Eveniment
InfoCons îndeamnă cumpărătorii să se adreseze autorităților dacă au luat țeapă de Black Friday. Pot cere inclusiv daune
În urma controalelor efectuate de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor prin Comandamentul special Black Friday la diferite site-uri care ofereau promoții în aceasta perioada, au fost constatate mai multe abateri, transmite InfoCons. Un produs redus nu înseamnă și o reducere a drepturilor voastre în calitate de consumatori, este mesajul momentului.
Cele mai obișnuite probleme:
– practicarea de vânzări cu preț redus, în condițiile în care prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea
– lipsa indicării, pe site-ul societății, în mod clar și neechivoc a datei la care încetează oferta sau dacă oferta se referă la stocul de bunuri disponibil.“
Consumatorii pot cere daune morale și maeriale
InfoCons îndeamnă toți consumatorii care dețin bonul fiscal sau extrasul de card bancar de ahiziționare în ultima perioada a diferitelor produse de la operatorii economici ce au făcut obiectul acestor controale, să se îndrepte de îndată către protecția consumatorilor în vederea depunerii unei sesizări pentru recuperarea daunelor materiale și morale.
”Felicităm lucrătorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor care au luat atitudine și apără interesele consumatorilor la standarde europene, făcând publica, totodată, lista site-urilor ce au făcut obiectul acestor controale.
Nu uitați, indiferent de promoție, aveți aceleași drepturi. Un produs redus nu înseamnă și o reducere a drepturilor voastre în calitate de consumatori” au transmis reprezentanții InfoCons.
Foto: Pixabay
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News