Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

UPDATE LISTA finală: Concursul pentru funcțiile de directori de școli în Alba. 158 de candidați din județ validați la înscrieri


Publicat

În județul Alba, dintre cei 159 de candidați înscriși la concursul pentru funcțiile de director și școli, 158 au fost validați în urma evaulării dosarelor.

Sunt 160 de posturi scoase la concurs, în 127 de unități de învățământ.

Proba scrisă va fi în 15 octombrie.

UPDATE: Inițial, erau doar 142 candidați validați. În 7 octombrie, IȘJ a publicat lista finală.

Vezi AICI LISTA FINALĂ candidaților admiși la evaluarea dosarelor – concursul pentru directorii de școli – IȘJ Alba.

Lista este prezentată de IȘJ Alba în format anonimizat, cu unele excepții.

În 8 octombrie vor fi stabilite centrele speciale de desfășurare a probei scrise și în 13 octombrie se face repartizarea candidaților pe centre.

Vezi și Concursul pentru funcțiile de directori de școli 2021: LISTA posturilor vacante în ALBA

Afișarea rezultatelor la proba scrisă (testul grilă) va fi în aceeași zi cu susținerea testării – 15 octombrie. Ulterior pot fi depuse contestații, iar în 20 octombrie vor fi rezultatele finale. Din 21 octombrie se face înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează iar în perioada 15 noiembrie – 8 decembrie vor fi interviurile.

Calendarul concursului:

14 septembrie – Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul și a bibliografiei). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere

15-26 septembrie – Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată

27-29 septembrie – Evaluarea dosarelor de înscriere

30 septembrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

1 octombrie – Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică

4-6 octombrie – Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere

7 octombrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

8 octombrie – Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise

13 octombrie – Repartizarea candidaților pe centre

15 octombrie – Desfășurarea probei scrise

15 octombrie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă

15 – 17 octombrie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă

18 – 20 octombrie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

20 octombrie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

21-27 octombrie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare

28-29 octombrie – Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/ universităților

1-10 noiembrie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

12 noiembrie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

14-17 decembrie – Consultarea grupurilor parlamentare/reprezentanților cultelor religioase si obtinerea avizului motivat.

17 decembrie – Validarea rezultatelor finale

20–22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).

Condițiile de participare la concursul pentru directori de școli

Pentru a participa la concursul pentru ocuparea funcției de director sau de director adjunct, cadrele didactice vor îndeplini, cumulativ, următoarele condiții:

a) sunt absolvenți ai învățământului superior cu diplomă de licență sau atestat de echivalare in conditiile art. 149 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completarile ulterioare;

b) sunt titulari în învățământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe perioadă nedeterminată;

c) au o vechime în învățământul preuniversitar de minimum 5 ani;

d) au calificativul „Foarte bine“ acordat în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice Ministerului Educației;

e) nu au fost sancționate disciplinar în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori de îndrumare și control din inspectorate școlare/ funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației sau a intervenit radierea de drept a sancțiunii, potrivit art. 248 alin. (3) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

f) nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa o funcție de conducere în învătământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală și nici nu au fost sancționate disciplinar, conform art. 280 alin. (2) litera (d) din Legea nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, printr-o decizie de sancționare disciplinară, rămasă definitivă și în vigoare, cu suspendarea dreptului de a se înscrie la un concurs pentru ocuparea unei funcții de conducere;

g) sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcției, conform prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;

h) nu au avut statutul de „lucrător al Securității“ sau „colaborator al Securității“.

Probele de concurs pentru candidații la funcțiile de directori de școli

Probele din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și de director adjunct din unitățile de învățământ sunt următoarele:

a) Proba scrisă – rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional:

– capacități cognitive;

– competențe de management și leadership.

Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota se obține prin împărțirea la 10 a sumei punctajelor obținute. Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de evaluare a probei scrise.

Evaluarea testului standardizat se face în prezența candidatului și a observatorilor. Notele obținute la proba scrisă se pot contesta în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor.

Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație asigură elaborarea testelor standardizate, în colaborare cu experți în domeniul științelor educației, selectați în baza unei proceduri proprii și numiți prin ordin al ministrului educației. Colectivul de elaborare a testelor standardizate și toate persoanele care au dreptul de a opera cu acestea, semnează acord de confidențialitate privind conținutul testelor. Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație este responsabil și de transmiterea testelor standardizate către centrele speciale, în condiții de securitate informatică.

Interviul cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:

– competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează

– abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează;

– competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

Desfășurarea probelor de concurs la care participă candidații se inregistrează audio-video.

Strategia de dezvoltare a unității de învățământ va conține maximum 5 pagini și va fi pusă la dispoziția membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susținerea probei.

Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere întregi de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei, punctajul final fiind media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare.

Punctajele se înregistrează în borderoul de notare conform anexei nr. 2 la prezenta metodologie. Nu se admit diferențe mai mari de trei puncte între oricare doi evaluatori. În cazul diferențelor mai mari de trei puncte, președintele comisiei are obligația să medieze divergențele de punctaj între evaluatori. În urma medierii, evaluatorii pot acorda alte punctaje decât cele inițiale și se întocmește un nou borderou de punctaj, în care evaluatorii își motivează, în scris, punctajul acordat.

Notele minime pentru candidații la posturile de director de școală

Este declarat ”admis” la proba scrisă candidatul care a obținut cel puțin nota 7. Pot participa la proba de interviu doar candidații declarați admiși la proba scrisă.

Este declarat ”admis” la proba de interviu candidatul care a obținut cel puțin 7 puncte.

În conformitate cu borderourile de notare și situația centralizatoare cuprinzând toți candidații și toate punctajele obținute de aceștia, comisia de organizare a concursului calculează nota finală conform formulei de la art.13 alin (3) și realizează ierarhia candidaților.

Este declarat ”reușit” candidatul care a obținut nota cea mai mare dintre candidații care optează pentru aceeași funcție.

În cazul obținerii de note egale de către candidații pentru aceeași funcție, se aplică, în ordine, următoarele criterii de departajare:

a) Punctajul la proba de interviu. Este declarat ”reușit” candidatul care are punctajul cel mai mare la proba interviu.

b) Unitatea de învățământ la care este titular. Este declarat ”reușit” candidatul care este titularul unității pentru care candidează.

c) Gradul didactic. Este declarat ”reușit” candidatul care are gradul didactic cel mai înalt.

Componența comisiilor de evaluare

Comisia de evaluare a probei scrise, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

1) președinte – inspector şcolar general adjunct/director CCD/inspector școlar;

2) membri – inspectori școlari/metodiști, câte 2 pentru maximum 30 de candidați;

3) secretari – informaticieni/cadre didactice cu abilități de operare pe computer, câte 1 pentru maximum 30 de candidați;

c) Comisia de evaluare a probei de interviu, pentru fiecare unitate de învățământ, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

1) președinte – un inspector școlar;

2) membri:

a) doi reprezentanți ai unității de învățământ, dintre cadrele didactice titulare ale unității de învățământ, aleși prin vot secret de către consiliul profesoral. Consiliile profesorale din unitățile de învățământ vor desemna cei doi membri titulari în comisie și un membru supleant. În cazul centrelor județene de excelență, inspectorul școlar general desemnează două cadre didactice titulare cu performanțe profesionale deosebite la concursuri și olimpiade școlare.

b) un reprezentant al consiliului local, desemnat prin hotărâre a consiliului local, respectiv un reprezentant al consiliului județean/ consiliului local al sectorului municipiului București, desemnat prin hotărâre a consiliului județean/local al sectorului, în cazul unităților de învățământ special, centrelor școlare pentru educație incluzivă și CJRAE/CMBRAE.

În cazul în care, în termen de 10 zile de la data solicitării, autoritățile locale nu-și desemnează reprezentantul, atunci membru de drept al comisiei de evaluare a interviului devine cadrul didactic desemnat ca membru supleant de către consiliul profesoral al unității de învățământ.

c) un reprezentant al departamentului de resurse umane din cadrul companiilor mijlocii, mari și foarte mari sau un reprezentant al unei companii specializate în recrutarea resurselor umane sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management instituțional și/sau management educațional.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pilu

    joi, 30.09.2021 at 16:18

    Acum apar nacadaii USR-ului. Ca la scoala (fosta nr.1) de pe Teilor.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Sinodul de toamnă al Bisericii Greco-Catolice se va desfășura online, din cauza pandemiei

Publicat

sfant

Sesiunea ordinară de toamnă a Sinodului Episcopilor Bisericii Române Unite cu Roma, Greco-Catolică, programată în 29 octombrie, se va desfășura în on-line, din cauza valului 4 al pandemiei de coronavirus.

Sesiunea sinodală se va desfășura sub președinția Preafericirii Sale Cardinal Lucian și va aborda chestiuni de ordin administrativ, pastoral și canonic.

Sinodul Episcopilor îi reuneşte pe toţi Episcopii Bisericii Române Unite cu Roma, Greco-Catolică, din România şi din afara granițelor țării, reunindu-se în sesiune ordinară de două ori pe an, primăvara şi toamna.

Sursă: e-communio.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Negocierile de taină dintre PNL și PSD au eșuat în mai puțin de o oră. Ciucă nu are majoritate pentru Guvern

Publicat

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, prim-vicepreședintele Sorin Grindeanu, premierul desemnat Nicolae Ciucă și președintele PNL, Florin Cîțu, s-au întâlnit marți seară, fără a anunța presa, pentru a discuta soarta guvernului.

Discuția a durat aproape o oră și a fost un eșec.

Din delegație au făcut parte președintele PSD Marcel Ciolacu, Vasile Dâncu, Paul Stănescu, Mihai Tudose și Sorin Grindeanu, iar președintele PNL, Florin Cîțu, a fost însoțit de premierul desemnat, Nicolae Ciucă.

Întâlnirea a avut loc la 19:30, la mai puțin de o oră după ce PSD a trimis un comunicat oficial prin care anunță că dacă PNL, USR și UDMR sunt de acord cu un armistițiu politic și își asumă cele 10 măsuri urgente propuse de social-democrați, atunci și PSD se va alătura acestui demers.

Liderii celor două partide nu au reușit să se înțeleagă nici în privința scenariului unui guvern minoritar susținut de PSD, nici în privința intrării PSD la guvernare.

A treia variantă discutată în interiorul PSD este „opoziția totală”.

Surse din conducerea PSD susțin însă că va mai avea loc o rundă de negocieri în zilele următoare.

Surse: Digi24.ro, G4media.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

27 octombrie 1687: Tratatul de la Blaj. Ziua în care armata austriacă a preluat mai multe orașe și cetăți din Transilvania

Publicat

27 octombrie 1687 este ziua în care s-a semnat Tratatul de la Blaj, prin care Transilvania punea la dispoziţia armatei austriece un număr de oraşe şi cetăţi şi era recunoscută domnia ereditară a lui Mihai Apafi în Transilvania.

Eforturile diplomatice ale Vienei pentru ocuparea Transilvaniei au început în primăvara anului 1685, cu misiunea iezuitului Antide Dunod, care a fost însărcinat să realizeze o alianță antiotomană între Transilvania și Țara Românească, sub protecția  împăratului.

Nobilimea transilvăneană a înțeles adevăratul scop al lui Dunod și l-a întâmpinat cu reticență.

În acest context, iezuitul a fost forțat să spună cât se poate de clar scopul misiunii sale: ”Nolentes volentes, proteget vos Sua Majestas” (”Vreți nu vreți, veți fi protejați de Maiestatea Sa”).

Nemulțumiți de mersul anevoios al negocierilor, în toamna anului 1685, austriecii au trimis primele trupe pe teritoriul Transilvaniei, iar Dunod i-a cerut dietei de la Alba Iulia să rupă toate legăturile cu turcii și polonezii.

În anul următor, o nouă armată imperială a pătruns pe teritoriul Transilvaniei și a învins trupele trimise să o oprească.

În aceste condiții, reprezentanții stărilor din Transilvania au semnat Tratatul Hallerian, prin care provincia intra sub protecția împăratului.

Profitând de o retragere temporară a trupelor imperiale, care au fost trimise la asediul Budei, Apafi și dieta au amânat ratificarea acordului, mai mult au decis să îi trimită Porții tributul obișnuit și să păstreze relațiile cu otomanii.

Iritată de acțiunile transilvănenilor, Curtea de la Viena a trimis o nouă armată, sub conducerea lui Carol de Lorena, care a impus un nou acord, semnat la Blaj, în toamna anului 1687.

Acest acord a reprezentat ocuparea de facto a Transilvaniei, habsburgii instalând garnizoane militare în toate cetățile importante, iar transilvănenii erau obligați să furnizeze alimente pentru întreținerea acestora.

Momentul, reprezentat de o gravură

Scena predării cheilor cetăților Transilvaniei către austrieci, în conformitate cu prevederile Tratatului de la Blaj semnat la 27 octombrie 1687, a fost imortalizat într-o gravura.

Lucrarea a fost realizată la sfârșitul secolului al XVII-lea, având la bază un desen de Sebastian le Clerc, gravat de Johanna Sibilla Kräusin și tipărit de Jeremias Wolff la Augsburg.

Gravura face parte dintr-o mapă intitulată Les Actions Glorieuses de S.A.S. Charles Duc de Lorraine &c. en Hongrie, Transylvanie, &c. Imaginea centrală cu titlul Les transilvains soumis prezintă în partea stângă un cort decorat cu Crucea de Lorena, sub care ducele Carol primește de la nobilii ardeleni cheile cetăților Transilvaniei.

În partea superioară, flancată de trofee de război și steaguri, este imaginea cetății Alba Iulia, denumită în gravură Weissemburg.

Este vorba despre a doua cea mai veche imagine a cetății transilvănene.

Surse: Historia.ro, mnuai.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

În ce condiţii se poate modifica un contract de telefonie, internet sau televiziune. Precizări făcute de ANCOM

Publicat

ANCOM readuce în atenţia celor interesaţi faptul că modificarea contractului pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atât la cererea utilizatorului, cât şi la iniţiativa operatorului.

Potrivit ANCOM, utilizatorul poate solicita schimbarea planului tarifar sau a altor clauze conform prevederilor exprese din contract prin negocierea directă cu furnizorul.

Dacă operatorul intenționează să modifice unilateral clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.), el are obligaţia să își informeze abonații despre modificări prin intermediul unei notificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora.

În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonații pot renunţa la contract fără a plăti despăgubiri.

Transmiterea notificărilor de către furnizori

Notificarea privind intenția de a modifica unilateral contractul trebuie să fie transmisă de operator printr-unul din următoarele mijloace:

  • e-mail
  • SMS
  • contul de client al utilizatorului de pe site-ul operatorului, caz în care va fi însoțită de un SMS și/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea notificării
  • fax
  • scrisoare

Mijlocul ales de furnizor pentru transmiterea notificării trebuie să asigure transmiterea integrală a textului acesteia, fără a face trimitere la alte surse de informare.

Ce, cum şi unde reclami

Dacă un furnizor a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat utilizatorul despre posibilitatea de a denunţa contractul fără penalităţi, ANCOM poate lua măsuri.

Sesizările pot fi trimise prin mijloacele menționate în secţiunea Sesizează ANCOM.

sursa: ancom.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate