Connect with us
Publicitate

CÂMPENI

Intervenție dificilă a echipajului Salvamont în Apuseni, lângă Vârtop, pentru salvarea unei turiste accidentate

Publicat

Echipajul Salvamont-Salvaspeo Bihor a intervenit sâmbătă seara pentru salvarea unei turiste accidentate la picior, lângă Vârtop.

Patrula SJ Salvamont-Salvaspeo Bihor care asigură permanența în zona domeniului schiabil Vârtop intervine pentru salvarea unei turiste, accidentată la picior, aflată la circa 1 km amonte de Peștera Drăcoaia, localizată pe Valea Sighiștelului, județul Bihor, au anunțat salvatorii, sâmbătă seara.

Potrivit sursei citate, accesul pe vale se poate face numai pedestru, fiind dificil.

”Traseul turistic este serios afectat de doborâturile provocate de furtunile puternice care s-au produs în ultimii 5-6 ani”, a precizat Salvamont Bihor.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ADMINISTRATIE

Mii de posturi noi aprobate la MAI. Locuri libere în structurile din Poliție, Jandarmerie, Pașapoarte și Imigrări

Publicat

politisti admitere

Guvernul a aprobat suplimentarea posturilor din cadrul structurilor Ministerul Afacerilor Interne (MAI) cu 7.880. Cele mai multe, peste 5.600, sunt în cadrul Poliției, a anunțat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru. Acesta a subliniat însă că nu vor fi făcute 7.880 de angajări.

El a precizat că noile posturi nu implică, în acest moment, eforturi bugetare suplimentare, potrivit Agerpres.

Sunt posturi necesare pentru a redimensiona structuri din cadrul Ministerului Afacerilor Interne – Inspectoratul General pentru Imigrări, Poliţia Română, Poliţia de Frontieră, Direcţia Generală de Paşapoarte, Jandarmeria Română. Sunt structuri care au nevoie de mai multe posturi.

Cei de la Imigrări gestionează valul de refugiaţi care au intrat în România, dar sunt, de asemenea, posturi necesare şi pentru a gestiona situaţiile speciale pe care Poliţia le are în grijă, structuri specializate pentru căutarea persoanelor dispărute sau operaţionalizarea sistemului informatic de monitorizare electronică, a explicat Cărbunaru.

El a adăugat că măsura adoptată vizează organizarea şi configurarea organigramei MAI.

Nu este un anunţ privind angajări pe care să le facă Ministerul de Interne, este un anunţ care vizează organizarea şi configurarea organigramei ministerului, este vorba despre posturi şi nu despre oameni.

Nu vorbim despre angajări, 7.880 de angajări, ci de posturi în organigrama acestui minister. E o formă de organizare, nu este un anunţ de angajare, a spus Dan Cărbunaru.

Potrivit acestuia, Executivul a aprobat şi uniformizarea normei de hrană în cadrul MAI în cazul anumitor categorii de personal.

Lista structurilor MAI în care vor fi distribuite noile posturi

„În acest context, urmare a analizei efectuate și în vederea reechilibrării structurilor Ministerului Afacerilor Interne afectate de procesele de restructurare din anii precedenți, raportat la solicitările acestora de suplimentare a numărului de posturi repartizate, pentru îndeplinirea în condiţii optime a misiunilor încredinţate a rezultat necesitatea modificării Anexei nr. 3 la HG nr.416/2007, în sensul suplimentării efectivelor structurilor Ministerului Afacerilor Interne pe timp de pace cu 7880 posturi.

  • 5.654 de poliţişti,
  • 975 de militari (391 ofiţeri şi 584 maiştri militari și subofiţeri),
  • 201 personal civil (funcționari publici și personal contractual)
  • 1.050 soldați și gradați profesioniști necesare înființării și redimensionării unor structuri din cadrul Aparatului central al M.A.I., Inspectoratului General pentru Imigrări, Poliției Române, Poliției de Frontieră Române, Direcției Generale de Pașapoarte, Direcției Medicale, Academiei de Poliție „A.I. Cuza”, C.S. „Dinamo” București, Inspectoratului General de Aviație al MAI și Jandarmeriei Române”, se arată în nota de fundamentare.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Spații moderne de învățământ pentru studenții UTCN Alba Iulia, în locul unei cantine abandonate. O nouă licitație, lansată în SEAP

Publicat

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca a lansat marți, 24 mai, a treia licitație pentru execuția lucrărilor de dezvoltare a infrastructurii de educație și formare la extensia din Alba Iulia, în vederea promovării învățământului terțiar universitar. 

Extensia Universitară Alba Iulia a Universității Tehnice din Cluj-Napoca urmează să fie extinsă prin transformarea unei foste cantine abandonate într-o clădire cu spații moderne de învățământ. 

Noua construcție va pune la dispoziția profesorilor și studenților amfiteatre, laboratoare și o bibliotecă. 

Valoarea investiției a fost majorată față de licitația anterioară, de la peste 7,5 milioane de lei la 9.095.894,52 de lei, fără TVA.

Reamintim faptul că la prima licitație, lansată în 14 martie, valoarea estimată a fost de 6.180.992 de lei. Procedura a fost anulată după ce nu au fost depuse oferte.

Potrivit documentației, construcția existentă, situată în Alba Iulia, pe strada Alexandru Ioan Cuza nr. 23, vizată spre extindere, este în prezent abandonată și degradată.

La interior finisajele sunt deteriorate, tâmplăriile și echipamentele lipsesc. La exterior construcția prezintă materiale lipsă, infiltrații de apă, burlane deteriorate.

Terenul este împrejmuit parțial pe latura de sud-vest si nord-vest, accesul în incintă se realizează direct de la stradă.

Structura funcțională cuprinde holuri de acces, o sală de mese, grupuri sanitare, zona de bucătărie cu anexe și un subsol parțial.

Situația propusă în cadrul proiectului

Pentru transformarea clădirii fostei cantine în spații de învățământ se propun lucrări de extindere în plan și pe verticală.

Extinderea pe verticală va presupune crearea unor amfiteatre la parter cu înălțime utilă mare, un etaj intermediar parțial în care se va extinde spațiul bibliotecii și un etaj deasupra spațiilor anterior menționate, care va cuprinde 3 laboratoare și grupurile sanitare aferente.

Clădirea va fi prevăzută cu următoarele echipamente și dotări: ascensor, mobilier și echipamente specifice funcțiunii și a activităților care se vor desfășura în interiorul clădirii.

Amenajarea terenului de amplasament va cuprinde soluțiile de amenajare a incintei cu alei pietonale și carosabile, o parcare cu 10 locuri, spații verzi amenajate și zone pentru recreere dotate cu mobilier urban pentru ședere.

Spațiul verde prevăzut va fi amenajat prin gazonare și plantări punctuale de vegetație înaltă.

Ce presupune realizarea investiției

Din punct de vedere constructiv se vor opera demolări ale pereților și ale planșeelor existente completându-se structura de rezistență astfel: fundații izolate sau continue, stâlpi grinzi și planșee din beton armat pentru toate nivelele, zidărie portantă din cărămidă cu goluri verticale cu centuri din beton armat.

Acoperișul va fi de tip terasă necirculabilă.

Circulația pe verticală se va realiza fie prin intermediul unui ascensor plasat în puț cu pereți din beton armat, fie prin intermediul scării interioare de acces realizată în două rampe din beton armat.

Pereții exterior propuși se vor realiza din cărămidă cu goluri verticale și grosime de 30 cm, iar pereții interiori din zidărie de cărămidă vor avea grosime de 25 cm, sau 12 cm.

Se vor reliza compartimentări suplimentare și din pereți din gips-carton. Pereții perimetrali se vor termoizola cu vată minerală bazaltică de 15 cm, iar termoizolarea plăcii pe sol și a soclului se va realiza cu polistiren extrudat de 5 cm.

La nivelul pardoselior, finisajele propuse vor include plăci de piatră pentru zonele de acces în clădire, gresie antiderapantă pentru grupurile sanitare, spațiile tehnice, de întreținere și depozitare.

În sălile de curs, amfiteatre și bibliotecă se va folosi parchet multistrat antiderapant pentru trafic intens.

Pereții se vor finisa cu zugraveală lavabilă. Se propun în majoritatea spațiilor tavane suspendate din gips-carton.

Amfiteatrele vor fi prevăzute cu plăci fonoabsorbante montate la nivelul pereților.

Funcțiuni propuse

Intrarea principală va fi poziționată central pe latura nordică a construcției și va permite accesul în clădire prin intermediul unui windfang.

Din zona de intrare, din foyer fluxurile utilizatorilor se pot distribui fie în cele 2 amiteatre de la parter, fie în holul care conduce la grupurile sanitare și garderoba, fie spre casa scării, care împreuna cu liftul, asigură distribuția pe verticală în interiorul clădirii.

Din interiorul casei de scară se poate accede la bibliotecă, spațiu care are asigurată o intrare dedicată pe fațada nordică a clădirii.

Din zona bibliotecii de la parter se poate urca la nivelul etajului intermediar unde se extinde spatiul acestei funcțiuni. Zona birourilor administrative situate tot la etajul intermediar se poate accesa din casa scării principale. (ab24)

La nivelul etajului din casa scării se accede la foyer, care la fel ca și la parter, distribuie fluxurile fie spre holul grupurilor sanitare, fie spre încăperile în care se desfășoară activitatea didactică.

Intrarea în sala de curs se realizează direct din foyer, în timp ce în laboratoare se va face din holul care face legatura între foyer și terasa circulabilă.

Capacitățile sălilor și amfiteatrelor sunt următoarele:

  • Amfiteatru 1 – 146 persoane
  • Amfiteatru 2 – 113 persoane
  • Sala de curs – 63 persoane
  • Laborator de simulare, modelare și proiectare asistată – 25 persoane
  • Laborator de simulare, modelare și proiectare asistată – 25 persoane
  • Laborator pentru tehnologii inovative de fabricație – 17 persoane

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia alocă 130.000 de lei pentru repararea și întreținerea locurilor de joacă pentru copiii de pe raza municipiului

Publicat

Primăria Alba Iulia se pregătește pentru repararea și întreținerea locurilor de joacă din municipiu.

A lansat recent o procedură de atribuire a unui contract ce vizează „lucrări de reparații și întreținere pentru echipamente care deservesc locurile de joacă și alte spații de agrement”.

Potrivit documentației, echipamentele de joacă pentru copii montate pe domeniul public al municipiului Alba Iulia sunt supuse uzurii prin utilizarea lor curentă, ca urmare a acțiunii factorilor de mediu și totodată, pot fi deteriorate în urma utilizării necorespunzătoare sau unor acte de vandalism cu sau fără autori identificați.

Pentru menținerea tuturor acestor echipamente în stare corespunzătoare de folosință, sunt necesare lucrări de reparații a deteriorărilor constatate și lucrări de întreținere.

Aceste intervenții urmăresc ca echipamentul de joacă și mobilierul urban amplasat în perimetrul spațiilor de joacă și al celorlalte spații de agrement să fie în totalitate funcțional, la parametri optimi și să prezinte un aspect curat și îngrijit.

Locurile de joacă pentru copii de pe domeniul public al municipiului Alba Iulia se află în 26 de locații, respectiv:

  • Parc Electrica
  • Parc Liceul cu program sportiv
  • Loc de joacă Bărăbanț
  • Loc de joacă Partoș
  • Loc joacă Oarda de Jos – Garofița (strada Cărăbușului)
  • Loc joacă Oarda de Jos 1
  • Loc joacă Oarda de Jos 2
  • Loc de joacă strada Cloșca (lângă bloc B21)
  • Loc joacă strada Vasile Goldiș (bloc G3)
  • Loc joacă B-dul Transilvaniei (spate bloc 25)
  • Loc joacă strada Arnsberg (spate bloc 38)
  • Loc joacă Regina Maria (lângă Grădinița nr. 8)
  • Loc joacă Panoramic
  • Loc joacă traseu parc dendrologic 1
  • Loc joacă traseu parc dendrologic 2
  • Loc joacă traseu parc dendrologic 3
  • Loc joacă traseu parc dendrologic 4
  • Loc joacă traseu Zăvoi – Micești
  • Loc joacă Ampoi III (în spate la Vinersar)
  • Loc joacă Ampoi III (MA)
  • Loc joacă zona Dedeman
  • Loc joacă strada Costache Negruzzi
  • Loc joacă strada Constantin Noica

Pentru echipamentele de joacă, pentru băncile, coșurile de gunoi, panourile de gard, lăzile cu nisip și/sau alte echipamente se vor efectua lucrări de reparații, înlocuiri de piese sau componente defecte, degradate, uzate, lucrări de întreținere periodică, verificare periodică și alte lucrări de completare cu nisip, pietriș sau scoarță de copac.

Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 130.000 de lei, fără TVA, durata contractului fiind de 12 luni.

foto: arhivă

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ASTĂZI se redeschide circulația pe A1 între nodurile de la Cunța și Săliște. Fără restricții pe autostradă, de la Sebeș la Sibiu

Publicat

CNAIR anunță că restricțiile de circulație instituite pe A1 între localitățile Cunța și Săliște, pentru lucrările de la Viaductul Aciliu sunt ridicate, astăzi, lucrările fiind finalizate înainte de termen.

Pentru a permite executarea acestor lucrări, traficul rutier a fost închis complet pe sensul Sebeș – Sibiu, între nodurile Cunța și Săliște, iar circulația a fost deviată pe DN1.

CNAIR anunță că joi, 26.05.2022, începând cu ora 09:00, se va deschide circulația, fără restricții, pe sectorul Orăștie – Sibiu de pe A1, ca urmare a finalizării lucrărilor la rosturile de dilatație de la Viaductul Aciliu.

CNAIR precizează că, datorită condițiilor meteo favorabile, lucrările s-au finalizat înaintea termenului asumat de Antreprenor, care era estimată pentru data de 4 iunie 2022.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax