Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

LISTA incidenței cazurilor noi la mia de locuitori, înregistrată în localitățile din Alba. La Ciugud, peste 17 cazuri noi la mie


Publicat

DSP Alba a transmis lista actualizată a incidenței cazurilor noi la mia de locuitori, înregistrată în localitățile din județul Alba. 

Perioada de referință este 23 septembrie – 6 octombrie. Cea mai mare incidență se regăsește la Ciugud, peste 17 la mie și la Aiud, peste 4,4.

Citește și TOATE măsurile anti-COVID luate de CJSU Alba. Măști în spații deschise, restaurante închise și școli în scenariul roșu

DSP Alba va solicita avizul INS pentru propunerea aprobării de către șeful DSU, Raed Arafat, a instituirii măsurii de carantinare în satul Șeușa din Ciugud. Acolo a fost descoperit un focar mare la un cămin de bătrâni.

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 07.10.2020,
HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. (l)Pe fondul înregistrării unei incidențe cumulate, de 17,01 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile, la nivelul comunei Ciugud, din care un număr de 21 de cazuri au fost înregistrate la Căminul pentru Persoane Vârstnice „Casa Anisia” și alte 17 cazuri la locuințe individuale situate pe strada loan Oprean, ambele din localitatea Șeușa, începând cu data de 08.10.2020, ora 00,00, se intensifică activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-COV- 2 în zonele de risc din localitate.

(2) începând cu data de 08.10.2020, în localitatea Șeușa, comuna Ciugud, purtarea măștii de protecție facială este obligatorie, atât în spațiile închise, deținute de către autoritățile, instituțiile publice și operatorii economici, cât și în spațiile deschise de pe domeniul public.

(3) Activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-COV-2, vor fi asigurate de către structurile de ordine și siguranță publică de la nivelul județului Alba (IPJ Alba și IJJ Alba).

(4) Direcția de Sănătate Publică Alba va solicita avizul Institutului Național de Sănătate Publică pentru propunerea aprobării de către șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a instituirii măsurii de carantinare zonală în arealul cu rată de incidență mărită a cazurilor SARS-COV-2, din localitatea Seusa, comuna Ciugud, județul Alba.

Art. 2. (l)Pe fondul înregistrării unei incidențe cumulate, de peste 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile, la nivelul unităților administrativ-teritoriale Aiud, Ciugud, Galda de Jos, Hopârta și Blandiana, începând cu data de 08.10.2020, se suspendă temporar activitățile didactice care presupun prezența față în față în toate unitățile de învățăm cursurile urmând a se desfășura exclusiv online, în scenariul 3 – roșu.

(2)Trecerea în alt scenariu se va face în funcție de analiza epidemiologi nivelul localităților, după scăderea ratei de incidență sub limita de alerta l cazuri /1000 locuitori din ultimele 14 zile).

Art 3. (l)Pe fondul înregistrării unei incidențe cumulate cuprinse între 1 și 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile, ia nivelul unităților administrativ-teritoriale Alba Iulia, Blaj, Sebeș, Abrud, Tețuș, Avram Iancu, Berghin, Cricău, Doștat, Ighiu, Miraslău, Rădești, Săliștea, Șibot, Stremț și Vințu de Jos, începând cu data de 08.10.2020, toate unitățile de învățământ, vor funcționa în scenariul 2 – galben.

(2)Trecerea în alt scenariu se va face în funcție de analiza epidemiologică la nivelul localităților, în funcție de rata de incidență a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori din ultimele 14 zile.

Art 4. (l)La nivelul unităților administrativ-teritoriale Alba Iulia, Aiud, Sebeș, Abrud, Berghin, Blandiana, Ciugud, Cricău, Galda de Jos, Hopârta, Rădești, Săliștea, Șibot și Stremț, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 a depășit 1,5/1000 de locuitori, începând cu data de 08.10.2020, ora 00°°, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) toate instituțiile, autoritățile publice și private, precum și operatorii economici vor analiza modul de desfășurare a activității în vederea organizării programului de lucru în regim de muncă la domiciliu/telemuncă, iar acolo unde nu este posibil acest lucru, se vor lua măsuri pentru decalarea programului de lucru.

b) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum a produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor este permisă doar în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minim 2 metri între mese și participarea a maxim 6 persoane la o masă, cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin Ordinul comun al MS/MEEMA/ANSVSA nr. 1493/2788/149 din 2020.

c) evenimentele și manifestările publice și private se vor desfășura cu respectarea măsurilor de protecție (portul măștii de protecție facială) și distanțare fizică (minim 2 metri între persoane), cu prezența a maxim 100 de persoane pentru cele în aer liber și maxim 50 de persoane în spații închise.

d) activitatea cafenelelor și restaurantelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru deservirea clientilor cazați în aceste unităti.

e) pentru operatorii economici prevăzuți la literele b) și d) este permisă activitatea de preparare a hranei și comercializarea produselor alimentare si băuturilor alcoolice si nealcoolice care nu se consumă în interiorul acestora.

(2)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se mențin până la scăderea ratei de incidență a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2, sub valoarea de 1,5 la 1000 de locuitori.

Art. 5. (l)Purtarea măștii de protecție facială este obligatorie în spațiile publice exterioare unde se înregistrează aflux mare de persoane – stații de autobuz, gări, autogări, 100m în vecinătatea și incinta școlilor și a bisericilor, parcările spațiilor comerciale, piețe, târguri.

(2)Se vor excepta de la această măsură copii cu vârsta mai mică de 5 ani și persoanele cu afecțiuni medicale care afectează capacitatea de oxigenare, dovedite printr-un document eliberat de medic.

Art. 6. (l)Pe fondul creșterii numărului de îmbolnăviri cu noul coronavirus SARS-COV-2, unitățile sanitare din județul Alba, vor aloca de îndată, între 20 și 30% din totalul numărului de paturi aprobate în structură, pentru tratarea pacienților pozitivi SARS-COV-2, respectând circuite funcționale avizate de către Direcția de Sănătate Publică Alba.

(2)Măsura prevăzută la aliniatul (1) nu se aplică Spitalului Județean de Urgență Alba, care are în componență Secție ATI și Secția Boli Infecțioase.

Art. 7. (l)Fiecare unitate sanitară de la nivelul județului Alba, va lua măsuri de îndată, de alocare a 1%, minim 1 pat, din totalul numărului de paturi aprobate în structura funcțională, pentru tratarea cazurilor grave de îmbolnăvire cu SARS-COV-2.

(2) Paturile specificate la aliniatul (1) vor fi dotate conform normelor ATI în vigoare.

Art. 8. Prezenta Hotărâre se transmite membrilor comitetului județean pentru situații de urgență Alba, tuturor UAT-urilor de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta Hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba.

PREȘEDINTELE COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

Nicolae ALBU

Prefectul Judetului Alba



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pacient

    joi, 08.10.2020 at 17:35

    Am și eu o întrebare De ce o persoană cu handicap, găsită pozitiv, care provine din focarul de la Casa Anisia din Șeușa trebuie să-și plătească testul făcut pt Covid și repet găsită pozitiv??????De ce nu are dreptul la gratuitate atîta timp cât a cotizat o viață la asigurările de sănătate și este și cu grad de handicap?????DSP-Alba ce răspuns are la această întrebare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

CNSU: Cheltuielile de repatriere a pacienților COVID tratați în străinătate, suportate de Ministerul Afacerilor Externe

Publicat

Comitetul Naţional pentru Situații de Urgență a aprobat sâmbătă seara o hotărâre prin care, în cazul pacienților COVID transferați în străinătate pentru tratament, cheltuielile de repatriere vor fi suportate de Ministerul Afacerilor Externe, în limita bugetului aprobat.

Cheltuielile de repatriere pentru persoanele externate presupun asigurarea transportului către România, inclusiv în situația în care se impune ca repatrierea acestora să fie asistată medical.

Din aceeași sursă se vor asigura hrană, îmbrăcăminte, medicamente, asistență medicală în regim de urgență.

MAE va acorda sprijin și pentru procurarea de documente.

De asemenea, se va asigura transportul în România al persoanelor decedate în străinătate.

Vezi HCNSU nr. 92 din 23.10.2021

COMITETUL NAŢIONAL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

HOTĂRÂRE nr. 92 din 23.10.2021

privind stabilirea unor măsuri necesar a fi aplicate în contextul pandemiei de COVID-19 pentru gestionarea pacienților cu forme severe sau grave de boală transferați în străinătate de statul român

Având în vedere situația epidemiologică la nivel național caracterizată de creșterea exponențială a numărului de persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 care a determinat supraaglomerarea unităților sanitare și în special a unităților de primiri urgențe și secțiilor de terapie intensivă cu pacienți care au dezvoltat forme severe sau grave și care necesită suport respirator invaziv sau neinvaziv, ce a impus transferul unora dintre pacienți la unități spitalicești din afara țării,

în considerarea faptului că aceste persoane au fost transferate în străinătate de către autoritățile române competente, neputând fi tratate în România, este necesară susținerea repatrierii pentru a se asigura întoarcerea în România. Cheltuielile de repatriere pentru persoanele externate presupun asigurarea transportului către România, inclusiv în situația în care se impune ca repatrierea acestora să fie asistată medical.

în cazul persoanelor decedate, repatrierea presupune o serie de cheltuieli pe care le efectuează, de regulă, operatorii economici de pompe funebre, la care se pot adăuga și alte cheltuieli conexe care trebuie efectuate în străinătate în scopul îndeplinirii formalităților de repatriere.

în condițiile în care cheltuielile anterior menționate nu pot fi imputate persoanelor transferate sau aparținătorilor, se impune crearea cadrului normativ necesar pentru ca Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul misiunilor diplomatice și al oficiilor consulare, să fie în măsură să efectueze aceste cheltuieli.

în ceea ce privește persoanele decedate, se impune asigurarea unui sprijin familiei prin acordarea suportului financiar necesar constând în plata cheltuielilor de repatriere a persoanei decedate în străinătate, respectiv pentru asigurarea realizării de către personalul consular al misiunilor diplomatice și oficiilor consulare al formalităților procesului de repatriere.

în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c), e) și i) din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare, 2

în temeiul prevederilor art. 20 lit. l) și n) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 2 și art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcționarea și componența Comitetului Național pentru Situații de Urgență, cu modificările și completările ulterioare,

Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta

HOTĂRÂRE:

Art.1 – Se abilitează Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul misiunilor diplomatice și al oficiilor consulare din străinătate, să realizeze formalitățile consulare necesare pentru repatrierea, în România, a persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 care au făcut obiectul transferării la unități spitalicești din străinătate pentru tratamentul infecției cu virusul menționat.

Art.2 – Se abilitează Ministerul Afacerilor Externe, prin misiunile diplomatice și oficiile consulare din străinătate, să asigure, în limita fondurilor bugetare aprobate, plata cheltuielilor de repatriere în România a persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 care au făcut obiectul transferării la unități spitalicești din străinătate, pentru:

transportul persoanelor care au fost externate în urma deciziei medicale de specialitate de la unitatea spitalicească din străinătate, inclusiv în cazul în care se impune repatrierea asistată medical;

– asigurarea utilităților de primă necesitate pe perioada transportului, cum ar fi, dar fără a se limita la: hrană, îmbrăcăminte, medicamente, asistență medicală în regim de urgență;

– transportul în România al persoanelor decedate în străinătate;

– formalitățile specifice întreprinse de către misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României pentru procurarea de documente, care includ, fără a se limita la acestea, acte de stare civilă străine, traduceri, apostilare/ supralegalizare, dacă autoritățile străine competente percep anumite taxe sau tarife, după caz.

Art.3 – Se propune ca, pentru asigurarea fondurilor necesare prevăzute la art. 2, să fie alocate, la nevoie, Ministerului Afacerilor Externe sumele necesare din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului.

Art.4 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.

PREŞEDINTELE COMITETULUI NAŢIONAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

PRIM-MINISTRU, FLORIN-VASILE CÎȚU

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cardinalul Lucian, îndemn pentru credincioșii greco-catolici să se vaccineze și să respecte măsurile necesare

Publicat

Cardinalul Lucian Mureşan, arhiepiscopul major al Bisericii Române Unite cu Roma, Greco-Catolice, transmite un mesaj de încurajare a credincioşilor de a se vaccina împotriva COVID-19. 

De asemenea, le transmite să respecte cu stricteţe măsurile necesare, pentru ameliorarea situaţiei pandemice şi pentru a preveni agravarea acesteia.

Vezi și Noile RESTRICȚII în vigoare de LUNI, 25 octombrie. Hotărârea Guvernului, publicată în Monitorul Oficial. Ce trebuie respectat

„Misiunea dificilă de a pune capăt acestei pandemii îi revine autorităţilor Statului, pe care Biserica le susţine prin rugăciune şi prin îndemnarea fiilor Săi la vaccinare şi la respectarea cu stricteţe a tuturor măsurilor necesare, pentru a se ameliora situaţia actuală şi a preveni agravarea acesteia”, arată cardinalul Lucian Mureşan, într-o circulară trimisă bisericilor greco-catolice din România, potrivit unui comunicat remis sâmbătă de Episcopia Greco-Catolică de Cluj-Gherla.

Potrivit sursei citate, cardinalul Lucian Mureşan îşi exprimă compasiunea pentru cei aflaţi în suferinţă şi face referire şi la un mesaj similar al Papei Francisc.

„Preafericitul Lucian Cardinal Mureşan a transmis Bisericii Greco-Catolice o Scrisoare circulară ‘referitoare la prezenta situaţie sanitară’. În situaţia critică şi criza sanitară prin care trece ţara noastră, Preafericitul Lucian Cardinal Mureşan, Arhiepiscopul Major al Bisericii Române Unite cu Roma, Greco-Catolice, exprimă compasiunea Bisericii pentru cei aflaţi în suferinţă şi transmite tuturor un mesaj de încurajare şi de speranţă.

Printr-o Scrisoare circulară adresată Ierarhilor Eparhiilor Bisericii Greco-Catolice din România, preoţilor, călugărilor, călugăriţelor şi credincioşilor, Întâistătătorul Bisericii Române Unite cu Roma reia cuvintele Sfântul Părinte Francisc, prin care Suveranul Pontif numeşte vaccinarea şi contribuţia la vaccinarea populaţiei în majoritatea ei, ‘un act de iubire. Iubire faţă de noi înşine, iubire faţă de rude şi prieteni, iubire faţă de toate popoarele’ „, se arată în comunicatul Episcopiei Greco-Catolice de Cluj-Gherla.

În scrisoarea cardinalului Lucian Mureşan, ataşată comunicatului Episcopiei Greco-Catolice de Cluj-Gherla, acesta face şi un apel la rugăciune.

„Clipele de mare suferinţă prin care trecem ne îndeamnă să ne dedicăm şi mai mult rugăciunii. În ziua de duminică, 24 octombrie, se vor face în toate bisericile noastre rugăciuni pentru ca Bunul Dumnezeu să oprească încercarea şi să se îndure de noi. Maicii Preacurate îi încredinţăm soarta lumii şi a omenirii, rugând-o să ne fie mijlocitoare la Fiul său şi Mântuitorul nostru pentru ca să reverse peste noi şi lume harurile sale.

Recomandăm tuturor să-i aibă prezenţi în rugăciunea zilnică pe cei suferinzi, dar şi pe cei care, prin misiunea lor, îşi expun sănătatea cu devotament şi compasiune faţă de semeni”, se mai arată în scrisoarea circulară a cardinalului Lucian Mureşan.

Preasfințiile Voastre,

Cucernici Părinți,

Cuvioși călugări și călugărițe,

Iubiți credincioși,

Situația critică și criza sanitară prin care țara noastră trece din cauza pandemiei provoacă suferință în multe familii. Numărul deceselor crește îngrijorător, la fel ca cel al îmbolnăvirilor.

În această situație tragică, Biserica își exprimă ca întotdeauna compasiunea pentru cei aflați în suferință și transmite tuturor un mesaj de încurajare și de speranță. Sfântul Părinte Papa Francisc a afirmat în mesajul video difuzat pe data de 18 august 2021 că vaccinarea „este un act de iubire. A contribui astfel încât majoritatea populației să se vaccineze este un act de iubire. Iubire față de noi înșine, iubire față de rude și prieteni, iubire față de toate popoarele”.

Misiunea dificilă de a pune capăt acestei pandemii îi revine autorităților Statului, pe care Biserica le susține prin rugăciune și prin îndemnarea fiilor Săi la vaccinare și la respectarea cu strictețe a tuturor măsurilor necesare, pentru a se ameliora situația actuală și a preveni agravarea acesteia.

Clipele de mare suferință prin care trecem ne îndeamnă să ne dedicăm și mai mult rugăciunii. În ziua de duminică, 24 octombrie a.c. se vor face în toate bisericile noastre rugăciuni pentru ca Bunul Dumnezeu să oprească încercarea și să se îndure de noi. Maicii Preacurate îi încredințăm soarta lumii și a omenirii, rugând-o să ne fie mijlocitoare la Fiul său și Mântuitorul nostru pentru ca să reverse peste noi și lume harurile sale.

Recomandăm tuturor să-i aibă prezenți în rugăciunea zilnică pe cei suferinzi, dar și pe cei care, prin misiunea lor, își expun sănătatea cu devotament și compasiune față de semeni.

Bunul Dumnezeu să vă ocrotească pe toți!

Cu arhierești binecuvântări,

⧾ Cardinal Lucian 

Arhiepiscop Major al Bisericii Române Unite cu Roma, Greco-Catolică

surse: agerpres.ro, bisericaromanaunita.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Lector univ. dr. Ramona Răducan, psiholog și cadru universitar la UAB, s-a stins din viață. Avea doar 49 de ani

Publicat

Lector univ. dr. Ramona Răducan, cadru didactic la Universitatea ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, s-a stins din viață la doar 49 de ani.

Reprezentanții universității au transmis mesaj de condoleanțe:

”Colectivul UAB este profund îndurerat de trecerea mult prea grăbită în Veșnicie a colegei lector univ. dr. Ramona Răducan, cadru didactic titular al Departamentului de Științe Sociale, psiholog, doctor în sociologie, psihoterapeut, un dascăl de excepție, autoare de cărți și articole de profil, cu numeroase participări la conferințe naționale și internaționale.

S-a stins din viață la 49 de ani, în Timișoara, după o luptă cu o boală nemiloasă, pe care a dus-o cu zâmbetul pe față, mereu optimistă, prin personalitatea ei puternică și prin crezul profesional.

Dumnezeu să o odihnească! Sincere condoleanțe familiei!”

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia cumpără tichete pentru parcarea în municipiu. Trei variante la preț diferit

Publicat

Primăria Alba Iulia cumpără 6000 de tichete răzuibile ce vor fi folosite pentru parcările cu plată din municipiu. Procedura de achiziție a fost lansată.

Valoarea estimată a achiziției este de 1.920 lei fără TVA.

Este vorba despre achiziția serviciilor de tipărire și livrare a tichetelor răzuibile pentru autovehicule în vederea încasării taxelor de parcare pe locurile cu plată.

Vor fi tichete la prețul de 1 leu (1 oră zona 1 albastră), 2 lei (o oră zona zero roșie/2 ore zona 1 albastră) sau 7,5 lei (1 zi zona 1 – albastră).

Caracteristici tehnice generale:

  • tichetul trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele elemente definitorii: lunile anului, ziua, ora și minutul
  • tichetele vor fi înseriate crescător
  • imaginea de fundal este cea stabilită de autoritatea contractantă, culorile și nuanțele putând fi modificate de achizitor (se vor exclude culorile roșu și albastru)
  • tariful de parcare scris pe tichete, corespunzător zonei de taxare este cel aprobat prin HCL-urile privind stabilirea taxelor și impozitelor locale

Imprimarea tichetelor abonament se va face pe suport carton dublu cerat lucios, 150 gr/mp, policromie pe față și o singură culoare pe verso.

Se va aplica strat de vopsea răzuibilor Rr 461 Gold (echivalent cerneală de răzuire opacă) peste căsuțele ce reprezintă ore, minute, ziua și luna, astfel încât să fie ușor de răzuit

Pe verso se vor menționa instrucțiuni de utilizare.

Dimensiunea tichetului va fi de 12,5 x 6,5 cm.

Tichetele vor avea culoare diferită, în funcție de preț.

Livrarea tichetelor se va face pe baza comenzilor emise de către primărie, în seturi de câte 500 de bucăți.

Necesarul de tichete este de 2000 de bucăți tichete răzuibile la 1 leu, 2000 de bucăți tichete răzuibile la 2 lei și 2000 tichete răzuibile la 7,5 lei.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate