Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

LISTA școlilor din ALBA cu scenariile în care vor funcționa, în săptămâna 15-19 februarie. Decizia CJSU Alba


Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a stabilit vineri scenariile în care vor funcționa unitățile de învățământ din județ, în săptămâna 15-19 februarie.

În total, 32.912 de elevi merg fizic la școală săptămâna viitoare, în județul Alba. Comparativ, săptămâna aceasta, erau 30.140 de elevi față în față.

În ceea ce privește pe cei 462 de elevi de la Colegiul Național Militar ”Mihai Viteazul” din Alba Iulia, deocamdată, unitatea este în scenariul verde – elevi față în față, cu excepția celor 5 cazuri COVID și a contacților (în total 53 elevi/ 5 clase școală online din 11 februarie).

În scenariul 3/roșu sunt Alba Iulia, Ciugud, Mogoș, Meteș și, în plus față de această săptămână Galda de Jos, Livezile, Rădești, Stremț și Vidra. În aceste localități (inclusiv unitățile arondate din sate/cartiere) vor merge la școală doar elevii din ciclul primar (clasele zero-IV) și la grădiniță, preșcolarii.

Scenariul 2/galben (la școală/grădiniță, fizic, doar preșcolarii, elevii din clasele zero-IV, VIII, XII, XIII, restul online): Aiud, Sebeș, Blaj, Cugir, Teiuș. Și Câmpeni a intrat în scenariul galben. În mediul rural, sunt în scenariul galben: Crăciunelu de Jos, Daia Română (trece din scenariul roșu în cel galben), Ighiu, Lunca Mureșului, Mirăslău, Pianu de Sus, Roșia de Secaș, Sălciua, Săsciori, Sântimbru, Scărișoara, Șona, Șpring, Șugag, Valea Lungă.

Scenariul 1/ verde (toți elevii/preșcolarii la școală/grădiniță, fizic): Abrud, Baia de Arieș, Zlatna, Ocna Mureș (trece din scenariul galben în cel verde), Albac, Almașu Mare, Arieșeni, Avram Iancu, Berghin, Bistra, Blandiana, Bucerdea Grânoasă, Bucium, Câlnic, Cenade, Cergău, Cetatea de Baltă, Ciuruleasa, Cricău, Cut, Doștat, Fărău, Gârbova, Gârda de Sus, Hopârta, Horea, Întregalde, Lopadea Nouă, Lupșa, Noșlac, Ocoliș, Ohaba, Poiana Vadului, Ponor, Poșaga, Râmeț, Rimetea, Roșia Montană, Săliștea, Sâncel, Sohodol, Șibot, Vadu Moților, Vințu de Jos.

HOTĂRÂREA  nr. 32 de aprobare a scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar din județul Alba, pentru săptămâna 15-19 februarie 2021

HOTÂRÂREA NR. 32 – CJSU ALBA

Vă reamintim cum se aplică scenariile pentru funcționarea școlilor în semestrul al doilea:

Scenariul 1 (verde): Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 1/1000 de locuitori

– participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicare tuturor normelor de protecţie

Scenariul 2 (galben): Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1000 dar mai mică sau egală cu 3/1000 de locuitori

a) Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor protecţie

Scenariul 3 (roșu): Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 locuitori

a) Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar

b) Participarea zilnică, în sistem online a elevilor din celelalte clase/ani de studiu

JUDEȚUL ALBA – scenarii unități de învățământ, săptămâna 15-19 februarie:

Unitatea de învățământ / Incidența comunicată de DSP / Scenariul / Elevi care vin la școală / Elevi care studiază online

URBAN:

ALBA IULIA – scenariul 3/roșu (preșcolarii/elevii clasele zero-IV la școală/grădiniță; restul online)

CENTRUL ȘCOLAR DE EDUCAȚIE INCLUZIVĂ ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 65 – 65

COLEGIUL ECONOMIC „DIONISIE POP MARȚIAN” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 0 – 650

COLEGIUL NAȚIONAL „HOREA CLOȘCA ȘI CRIȘAN” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 0 – 815

COLEGIUL TEHNIC „APULUM” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 111 – 584

GRĂDINIȚA CU PROGRAM NORMAL „EMANUEL” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 76 – 0

GRĂDINIȚA CU PROGRAM NORMAL „LICURICI” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 45 – 0

GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT „DUMBRAVA MINUNATĂ” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 276 – 0

GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 11 ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 282 – 0

GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 13 ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 354 – 0

GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 16 ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 238 – 0

GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 8 ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 204 – 0

GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT „SCUFIȚA ROȘIE” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 290 – 0

GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT STEP BY STEP NR. 12 ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 314 – 0

GRĂDINIȚA „LUMEA ȘTRUMFILOR” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 87 – 0

LICEUL CU PROGRAM SPORTIV ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 523 – 627

LICEUL DE ARTE „REGINA MARIA” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 247 – 407

LICEUL TEHNOLOGIC „ALEXANDRU DOMȘA” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 515 – 453

LICEUL TEHNOLOGIC „DORIN PAVEL” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 258 – 264

LICEUL TEOLOGIC ROMANO – CATOLIC „GROF MAJLATH GUSZTAV KAROLY” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 49 – 94

LICEUL TEORETIC „SFÂNTUL IOSIF” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 146 – 100

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „AVRAM IANCU” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 450 – 350

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ION AGÂRBICEANU” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 403 – 325

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI EMINESCU” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 651 – 413

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „VASILE GOLDIȘ” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 528 – 376

ȘCOALA POSTLICEALA DE AFACERI ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 120 – 0

ȘCOALA POSTLICEALA FEG ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 170 – 0

ȘCOALA POSTLICEALA „HENRI COANDĂ” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 67 – 0

ȘCOALA POSTLICEALA SANITARA ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 158 – 0

SEMINARUL TEOLOGIC ORTODOX „SFÂNTUL SIMION ȘTEFAN” ALBA IULIA – 4,1 – 3 – 159 – 438

Scenariul verde – COLEGIUL NAȚIONAL MILITAR „MIHAI VITEAZUL” ALBA IULIA – 4,1 – 1 – 463 – 0

AIUD – scenariul 2 galben (fizic, la școală/grădiniță, preşcolarii, elevii din învăţământul primar, cei din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și cei din anii terminali din învățământul profesional și postliceal; restul, online)

COLEGIUL NAȚIONAL „BETHLEN GABOR” AIUD – 2,08 – 2 – 237 – 286

COLEGIUL NAȚIONAL „TITU MAIORESCU” AIUD – 2,08 – 2 – 243 – 343

GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 2 AIUD – 2,08 – 2 – 201 – 0

GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT „PRIMII PAȘI” AIUD – 2,08 – 2 – 179 – 0

LICEUL TEHNOLOGIC AIUD – 2,08 – 2 – 213 – 425

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „AXENTE SEVER” AIUD – 2,08 – 2 – 396 – 266

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „OVIDIU HULEA” AIUD – 2,08 – 2 – 385 – 262

OCNA MUREȘ – scenariul 1/ verde (toți preșcolarii/elevii la grădiniță/școală, fizic)

GRĂDINIȚA ADVENTISTĂ CU PROGRAM PRELUNGIT „EMANUEL” OCNA MUREȘ – 1 – 1 – 23 – 0

LICEUL TEHNOLOGIC OCNA MUREȘ – 1 – 1 – 435 – 0

LICEUL TEORETIC „PETRU MAIOR” OCNA MUREȘ – 1 – 1 – 772 – 0

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „LUCIAN BLAGA” OCNA MUREȘ – 1 – 1 – 749 – 0

ȘCOALA POSTLICEALĂ „MED FARM SPERANȚA” OCNA MUREȘ – 1 – 1 – 99 – 0

SEBEȘ – scenariul 2/galben ((izic, la școală/grădiniță, preşcolarii, elevii din învăţământul primar, cei din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și cei din anii terminali din învățământul profesional și postliceal; restul, online)

COLEGIUL NAȚIONAL „LUCIAN BLAGA” SEBEȘ – 2,55 – 2 – 260 – 721

GRĂDINIȚA „HEIDI” SEBEȘ – 2,55 – 2 – 84 – 0

GRĂDINIȚA „SFANTUL NICOLAE” SEBEȘ – 2,55 – 2 – 14 – 0

LICEUL CU PROGRAM SPORTIV ” FLORIN FLESERIU” SEBEȘ – 2,55 – 2 – 305 – 280

LICEUL GERMAN SEBEȘ – 2,55 – 2 – 213 – 112

LICEUL TEHNOLOGIC SEBEȘ – 2,55 – 2 – 466 – 737

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAIL KOGALNICEANU” SEBEȘ – 2,55 – 2 – 402 – 133

ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 SEBEȘ – 2,55 – 2 – 672 – 195

ȘCOALA POSTLICEALA HENRI COANDA SEBEȘ – 2,55 – 2 – 50 – 23

ȘCOALA GIMNAZIALĂ PETREȘTI – 2,55 – 2 – 386 – 148

BLAJ – scenariul 2/ galben (fizic, la școală/grădiniță, preşcolarii, elevii din învăţământul primar, cei din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și cei din anii terminali din învățământul profesional și postliceal; restul, online)

COLEGIUL NAȚIONAL „INOCHENTIE MICU CLAIN” BLAJ – 1,4 – 2 – 502 – 579

GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT „LUMEA COPIILOR” BLAJ – 1,4 – 2 – 209 – 0

LICEUL TEHNOLOGIC „ȘTEFAN MANCIULEA” BLAJ – 1,4 – 2 – 287 – 266

LICEUL TEHNOLOGIC „TIMOTEI CIPARIU” BLAJ – 1,4 – 2 – 188 – 181

LICEUL TEOLOGIC GRECO – CATOLIC „SFÂNTUL VASILE CEL MARE” BLAJ – 1,4 – 2 – 145 – 234

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „TOMA COCIȘIU” BLAJ – 1,4 – 2 – 318 – 185

ȘCOALA POSTLICEALĂ SANITARĂ BLAJ – 1,4 – 2 – 50 – 0

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SIMION BĂRNUȚIU” TIUR BLAJ – 1,4 – 2 – 489 – 126

CUGIR – scenariul 2/ galben (fizic, la școală/grădiniță, preşcolarii, elevii din învăţământul primar, cei din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și cei din anii terminali din învățământul profesional și postliceal; restul, online)

COLEGIUL TEHNIC „ION D. LĂZĂRESCU” CUGIR – 1,59 – 2 – 230 – 219

LICEUL TEORETIC „DAVID PRODAN” CUGIR – 1,59 – 2 – 83 – 261

ȘCOALA GIMNAZIALĂ ” IOSIF PERVAIN” CUGIR – 1,59 – 2 – 245 – 94

ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.3 CUGIR – 1,59 – 2 – 476 – 221

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SINGIDAVA” CUGIR – 1,59 – 2 – 459 – 162

ȘCOALA POSTLICEALĂ „MED – FARM SPERANTA” CUGIR – 1,59 – 2 – 55 – 0

ABRUD – scenariul 1/ verde (toți preșcolarii/elevii la grădiniță/școală, fizic)

LICEUL „HOREA, CLOȘCA ȘI CRIȘAN” ABRUD – 0,57 – 1 – 443 – 0

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „AVRAM IANCU” ABRUD – 0,57 – 1 – 327 – 0

BAIA de ARIEȘ scenariul 1/ verde (toți preșcolarii/elevii la grădiniță/școală, fizic)

LICEUL „DR. LAZĂR CHIRILĂ” BAIA DE ARIEȘ – 0,52 – 1 – 501 – 0

CÂMPENI – scenariul 2/ galben (fizic, la școală/grădiniță, preşcolarii, elevii din învăţământul primar, cei din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și cei din anii terminali din învățământul profesional și postliceal; restul, online)

COLEGIUL NAȚIONAL „AVRAM IANCU” CÂMPENI – 1,08 – 2 – 164 – 470

GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT „PITICOT” CÂMPENI – 1,08 – 2 – 177 – 0

LICEUL TEHNOLOGIC SILVIC CÂMPENI – 1,08 – 2 – 304 – 482

ȘCOALA GIMNAZIALĂ CÂMPENI – 1,08 – 2 – 376 – 173

ȘCOALA POSTLICEALĂ „HENRI COANDĂ” CÂMPENI – 1,08 – 2 – 86 – 86

ZLATNA – scenariul 1/verde (toți preșcolarii/elevii la grădiniță/școală, fizic) – LICEUL „CORNELIU MEDREA” ZLATNA – 0,63 – 1 – 800 – 0

TEIUȘ – scenariul 2/galben – LICEUL TEORETIC TEIUȘ – 2,47 – 2 – 442 – 320

Mediul rural:

Scenariul roșu:

CIUGUD – scenariul 3/roșu (preșcolarii/elevii clasele zero-IV la școală/grădiniță; restul online) – ȘCOALA GIMNAZIALĂ CIUGUD – 7,05 – 3 – 153 – 62

LIVEZILE – scenariul 3/roșu – ȘCOALA GIMNAZIALĂ LIVEZILE – 3,27 – 3 – 33 – 21

GALDA de JOS – scenariul 3 / roșu – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „NICOLAE DRĂGAN” GALDA de JOS – 3,34 – 3 – 232 – 91

METEȘ – scenariul 3/roșu – ȘCOALA GIMNAZIALĂ METEȘ – 5,3 – 3 – 103 – 40

MOGOȘ – scenariul 3/roșu – ȘCOALA GIMNAZIALĂ MOGOȘ – 10,32 – 3 – 18 – 15

RĂDEȘTI – scenariul 3/roșu – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „DEMETRIU RADU” RĂDEȘTI – 3,06 – 3 – 47 – 23

STREMȚ – scenariul 3/roșu – ȘCOALA GIMNAZIALĂ STREMȚ – 3,25 – 3 – 128 – 73

VIDRA – scenariul 3/ roșu – ȘCOALA GIMNAZIALĂ VIDRA – 3,24 – 3 – 90 – 37

Scenariul galben:

CIUMBRUD – scenariul 2/ galben – LICEUL TEHNOLOGIC AGRICOL „ALEXANDRU BORZA” CIUMBRUD – 2,08 – 2 – 301 – 177

CRĂCIUNELU de JOS – scenariul 2/ galben – ȘCOALA GIMNAZIALĂ CRĂCIUNELU DE JOS – 2,8 – 2 – 135 – 50

DAIA ROMÂNĂ – scenariul 2/galben – ȘCOALA GIMNAZIALĂ DAIA ROMÂNĂ – 2,56 – 2 – 194 – 73

DRAȘOV – scenariul 2/ galben – ȘCOALA GIMNAZIALĂ DRAȘOV – 1,14 – 2 – 171 – 60

IGHIU – scenariul 2 / galben – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI EMINESCU” IGHIU – 2,84 – 2 – 423 – 140

LUNCA MUREȘULUI – scenariul 2/galben – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SIMION LAZĂR” LUNCA MUREȘULUI – 1,16 – 2 – 231 – 79

MIRĂSLĂU – scenariul 2/galben – ȘCOALA GIMNAZIALĂ MIRĂSLĂU – 2,52 – 2 – 80 – 17

PIANU de SUS – scenariul 2/galben – ȘCOALA GIMNAZIALĂ PIANU DE SUS – 2,22 – 2 – 219 – 82

ROȘIA de SECAȘ – scenariul 2/ galben – ȘCOALA GIMNAZIALĂ ROȘIA DE SECAȘ – 1,24 – 2 – 127 – 39

SĂLCIUA – scenariul 2/ galben – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SIMION PANTEA” SĂLCIUA – 2,09 – 2 – 50 – 21

SĂSCIORI – scenariul 2/galben – ȘCOALA GIMNAZIALĂ SĂSCIORI – 1,38 – 2 – 616 – 228

SÂNTIMBRU – scenariul 2/galben – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „IOAN DE HUNEDOARA” SÂNTIMBRU – 2,63 – 2 – 124 – 51

SCĂRIȘOARA – scenariul 2/galben – ȘCOALA GIMNAZIALĂ SCĂRIȘOARA – 1,27 – 2 – 93 – 36

ȘONA – scenariul 2/galben – ȘCOALA GIMNAZIALĂ ȘONA – 1,14 – 2 – 315 – 46

ȘUGAG – scenariul 2/galben – ȘCOALA GIMNAZIALĂ ȘUGAG – 1,39 – 2 – 217 – 83

VALEA LUNGĂ – scenariul 2/galben – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ION BIANU” VALEA LUNGĂ – 1,26 – 2 – 202 – 67

Scenariul verde:

ALBAC scenariul 1/ verde – LICEUL TEHNOLOGIC „TARA MOȚILOR” ALBAC – 0 – 1 – 357 – 0

ALMAȘU MARE – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ ALMAȘU MARE – 0 – 1 – 59 – 0

ARIEȘENI – scenariul 1 / verde – LICEUL TEHNOLOGIC DE TURISM ȘI ALIMENTAȚIE ARIEȘENI – 0 – 1 – 269 – 0

AVRAM IANCU – scenariul 1 / verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „AVRAM IANCU” AVRAM IANCU – 0 – 1 – 112 – 0

BERGHIN – scenariul 1 / verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ BERGHIN – 0,52 – 1 – 127 – 0

BISTRA – scenariul 1 / verde –  ȘCOALA GIMNAZIALĂ „NICODIM GANEA” BISTRA – 0,63 – 1 – 359 – 0

BLANDIANA – scenariul 1 / verde –  ȘCOALA GIMNAZIALĂ BLANDIANA – 0 – 1 – 81 – 0

BUCERDEA GRÂNOASĂ – scenariul 1 / verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „IOAN MAIORESCU” BUCERDEA GRÂNOASĂ – 0,44 – 1 – 259 – 0

BUCIUM – scenariul 1 / verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ION AGÂRBICEANU” BUCIUM – 0,7 – 1 – 69 – 0

CÂLNIC – scenariul 1 / verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ CALNIC – 0,5 – 1 – 243 – 0

CENADE – scenariul 1 / verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ION AGÂRBICEANU” CENADE – 0 – 1 – 97 – 0

CERGĂU MARE – scenariul 1 / verde  – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ARON COTRUȘ” CERGĂU MARE – 0 – 1 – 145 – 0

CETATEA de BALTĂ – scenariul 1 / verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ȘTEFAN CEL MARE” CETATEA DE BALTĂ – 0,98 – 1 – 246 – 0

CIURULEASA – scenariul 1/ verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ CIURULEASA – 0 – 1 – 99 – 0

CRICĂU – scenariul 1 / verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „DECEBAL” CRICĂU – 0,5 – 1 – 155 – 0

CUT – scenariul 1 / verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SEPTIMIU ALBINI” CUT – 0 – 1 – 91 – 0

DOȘTAT – scenariul 1 / verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ DOȘTAT – 0 – 1 – 134 – 0

FĂRĂU – scenariul 1/ verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ FĂRĂU – 0 – 1 – 88 – 0

GÂRBOVA – scenariul 1 / verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ GÂRBOVA – 0 – 1 – 224 – 0

GÂRDA de SUS  – scenariul 1 / verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „EMIL RACOVIȚĂ ” GÂRDA DE SUS – 0 – 1 – 120 – 0

HOPÂRTA – scenariul 1 / verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ HOPÂRTA – 0 – 1 – 135 – 0

HOREA – scenariul 1 / verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „HOREA” HOREA – 0,52 – 1 – 167 – 0

ÎNTREGALDE – scenariul 1 / verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ ÎNTREGALDE – 0 – 1 – 8 – 0

JIDVEI – scenariul 1 / verde – LICEUL TEHNOLOGIC JIDVEI – 0,56 – 1 – 794 – 0

LOPADEA NOUĂ – scenariul 1/ verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ LOPADEA NOUĂ – 0 – 1 – 184 – 0

LUPȘA – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „DR. PETRU ȘPAN” LUPȘA – 0,68 – 1 – 167 – 0

MIHALȚ – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ION BREAZU” MIHALȚ – 0,91 – 1 – 221 – 0

NOȘLAC – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ NOȘLAC – 0 – 1 – 155 – 0

OCOLIȘ – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ OCOLIȘ – 0 – 1 – 16 – 0

OHABA – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ OHABA – 0 – 1 – 43 – 0

POIANA VADULUI – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „PROF. UNIV. DR. GHEORGHE BELEIU” POIANA VADULUI – 0 – 1 – 105 – 0

PONOR – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ PONOR – 0 – 1 – 9 – 0

POȘAGA de JOS – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ POȘAGA DE JOS – 0 – 1 – 30 – 0

RIMETEA – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SEBEȘ PAL” RIMETEA – 0 – 1 – 75 – 0

RÂMEȚ – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ RÂMEȚ – 0 – 1 – 9 – 0

ROȘIA MONTANĂ – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SIMION BALINT” ROȘIA MONTANĂ – 0,36 – 1 – 241 – 0

SĂLIȘTEA – scenariul 1/ verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „DAVID PRODAN” SĂLIȘTEA – 0,42 – 1 – 234 – 0

SÂNCEL – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ION POP RETEGANUL” SÂNCEL – 0,38 – 1 – 173 – 0

SOHODOL – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ SOHODOL – 0 – 1 – 71 – 0

ȘIBOT- scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „IOSIF SÂRBU” ȘIBOT – 0.82 – 1 – 92 – 0

UNIREA – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „AVRAM IANCU ” UNIREA – 0,4 – 1 – 420 – 0

VADU MOȚILOR – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ VADU MOȚILOR – 0 – 1 – 71 – 0

VINȚU de JOS – scenariul 1/verde – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „IULIU MANIU” VINȚU DE JOS – 0,73 – 1 – 467 – 0

Numărul elevilor este aproximativ.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Vești bune pentru românii care locuiesc la bloc. Se vor putea cere bani de la stat pentru mai multe lucrări de renovare. PROIECT

Publicat

Autoritățile vor să introducă noi tipuri de lucrări de intervenții/activități pe lista celor eligibile, în cadrul programului privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe.

Astfel, pe lângă lucrările de reabilitare termică, se vor putea primi bani de la stat și pentru lucrări de reabilitare a instalațiilor de iluminat din spațiile comune ale blocului, pentru montarea sau înlocuirea sistemelor de ventilație și pentru înlocuirea ascensoarelor sau a instalațiilor electrice și de apă. 

Citește și Românii vor primi bani de la stat pentru lucrări care reduc factura la energie. Lista programelor anunțate de Ministrul Mediului

De asemenea, toate cheltuielile legate de elaborarea documentelor necesare vor putea primi finanțare și prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a publicat în data de 7 ianuarie un proiect de OG pentru modificarea și completarea OUG nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe.

Vezi AICI proiectul.

Prin actul normativ se urmărește eficientizarea Programului național multianual privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, prin introducerea în lista cheltuielilor eligibile a unor lucrări de intervenție care să conducă la o renovare, cel puțin, moderată, precum și a cheltuielilor necesare elaborării documentației tehnico-economice.

„Modificările aduse programului multianual pentru creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe vor conduce la creșterea nivelului de ambiție în ceea ce privește renovarea energetică a acestora, prin obținerea a cel puțin 30% economii de energie primară, prin stabilirea unei liste actualizate a listei de cheltuieli eligibile pentru renovare moderată sau aprofundată și prin creșterea nivelului de ambiție a indicatorilor de performanță pentru proiectele depuse în cadrul programului”, se precizează în nota de fundamentare.

Pentru a crește rata de renovare a blocurilor, se propune în cadrul proiectului de act normativ finanțarea din fonduri de la bugetul de stat sau din alte surse legal constituite a cheltuielilor necesare pentru elaborarea documentațiilor tehnico- economice.

De asemenea, se va avea în vedere revizuirea/completarea listei de intervenții eligibile, dar și introducerea unor indicatori de performanță pentru proiectele depuse în cadrul programului pentru monitorizarea economiilor de energie.

Astfel, suplimentar față de lista de lucrări de intervenție/activități pentru creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, eligibile, prevăzute în legislația în vigoare, se propun:

– lucrări care au ca scop asigurarea calității aerului interior prin montarea/repararea/ înlocuirea instalației de ventilare (inclusiv a spațiilor comune), respectiv prevederea de soluții de ventilare mecanică cu recuperare de căldură cu performanță ridicată, centralizată sau cu unități individuale cu comandă locală sau centralizată;

– lucrări de reabilitare/modernizare a instalațiilor de iluminat în spațiile de utilizare comună ale clădirii;

– montarea de sisteme de management energetic integrat pentru clădiri și alte activități care conduc la realizarea scopului proiectului;

– implementarea sistemelor de reglare și automatizare a clădirilor/sistemelor de management a energiei clădirilor (BEM), inclusiv a sistemelor de răcire, care permit gestionarea eficientă a energiei pentru utilizatorii finali;

– acolo unde este posibil, să se treacă la înlocuirea ascensoarelor, a instalațiilor electrice și de apă, de scurgere și de canalizare cu sisteme mai moderne și mai eficiente;

– pentru clădirile rezidențiale supuse unei renovări majore, cu mai mult de 10 locuri de parcare, instalarea infrastructurii de cablare, respectiv conducte pentru cabluri electrice, pentru fiecare loc de parcare care să permită instalarea, într-o etapă ulterioară, a punctelor de reîncărcare a vehiculelor electrice.

Față de lista de lucrări de reabilitare termică a anvelopei, se propune suplimentar introducerea următoarelor lucrări eligibile:

– izolarea termică a fațadei – partea vitrată, prin înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, inclusiv a celei aferente accesului în blocul de locuinţe, cu tâmplărie termoizolantă cu performanță ridicată pentru îmbunătăţirea performanţei energetice a părţii vitrate;

– izolarea termică a planșeelor sau a pereților dintre spațiul încălzit și alte spații comune neîncălzite;

– asigurarea unui nivel ridicat de etanșeitate la aer a anvelopei clădirii, atât prin montarea adecvată a tâmplăriei termoizolante în anvelopa clădirii, cât și prin aplicarea de tehnologii adecvate de reducere a permeabilității la aer a elementelor de anvelopă opace și asigurarea continuității stratului etanș la nivelul anvelopei clădirii.

Față de lista de lucrări de reabilitare termică a sistemului de încălzire, se propune suplimentar introducerea următoarelor lucrări eligibile:

– lucrări care au ca scop asigurarea calității aerului interior prin:

a) prevederea unui concept rezonabil de ventilare naturală sau mecanică care poate include dispozitive/fante/grile pentru aerisirea controlată a spațiilor ocupate și evitarea apariției condensului pe elementele de anvelopă, sau

b) prevederea de soluții de ventilare mecanică cu recuperare de căldură cu performanță ridicată, centralizată sau cu unități individuale cu comandă locală sau centralizată.

– montarea de sisteme de management energetic integrat pentru clădiri şi alte activităţi care conduc la realizarea scopului proiectului:

a) montarea unor sisteme inteligente de contorizare, urmărire și înregistrare a consumurilor energetice şi/sau, după caz, instalarea unor sisteme de management energetic integrat, precum sisteme de automatizare, control şi/sau monitorizare, care vizează şi fac posibilă economia de energie la nivelul sistemelor tehnice ale clădirii;

b) montarea echipamentelor de măsurare a consumurilor de energie din clădire pentru energie electrică şi energie termică;

c) realizarea lucrărilor de racordare/branşare/rebranşare a clădirii la sistemul centralizat de producere şi/sau furnizare a energiei termice;

d) realizarea lucrărilor de înlocuire a instalației de încălzire interioară cu distribuție orizontală la nivelul apartamentelor și modul de apartament inclusiv cu reglare și contorizare inteligentă;

e) implementarea sistemelor de management al consumurilor energetice: achiziționarea şi instalarea sistemelor inteligente pentru gestionarea energiei.

– lucrări de înlocuire a cazanului din centrala termică de bloc/scară, în scopul creşterii randamentului şi al reducerii emisiilor de CO2, cu cazane pe gaz în condensație, compatibile cu combustibilii gazoși regenerabili.

Se propune suplimentar introducerea unor lucrări eligibile de reabilitare/modernizare a instalațiilor de iluminat în spațiile de utilizare comună ale clădirii, astfel:

a) reabilitarea/modernizarea instalației de iluminat prin înlocuirea circuitelor de iluminat deteriorate sau subdimensionate;

b) înlocuirea corpurilor de iluminat fluorescent și incandescent cu corpuri de iluminat cu eficiență energetică ridicată și durată mare de viață, inclusiv tehnologie LED;

c) instalarea de corpuri de iluminat cu senzori de mişcare/prezenţă, acolo unde acestea se impun pentru economie de energie.

„Cu privire la indicatorii de performanță care urmează a fi stabiliți pentru a atinge pragul unei renovări aprofundate, este necesară modificarea prevederilor din OUG nr. 18/2009 referitoare la încadrarea consumului anual specific de energie calculat pentru încălzirea locuințelor sub valoarea 100 kWh/m² arie utilă, în condiții de eficiență economică, prin definirea de valori limită pentru consumul specific de energie primară pe utilități relevante (adică cele pentru care există sisteme/instalații prin care se consumă energie), dar și pentru indicatorii parțiali de performanță energetică pentru anvelopa clădirii (valori U/rezistențe termice corectate) și pentru instalații/echipamente.

Valorile vor fi stabilite în funcție de indicatorii prevăzuți în metodologia de calcul a performanței energetice a clădirilor (aflată în fază finală de revizuire), preconizată a fi aprobată la finalul anului în curs, și vor fi fundamentate pe baza rezultatelor aplicării ghidului de bună practică privind atingerea nivelurilor optime, din punct de vedere al costurilor, al cerințelor minime de performanță energetică a diverselor categorii de clădiri (aflat în fază finală de redactare), urmărindu-se tranziția către nivelurile stabilite pentru nZEB la renovarea energetică a clădirilor existente”, se mai precizează în nota de fundamentare a proiectului.

De asemenea, proiectul stabilește că realizarea auditului energetic, a expertizei tehnice, proiectarea lucrărilor de intervenție, precum și verificarea documentațiilor tehnice pentru autorizare sau realizarea certificatelor energetice la finalizarea lucrărilor vor putea fi finanțate integral din fondurile aferente PNRR.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum te poți angaja la SRI în 2022: GHIDUL candidatului. Condiții pentru cei care vor o carieră în domeniu

Publicat

sri

Serviciul Român de Informații a pus la dispoziția celor interesați Ghidul candidatului pentru o carieră în domeniu.

Potrivit SRI, Ghidul Candidatului aduce răspunsuri și clarificări pentru cele mai comune dintre întrebările pe care le-a primit în ultimii ani de la candidați.

Despre Serviciul Român de Informații

Serviciul Român de Informații desfășoară activități de culegere și valorificare a informațiilor privind securitatea națională în mai multe modalități, din care rezultă și multitudinea de specializări din instituție.

SRI este o instituție publică, dar bună parte din activitate este secretă.

”Credem în oameni inteligenți, bine pregătiți, discreți și integri. Corectitudinea, seriozitatea și responsabilitatea sunt valori pe care SRI le cultivă în fiecare zi și pe care le caută la viitorii săi ofițeri”, potrivit SRI.

Profilul angajatului la SRI

Criteriile generale pentru angajarea la SRI sunt următoarele:

  • cetățenie română și domiciliul stabil în România;
  • să nu fii în curs de cercetare, urmărire sau judecată sau să nu fi fost condamnat penal;
  • să nu faci parte din partide, formațiuni sau organizații politice, din momentul încadrării în SRI;
  • să nu participi ca asociat unic sau direct la administrarea ori conducerea unei organizații sau societăți comerciale, din momentul încadrării în SRI;
  • să fii absolvent de studii universitare, cu licență, al unei instituții de învățământ superior acreditată; pentru anumite posturi sunt necesare și studii post-universitare, iar pentru altele se cer doar studii liceale;
  • să nu fii consumator de substanțe stupefiante, psihotrope sau susceptibile a avea efecte psihoactive ori dopante, aflate sub control național ori prevăzute în convențiile internaționale la care România este parte sau să nu fi desfășurat activități ilegale cu astfel de produse; SRI precizează că, în interviurile de selecție și de securitate, sunt evaluate punctual și cu atenție interacțiunile anterioare cu astfel de substanțe. Lipsa sincerității cu privire la orice aspect, pe parcursul oricărei etape de selecție, reprezintă motivul principal al respingerii candidaturilor.
  • să fii dispus ca, după încadrare, să desfășori activități în orice zonă a României, potrivit nevoilor instituției.

Criterii specifice

În raport cu fiecare tip de post vacant, candidații trebuie să facă dovada, pe parcursul procesului de selecție, că îndeplinesc anumite criterii specifice:

  • pregătire profesională într-un domeniu de interes actual pentru Serviciu (experiența efectivă de lucru în domeniul respectiv reprezintă, după caz, un avantaj sau o cerință obligatorie), inteligență peste medie, nivel de cultură generală peste medie și competențe lingvistice, interes pentru dezvoltare continuă și capacitate ridicată de învățare, o stare de sănătate, atât fizică, cât și psihică, bună (apt medical și psihologic, conform baremelor stabilite de SRI).
  • anumite posturi necesită abilități ridicate de relaționare și comunicare, de analiză și sinteză, adaptare, creativitate, spontaneitate, responsabilitate, rezistență crescută la condiții de stres.
  • alte posturi specializate implică deținerea unei pregătiri universitare/postuniversitare strict în domeniul corespunzător postului, a unor atestate de liberă practică care permit exercitarea unor profesii și/sau a unor certificări care indică atestarea competențelor specifice într-un anumit domeniu.

Categorii de posturi

Ofițer operativ

Ofițerul operativ identifică persoanele, relațiile sau organizațiile ce pot genera vulnerabilități pentru securitatea națională și își creează acces în aceste medii. La baza activității se află abilitatea de a dezvolta și menține relații validate de încredere, pentru a gestiona surse secrete umane (agenți) deja existente sau de a recruta unele noi.

Pentru a performa în această activitate trebuie să dai dovadă de inteligență socială și comunicațională superioară, atenție distributivă, calm, echilibru, curiozitate, creativitate, atenție la detalii, cunoaștere a limbajul non-verbal și o înțelegere fină a psihologiei umane.

Ofițer analist

Ofițerul analist privește lumea, îi înțelege tendințele, îi descifrează relațiile de cauzalitate și îi anticipează evoluțiile. Mai exact, analistul evaluează datele culese de ofițerii operativi ori din alte surse secrete sau deschise, din perspectiva relevanței lor, sesizează schimbări și tendințe în manifestarea amenințărilor, schițează scenarii alternative de evoluție, evidențiază implicații și îi informează pe beneficiarii legali în raport cu fiecare scenariu prognozat, astfel încât să se prevină manifestarea riscurilor să se adopte măsuri adecvate pentru gestionarea acestora.

Pentru a performa în această activitate trebuie să ai o inteligență peste medie, o capacitate dezvoltată de înțelegere, gândire critică și creativitate, capacitatea de a identifica ușor esențialul, relevantul, dar și o foarte bună cunoaștere și înțelegere a domeniului analizat.

Dacă ești interesat să ocupi un post de ofițer operativ sau ofițer analist trebuie să îndeplinești condițiile de încadrare în Serviciul Român de Informații și să promovezi toate etapele specifice de selecție. După ce vei promova toate probele de selecție, vei susține examen de admitere pentru a urma cursurile de licență, master profesional sau cursuri postuniversitare de formare și dezvoltare continuă organizate de către Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul”, care îți vor asigura formarea competențelor specifice rolului pentru care ai optat.

Specialist IT&C

Ofițerul specialist IT&C are misiunea de a identifica, în funcție de rolul pe care îl îndeplinește, soluții pentru o serie de provocări tehnologice, de la dezvoltarea unor instrumente software, a sistemelor informatice enterprise și oferirea de soluții bazate pe platforme hardware, până la proiectarea, administrarea și întreținerea rețelelor de comunicații în conformitate cu cele mai noi standarde existente pe piață.

Se lucrează în echipe mixte constituite din dezvoltatori, administratori de infrastructuri, specialiști în securitate IT&C și beneficiari, pentru toate liniile de activitate ale Serviciului, precum și pentru parteneri externi.

Pentru că tehnologia la nivel mondial evoluează într-un ritm alert, ofițerul specialist IT&C se adaptează și inovează permanent, contribuția lui fiind vitală într-un angrenaj sofisticat și eficient, așa cum este Serviciul Român de Informații, cu implicații directe în protejarea securității naționale

Specialist lingvist

Resurse importante în activitatea de securitate națională, specialiștii lingviști își folosesc cunoștințele valoroase și curiozitatea prin implicarea în activități de analiză a unor evenimente, culturi și tradiții sau activități de traducere a unor materiale (audio, video, scrise) dintr-o limbă străină în limba română. În plus, după caz, oferă suport lingvistic colegilor din alte structuri.

Dacă cunoști la nivel minim B2 o limbă străină de interes (așa cum este indicat pe site-ul oficial) și tot la nivel minim B2 o limbă străină de circulație internațională, ai absolvit studii superioare cu diplomă de licență sau ești absolvent de studii medii și îndeplinești condițiile de încadrare în Serviciul Român de Informații, poți opta pentru încadrare directă ca lingvist (ofițer sau subofițer).

Luptător antiterorist

SRI este autoritate națională în prevenirea și combaterea terorismului, iar luptătorul antiterorist are misiunea de a proteja România de amenințările teroriste, asigurând următoarele componente:

  • securitatea aeroportuară a aviației civile din România;
  • intervenția antiteroristă pentru reducerea/eliminarea vulnerabilităților factorilor umani și materiali, prin desfășurarea unor activități specifice de prevenire și combatere a acțiunilor teroriste;
  • intervenție antiteroristă/contrateroristă pirotehnică ce presupune control tehnic antiterorist, investigarea, ridicarea, securizarea și neutralizarea dispozitivelor explozive improvizate.

Activitatea luptătorului antiterorist presupune, pe lângă excelente abilități de natură acțională, și un efort psihologic intens. Dacă îți dorești să îndeplinești acest rol, trebuie să fii o persoană activă, dinamică, determinată și rezistentă, cu un autocontrol comportamental dezvoltat și cu o capacitate de mobilizare și adaptare rapidă la diverse situații. Mai mult, trebuie să deții abilități de comunicare dezvoltate, autocontrol al stărilor emoționale, toleranță la stres, responsabilitate și să dovedești spirit de echipă și dorință de autoperfecționare.

Poți opta pentru încadrarea ca luptător antiterorist dacă:

  • ai absolvit minim studiile liceale cu diplomă de bacalaureat
  • ai vârsta maximă 29 ani
  • practici sau ai practicat sport de performanță
  • ai înălțimea de minim 165 cm, dacă ești femeie, și minim 175 cm, dacă ești bărbat.

Personal care îndeplinește atribuții administrative (ofițeri, subofițeri, salariați civili)

Personalul care îndeplinește atribuții administrative este încadrat în compartimente specializate, cu rol de a asigura suport dedicat misiunilor de bază ale instituției. Astfel, în structurile administrative avem specialiști în domeniile: financiar-logistic, juridic, resurse umane, psihologie, medical, transport.

Încadrarea în zona administrativă se realizează punctual în funcție de nevoile instituției, pe baza unor criterii specifice ce vizează nivelul de competență profesională în domeniul respectiv, fiind obligatorii deținerea unei pregătiri universitare/postuniversitare strict în domeniul corespunzător postului, experiență profesională pe roluri similare și, după caz, deținerea unor atestate de liberă practică care permit exercitarea profesiei sau deținerea unor certificări care indică validarea competențelor specifice domeniului.

Procesul durează aproximativ 6-9 luni și presupune parcurgerea mai multor etape:

  • evaluare cv
  • interviuri de selecție
  • evaluarea cunoștințelor și/sau aptitudinilor
  • evaluarea psihologică
  • examinarea medicală
  • verificări de securitate

Angajare la SRI – procesul de selecție

Toți candidații care îndeplinesc cumulativ criteriile stabilite pot parcurge etapele procesului de selecție. Fiecare post se ocupă în sistem concurențial.

Cum aplici?

Informațiile legate de nevoile de încadrare ale instituției sunt postate pe site-ul SRI (www.sri.ro) și popularizate pe paginile oficiale de LinkedIn, Facebook, Instagram.

Pe site-ul instituției, la secțiunea Cariere, vei găsi o listă a posturilor disponibile, actualizată periodic, cu detaliile aferente fiecăruia.

Candidatura ta va fi evaluată și vei fi contactat doar în situația în care profilul tău este potrivit funcției vizate și organizației.

Ce probe de selecție trebuie să parcurgi și de ce?

Pentru ocuparea oricărui post în organizație, vei parcurge un proces de selecție complex, care poate cuprinde, în funcție de tipul postului, următoarele probe:

  • evaluarea candidaturii
  • interviuri de selecție (interviu telefonic, video interviu, interviu de selecție)
  • probe psihologice
  • probe de evaluare a cunoștințelor de cultură generală, a cunoștințelor de limbă străină, evaluarea competențelor profesionale, evaluarea aptitudinilor
  • evaluare medicală
  • verificări de securitate.

În situația în care postul vizat se ocupă prin încadrare directă, la finalul procesului de selecție rezultatele obținute de toți candidații care au parcurs procesul pentru acel post sunt analizate și ierarhizate iar angajatorul stabilește care candidat corespunde în cea mai mare măsură cerințelor postului.

Pentru candidatul care face obiectul încadrării pe acel post, conform deciziei finale a beneficiarului, se formulează propunerea de chemare în activitate la Serviciul Român de Informații.

În situația în care procesul de selecție s-a derulat pentru un post de ofițer operativ sau ofițer analist, fapt care presupune parcurgerea unui program dedicat de formare a competențelor anterior debutului în activitate (studii de licență, master sau curs postuniversitar), la finalul procesului, în perioada stabilită de Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul” și publicată în oferta de școlarizare, doar candidații care au promovat acest proces de selecție susțin examen de admitere pe locurile scoase la concurs.

AICI, GHIDUL candidatului SRI (integral).

sursă: sri.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Taxe și impozite locale 2022 la Sebeș. Primăria: se păstrează nivelul minim. Exemplu de calcul

Publicat

sebes

La Sebeș se va păstra nivelul minim prevăzut de Codul Fiscal pentru impozitele și taxele locale, a anunțat primăria. Acestea se indexează cu rata inflației, de 2,6%.

”Pentru anul 2022, la fel ca și în anii anteriori, primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor, a propus ca pentru persoanele fizice să se păstreze nivelul minim al impozitelor și taxelor locale prevăzute în Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

Potrivit art.491 alin.(1) din Codul fiscal, impozitele și taxele locale se indexează anual cu rata inflației, comunicată pe site-urile oficiale ale Ministerului Finanțelor Publice și Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.

Rata inflației, publicată pe site-ul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, a fost de 2,6 %, acesta fiind procentul de creștere a impozitelor și taxelor locale, stabilit de lege”, a anunțat primăria.

Exemplu de calcul

Exemplu privind nivelul impozitelor și taxelor locale în anul 2022, comparativ cu anul 2021, pentru un contribuabil cu domiciliul în Sebeș, str. Mihail Kogălniceanu, jud. Alba, zona de impozitare “B”, care deține în proprietate următoarele bunuri mobile și imobile:

– clădire cu destinația locuință, compusă din:

  • corp principal, în suprafață de 60 mp, din cărămidă arsă, cu instalații de apă, canalizare și încălzire, an construcție 1994
  • pivniță, în suprafață de 12 mp, din cărămidă arsă, cu instalații de apă, canalizare și încălzire, an construcție 1994
  • anexă, în suprafață de 85 mp, din cărămidă arsă, cu instalații de apă, canalizare și încălzire, an construcție 1994

– teren cu construcții (curte) în suprafață de 245 mp

– grădină, în suprafață de 1.005 mp., categoria de folosință “teren arabil”

– teren extravilan, în suprafață de 10.400 mp., categoria de folosință “teren arabil”

– autoturism, cu capacitate cilindrică de 1.896 cmc

Categorie impozit Impozit 2021 Impozit 2022 Creștere
Impozit clădiri 168 lei 172 lei 2,4 %
Impozit teren cu construcții (curte) 114 lei 117 lei 2,6 %
Impozit teren grădină 9 lei 9 lei 0,0 %
Impozit teren extravilan 115 lei 118 lei 2,6 %
Impozit pe mijloacele de transport 198 lei 203 lei 2,6 %
TOTAL 604 lei 620 lei 2,6 %

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Simulare BACALAUREAT și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: Când începe simularea probelor la examen în acest an. Calendar

Publicat

Sesiunile de simulare a probelor la examenul de Bacalaureat 2022, respectiv Evaluare Națională 2022 ar urma să se desfășoare în perioada martie-aprilie.

Simularea probelor la Bacalaureat 2022 se desfășoară în perioada 28-31 martie, iar cele pentru Evaluare Națională în 4-6 aprilie, potrivit unor surse citate de edupedu.ro.

Aceste testări ar urma să fie susținute cu prezență fizică.

Simulare BACALAUREAT 2022 – CALENDAR (provizoriu):

28 martie 2022 – Simulare proba E a) – Limba și literatura română

29 martie 2022 – Simulare proba E c) – Matematică sau Istorie

30 martie 2022 – Simulare proba E d) – disciplina la alegere a profilului și specializării

31 martie 2022 – Simulare proba E b) – Limba și literatura maternă

14 aprilie – afișarea rezultatelor

Vezi BACALAUREAT 2022: Modele de subiecte pentru examenul de anul viitor, publicate de Ministerul Educației

Calendar BACALAUREAT 2022 (examen)

Sesiunea iunie – iulie 2022:

23 – 27 mai 2022 – Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen

27 mai 2022 – Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

6 – 8 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

8 – 9 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

9 – 10 iunie 2022 – Evaluarea competențelor digitale – proba D

13 – 15 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

20 iunie 2022 – Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

21 iunie 2022 – Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

22 iunie 2022 – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

23 iunie 2022 – Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

27 iunie 2022 – Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00—18:00

28 – 30 iunie 2022 – Rezolvarea contestațiilor

1 iulie 2022 – Afișarea rezultatelor finale

Simulare EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 – CALENDAR (provizoriu):

4 aprilie 2022 – Simulare proba Limba şi literatura română

5 aprilie 2022 – Simulare proba Matematică;

6 aprilie 2022 – Simulare proba Limba maternă;

14 aprilie 2022 – Afişarea rezultatelor

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: Modele de subiecte pentru examenul de clasa a VIII-a, publicate de minister

CALENDAR EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 (examen)

30 mai – 3 iunie 2022: Înscrierea la evaluarea națională

3 iunie 2022: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a

14 iunie 2022 Limba și literatura română — probă scrisă

16 iunie 2022 Matematica — probă scrisă

17 iunie 2022 Limba și literatura maternă — probă scrisă

23 iunie 2022 (până la ora 14.00): Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor

23 iunie 2022 (ora 16:00 – ora 19.00): Depunerea contestațiilor

24 iunie 2022 (ora 8:00 – ora 12.00): Depunerea contestațiilor

24 iunie – 29 iunie 2022: Soluționarea contestațiilor

30 iunie 2022: Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Structura anului școlar 2021-2022 – Semestrul al II-lea (17 ianuarie 2022 – 10 iunie 2022)

Cursuri: luni, 17 ianuarie 2022 — joi, 14 aprilie 2022

Vacanță de primăvară: vineri, 15 aprilie 2022 — duminică, 1 mai 2022

Cursuri: luni, 2 mai 2022 — vineri, 10 iunie 2022

Vacanță de vară: sâmbătă, 11 iunie 2022 — data din septembrie 2022 la care încep cursurile anului școlar 2022—2023.

Anul școlar 2021 – 2022 a început la data de 1 septembrie 2021, se încheie la data de 31 august 2022 și are 34 de săptămâni de cursuri.

Cursurile anului școlar 2021 – 2022 au început la data de 13 septembrie 2021.

Prin excepție de la prevederile acestea, se stabilesc următoarele:

  • pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are 32 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 27 mai 2022;
  • pentru clasa a VIII-a, anul școlar are 33 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 3 iunie 2022
  • pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a), și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are 37 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 1 iulie 2022.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate