/prezentat medicului de specialitate din ambulatoriu clinic/unității sanitare cu paturi/furnizorului de servicii medicale paraclinice, după caz, pentru acordarea serviciilor medicale pentru care a fost emis biletul de trimitere.

„Proiectul Normelor metodologice ale Contractului-Cadru completează și detaliază toate acele măsuri propuse în proiectul de Contract-Cadru care au rolul de a asigura serviciile medicale necesare populației la timp, în mod echitabil și eficient. Pe de altă parte, aprobarea și punerea în aplicare începând cu data de 1 iulie 2021 a noului Contract-cadru și a Normelor metodologice de aplicare a Contractului-Cadru reprezintă și primii pași în demararea procesului de inversare a piramidei serviciilor de asistență medicală, prin creșterea ponderii serviciilor acordate în medicina primară și în ambulatoriul de specialitate și reducerea internărilor nejustificate care ar putea fi tratate în condiții de siguranță și în ambulatoriu sau de către medicii de familie”, a declarat Adrian Gheorghe, președintele CNAS.

sursă: cnas.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Peste 1.900 de persoane verificate în Alba pentru respectarea măsurilor anti-COVID, în ultimele 24 de ore. Câte au fost amendate

Publicat

Peste 1.900 de persoane au fost verificate în cadrul acțiunilor organizate de Inspectoratul de Poliție Județean Alba, alături de celelalte instituții de control, privind respectarea măsurilor pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au continuat, în sistem integrat, acțiunile de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, în scopul prevenirii răspândirii virusului Covid 19.

Potrivit IPJ Alba, în ultimele 24 de ore au fost verificate 655 de persoane aflate în carantină, 715 aflate în izolare și au fost organizate 13 acțiuni punctuale în cadrul cărora au fost verificate 431 de persoane. Alte 102 persoane au fost verificate în cadrul altor activități în contextul pandemiei.

Au fost controlate 56 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 69 de terase, restaurante, fast food-uri, hoteluri și 60 de  mijloace de transport, din care 12 mijloace de transport în comun.

Echipele de control au depistat și sancționat 89 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală, una care nu a respectat măsura privind carantinarea/izolarea și 14 care nu au respectat restricțiile de deplasare.

Cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare, organizată la Blaj, au fost legitimate 126 de persoane, au fost verificate 77 de autovehicule și au fost aplicate 23 sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea regulilor de protecție sanitară.

”Obiectivul acțiunilor desfășurate nu este aplicarea de sancțiuni, ci acela de a-i determina pe toți cetățenii să conștientizeze necesitatea respectării normelor sanitare pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu Covid 19.

Reamintim că, în toate localitățile se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00 – 05.00, iar în toate localitățile, unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4 și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20.00 – 05.00.

În toate localitățile, unde incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00-05.00”, transmite IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: INCENDIU într-o gospodărie din cartierul Micești, Alba Iulia. Pompierii au intervenit cu trei autospeciale

Publicat

Pompierii din Alba Iulia au intervenit vineri după-amiaza pentru stingerea unui incendiu izbucnit la Alba Iulia, în cartierul Micești.

Din primele date, a fost afectată de flăcări o anexă gospodărească în care se afla un cazan de țuică.

A intervenit Detașamentul de Pompieri Alba Iulia cu trei autospeciale.

Potrivit ISU Alba, incendiul a fost semnalat pe strada Calistrat Hogaș și se manifesta cu flacără vizibilă în interiorul construcției, acesta nefiind alimentat cu electricitate sau gaze naturale.

În jurul orei 17.40, incendiul a fost localizat.

sursă imagini: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul de Interne: În noaptea de Înviere pot circula doar cei care participă la slujbele religioase. Ceilalți să rămână acasă

Publicat

paste

Ministrul de Interne spune că în noaptea de Înviere pot circula în afara domiciliului doar persoanele care participă la slujbele religioase, iar ceilalți ar trebui să rămână acasă.

„Circulația în timpul nopții este permisă în noaptea de 1 spre 2 mai, între orele 22.00 și 05.00, magazinele vor rămâne deschise până la 20.00 și în Vinerea Mare.

Sunt convins că în noaptea de Înviere, milioanele de credincioși vor da dovadă de echilibru și simț civic crescut, comportamentul fiecăruia fiind decisiv în lupta contra pandemiei.

Vezi și DOCUMENTE: MODELE DE DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de la angajator

În noaptea de 1 spre 2 mai, circulația persoanelor e permisă doar pentru participanții la slujbele religioase.

Subliniez asta pentru a-i ruga pe toți cetățenii care nu participă la slujbă să rămână acasă. Chiar nu vor avea ce alte activități să desfășoare alta decât participarea la slujba religioasă.

Stațiunile de pe litoral și cele montane vor fi deschise cu respectarea tuturor regulilor, cu maxim 70% capacitate de cazare”, a spus Lucian Bode, vineri, într-o conferință de presă.

sursă: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate