Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

JIDVEI celebrează 20 de ani de pasiune și respect pentru arta vinului. Lansează campania „Primul loc e doar primul pas”


Publicat

Compania Jidvei celebrează 20 de ani de pasiune şi respect pentru arta vinului, dar şi de efort, multă muncă și dedicare, toate acestea dublate de o viziune de business îndrăzneață, dar și de curajul de a face lucrurile altfel. Noul context comunicaţional şi de afaceri este marcat printr-o campanie sub sloganul „Primul loc e doar primul pas”.

Povestea vinurilor Jidvei a început în 1949, odată cu înființarea societății viticole omonime, însă istoria recentă a companiei a început în anul 1999, odată cu privatizarea fostei societăți viticole. Un pas extrem de important care a marcat trecerea la o nouă etapă, cea a viticulturii și oenologiei moderne în Podgoria Târnave.

Două decenii marcate de transformări profunde, de investiții masive direcționate către restructurarea plantațiilor de viță-de-vie, extinderea suprafeței prin înființarea de plantații noi, modernizarea cramelor existente, construcția unora noi și, nu în ultimul rând, achiziția de echipamente și tehnologii de ultimă oră.

Jidvei este pionier în România în ceea ce privește inovația și implementarea tehnologiilor noi, deținând cea mai mare cramă gravitațională din Europa și prima din România, prima mașină de plantat cu GPS din Europa și primul sistem de vinificație complet computerizat.

Jidvei a înființat prima școală privată de viță-de-vie, fiind singurul deținător de plantații bază din România, cu cea mai mare capacitate de vițe altoite anual. Totodată, compania a realizat cele mai mari investiții în domeniul vitivinicol din România, de peste 100 milioane de euro și are, în prezent, cea mai mare capacitate de stocare – peste 35 milioane de litri.

Din 1999 până în prezent, cele 630 de hectare de viță-de-vie preluate inițial au crescut an de an, plantațiile de viță-de-vie ale companiei acoperind astăzi o suprafață de 2.500 de hectare. Și nu doar hectarele sau investițiile au crescut constant, dar și cei care s-au alăturat de-a lungul timpului marii familii Jidvei, ce reunește astăzi peste 1.000 de persoane și, desigur, pe toți cei care iubesc vinurile de pe Târnave.

În câteva cuvinte, sunt 20 de ani de pasiune, efort, multă muncă și dedicare, toate acestea dublate de o viziune de business îndrăzneață, dar și de curajul de a face lucrurile altfel.

Am crezut, de la bun început, în potențialul și personalitatea vinului, considerându-l unul dintre cei mai importanți vectori ai imaginii noastre ca țară, noi, românii fiind legați de vin grație credinței.

Dacă ar fi să exprim în câteva cuvinte ce au însemnat pentru mine și pentru compania Jidvei ultimii 20 de ani, aș începe prin a spune că am avut întotdeauna așteptări mari, că viziunea mea a depășit spațiul companiei, pentru că mereu am avut în vedere sectorul vitivinicol per ansamblu, având convingerea că doar pasiunea, efortul constant și curajul de a face pași înainte ne pot duce spre succes, spre evoluție. De-a lungul timpului au existat, fără îndoială, și obstacole și decizii dificile.

Dar am avut curaj și, poate mai mult decât atât, am înțeles că fiecare pas trebuie să îi urmeze altuia, că există o ordine a lucrurilor care trebuie respectată, că totul trebuie să decurgă firesc, așa cum se întâmplă în vie.

Este poate cea mai valoroasă lecție pe care natura și vița-de-vie ne-o oferă. Vinul este, în definitiv, o poveste despre înțelepciune, trudă și răbdare. Astăzi, pot spune fără ezitare că o mare parte din tot ce mi-am propus s-a materializat, iar Jidvei este acolo unde merită să fie”, a spus Claudiu Necșulescu, președintele Jidvei.

Actualul context de business, alături de schimbările sociale, tehnologice și informaționale, creșterea pieței de vinuri, dar și de tendințele de la nivel global au condus la o schimbare semnificativă a modului în care compania abordează comunicarea în relație cu toate categoriile de public. Această schimbare a avut la bază un amplu proces de rebranding, care s-a desfășurat pe parcursul ultimilor doi ani.

Acest proces a debutat cu realizarea, în perioada august 2017 – februarie 2018, a unui proiect național de cercetare de piață care a inclus o componentă calitativă și una cantitativă. Rezultatele studiului au prezentat o imagine de ansamblu asupra pieței naționale de vinuri, oferind informații valoroase cu privire la segmentarea consumatorilor, obiceiurile de consum, dar și cu privire la percepția categoriilor relevante de public asupra brandurilor autohtone de vin. Una dintre cele mai importante etape ale procesului de rebranding a presupus modernizarea și actualizarea identității vizuale.

Jidvei marchează noul context comunicațional și de business și cei 20 de ani de implicare și efort constant de a redefini valorile brandului și de a-l aduce mai aproape de cei care iubesc vinul  printr-o campanie integrată de comunicare, semnată de agenția Moosai, sub sloganul „Primul loc e doar primul pas”.

Aceasta este prima campanie de anvergură națională prin care ne propunem să marcăm atât evoluția JIDVEI din ultimii 20 de ani, cât și evoluția din anii ce vor urma. Am creat un manifest prin care îndemnăm la pasiune, curaj și dedicare, atribute care reprezintă valorile de brand Jidvei, motorul care ne-a adus pe primul loc și care ne va purta mai departe. Astfel, aducem în atenția consumatorilor o campanie de comunicare relevantă, cu un mesaj puternic, în legătură directă cu spiritul uman. Credem în depășirea barierelor și privim cu optimism către viitor. Pentru că ne place ce facem, cum facem și cine am devenit”, a spus Ana Necșulescu, manager marketing Jidvei.

Prin această campanie, Jidvei își propune să revitalizeze percepția de brand, definind astfel o poziționare clară atât pentru companie, cât și pentru produsele sale. Procesul de reîmprospătare a identității vizuale și a etichetelor de produs completează perfect borna de 20 de ani din călătoria Jidvei.

Mixul de comunicare cuprinde campania TV cu două clipuri, un spot radio, precum și campanii outdoor, online și acțiuni de PR.

Prin mesajul nostru dorim să inspirăm cât mai mulți oameni să își urmeze visurile și propria cale. Chiar dacă ajungi sau nu cel mai bun, nu te opri! ”, a mai spus Ana Necșulescu.

Campania debutează vineri, 17 mai, cu un clip TV de 35 de secunde și on-line cu două video-uri.

Grupul Jidvei, cel mai mare producător de vin din România, deține cea mai mare plantație viticolă din țară și cea mai mare podgorie din Europa cu proprietar unic, având 2.500 de hectare de viță-de-vie și crame dotate cu cele mai performante echipamente, situate la Jidvei, Tăuni, Blaj și Bălcaciu.

În zona DOC „TÂRNAVE” – sub denumirea JIDVEI, se produc unele dintre cele mai apreciate vinuri și spumante românești, calitatea acestora fiind confirmată an de an de medaliile obținute la competiții internaționale. Vinurile de Jidvei au fost distinse în ultimii 10 ani cu peste 500 de medalii în cadrul celor mai prestigioase concursuri de profil din lume.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Simion Crețu: Datorită eficienței administrației liberale, Alba are unul dintre cele mai bune ritmuri de dezvoltare din România!

Publicat

Ultimii ani arată că acum județul nostru a luat o opțiune serioasă pentru dezvoltare, în special datorită politicilor liberale bine aplicate și datorită folosirii chibzuite a resurselor disponibile. Concret, în ciuda tuturor dificultăților și neîmplinirilor, județul Alba a progresat semnificativ.

În această perioadă grea, când întreaga țară este în criză, județul nu suferă grav din cauza pandemiei, sectoarele economice afectate reușind să-și revină într-un timp rezonabil, astfel puțini angajați fiind afectați de reducerea activității.

Pe de altă parte, sectorul HoReCa încă este departe de a-și reveni și susținem – inclusiv prin cele mai recente discuții cu membrii Guvernului, care au vizitat județul nostru în ultima perioadă – utilizarea de fonduri compensatorii pentru salariați sau programele de reconversie profesională, astfel încât fenomenul șomajului să ne afecteze cât mai puțin.

În realitate, acest an a început bine pentru județul Alba, care ocupă o poziție bună la nivel național, fiind între primele 10 din țară, în privința PIB pe locuitor.

Putem spune că în județul nostru, prin toate programele finanțate din fonduri europene în ultimii 10 ani, au fost derulate circa 4000 de proiecte, a căror valoare totală este de aproape 4,8 miliarde euro, dintre care mai mult de 3 miliarde euro sunt pentru investițiile mari în domeniul infrastructurii de transport și de mediu.

Sub administrația liberală, județul Alba a atras resurse importante pentru dezvoltare. Astfel, datorită investițiilor în infrastructura de transport – rutieră și pe calea ferată – județul nostru are deja o poziție privilegiată și o conectivitate foarte bună cu regiunile europene.

 

Deja vorbim de atragerea unor mari investitori, de dezvoltarea de parcuri industriale și de mari centre de transfer inter-modal, deoarece județul este traversat de două autostrăzi și de o cale ferată de mare viteză.

Nu mai vorbesc de drumurile județene, care au fost reabilitate și modernizate, iar acum cetățenii, bunurile și serviciile circulă mult mai ușor din Apuseni până pe Valea Frumoasei, din Țara Târnavelor pe Valea Mureșului și cam în orice zonă importantă.

În intervalul 2010-2019, județul Alba a înregistrat una din cele mai rapide creșteri ale Produsului Intern Brut, PIB/locuitor, adică de peste 56%, comparativ cu media națională de numai 44,4%.

Această evoluție a permis avansul județului Alba, de undeva de la jumătatea clasamentului național, la poziția 9 pe țară în ce privește acest indicator.

În aceeași perioadă, județul Alba a înregistrat un ritm superior de creștere a PIB/locuitor în comparație cu județele vecine, depășind inclusiv județul Cluj, care a avut o creștere de 49%, mai mare decât media țării, dar mai mică decât a județului nostru.

În ultimele două luni am participat la discuții realiste cu reprezentanții Guvernului PNL, pe teme privind dezvoltarea economică și revitalizarea resurselor umane din Alba, ținând cont de problemele generate de criza coronavirusului.

Astfel, am analizat proiectele locale de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Alba, precum și pe cele de extindere a infrastructurii pentru alimentarea cu gaz.

Prin proiectul pentru apă și canalizare vor beneficia de apă potabilă aproape 107 mii persoane și mai mult de 23 mii vor avea acces la canalizare modernă.

Am discutat cu reprezentanții Guvernului despre importanța finalizării autostrăzii Sebeș-Turda (A10), despre stadiul lucrărilor de reabilitare a liniei de cale ferată pe relația Valea Lungă – Șibot, despre stadiul implementării proiectului județean privind managementul deșeurilor, dar și despre realizarea unui posibil centru de transfer intermodal la Sebeș, în perioada de programare 2021-2027.

Complementar, de la reprezentanții Ministerului Muncii am aflat că răspunsul social la situația generată de pandemie constă în ajustarea măsurilor de sprijin pentru formarea profesională și în sprijin financiar pentru firme.

Astfel, resursele pentru formarea profesională vor ajunge direct la mediul de afaceri, pentru a califica oamenii în meseriile care se cer real pe piața muncii.

Pe de altă parte, Guvernul aplică un sistem eficient de plată a șomajului tehnic pentru companiile care au fost nevoite să-și oprească activitatea, oferindu-le acestora și alte măsuri active.

Concret, firmele au posibilitatea să obțină până la 45% din salariul angajaților întorși din șomaj tehnic, dar și până 2500 lei pentru angajarea șomerilor din categorii vulnerabile, cum sunt tinerii și persoanele peste 50 de ani.

La nivel de județ, administrația noastră liberală a ales foarte bine să realizeze proiecte importante de conectivitate și de investiții, care vor susține indirect și investitorii privați ce vor putea utiliza tot mai bine rețeaua de transport regională și locală. Acest fapt va duce la creșterea volumului de mărfuri și servicii derulate în județ, dar și la creșterea încrederii publicului în potențialul de dezvoltare.

În plus, mediul de afaceri poate oferi locuri de muncă, dar nu reușim în totalitate să convingem oamenii să vină la treabă. De aceea, considerăm că atragerea fondurilor europene crește încrederea în mediul public și sprijină investițiile directe în mediul privat.

Acum, în județul nostru sunt firme importante – autohtone și de peste hotare – care investesc în industria auto și orizontală, în prelucrarea lemnului, în industria ușoară sau domeniul construcțiilor, un mare accent fiind pus pe industria alimentară și agricultură.

Marii investitori care au venit în Alba au adus aici peste 828 milioane euro, creând locuri de muncă bine plătite și sprijinind administrația publică locală pentru a dezvolta serviciile publice.

Simion Crețu

PrimVicepreședinte PNL Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Echipamente noi pentru două locuri de joacă din Alba Iulia. Investiție de peste 360.000 de lei

Publicat

Două locuri de joacă din municipiul Alba Iulia, aflate în zona Liceului cu Program Sportiv și în cartierul Ampoi III, vor beneficia în curând de echipamente noi, printr-o investiție de peste 360.000 de lei. 

Primăria Alba Iulia a lansat miercuri, 5 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția de echipamente pentru două spații de joacă din municipiu.

Este vorba despre locul de joacă din proximitatea Liceului cu Program Sportiv (strada B.P. Hașdeu), care se desfășoară pe o suprafață de circa 695 mp și locul de joacă din cartierul Ampoi III – strada Arieșului (în spate la  SC Vinersar), care se desfășoară pe o suprafață de 1.390 mp.

Valoarea totală estimată este de 364.420 de lei, fără TVA. 

Tipuri de activități pe care trebuie să le ofere echipamentele pentru spații de joacă: urcare, coborâre, alunecare, traversare, orientare, trecere, creativitate, testare abilități, balansare, stimularea imaginației, coordonare. Fiecare modul va fi inscripționat vizibil și durabil cu datele furnizorului, categoria de vârstă, numărul de locuri, înălțimea maximă și greutatea maximă admisă.

Pentru a asigura o bună diversitate în alcătuirea acestor locuri de joacă se propune achiziționarea următoarelor echipamente:

Loc de joacă – zona Liceul cu Program Sportiv 

  • complex de joacă multifuncțional compus din 5 tobogane, 2 turnuri, 1 platformă, 1 pod fix legatură, scară de acces și jocuri interactive – 2 buc
  • complex de joacă multifuncțional compus din 2 tobogane, 2 turnuri, 1 pod fix legătură, scară de acces și cățărătoare – 1 buc,
  • complex de joacă multifuncțional compus din 2 tobogane, 2 turnuri, pod fix de legătură, scară de acces, cățărătoare și jocuri interactive – 1 buc
  • balansoar 2 persoane cu figurină – 1 buc
  • figurină pe arc – 4 buc,
  • hintă 2 scaune plate – 2 buc
  • hintă 2 scaune tip bebe – 1 buc
  • hintă 2 scaune cu protecție – 1 buc
  • carusel 4 persoane – 1 buc
  • cățărătoare metalică – 1 buc
  • gard lemn – 150 ml
  • pavele cauciuc – 112 ml
  • borduri cauciuc – 215 ml
  • bănci – 6 buc
  • panou informativ – 1 buc

Loc de joacă – zona cartier Ampoi III

  • complex de joacă multifuncțional compus din 5 tobogane, 2 turnuri, 1 platformă, 1 pod fix legătură, scară de acces și jocuri interactive – 1 buc
  • complex de joacă multifuncțional compus din 3 tobogane, 3 turnuri, 1 pod fix legătură, scară de acces, 4 scaune hintă și jocuri interactive – 1 buc
  • complex de joacă multifuncțional compus din 2 tobogane, 2 turnuri, 1 pod fix legătură, scară de acces și cățărătoare – 1 buc
  • complex de joacă multifuncțional compus din 2 tobogane, 2 turnuri, pod fix de legătură, scară de acces, cățărătoare și jocuri interactive – 1 buc
  • balansoar 2 persoane cu figurină– 2 buc
  • figurină pe arc – 4 buc
  • hintă 2 scaune plate – 1 buc
  • hintă 2 scaune tip bebe – 1 buc
  • hinta 2 scaune cu protecție – 1 buc
  • carusel 4 persoane – 1 buc
  • cățărătoare metalică – 1 buc
  • gard lemn – 132 ml
  • pavele cauciuc – 118 ml
  • borduri cauciuc – 222 ml
  • bănci – 8 buc
  • panou informativ – 1 buc

Caietul de sarcini prevede și dezafectarea modulelor de joacă existente pe amplasamentele studiate, montarea ansamblurilor noi, a pavelelor și a bordurilor, transporul echipamentelor la locații.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ITM Alba: Amenzi de 25.000 de lei după controale la zeci de angajatori din județ. Pentru ce au fost sancționați

Publicat

sediul ITM Alba

Inspectorii de muncă din Alba au dat amenzi în valoare totală de 25.000 de lei după controale la zeci de firme din județ, săptămâna trecută. 

Potrivit ITM Alba, în perioada 27 iulie–2 august, în domeniul relaţiilor de muncă, au fost controlați 36 de agenți economici, cu 765 de salariați în total. Inspectorii au depistat 74 de nereguli și o persoană în situație de „muncă nedeclarată”.

Inspectorii de muncă au dat în total 13 de sancțiuni, din care 2 amenzi în valoare totală de 25.000 lei (o amendă de 20.000 lei pentru muncă nedeclarată/ șomaj tehnic) și 11 de avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale :

primirea în lucru a salariaţilor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă;

neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;

neplata drepturilor salariale la termenul prevăzut în contractul individual de muncă;

neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;

neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat ;

netransmiterea în termenul legal în Revisal a suspendărilor de contracte individuale de muncă;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost controlate 28 de unități și constatate 68 de nereguli. Au fost sancționați 16 de angajatori.

Principalele deficienţe stabilite în controale :

Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.

Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.

Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.

Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.

Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.

Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.

Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

TITULARIZARE 2020: Zeci de contestații înregistrate în Alba, după proba scrisă, majoritatea la Educație fizică și sport

Publicat

examen

Zeci de profesori din Alba au depus contestații după publicarea rezultatelor la Titularizare 2020. Majoritatea sunt profesori de Educație fizică, dar au fost nemulțumiți de note și educatori sau învățători.

Potrivit datelor IȘJ Alba, marți și miercuri au fost înregistrate 87 de contestații la proba scrisă. Comparativ, anul trecut erau 84 de contestații.

Primele rezultate au fost publicate marți, 4 august.

În Alba, au fost 2 note de 10, 235 între 7 și 9,99, 120 între 6,99 și 5 și alte 80 sub 5. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Vezi și TITULARIZARE 2020: REZULTATELE la examen au fost publicate. NOTELE profesorilor la proba scrisă

Până miercuri, ora 12.00, au fost contestate lucrări evaluate cu note începând cu 1,85 până la 8,95. Sunt 20 de contestații la disciplina Educație fizică, 19 la educatori, 15 la învățători, 8 la Română, 6 la Matematică, 5 la Muzică, 3 la Istorie, 2 la Psihopedagogie specială, 2 la Mecanică și câte una la Informatică/TIC, Franceză, Engleză, Chimie, Biologie, Agricultură-Horticultură, profesori documentariști.

Vezi TITULARIZARE 2020: 80 de profesori din Alba au luat note sub 5. Rată de promovare de 54% a concursului, în județ

Rezultatele finale vor fi cunoscute în 11 august.

CALENDAR TITULARIZARE 2020 – după publicarea primelor rezultate și perioada de depunere a contestațiilor:

5-10 august 2020 – soluţionarea contestațiilor în centrele naţionale.

6-7 august 2020 – înregistrarea cererilor candidaților care solicită repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante în alt județ sau în municipiul București, diferit de cel în care au susținut proba scrisă: candidaţii depun/transmit cererile la inspectoratul școlar din județul/ municipiul București în care aceştia doresc repartizarea; candidaţii transmit informări, în scris, la inspectoratul  școlar din județul/ municipiul București în care au susţinut proba scrisă, cu privire la faptul că solicită repartizarea în alt judeţ

11 august 2020 – comunicarea rezultatelor finale ale concursului național.

Vezi TOP REZULTATE la Titularizare 2020 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note. Doi candidați cu 10 la proba scrisă

În Alba, sunt 115 posturi titularizabile și 728 neocupate în total.

Vezi AICI lista posturilor în Alba.

ŞEDINŢE DE REPARTIZARE

12 august 2020 – Şedinţa pentru repartizarea cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în condiţiile art. 62 alin. (13) din Metodologie;

13 august 2020 – Şedinţa de repartizare a candidaților care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor;

14 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

completarea normei cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6), respectiv a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului, rămase cu norma didactică incompletă din etapele anterioare;

soluţionarea restrângerilor de activitate: cadrele didactice titulare, a căror restrângere de activitate a apărut în perioada aprilie-iulie 2020 și cadrele didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluționată din etapele anterioare, în vederea soluționării restrângerii de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;

candidații cu statut de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar anterior înscrierii la concursul naţional, sesiunea 2020, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

cadrele didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2020, și au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

(Pct. 3 şi pct.4 – ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor)

ocuparea posturilor didactice, rămase vacante, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

17 august 2020 – Detaşarea în interesul învăţământului pentru funcţiile de conducere, îndrumare şi control.

18 august 2020:

Ocuparea posturilor didactice pentru detaşare în interesul învăţământului – dosare ale titularilor, înregistrate pentru detaşare în interesul învăţământului în perioada: 10-12 iunie 2020.

Ocuparea posturilor didactice, rămase neocupate, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

19 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

Începând cu data de 19 august 2020 şi după începerea cursurilor, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor, în toate etapele și ședințele de repartizare au, în ordine, cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluționată, cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită completarea normei didactice și cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

20 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

solicitărilor pentru detașare la cerere prin continuitate;

solicitările pentru detașare la cerere în ordinea descrescătoare a notelor obţinute la proba scrisă a concursului naţional – sesiunea 2020.

20-21 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cadrele didactice titulare pentru completarea normei didactice pe perioadă nedeterminată/ determinată;

cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată;

cadrele didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

candidații care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în ordinea descrescătoare a notelor

[au prioritate candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2020-2021 în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte), în condițiile prevăzute la art. 61 și 85 din Metodologie]

24 august 2020 – Şedinţă de repartizare pentru detașare la cerere prin concurs specific în ordinea descrescătoare a punctajelor.

25-26 august 2020 – Şedinţă de repartizare a cadrelor didactice care îndeplinesc condițiile privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2020-2021, conform prevederilor art. 85 din Metodologie.

26-28 august 2020 – Şedinţă de repartizare la nivelul inspectoratului școlar, a posturilor didactice rămase neocupate, conform prevederilor art. 90 din Metodologie, în următoarea ordine de prioritate:

a) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă pentru completarea normei didactice, conform prezentei Metodologii;

b) cadre didactice titulare rămase în restrângere de activitate prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată;

c) cadre didactice titulare rămase nerepartizate care solicită continuitate prin detaşare la cerere sau detaşare la cerere prin concurs;

d) candidaţi care au obţinut minimum nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii, având prioritate candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional, sesiunea 2020, şi care beneficiază de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2020-2021 în baza mediei de repartizare de minimum 7 (şapte) obţinute la concursurile naţionale, sesiunile 2019 şi/sau 2018, respectiv 2019, 2018, 2017 şi/sau 2016 pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ primar, în condiţiile prezentei metodologii;

e) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor art. 8 alin. (3);

f) cadre didactice care solicită detaşare la cerere prin concurs specific;

g) candidaţi care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2020-2021;

h) candidaţi care au obţinut minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, în ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii;

i) abrogat;

j) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), în profilul postului solicitat (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

k) candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2020, care au susţinut proba scrisă în profilul postului şi proba practică/orală în profilul postului conform , în ordinea art. 89 alin. (4) descrescătoare a mediilor;

l) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) la proba scrisă în profilul postului din iulie 2019, iulie 2018 şi/sau iulie 2017 şi proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a

mediilor de repartizare;

m) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020, şi care au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, în ordinea descrescătoare a notelor;

n) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursurile naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017, şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci) (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

o) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020 şi au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

p) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

q) candidaţi care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare.

r) candidaţi cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014, care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor;

s) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

t) candidaţi care au renunţat la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi în etapele anterioare, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

Pentru angajarea pe perioada nedeterminată, candidații trebuie să obţină minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă.

Pentru angajarea pe perioada determinată, candidații trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă.

Pot fi repartizați în baza mediilor de repartizare obținute la concursurile naționale din perioada 2014-2019 candidații care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naționale sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naționale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e).

Candidaţii eliminaţi din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizaţi pe posturi didactice /catedre în anul şcolar 2020-2021.

conform art. 62 alin. (8) şi (9) din Metodologie, în limita numărului de posturi didactice/catedre vacante/rezervate din lista afişată pentru concurs, cu respectarea condiţiilor Metodologiei.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs se aplică, pentru departajare, prevederile art. 63 alin.(1) şi (2) din Metodologie.

În situaţia în care candidaţii care nu sunt titulari, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate, renunţă la opţiunea făcută sau nu se prezintă la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi, se mai pot prezenta la o altă repartizare înainte de atribuirea orelor în regim de plata cu ora, conform Calendarului. Situaţiile excepţionale se soluţionează cu avizul Ministerului Educației și Cercetării.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate