Connect with us
Advertisement

Actualitate

Interviu la Ministerul Justiţiei pentru obţinerea calităţii de expert tehnic judiciar. CONDIȚII şi CALENDAR

ministerul justitiei

Publicat

Persoanele interesate să dobândească titulatura de expert tehnic judiciar se pot înscrie la Ministerul Justiţiei, până în 10 mai. Au acces însă doar academicienii, profesorii universitari sau conferenţiari universitari şi cei cu titlul de doctor docent ori doctor, într-o anumită specializare.

Ministerul va verifica dosarele de înscriere şi va afişa rezultatele în 30 mai.

Interviurile se desfăşoară în perioada 10-14 iunie, iar rezultatele vor fi făcute publice în 19 iunie.

Dosarele de înscriere se vor depune la Biroul Local pentru Expertize Judiciare Tehnice şi Contabile din cadrul tribunalului în raza căruia domiciliază candidatul sau la sediul Ministerului Justiţiei. Acestea se pot depune personal sau pot fi transmise prin servicii poştale.

Pentru specializările „Contabilitate” și „Fiscalitate”, autorizarea se face de către CECCAR şi Camera Consultanţilor Fiscali.

Taxa de înscriere este de 300 de lei.

Dosarul de înscriere
Dosarul de înscriere va cuprinde:

a) cerere de înscriere, care se va redacta în limba română şi în care se vor înscrie date privind solicitantul: nume, prenume, cod numeric personal, cetăţenie, adresa de domiciliu în statul membru UE sau SEE şi, dacă există, adresa de reşedinţa, telefon, fax, e-mail, pagina de internet. În cerere se va face menţiune despre sesiunea de interviu si specializarea la care candidează (descarcă model);

b) copia legalizată sau certificată pentru conformitate cu originalul a documentului cu care se face dovada îndeplinirii condiţiei prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. c) din O.G. nr. 2/2000: candidatul are titlul de academician, profesor universitar sau conferenţiar universitar, doctor docent ori doctor în specializarea pentru care candidează. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv.

Precizări:

Pentru specializările „Contabilitate” și „Fiscalitate”, care sunt cuprinse în Ordinul ministrului justiţiei nr. 199/C/2010 pentru aprobarea Nomenclatorului specializărilor expertizei tehnice judiciare, autorizarea se face de către CECCAR şi Camera Consultanţilor Fiscali.

În situaţia în care candidatului care a obţinut titlul de doctor nu i s-a eliberat încă diploma de doctor, acesta va depune la dosar:

– copia ordinului ministrului educaţiei naționale prin care s-a atribuit titlul de doctor;

– adeverinţă, în original sau copie legalizată ori certificată pentru conformitate cu originalul, de la universitatea la care a susţinut doctoratul, prin care să se ateste că persoana deţine titlul de doctor, domeniul şi specializarea în care a susţinut lucrarea, precum şi titlul tezei de doctorat;

c) adeverinţă, în original sau copie legalizată ori certificată pentru conformitate cu originalul, de la universitatea la care a susţinut doctoratul, prin care să se precizeze în funcție de domeniul și specializarea lucrării, precum și în funcție de titlul tezei de doctorat, în care dintre specializările cuprinse în Nomenclatorul specializărilor expertizei tehnice judiciare1, poate fi autorizat ca expert tehnic judiciar;

d) copia actului de identitate şi, dacă este necesar, a altui act doveditor al cetăţeniei unuia dintre statele membre ale UE sau aparţinând SEE;

e) copia legalizată sau certificată pentru conformitate cu originalul a atestatului de cunoaştere a limbii române de către cetăţeanul statului membru UE sau SEE, altul decât România. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

f) declaraţie pe propria răspundere că solicitantul are capacitate de exerciţiu deplină, în original, redactată în limba română (descarcă model);

g) copie legalizată sau certificată pentru conformitate cu originalul a diplomei de absolvire a instituţiei de învăţământ superior, în domeniul din care face parte specializarea pentru care solicită atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar. Dacă diploma a fost obţinută într-un stat membru al UE ori aparţinând SEE, altul decât România, se va depune şi dovada recunoaşterii diplomei potrivit Legii nr. 200/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

h) copia documentului prin care se face dovada, conform legislaţiei ţării emitente, că îndeplineşte condiţia privind stagiul (vechimea în activitate) de cel puţin 3 ani în specializarea în care a obţinut diploma. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

i) certificatul de cazier judiciar, în original, aflat în termenul de valabilitate. Dacă acesta este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

j) recomandare privind buna reputaţie profesională şi socială, în original, obţinută de la locul de muncă, asociaţii profesionale din domeniu sau, după caz, de la alte organizaţii sau instituţii cu care a colaborat. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

k) dovada plăţii taxei de înscriere la interviu, în original;

l) dovada că este apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea activităţii de expert tehnic judiciar (adeverinţă medicală);

m) opţional: enumerare (şi scurtă descriere) a activităţilor care ar putea fi desfăşurate de o persoană cu pregătire în specializarea pentru care se susţine interviul (maxim 3 pagini).

Taxa de înscriere la interviu se poate plăti la casieria Ministerului Justiţiei din Bucureşti, str. Apolodor, nr. 17, Sector 5 sau în contul bancar al Ministerului Justiţiei:

Beneficiar: Ministerul Justiţiei

Cod fiscal: 4265841

Adresă: Str. Apolodor, nr. 17

Cod IBAN: RO86TREZ70020E330500XXXX

Deschis la: Trezoreria operativă a Municipiului Bucureşti

Reprezentând: „Taxă interviu ETJ”.

Afişare rezultate verificare dosare de înscriere
30 Mai 2019

Tematica

12.1. Ordonanţa Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea activităţii de expertiză tehnică judiciară şi extrajudiciară, cu modificările şi completările ulterioare.

1. Dispoziţii generale privind organizarea activităţii de expertiză tehnică judiciară.

2. Calitatea de expert tehnic judiciar.

3. Reguli procedurale privind expertiza tehnică judiciară.

4. Organizarea activităţii de expertiză tehnică extrajudiciară.

5. Atribuţiile Biroului Central pentru Expertize Tehnice Judiciare şi ale birourilor locale pentru expertize judiciare tehnice şi contabile.

6. Răspunderi şi sancţiuni pentru neefectuarea expertizei tehnice judiciare.

7. Dispoziţii tranzitorii şi finale privind organizarea activităţii de expertiză tehnică judiciară.

12.2. Regulamentul privind atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar şi de specialist, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1322/C din 21 iunie 2000, cu modificările şi completările ulterioare.

1. Dispoziţii generale privind atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar şi de specialist.

2. Examenul pentru atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar.

3. Interviul pentru atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar.

4. Organizarea testării specialiştilor.

5. Dispoziţii privind experţii tehnici judiciari care au dobândit această calitate într-un stat membru al Uniunii Europene ori aparţinând Spaţiului Economic European.

6. Dispoziţii finale privind atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar şi de specialist.

12.3. Codul de procedură civilă

1. Amenzi judiciare şi despăgubiri.

2. Expertiza.

2.4. Codul de procedură penală

1. Expertiza și constatarea.

2. Abateri judiciare.

Bibliografia

Ordonanţa Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea activităţii de expertiză tehnică judiciară şi extrajudiciară, cu modificările şi completările ulterioare (Legea nr. 37/2009, Legea nr. 178/2009, Ordonanţa Guvernului nr. 13/2010, Legea nr. 208/2010) (descarcă textul).
Regulamentul privind atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar şi de specialist, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1322/C din 21 iunie 2000, cu modificările şi completările ulterioare (Ordinul ministrului justiţiei nr. 1115/C/2007, Ordinul ministrului justiţiei nr. 203/C/2010) (descarcă textul).
Ordinul ministrului justiţiei nr. 199/C/2010 pentru aprobarea Nomenclatorului specializărilor expertizei tehnice judiciare (descarcă textul).
Codul de procedură civilă, cu modificările şi completările ulterioare: art. 187 – 191 (Amenzi judiciare şi despăgubiri), art. 262, art. 330 – art. 340 (Expertiza).
Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare: art. 172 – art.1811 (Expertiza și constatarea), art. 283- art. 284 (Abateri judiciare).

Afişare rezultate interviu
19 Iunie 2019

Informaţii suplimentare
Informaţii suplimentare pot fi obţinute de la personalul Biroului Local pentru Expertize Judiciare Tehnice şi Contabile din cadrul tribunalului în raza căruia domiciliază candidaţii, precum şi de la personalul Biroului Central pentru Expertize tehnice judiciare din cadrul Ministerului Justiţiei – Serviciul Profesii Juridice Conexe (0372041278, 0372041279, 0372041289).

Notă:

1. Actele din dosarul de înscriere se depun în ordinea arătată mai sus.

2. Candidaţii sunt rugaţi să acorde atenţie sporită dispoziţiilor legale privind actele ce trebuie depuse la dosarul de înscriere, atât sub aspectul conţinutului care atestă îndeplinirea condiţiilor legale, cât şi al formei cerute actului (original / copie legalizată/ copie, după caz).

3. Pentru verificarea conformității copiilor cu originalul, candidații vor prezenta și originalul documentelor depuse, în copie, la dosarul de înscriere.

4. Bibliografia este orientativă şi minimală, putând fi consultate şi alte acte normative sau lucrări de specialitate din domeniu. Lucrările de specialitate sau orice altă documentaţie, consultate în vederea prezentării la examinare, se vor actualiza în raport cu modificările legislative intervenite până la data publicării anunţului privind organizarea interviului.

5. Toate actele normative menţionate sunt publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.

6. Datele privind locaţia exactă a susţinerii interviului şi repartizarea candidaţilor vor fi făcute publice în timp util, în săptămâna premergătoare susţinerii interviului. Candidaţii sunt rugaţi să respecte data programării.

7. Documentul prin care se face dovada plăţii taxei de înscriere se depune în original. În documentele de plată trebuie înscris numărul contului în care se face plata, astfel cum este acesta indicat în anunţ. Neînscrierea numărului contului sau înscrierea sa eronată va fi considerată ca neîndeplinire a condiţiei de plată a taxei de înscriere. În cazul în care plata se efectuează în sistem on-line, documentul cu care se face dovada plăţii trebuie să poarte semnătura şi ştampila unităţii bancare.

8. Taxa de înscriere nu se restituie.

9. Dosarul de înscriere sau acte din acesta nu se restituie. Nu se eliberează copii din dosar.

10. Prevederile art. 11 şi art. 12 alin. (1) din Regulamentul privind atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar şi de specialist, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1322/C din 21 iunie 2000, cu modificările şi completările ulterioare, nu sunt aplicabile.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement