Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Izolare și pentru rudele excursioniștilor de la Liceul de Arte din Alba Iulia, întorși din Italia. Precizări de la DSP și liceu


Publicat

Rudele elevilor de la Liceul de Arte ”Regina Maria” și ale profesorilor care s-au întors din Italia sunt și ele obligate să stea la izolare timp de 14 zile.

Elevii și profesorii au fost plasați în carantină, la domiciliu pentru 14 zile, chiar din noaptea de duminică, când au ajuns la Alba Iulia. 

Elevă de la Liceul de Arte din Alba Iulia, în CARANTINĂ la Boli Infecțioase. Va fi internată și mama fetei. Precizările DSP

Măsura pentru plasarea în carantină a membrilor familiilor acestora a fost luată marți seara, la două zile după întoarcerea elevilor din Italia, în urma unei dispoziții a Ministerului Afacerilor Interne.

Potrivit dispoziției MAI, cetățenii care vin din zonele afectate de coronavirus, precum și rudele acestora care domiciliază la aceeași adresă au OBLIGAȚIA de a nu părăsi domiciliul declarat pe o perioadă de 14 zile de la sosirea în țară.

Decizia luată de MAI a fost comunicată directorului liceului, marți seara, de către reprezentanții DSP Alba, iar acesta ar fi postat comunicatul oferit de DSP pe un grup intern al persoanelor în cauză.

De asemenea, informația a fost dată și către presă. Miercuri, persoanele respective au fost anunțate telefonic despre obligativitatea la izolare.

CITEȘTE ȘI: DSP Alba: Cei care vin din zonele afectate de coronavirus, OBLIGAȚI să stea în casă 14 zile. Dacă nu, riscă amenzi și închisoare

Tot miercuri, 26 februarie, la verificarea de seară, echipe mixte formate din reprezentanți DSP și IPJ Alba le vor înmâna formulare tipizate rudelor copiilor și profesorilor, formulare care vor fi completate pe propria răspundere că au luat la cunoștință obligativitatea de a sta în izolare timp de 14 zile.

De asemenea, aceștia vor semna, la fiecare vizită, o fișă de prezență. Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, a declarat că, pe lângă verificarea și monitorizarea persoanelor aflate în izolare, medicii DSP fac și informarea.

Mai exact, persoanele în cauză primesc pliante despre coronavirus și sunt informați despre măsurile de igienă care trebuie luate. 

Reamintim că un grup de 45 elevi și 6 profesori au plecat mai repede din Italia, dintr-o zonă afectată de coronavirus, unde aceștia se aflau într-o excursie.

CITEȘTE ȘI: UPDATE: Autocar cu elevi din Alba, așteptat la frontieră. Copiii se întorc din Italia, dintr-o zonă afectată de coronavirus

Potrivit DSP Alba, toate persoanele din grup se simt bine și nu au probleme de sănătate.

Comunicatul DSP de marți seara

DSP Alba a transmis, într-un comunicat de presă, următoarele: ”în urma dispoziției, Ministerului Afacerilor Interne, Departamentul Pentru Situații de Urgență, Direcția de Sănătate Publică Alba avertizează cetățenii care vin din zonele afectate de coronavirus, precum și rudele acestora care domiciliază la aceeași adresă, că au OBLIGAȚIA  de a nu părăsi domiciliul declarat pe o perioadă de 14 zile de la sosirea în țară.

Nerespectarea măsurii de izolare la domiciliu atrage după caz răspunderea contravenționala sau penală, astfel:

– se sancționează cu amendă de la 500 la 1500 lei, fapta de „nerespectarea măsurilor de ordine luate de organele competente in caz de calamități naturale sau alte pericole publice” prev de art 2 alin 29, coroborat cu art 3 lit c din Legea 61/1991 rep.

– se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau amenda, fapta de nerespectarea măsurilor privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor infectocontagioase, dacă a avut ca urmare răspândirea unei asemenea boli – prevăzută de art. 352 din Codul Penal.

În perioada următoare, la nivelul județului Alba urmează controale mixte, formate din specialiști ai DSP și polițiști din cadrul IPJ Alba, asupra tuturor persoanelor vizate. De asemenea, persoanele controlate vor primi pliante cu instrucțiuni.

În cazul acestei boli, la fel ca și în cazul altor boli infecțioase, cea mai bună cale să evitați infecția este respectarea strictă a regulilor de igienă. În primul rând ar trebui să vă spălați pe mâini cu apă caldă și săpun (cel puțin 20 de secunde) și să evitați contactul mâinilor nespălate cu mucoasa (ochi, nas, gură). Mai mult decât atât, este recomandat să evitați contactul cu persoanele bolnave și să aveți mare grijă când luați contact cu animale de fermă. Carnea, peștele sau fructele de mare trebuie să fie preparate la temperatură ridicată pentru un timp îndelungat (prin fierbere, prăjire sau coacere).

E important să urmați regulile deoarece nu există deocamdată niciun vaccin pentru acest tip de virus”, se arată în comunicat.

De asemenea, reprezentanții Liceului de Arte ”Regina Maria” au transmis un comunicat de presă cu privire la situație, dar și la mai multe informații vehiculate în spațiul public.

”Un grup de 45 elevi și 6 profesori au plecat într-o excursie în Italia, joi, 20 februarie 2020, după efectuarea cursurilor. La ora plecării nu era transmis niciun semnal de alarmă din Italia referitor la Coronavirus… Nu s-a difuzat nicio știre cu referire la acest virus (în Italia), altfel nu pleca nimeni în excursie.

Întoarcerea grupului de elevi și profesori din Italia a fost sub stricta coordonare a autorităților române, care au ținut legătura cu profesorii însoțitori ai grupului de la Liceul de Arte ”Regina Maria” din Alba Iulia. Menționăm: Ministrul Educației, Ministrul Sănătății, Secretarul de Stat și Șef DSU, Raed Arafat.

Din data de 23.02 2020 (sâmbătă seara), grupul a fost în permanentă legătură, până la sosirea în Alba Iulia (duminică noaptea) cu domnul Prefect Albu Nicu, Inspector Școlar General Sandu Cornel, Inspector Principal Piază Radu și Directorul Liceului de Arte ”Regina Maria” prof. dr. Chiciudean Ioan.

Așadar, grupul de excursioniști a revenit în țară în data de 23 februarie, toți membrii mergând la domiciliile lor, cu familia sau la alte familii unde au rămas în carantină.

Foarte important de menționat este faptul că niciun elev, niciun profesor și niciun părinte aflat în carantină nu a părăsit domiciliul; niciun profesor și niciun elev nu a necesitat spitalizare; nicio persoană din grup nu prezintă simptome ale coronavirusului. Toți elevii și profesorii se simt bine. Niciun elev sau profesor nu a prezentat și nu prezintă stări febrile (temperatură peste 37 grade), așa cum s-a vehiculat și dezinformat opinia publică, fapt ce generează panica în rândul acestora.

Zilnic, fiecare persoană aflată în carantină este monitorizată de către personalul specializat al DSP. Carantina durează 14 zile, conform protocolului în vigoare și stabilit de către autorități. Frații elevilor plecați în excursia sus menționată, care au rămas în țară și care au mers la cursuri, nu au intrat în contact cu familia aflată în carantină ci stau la rude cu unul din părinți. Acasă, deci, nu sunt ambii părinți (un părinte este la rude).

Prof. Sorina Țibacov, când a mers luni la școală, nu a intrat în contact cu soțul întors din Italia. În prezent, cei doi stau în carantină.

Cursurile la Liceul de Arte ”Regina Maria” se desfășoară normal. Amintim că, echipa managerială a instituției nu a trimis niciun profesor la poartă cu mențiunea de a se părăsi urgent unitatea de învățământ.

Rugăm respectuos să nu inducem cetățenii în eroare, să nu discredităm această școală unică din județ prin profilul ei vocațional artistic și să ne informăm cu mult mai multă atenție asupra ceea ce înseamnă coronavirus și care sunt măsurile de prevenire necesare (igiena ș.a.)”, se arată în comunicatul instituției.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Alin

    joi, 27.02.2020 at 08:54

    Conducerea DSP trebuia sa faca acest lucru duminica!
    Din cauza asta trebuie demisa toata conducerea!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

ECONOMIE

ȘOMAJUL TEHNIC: Circa un milion de persoane ar putea primi ajutor de la stat. Domeniile cu cele mai multe cereri

Publicat

Ministerul Muncii estimează că aproximativ un milion de persoane vor beneficia de șomaj tehnic în România. Până vineri, au fost înregistrate, la nivel național, peste 25.000 cereri la AJOFM (transmise de firme) și peste 22.000 la AJPIS (PFA, alte profesii liberale). Până acum, au fost suspendate circa 880.000 de contracte individuale de muncă.

Secretarul de stat Alin Ignat a precizat vineri, în conferință de presă, că la Agențiile de plăți și inspecție socială au fost înregistrate, în primele 3 zile de la primirea solicitărilor, peste 22.000 de cereri, majoritatea din București și Cluj.

În prima zi au fost înregistrate peste 6000 de cereri, iar în perioada 2-3 aprilie, câte 8000 pe zi.

Aproape 50% dintre solicitări sunt din partea PFA.

Prima cerere a fost înregistrată în 1 aprilie, imediat după ora 0.00, din Galați, pentru o întreprindere individuală.

Secretarul de stat Victor Picu, președintele ANOFM, a precizat că la agențiile de muncă au fost înregistrate peste 25.000 cereri pentru aproximativ 240.000 de angajați, majoritatea din industria prelucrătoare și HoReCa. Cele mai multe cereri, pentru peste 30.000 de salariați, au venit din Cluj.

ANOFM a constatat că au fost cazuri în care în cereri s-a calculat greșit cuantumul pentru șomajul tehnic. S-a trecut sumă mai mare decât este prevăzut în ordonanțe. În mod eronat, în anumite cazuri, calculul se face nu de la data suspendării contractului, ci de la data de 16 martie, chiar dacă contractul nu a fost suspendat, iar solicitarea se face pentru o lună, deși plata se face la 1 aprilie pentru luna martie. Sunt angajatori care solicită fonduri pentru salariați care nu au încă contractul suspendat.

Picu a precizat că pentru a depune mult mai ușor în format electronic, Guvernul a pus la dispoziție platforma aici.gov.ro

De asemenea, au fost înregistrate petiții în care au fost semnalate situații în care unii angajatori suspendă contractele pentru șomaj tehnic și în același timp cheamă și angajații la muncă. Reprezentații ministerului atenționează că acesta este un abuz.

Situația prezentată de Minister (date centralizate până în 3 aprilie):

Contracte individuale de muncă suspendate – 884.349 din care: 274.870 – industria prelucrătoare; 179.041 – comerț cu ridicata și cu amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor; 116.584 – hoteluri și restaurante

Contracte individuale de muncă încetate – 180.170 din care: 35.510 – Comerț cu ridicata și amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor; 31.185 – industria prelucrătoare; 22.313 – construcții

Cum se acordă șomajul tehnic

Angajatorii care îşi reduc sau întrerup temporar activitatea total sau parţial ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de plata indemnizațiilor acordate salariaților  în valoare de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

Şomajul tehnic se acordă exclusiv angajaţilor având contract individual de muncă și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic (conform art. 52 alin. (1) lit. “c” din Codul Muncii).

Vezi integral: ȘOMAJUL TEHNIC: AJOFM Alba primește documentele transmise electronic. FORMULARE și alte detalii pentru angajatori

Și PFA, întreprinderile individuale, cele familiale, persoanele cu profesii liberale, cei care obțin venituri exclusiv din drepturi de autor sau conexe, sportivii pot transmite online cereri pentru șomaj tehnic, însă aceste categorii se adresează Agențiilor Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS).

Vezi ȘOMAJUL TEHNIC: Formularele pentru PFA, întreprinderile individuale și profesii liberale. Se transmit online la AJPIS

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: Încă 11 persoane infectate cu coronavirus au murit în România. Numărul deceselor a ajuns la 133

Publicat

Încă 11 persoane infectate cu coronavirus au murit în România, potrivit informării transmise vineri după-amiază de Grupul pentru Comunicare Strategică. Numărul deceselor a ajuns, astfel, la 133.

Este vorba despre opt bărbați și trei femei, din județele Bistrița-Năsăud, Sibiu, Galați, Ialomița și Suceava:

Deces 123: Bărbat, 66 ani, județul Bistrița-Năsăud

Internat în 28.03.2020 în SJU Bistrița – Boli Infecțioase, recoltat pentru COVID-19 în aceeași zi, confirmat pe data de 29.03.2020.

Data decesului: 03.04.2020

Comorbidități: Leucemie limfatică Cronică std III, Diabet zaharat tip II, HTA std II.

Deces 124: Bărbat, 59 ani, județul Bistrița-Năsăud

Aflat în autoizolare, întors din Elveția în data de 25.03.2020.

Internat în 31.03.2020 în SJU Bistrița – Boli Infecțioase, recoltat pentru COVID-19 în aceeași zi, confirmat pe data de 2.04.2020.

Data decesului: 01.04.2020

Comorbidități: Diabet zaharat insulinodependent

Deces 125: Bărbat, 27 ani, județul Sibiu.

Decedat în 31.03.2020 (găsit decedat acasă).

S-au investigat probe necroptice pentru COVID-19. Rezultat pozitiv în 2.04.2020.

Deces 126: Bărbat, 61 ani, județul Galați

Întors din Antalya în data de 20.03.2020.

Internat in SJU Galati în 26.03.2020, recoltat pentru COVID-19 în aceiași zi. Rezultat pozitiv în 26.03.2020.

Decedat în 3.04.2020.

Comorbidități: Diabet zaharat tip II, HTA, Boală hepatică cronică.

Deces 127: Bărbat, 46 ani, județul Ialomița.

Internat în SJU Slobozia-ATI în data de 31.03.2020.

Recoltat pentru COVID-19 în data de 1.04.2020, confirmat în aceiași dată.

Decedat în 3.04.2020.

Deces 128: Femeie, 77 ani, județul Suceava.

Internată în SJU Suceava în 19.03.2020.

Recoltare probe pentru COVID-19 in 25.03.2020. Rezultat pozitiv în 30.03.2020.

Decedată în 2.04.2020.

Deces 129: Bărbat, 62 ani, județul Suceava.

Internat în SJU Suceava în 17.03.2020.

Recoltare probe pentru COVID-19 in 24.03.2020. Rezultat pozitiv în 25.03.2020.

Decedat în 2.04.2020

Deces 130: Femeie, 63 ani, județul Suceava.

Internată în SJU Suceava în 27.03.2020.

Recoltare probe pentru COVID-19 in 27.03.2020. Rezultat pozitiv în 2.04.2020.

Decedată în 2.04.2020

Deces 131: Bărbat, 67 ani, județul Suceava.

Internat în SJU Suceava in 27.03.2020.

Recoltare probe pentru COVID-19 in 27.03.2020. Rezultat pozitiv în 2.04.2020.

Decedat în 30.03.2020

Deces 132: Bărbat, 58 ani, județul Suceava.

Internat în SJU Suceava în 29.03.2020.

Recoltare probe pentru COVID-19 in 29.03.2020. Rezultat pozitiv în 3.04.2020.

Decedat în 30.03.2020.

Comorbidități: Diabet zaharat tip II, CIC, Infarct miocardic în antecedente.

Deces 133: Femeie, 62 ani, județul Ialomița.

Internată în SJU Slobozia-Medicină Internă în data de 31.03.2020, transferată în ATI în data de 1.04.2020.

Recoltat pentru COVID-19 în data de 1.04.2020, confirmare în 2.04.2020.

Decedată în 3.04.2020.

Comorbidități: Diabet zaharat tip II, HTA afecțiuni renale.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Inspectorii Antifraudă, împuterniciți să verifice respectarea restricțiilor dispuse prin ordonanțe militare. Ce amenzi au dat

Publicat

Inspectorii din cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF sunt împuterniciți să se deplaseze pe teren pentru a verifica respectarea interdicțiilor stabilite prin ordonanțele militare. Până acum, au dat amenzi în valoare de aproape 700.000 de lei.

Controalele efectuate în baza ordonanțelor militare sunt verificări specifice, atribuite temporar, doar pe durata valabilității acestora. În urma verificărilor derulate, inspectorii DGAF au constat în cazul a 11 contribuabili încălcarea măsurilor dispuse prin ordonanțele militare, aplicând amenzi în sumă de 674.000 lei, a comunicat ANAF.

În această perioadă, ANAF a suspendat acțiunile de control fiscal, cu excepția verificărilor aferente soluționării rambursărilor de TVA cu control anticipat, a acțiunilor de control  care pot fi continuate prin utilizarea unor mijloace de comunicare la distanță.

Situațiile în care există indicii de evaziune fiscală, ca urmare a analizei de risc, precum și cele sesizate de cetățeni, vor fi investigate de DGAF prin utilizarea activităților specifice de la distanță.

În mod excepțional, pentru instrumentarea unor cazuri flagrante, inspectorii DGAF vor acționa pe teren pentru a aplica legea, cu respectarea normelor de protecție sanitară care se impun în această perioadă și a drepturilor contribuabililor verificați.

Potrivit ANAF, în luna martie 2020, Agenția a restituit TVA în valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui număr de 24.526 deconturi (față de 1,6 miliarde de lei media rambursărilor din primele două luni ale anului 2020).

De la data declarării stării de urgență, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin relocarea personalului implicat în acțiunile de control suspendate. Totodată, ANAF a desfășurat campanii în rândul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregătite cu rapiditate compensările și restituirile de taxe, necesare în derularea procedurii de rambursare.

În vederea implementării mecanismului de rambursare care vizează soluționarea rapidă a deconturilor de TVA, ANAF a elaborat un proiect de act normativ care se află în prezent în  circuitul de avizare internă.

Conducerea ANAF a aprobat ca pe perioada stării de urgență susținerea contestației să poată fi realizată în fața autorităților de soluționare a contestațiilor și prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare la distanță/telefon, iar Direcția Generală de Soluționare a Contestațiilor din cadrul ANAF menține legătura permanent cu contribuabilii pentru găsirea celor mai bune soluții. Procedura de soluționare contestații va continua în perioada stării de urgență, iar minutele întocmite cu ocazia susținerii contestației, în care sunt consemnate susţinerile contestatorului, vor fi comunicate de către ANAF tot prin mijloace de comunicare electronică.

În ceea ce privește scutirea de taxe vamale și TVA pentru importuri destinate combaterii COVID-19, Ministerul Finanțelor Publice a solicitat Comisiei Europene autorizarea pentru a putea aplica aceste scutiri. Comisia Europeană urmează să emită decizia de aprobare la finalul acestei săptămâni.

Totodată, Guvernul a aprobat prin Ordonanța de Urgență nr. 33 din 26 martie 2020,  ca în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA, să nu se facă plata efectivă la organele vamale a TVA pentru importul de medicamente, echipamente de protecție, alte dispozitive sau echipamente medicale și materiale sanitare, care pot fi utilizate în prevenirea, limitarea, tratarea și combaterea COVID – 19.

Organele vamale nu solicită plata TVA în vamă pentru importurile acestor produse pe toată durata stării de urgență și 30 de zile de la data încetării acesteia.

Taxa aferentă acestor importuri realizate în cursul perioadei fiscale se evidențiază de către importatori în decontul de TVA, atât ca taxă colectată, cât și ca taxă deductibilă.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Piața agroalimentară din Câmpeni rămâne închisă încă două săptămâni. Locuitorii orașului pot face cumpărături doar online

Publicat

Comitetul Local Pentru Situații De Urgență al orașului Câmpeni a luat decizia ca piața agroalimentară din oraș să rămână închisă până în data de 14 aprilie 2020. Măsura a fost luată pentru limitarea riscului de infecție cu coronavirus.

”Ținând cont de analiza riscului de sănătate publică pentru perioada imediat următoare, ce indică o creștere semnificativă a numărului de persoane infectate cu coronavirusul SARS CoV-2 la nivel național, atât prin circulația virusului pe teritoriul național cât și prin importanța acestuia, odată cu revenirea în țară a persoanelor posibil infectate, ne-au determinat să menținem piața agroalimentară-industrială, închisă până la data de 15.04.2020”, a anunțat Călin Andreș, primarul orașului Câmpeni.

El a precizat că din totalul de 23 membri ai CLSU – Câmpeni, la ședința din 2 aprilie au fost prezenți 20 de membri, dintre care 19 au votat pentru ca piața să rămână închisă, iar unul s-a abținut.

”S-a luat în calcul redeschiderea acesteia în funcție de evoluția pandemiei. Am considerat să facem acest lucru în vederea protejării sănătății, respectiv a vieții cetățenilor orașului Câmpeni și a celor care-l tranzitează!”, a spus edilul.

Călin Andreș a mai anunțat că pentru a găsi o soluție favorabilă, atât pentru clienți cât și pentru producătorii agricoli din zonă, pe site-ul Primăriei Câmpeni a fost integrată o nouă secțiune – Piața Câmpeni On-line, unde cetățenii pot vedea oferta producătorilor/comercianților locali și pot face cumpărături.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate