Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

IDEI de CADOURI de Moș Nicolae. Jucării pentru pitici, haine, decoraţiuni de casă, parfumuri pentru cei mari


Publicat

mos_nicolae

Cu siguranţă luna decembrie este cea mai aşteptată, mai ales de cei mici care sunt deja cu scrisorelele făcute pentru a le trimite celor mai iubiţi moşi din lume.

Mai sunt doar câteva zile până când Moş Nicolae va lăsa în ghetuţe cadourile mult dorite. Şi cum vârsta nu contează atunci când vrem să facem o bucurie, moşul nu va ajunge doar la copii, ci şi la cei mari care încă păstrează minunatele tradiţii ale sărbătorilor de iarnă.

Vezi și MESAJE de SFÂNTUL NICOLAE. URĂRI și felicitări pe care le poți trimite celor care-și sărbătoresc onomastica

Cu ghetuţele lustruite şi cu bucurie în suflet, fiecare dintre noi va aştepta o mică bucurie din partea moşului care vine în seara zilei de 5 decembrie. Şi anul acesta cadourile vor fi în funcţie de posibilităţi şi vârstă, jucării pentru copii și obiecte vestimentare cei mari.

Românii vor aloca, în medie, 340 de lei pentru cadourile de Moş Nicolae din acest an, în creştere uşoară faţă de bugetul mediu de anul trecut, cele mai căutate fiind dulciurile, jucăriile şi articolele de îmbrăcăminte / încălţăminte, potrivit unui studiu realizat de o companie de cercetare de piaţă.

Citește și MESAJE de SFÂNTUL NICOLAE. URĂRI, SMS și felicitări frumoase pe care le poți trimite celor dragi de Moș Nicolae

Un procent de 44% dintre cei care au arătat că vor oferi cadouri cu această ocazie au declarat că intenţionează să cheltuiască între 100 şi 250 de lei, 31,6% între 251 şi 500 de lei iar 16,3% peste 500 de lei. 7,7% dintre respondenţi vor aloca mai puţin de 100 de lei pentru cadourile de Moş Nicolae.

 Moș Nicolae: Idei de cadouri pentru fetiţe

papusiDacă moşul încercă să fie pe placul unei fetiţe cu siguranţă nu va da greşi cu o păpuşă. Preţurile diferă în funcţie de firmă, mărime sau personaj, pot începe de la 25 de lei şi pot ajunge să treacă de 300 de lei.

De exemplu o păpuşă Barbie simplă costă în jur de 35 de lei, una prinţesă cu accesorii ajunge la 150 de lei, iar dacă vreţi un set de păpuşi Frozen preţul trece de 200 de lei.

Vezi și Mesaje de Crăciun

Şi animăluţele de pluş sunt printre preferatele fetelor. Şi aici preţurile diferă în funcţie de mărime. Un căţel de pluş de 30 de cm costă apoximativ 25 de lei dar dacă vreţi  o mascotă Disney de peste 70 cm, moşul trebuie să plătească peste 200 de lei.

Tot pentru fetiţe se pot cumpăra căsuţe pentru păpuşi cu aproximativ 150 de lei, seturi de doctori sau diferite meserii cu preţuri între 50 şi 150 de lei, etc.

Fetițele gospodine vor prefera și mici seturi de gătit, iar cărucioarele cu bebeluși sunt de asemea extrem de dorite.

Ciocolata este un alt cadou preferat în ghetuțe.

Moș Nicolae: Idei de cadouri pentru băieţi

masinuteOrice băiat iubeşte maşinile, roboţii, soldaţi sau orice jucărie electronică.

O maşinuţă de teren cu telecomandă costă 65 de lei, una simplă în jur de 30 de lei, iar cele sofisticate sau seturile depăşesc 80 de lei.

Acum au apărut și roboței inteligenți, dar mai bine păstrați-vă resursele financiare pentru cadoul de Moș Crăciun. Moș Nicolae, pe lângă faptul că nu poate fi văzut, așa cum este Moș Crăciun, cadourile primite de la el nu sunt incluse neapărat în listele și scrisorie cu dorințe ale copiilor. Astfel orice își poate face loc în ghetuțe este binevenit și apreciat.

Ciocolata, bomboanele, napolitanele, acadelele pot înlocui fără probleme orice cadou.

Seturile de construcţie Lego pot fi şi ele o variantă bună pentru un cadou dar preţurile lor trec de 100 de lei, ba chiar pot ajunge şi până la 500 de lei.

Cei care vor să ofere un cadou prin care copilul să îşi dezvolte imaginaţia pot alege seturile de pictură şi desen, perfecte atât pentru fete cât şi pentru băieţi. Pentru acestea preţurile sunt între 6 lei, dacă vorbim despre o carte de colorat, şi peste 50 de lei un set de colorat sau pictat care să aibă toate cele necesare.

Moș Nicolae: Cadouri pentru cei mari

De sosirea lui Moş Nicolae nu se bucură doar copiii ci şi cei mari. Ciorapi, boxeri, bikini, rujuri sunt soluțiile cele mai simple. Cadourile care sunt binevenite în orice moment sunt obiectele vestimentare.

Pentru persoanele active, un cadou potrivit este o brățară de monitorizare a activității. Fie că practică exerciții fizice ușoare, de întreținere, sau se antreneză intens în cadrul unei săli de sport, brățările fitness reprezintă un accesoriu extrem de util pentru persoanele active.

O altă propunere pentru doamnele și domnișoarele cărora le plac lucrurile utile și în special pentru cele care preferă sau au adoptat de curând un stil de viață sănătos, este un cântar inteligent. Cu un astfel de cântar ele vor știi mereu cum să își ajusteze regimul alimentar și stilul de viață pentru a-și atinge targetul dorit.

Pasionații de tehnologie care vor o casă „inteligentă” vor aprecia cu siguranță cadouri precum o boxă Google Home sau diverse gadgeturi care pot fi interconectate în sistem (prize inteligente, becuri wifi, etc.). Prețurile pornesc de la circa 100 de lei și pot depăși câteva sute de lei pentru un „kit” complet dar sunt și apreciate. Boxele inteligente vorbesc, răspund la întrebări și la comenzile vocale, caută piesele muzicale preferate și te conecteză la orice post de radio care funcționeză live pe internet.

Un alt cadou potrivit pentru această perioadă este un parfum. Aici trebuie să cunoașteți persoana căreia îi faceți cadoul pentru că gusturile diferă de la persoană la persoană. Magazinele online se bat în oferte la parfumuri și în funcție de marcă și preferințe găsiți astfel de produse cu prețuri cuprinse între 80 de lei și 300 de lei, sau chiar mai mult.

Trimite MESAJE de SFÂNTUL NICOLAE. URĂRI și felicitări

Există numeroase magazine în care pot fi găsite diverse obiecte de decor, destul de ieftine, între 10 și 20 lei, care sunt însă de efect.

Pot fi cumpărate câteva rame foto, brelocuri simpatice sau chiar figurine amuzante pentru decorarea biroului. Nici decorațiunile de sărbători, ca fundițe, steluțe, figurine sau lumânări decorative, ale căror preț se încadrează între 5 și 30 de lei, nu ar fi de neglijat.

Nu faceți cadouri de genul scule, obiecte de curațenie sau cratițe și tigăi. Cadoul nu trebuie să sugereze că persoana care îl primește trebuie să se apuce de muncă, de gătit, de curațenie.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

INCENDIU la Baia de Arieș: Acoperișul unei case a fost cuprins de flăcări

Publicat

Un incendiu a izbucnit marți dimineață, 25 ianuarie, în jurul orei 07.50, în localitatea Baia de Arieș. 

Din primele informații, potrivit ISU Alba, acoperișul unei case de locuit a fost cuprins de flăcări.

La fața locului intervin pompierii militari din Câmpeni, alături de pompierii militari din Baia de Arieș. Pompierii intervin cu trei autospeciale.

Misiunea este în dinamică, știre în curs de actualizare.

sursă foto: arhivă alba24.ro, rol ilustrativ.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Corupția în administrația din Alba Iulia, combătută cu veste cu mesaje anti-șpagă. Secretomanie într-un proiect pro-transparență

Publicat

Angajații primăriei Alba Iulia vor învăța să fie mai deschiși către transparență instituțională și vor conștientiza formele corupției în administrație, prin realizarea unor picturi murale și purtarea unor veste cu mesaje anticorupție.

În mod paradoxal, într-un proiect care privește transparența, numele persoanelor angajate în echipa de implementare au fost anonimizate. 

Este vorba despre un proiect al primăriei alături de Direcția Generală Anticorupție, proiect implementat din fonduri europene. Ținta proiectului este certificarea în domeniul prevenirii corupției a 150 de angajați ai primăriei. 

Proiectul care se întinde pe un an și jumătate are un buget de aproape jumătate de milion de lei, bani europeni, împărțiti între cele două instituții, adică aproape 100.000 de euro. 

Primăria Alba Iulia a angajat deja patru persoane în cadrul proiectului ce tinde spre o administrație mai transparentă.

Însă numele celor patru persoane care se vor ocupa de proiectul ce prevede etică și transparență în cadrul primăriei, nu sunt publice, ci există doar un număr de dosar de înscriere.

Proiectul în sine pare a fi într-o contradicție cu noua procedură a primăriei Alba Iulia în ceea ce privește transparența angajărilor în cadrul instituției. Mai exact, numele celor care se înscriu, participă și câștigă un post de bugetar, este anonimizat singura informație publică fiind un număr de dosar.

Ce prevede proiectul cu finanțare de aproape jumătate de milion de lei

Proiectul se numește ”RISE” – acronim de la ”cReștem Integritatea, tranSparența și Etica în administrația locală!”. Parteneri sunt Primăria Municipiului Alba Iulia și Direcția Generală Anticorupție – DGA.

CITEȘTE ȘI: Numele candidaților pentru posturi de bugetari la Primăria Alba Iulia, ținute la secret. Ce spune primarul Gabriel Pleșa

Scopul proiectului potrivit unui anunț al primăriei Alba Iulia este: ”Consolidarea capacității administrative a Municipiului Alba Iulia pentru creşterea gradului de
transparență, etică și integritate în cadrul acesteia, în termen de 16 luni”.

Cum vor consolida transparența, etica și integritatea cele două instituții: picturi murale, sondaje și veste cu mesaje anticorupție

Potrivit anunțului se va realiza un set de proceduri de operaționale la nivelul primăriei, dar și alte activități precum: picturi murale, sondaje printre angajați ai primăriei și localnici, dar și purtarea unor veste cu mesaje anti corupție.

Creșterea gradului de conștientizare a corupției în rândul personalului Municipiului Alba Iulia, prin organizarea unei campanii ce presupune realizarea de picturi murale, a unui Ghid de informare legislativă în domeniul anticorupție și veste personalizate cu mesaje anticorupţie;

Îmbunătățirea cunoștințelor privind percepția corupției la nivelul Primăriei municipiului Alba Iulia prin realizarea unui studiu bazat pe sondaje de opinie;

Îmbunătăţirea cunoștințelor și competențelor în domeniul prevenirii corupției, transparenței, eticii și integrității, a 150 de persoane cu funcții de conducere și cu funcții de execuție, din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia”, se arată în documentul citat.

Cum se împart banii primiți de la Uniunea Europeană între cele două instituții

Potrivit documentului citat, bugetul total este de 414.773,17 lei. Aproape toată suma este din finanțare nerambursabilă.

Buget TOTAL proiect: 414.773,17 lei

 Bugetul alocat Municipiului Alba Iulia este de 334.622,01 lei, din care:

-suma nerambursabilă este 327.929,57 lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 284.428,71 lei;

– contribuția proprie este de 2% – 6.692,44 lei.

 Bugetul alocat Direcției Generale Anticorupție este de 80.151,16 lei, din care:

– suma nerambursabilă este 68.128,49 lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 68.128,49 lei;

– contribuția proprie este de 15% – 12.022,67 lei.

Angajații primăriei care se vor ocupa de transparență și etică, ținuți la secret

Încă din primele zile ale anului 2022, primăria a lansat un concurs pentru ocuparea a patru locuri de muncă în cadrul proiectului. Este vorba despre un manager de proiect, expert sondaje, expert proceduri și un responsabil financiar.

Noua practică a primăriei, instituție care tinde spre o mai bună transparență față de cetățean, este cea de a anonimiza numele celor se inscriu, participă și câștigă concursul de angajare.

Concursul de angajare s-a desfășurat în luna ianuarie, iar în data de 20 au fost anunțați cei patru câștigători ai concursului.

Numele celor care vor implementa proiectul de transparență și etică sunt anonimizate chiar și după ce au câștigat concursul de angajare.

Achiziții pentru proiect

Primăria Alba Iulia a început deja achizițiile în cadrul proiectului. De curând a lansat o achiziție publică pentru conferința de închidere a proiectului: un coffee break pentru 35 de persoane, un roll-up, servicii de mediatizare în mediul online, dar și două comunicate de presă.

sursă foto: Facebook, Direcția Generală Anticorupție.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Prima tranșă de vaccin Pfizer anti-COVID, pentru copii ajunge în România. Câte doze vor fi livrate

Publicat

Prima tranșă de vaccin Pfizer pentru copii ajunge marți în România. Mai exact este vorba despre o tranșă de 114.000 doze de vaccin Pfizer pentru copiii de 5-11 ani.

Până acum, au fost făcute 3.355 de programări în platformă, anunță Comitetul pentru coordonarea campaniei naționale de vaccinare (CNCAV).

Vaccinurile vor fi livrate pe cale aeriană și vor sosi pe aeroporturile din Otopeni, Cluj-Napoca și Timișoara. Transportul către centrele de stocare este asigurat de firma producătoare, inclusiv pe cale terestră. Vaccinurile sunt transportate în condiții optime de siguranță, în containere speciale, cu gheață carbonică și folie etanșă, se arată în comunicat.

Astfel, procesul de vaccinare a copiilor cu vârste între 5 și 11 ani va începe la data de 26 ianuarie, iar dozele vor fi distribuite după cum urmează:

Centrul Național de Stocare București: 42.000 doze;
Centrul Regional de Depozitare Brașov: 12.000 doze;
Centrul Regional de Depozitare Constanța: 12.000 doze;
Centrul Regional de Depozitare Cluj: 12.000 doze;
Centrul Regional de Depozitare Craiova: 12.000 doze;
Centrul Regional de Depozitare Iași: 12.000 doze;
Centrul Regional de Depozitare Timișoara: 12.000 doze.

Programarea se va efectua doar în centrele de vaccinare regăsite în platformă cu denumirea P_Ped , prin intermediul conturilor părinților sau ale reprezentanților legali. La acest moment, în platforma de programare sunt configurate 220 cabinete de vaccinare pediatrice la nivel național.

Vaccinarea se poate realiza și fără programare, prin prezentare directă în cabinetele centrelor de vaccinare dedicate copiilor sau în cabinetele medicilor de familie care au solicitat doze pediatrice, pe tot parcursul programului de lucru.

Schema de vaccinare a copiilor cu vaccinul Comirnaty este de 10 micrograme/doză (10 µg), la interval de 21 de zile; administrarea fiecărei doze se efectuează intramuscular, similar celorlalte grupe de vârstă eligibile.

sursă: G4media.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila: Când va scădea valul cinci de COVID-19 și când se vor relaxa restricțiile

Publicat

Alexandru Rafila, ministrul Sănătății a declarat că valul cinci de COVID-19, ar putea începe să scadă la jumătatea lunii februarie. De asemenea, acesta a mai declarat că dacă de la jumătatea lunii februarie cazurile de infectări vor scădea, o parte din restricții ar putea fi ridicate în luna martie. 

Declarațiile ministrului au fost date pentru digi24.ro, unde acesta a explicat că până la scăderea cazurilor, există multe focare in spitale.

În opinia sa, vârful acestui val va fi atins în intervalul 10-15 februarie, după care numărul cazurilor va înregistra o descreștere.

Rămâne de văzut cât de rapidă va fi descreșterea”, a adăugat el pentru digi24.ro. 

Cred că până la sfârșitul lunii martie vom scăpa de o parte din măsurile restrictiveȘi lucrul cel mai important e să avem de această dată o abordare predictibilă a perioadei următoare, nu de la o săptămână la alta. Masca ar trebui să fie ultima măsură la care să renunțăm. Măsurile de relaxare vor fi luate gradual”, a spus Rafila.

Aș vrea să va anunț în premieră, în curând venim cu detalii, stabilim un mecanism de consultare permanentă cu industria, astfel încât deciziile să se ia după consultări și în concordanță cu interesele de sănătate publică, dar și cele care țin de funcționarea economiei în România”, a adăugat ministrul.

sursă: digi24.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate