Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Iohannis a promulgat legea anti-birocrație privind autorizarea lucrărilor de construcții. Ce schimbări importante aduce


Publicat

Președintele Klaus Iohannis a semnat sâmbătă decretul de promulgare a legii anti-birocrație privind autorizarea lucrărilor de construcții.

”Am venit cu ceva simbolic astăzi, o inițiativă legislativă despre care a mai vorbit cineva. Este prima dată când promulg într-o zi de sâmbătă o lege. Este acea lege inițiată de liberali pentru debirocratizare”, a spus Klaus Iohannis, la întâlnirea aleșilor locali ai PNL. 

Citește și Cum pot intra în legalitate cei care au construit fără autorizare. Condițiile pe care trebuie să le respecte

Deputatul de Alba, Florin Roman, este unul dintre cei doi inițiatori ai legii.  

Noua lege prevede, printre altele, că nu este necesară, pentru anumite categorii de lucrări, emiterea avizelor de către serviciile deconcentrate ale autorităţilor centrale privind protecţia sănătăţii populaţiei, autoritatea competentă pentru protecţia mediului, Comisia Tehnică de Circulaţie şi Autoritatea Aeronautică Civilă Română.

Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional, a adoptat această lege pe 15 octombrie. Potrivit formei trimise spre promulgare, publicată pe site-ul Camerei Deputaţilor, noua lege prevede că „emiterea avizului serviciilor deconcentrate ale autorităţilor centrale privind protecţia sănătăţii populaţiei nu este necesară pentru următoarele categorii de lucrări decât în situaţiile speciale de derogare de la normele în vigoare prevăzute de lege în care este necesar un studiu de evaluare a impactului asupra sănătăţii populaţiei:

a) construirea, reabilitarea, extinderea şi consolidarea de locuinţe unifamiliale;

b) construirea de anexe gospodăreşti;

c) construirea de împrejmuiri”.

Ce spune deputatul de Alba Florin Roman, unul dintre inițiatori, despre această lege: 

„Ca inițiator am numit această lege, legea împotriva birocrației. Este o lege care a spart tiparele puterii statului în fața cetățeanului, care reduce avize și statul la cozi, la mila sau bunul plac al funcționarului public care nu-și face treaba. Care sunt noutățile cele mai importante? 

  • Pentru construirea, reabilitarea, extinderea și consolidarea de locuințe unifamiliale, construirea de anexe gospodărești și construirea de imprejmuiri nu mai sunt necesare:
  • Avizul serviciilor deconcentrate ale autoritatilor centrale privind protecția sănătății populației.
  • Avizul autoritatii competente pentru protectia mediului pentru construirea de anexe gospodărești și locuinte unifamiliale, consolidari ale imobilelor existente, recompartimentari interioare,
  • Avizul Comisiei Tehnice de Circulație pentru locuințele unifamiliale situate pe străzi de categoria II și III și care nu sunt în zona de intersecție cu sens giratoriu
  • Eliberarea certificatului de urbanism solicitantului se face în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, termen redus față de cel de 30 de zile cum este în prezent.
  • Certificatul de urbanism poate fi emis și comunicat solicitantului fie în format scriptic, fie în format digital, prin intermediul poștei electronice, dacă solicitantul și-a exprimat acordul în acest sens prin cererea-tip de emitere a certificatului de urbanism.
  • Autorizaţia de construire se emite pentru executarea lucrărilor de bază şi a celor aferente organizării executării lucrărilor, inclusiv pentru executarea lucrărilor de racorduri și branșament la rețelele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefon, televiziune prin cablu și altele asemenea în cel mult 30 de zile de la data depunerii documentaţiei.
  • La solicitarea justificată a beneficiarilor, autorizaţiile de construire se emit în regim de urgenţă în termen de până la 7 zile lucrătoare, cu perceperea unei taxe pentru emiterea de urgență, termen redus față de 15 zile cum este prevăzut în legislația în vigoare.
  • Prejudiciile suferite de operatorii sau utilizatorii serviciilor deserviți de rețelele tehnico-edilitare care au fost deteriorate, prin efectuarea unor lucrări autorizate, urmare a neindicării poziției exacte a rețelelor de către operatorii/posesorii rețelelor rețelelor, sunt suportate integral de emitentul avizelor incomplete sau eronate.
  • Cu privire la protejarea monumentelor istorice, autorizația pentru lucrările de construcție se va emite de autoritățile administrației publice centrale /județene, după caz, competente în domeniul protejării patrimoniului cultural. Avizul se emite și pentru imobilele aflate în zonele de protecție a monumentelor istorice și în zonele construite protejate.
  • Pentru lucrări de modificare a compartimentărilor interioare se va emite autorizaţie de construire/desfiinţare în baza unei documentaţii de autorizare a lucrărilor cu conţinut simplificat.
  • Constituie contravenţie și se sancționează cu amendă de la 1.000 la 5.000 lei refuzul nejustificat de emitere a autorizației de construire/desființare și/sau a certificatului de urbanism în termenul prevăzut de lege pentru documentațiile complete.
  • Primăriile pot demola construcțiile, proprietate a unității administrativ-teritoriale, aflate în stare avansată de degradare și care pun în pericol siguranța publică, cu excepția construcțiilor monument istoric, pe bază de autorizație de desființare,
  • Legea instituie introducerea unor mecanisme de simplificare pentru avizare prin realizarea comisiei pentru acord unic si obtinerea avizelor electronic prin corespondenta directa intre autoritatile statului și entitățile cu atribuții in domeniu.
  • Astfel, autoritățile administrației publice de la nivel județean și de la nivelul municipiilor reședință de județ competente au obligația de a organiza în cadrul structurilor de specialitate prestarea serviciilor privind obținerea, contra cost la cererea solicitantului, a avizelor și acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcții prin intermediul Comisiei pentru acord unic.În situația obținerii avizelor și acordurilor prin intermediul Comisiei pentru acord unic, corespondența dintre autoritatățile publice competente cu autorizarea construcțiilor și emitenții de avize se va realiza prin intermediul portalului http://www.edirect.e-guvernare.ro/ ”, a transmis Florin Roman. 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Utilaj multifuncțional pentru deszăpezirea și întreținerea drumurilor din Baia de Arieș. Investiție de peste 400.000 de lei

Publicat

Primăria orașului Baia de Arieș cumpără un utilaj cu tracțiune 4×4, multifuncțional, care urmează să fie folosit pentru deszăpezirea și întreținerea drumurilor. Valoarea investiției se ridică la peste 400.000 de lei, fără TVA. 

Primăria Baia de Arieș a lansat luni în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția unei autospeciale 4×4, multifuncțională, pentru întreținerea drumurilor și a spațiilor verzi.

Valoarea totală este estimată la 420.000 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, în momentul de față Primăria orașului Baia de Arieș deține doar un utilaj, un buldoexcavator dotat cu lamă de zăpadă, impropriu efectuării în condiții de calitate și costuri a activităților necesare.

Astfel, se dorește achiziționarea unui autovehicul multifuncțional de lucru  vară – iarnă, dotat cu lamă de zăpadă, răspânditor de material antiderapant și instalație de stropit și spălat, pentru a desfășura activități de deszăpezire pe perioada iernii și activități de curățenie stradală pe timpul călduros.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Școala online: Predare multidisciplinară la clasă, ca să fie redusă perioada în care elevii stau în fața calculatoarelor

Publicat

Ministrul Educației a făcut precizări, luni, despre variante luate în calcul pentru școala online. Profesorii ar putea trece la crearea de lecții de “predare transdisciplinară sau multidisciplinară”, pentru a reduce timpul pe care elevii îl petrec în fața calculatoarelor, în timpul școlii online.

Ministrul Anisie a declarat astăzi că predarea în comun a unei lecții de mai mulți profesori poate fi o soluție, pentru școlile din scenariul roșu, scrie edupedu.ro.

”Este o variantă care se lucrează la nivelul Ministerului Educației: nu este vorba neapărat despre un tandem (între profesori – n.r.), vorbim de o predare transdisciplinară sau multidisciplinară. Se analizează și acest aspect, tocmai pentru a veni în sprijinul elevului, să nu mai stea atâtea ore în fața calculatorului, dacă este necesar. Trebuie să ne raportăm și la situația epidemiologică“, a declarat ministrul Educației, întrebată dacă profesorii va trebui să predea în tandem, pentru ca orarul să fie mai suplu, în online.

În ceea ce privește timpul concret de predare și conținuturile predate în acest an, al doilea afectat de pandemia COVID-19, Monica Anisie a declarat că, “la acest moment, am decis deja în cadrul Ministerului Educației să existe o comisie formată din specialiști care să realizeze o adaptare a programei la predarea online. Se analizează de către comisii de specialitate din cadrul Ministerului toate aspectele legate de acest lucru și luni vom avea o conferință de presă în care vom preciza toate măsurile referitoare la acest aspect. Acest aspect se află în evaluare”.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Când poate fi dată jos masca de protecție în spații deschise. Excepțiile, aprobate de Comitetul pentru Situații de Urgență

Publicat

Persoanele din localitățile unde este obligatorie purtarea măștii de protecție și în spațiile deschise vor putea să înlăture masca de protecție pentru scurt timp, atunci când fumează sau mănâncă pe stradă, în afara zonelor de trafic pietonal.

De asemenea, vor putea renunța la mască cei care fac jogging. Prevederile sunt cuprinse într-o hotărâre discutatată luni dimineață în ședința Comitetului pentru Situații de Urgență, potrivit Digi FM Radio.

În județul Alba masca este obligatorie pe stradă în 20 de localități: Alba Iulia, Blaj, Aiud, Abrud, Cugir, Sebeș, Ocna Mureș, Câmpeni, Ciugud, Blandiana, Cricău, Hopârta, Săliștea, Stremț, Unirea, Vințu de Jos, Cut, Daia Română, Noșlac, Cergău.

„În localitățile sau județele în care portul măștii de protecție este obligatoriu în spațiile deschise, este permisă înlăturarea acesteia pentru perioade scurte de timp în vederea fumatului, consumului de produse alimentare sau băuturi în afara teraselor, cât și pentru desfășurarea activităăților sportive individuale sau altor asemenea activități, doar dacă persoanele sunt în afara zonelor de trafic pietonal și la minim 2 metri față de alte persoane”, prevede Hotărârea CNSU.

Hotărârea prevede, de asemenea:

1. „Se aprobă lista țărilor/zonelor de risc apidemiologic ridicat pentru care se instituite măsura carantinei asupra persoanelor care sosesc în România din acestea, în vigoare începând cu data de 26 octombrie 2020.

2. Instituirea restricțiilor referitoare la persoanele care sosesc din anumite zone sau țări cu risc epidemiologic ridicat se aplică după 24 de ore de la data aprobării hotărârii prin care acestea sunt stabilite, iar ridicarea acaestora se aplică începând cu data emiterii hotărârii”.

Purtarea măștii de protecție și în spații deschise este obligatorie în Capitală, dar și în mai multe orașe unde incidența cazurilor de COVID-19 a depășit 3 la 1000 de locuitori.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Serviciul de Informații Externe angajează specialiști în diferite domenii. Condiții specifice și modalitatea de aplicare

Publicat

Serviciul de Informații Externe, SIE, angajează ofițeri operativi, specialiști în analiză strategică, specialiști în domeniile IT, limbi străine, financiar, juridic, resurse umane, psihologie, medical și agenți de protecție. 

Cerinţe specifice pentru operativ:

  • Absolvent cu diplomă de licenţă al unei instituţii de învăţământ superior acreditate.
  • Media de absolvire şi rezultatele obţinute pe parcursul anilor de studiu reprezintă criterii de departajare.
  • Vârsta limită este de 35 de ani.

Pentru angajarea în domeniul operativ candidatul trebuie să dispună de o inteligenţă peste medie, cultură generală de nivel superior, capacitate foarte bună de relaţionare, abilitate de comunicare, exprimare bogată, fluentă şi elevată, atât în vorbire cât şi în scris.
De asemenea, disponibilitatea de a lucra în străinătate este obligatorie.
Acest domeniu necesită creativitate, spontaneitate, adaptabilitate, flexibilitate, spirit organizatoric, capacitate de a evalua şi de a lua decizii, precum şi asumarea responsabilităţii.

  • Exprimarea fluentă într-o limbă de circulaţie internaţională este obligatorie, iar cunoştinţele de limbi străine rare reprezintă un avantaj.
  • Timpul de lucru este flexibil.

Cerinţe specifice pentru analiză strategică:

  • Absolvent cu diplomă de licenţă al unei instituţii de învăţământ superior acreditate.
  • Media de absolvire şi rezultatele obţinute pe parcursul anilor de studiu reprezintă criterii de departajare.

Pentru a ocupa un post în acest domeniu, candidatul trebuie să aibă inteligenţa de nivel superior, cunoştinţe foarte bune de cultură generală, capacitate de analiză, sinteză, elaborare şi interpretare a informaţiei, exprimare clară şi concisă a ideilor.

Necesitatea de perfecţionare pe acest post impune interesul persoanei pentru dezvoltarea continuă, precum şi aptitudini de învăţare şi comunicare de nivel superior.

  • Exprimarea fluentă într-o limbă de circulaţie internaţională este obligatorie.
  • Pentru anumite specializări există posibilitatea desfăşurării activităţii în ture.

Cerinţe specifice pentru specialişti (IT, limbi străine, financiar, juridic, resurse umane, psihologie, medical):

  • Absolvent cu diplomă de licenţă al unei instituţii de învăţământ superior acreditate sau după caz, cu diplomă de bacalaureat al unei instituţii de învăţământ liceal acreditate.
  • Recrutarea şi selecţia se realizează în funcţie de existenţa unor posturi vacante în Serviciu şi are la bază performanţele universitare, licenţele şi acreditările deţinute, precum şi experienţa profesională acumulată în domeniul de specialitate.
  • Domeniul impune capacitate de adaptare, rezistenţă la stres, atenţie concentrată şi distributivă, perseverenţă, dorinţa de perfecţionare continuă, un bun echilibru psihoemoţional, capacitate de a lucra pe proiecte cu asumarea responsabilităţii.
  • Exprimarea fluentă într-o limbă de circulaţie internaţională este obligatorie.

Cerinţe specifice pentru protecţie:

  • Absolvent cu diplomă de bacalaureat al unei instituţii de învăţământ liceal acreditate.
  • Vârsta limită este de 30 de ani.
  • Pentru a ocupa un post în acest domeniu, candidaţii trebuie să aibă memorie vizuală, o bună percepţie a spaţiului şi timpului, aptitudini de comunicare, capacitate de a evalua şi lua decizii, viteză bună de reacţie şi minime abilităţi tehnice.
  • Disponibilitatea de a lucra în exterior este obligatorie.
  • Candidaţii pentru încadrare trebuie să aibă o înălţime de minim 1,70 m şi să fie apţi din punct de vedere al pregătirii fizice, psihologic şi medical.
  • Activitatea se desfăşoară în ture.

Persoanele interesate pot aplica pe siteul SIE.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate