Actualitate
Limitarea vitezei sub 50 km la oră în localităţi, pe toată distanţa, interzisă. Propunere de modificare a Codului Rutier
Un proiect de lege înregistrat la Senat prevede interzicerea limitării vitezei în localităţi, sub 50 km/h, pe toată distanţa între indicatorul de intrare şi cel de ieşire din acestea. De asemenea, în afara localităţilor, se propune limitarea restricţiilor de viteză pe tronsoane de maximum trei kilometri, cu unele excepţii.
Proiectul este iniţiat de deputatul UDMR Arpad Francisc Marton şi include mai multe modificări la OG 195/2002, respectiv Codul Rutier.
Una dintre completări prevede introducerea unui alineat noi la art. 49 prin care: „se interzice limitarea vitezei sub 50 de km pentru autovehicule la întreaga localitate, adică de la indicatorul ce anunţă intrarea într-o localitate până la indicatorul de ieşire din localitate”.
De asemenea, la art. 49, se propune modificarea alin 4: „În lipsa unei semnalizări care să precizeze lungimea sectorului pe care se aplică limita de viteză inferioară vitezei maxime de 50km/h, semnificaţia acestor indicatoare încetează la intersecţia cea mai apropiată”.
La art. 50 se introduce alineatul: “În afara localităţilor, limitările de viteză trebuie să fie restrânse pe o distanţă minimă necesară care nu poate depăşi 3 kilometri cu excepţia lucrărilor în executare. Dacă limitarea este stabilită din cauza frecventelor accidentări pe timp de iarnă sau fenomene care fac drumul lunecos, trebuie să fie folosite panouri adiţionale care trimit la situaţiile în care restricţia este aplicabilă”.
La art. 33, după alineatul 2 se introduce: “(2) Semnalizarea lucrărilor care se execută pe drumurile publice trebuie îndepărtată imediat după încheierea acestora de către executantul lucrărilor”.
Iniţiatorul motivează că prin interzicerea limitei excepţionale de 30 de kilometri pe oră pentru autovehicule la întreaga localitate se evită „aglomeraţia creată pe drumurile naţionale şi judeţene care străbat localităţile respective, unde astfel de restricţionări pot avea lungimi de câţiva kilometri fără ca specificul drumului să necesite astfel de limitări pe întreg traseul” şi se vor elimina „eventualele abuzuri ale celor îndrituiţi să aplice legea în ceea ce priveşte interpretarea limitărilor de viteză”.
Deputatul mai precizează în expunerea de motive că legislaţia actuală din domeniul circulaţiei pe drumurile publice este în continuare plină de ambiguităţi şi lacune şi că “numărul abuzurilor semnalate de participanţii la trafic este în continuare foarte ridicat. În opinia sa, în anumite locuri sunt limitări de viteză exagerate pe o lungime exagerată, dar şi semnalizări interpretabile. Astfel, sunt situaţii în care se formează coloane lungi de maşini tocmai din cauza acestor limitări de viteză.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News