Connect with us
Publicitate

Eveniment

Lovitură pentru cei care vând pe OLX, Publi24 și Okazii. Reguli noi și amenzi mari în comerțul online

cumparaturi online_pixabay free
foto: Schroeder - preis-king.com

Publicat

Persoanele care vând în mod repetat diferite produse pe site-uri de specialitate vor fi nevoite să se supună regulilor impuse de obicei comercianților. Dacă nu vor respecta noile prevederi persoanele fizice, care sunt comercianți în mediul on-line, riscă amenzi între 400 şi 10.000 de lei.

Acest lucru se datorează faptului că Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor a modificat legislaţia.

 ANPC a schimbat definiţia operatorului economic, astfel încât aceasta să cuprindă şi persoana fizică, alta decât persoana fizică autorizată.

Astfel, operatorul economic este definit drept „persoana fizică ce desfăşoară activităţi independente, în mod repetat, în scopul obţinerii de venit, persoana fizică autorizată şi persoana juridică, care în cadrul activităţii sale profesionale fabrică, importă, transportă, depozitează sau comercializează produse ori părţi din acestea sau prestează servicii”.

Vezi documentul cu noile reglementări aici:

Ordonanță de urgență privind modificarea și completarea unor acte normative din domeniul protecției consumatorilor

Ca atare, orice persoană care vinde, în mod repetat, produse în scopul obţinerii de venit se va supune regulilor aplicabile comercianţilor, scriu jurnaliștii de la adevărul.ro.

Potrivit ANPC, operatorii economici sunt obligaţi: a) producătorii: – să pună pe piaţă numai produse sigure şi, dacă actele normative în vigoare prevăd, acestea să fie testate şi/sau certificate;

– să pună pe piaţă numai produse care respectă condiţiile prescrise sau declarate;

– să oprească livrările, respectiv să retragă de pe piaţă şi/sau de la consumatori produsele la care organele abilitate ori specialiştii proprii au constatat neîndeplinirea caracteristicilor prescrise, declarate sau care ar putea afecta viaţa, sănătatea, securitatea ori interesul economic al consumatorilor, dacă această măsură constituie singurul mijloc prin care se pot elimina neconformităţile respective sau limita pentru a limita eventualele prejudicii/pagube;

– să asigure, atât pe durata de fabricaţie, cât şi după scoaterea din programul de fabricaţie, pentru perioada cel puţin egală cu durata medie de utilizare, calculată de la data vânzării ultimelor produse, direct sau prin terţi abilitaţi, piesele de schimb aferente şi service-ul necesar produselor de folosinţă îndelungată;

– să folosească în activitatea de producţie şi depozitare spaţii corespunzătoare.

b) distribuitorii/comercianţii: – să se asigure că produsele oferite spre comercializare sunt sigure şi respectă condiţiile prescrise sau declarate;

– să nu comercializeze produse despre care deţin informaţii sau consideră că pot fi periculoase;

– să anunţe, imediat, autorităţile publice competente, precum şi producătorul despre existenţa pe piaţă a oricărui produs de care au cunoştinţă că este periculos;

– să retragă de la comercializare produsele la care organele abilitate de lege au constatat că nu îndeplinesc caracteristicile prescrise sau declarate, dacă aceasta constituie singurul mijloc prin care se pot elimina neconformităţile respective;

– să asigure condiţiile tehnice stabilite de producător pe timpul transportului, manipulării, depozitării şi desfacerii produselor;

c) prestatorii de servicii: – să folosească, în cadrul serviciilor prestate, numai produse şi proceduri sigure şi, după caz, dacă actele normative în vigoare prevăd, acestea să fie testate şi/sau certificate, şi să anunţe imediat existenţa pe piaţă a oricărui produs despre care au cunoştinţă că este periculos;

– să presteze numai servicii care nu afectează viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor ori interesele economice ale acestora; – să respecte condiţiile prescrise sau declarate, precum şi clauzele prevăzute în contracte; – să asigure, la prestarea serviciilor, condiţii igienice, condiţiile stabilite de producător, de actele normative în vigoare, precum şi cele specifice desfăşurării activităţii;

Operatorii economici sunt obligaţi sa acorde despagubiri consumatorilor pentru pagubele suferite, inclusiv pentru cele colaterale cuantificabile, pe baza documentelor doveditoare mentionate in cadrul procesul verbal de constatare a contraventiei.

Operatorii economici sunt obligaţi să răspundă reclamaţiilor consumatorilor în maxim 48 de ore, de la primirea acestora.” Operatorii economici sunt obligaţi să pună pe piaţă numai produse sau servicii care corespund caracteristicilor prescrise sau declarate, să se comporte în mod corect în relaţiile cu consumatorii, să nu folosească practici comerciale abuzive, de a despaguri consumatorii pentru pabubele produse, inclusiv pentru cele colaterale.”

Reprezentanții unuia dintre principalele site-uri de vânzări on-line, OLX a declarat pentru Adevărul.ro că:„OLX urmăreşte cu interes evoluţia reglementărilor din domeniul protecţiei consumatorilor. Suntem deschişi să colaborăm oricând cu autorităţile din domeniu. Ne exprimăm încrederea că orice modificare a legislaţiei în domeniu îşi propune ca rezultat protecţia consumatorilor.

Îi asigurăm pe cei care vând pe OLX că platforma noastră va face toate eforturile necesare pentru a înţelege în permanenţă rigorile legislative şi de a le oferi tot sprijinul de care au nevoie pentru a-şi desfăşura activitatea la cele mai înalte standarde.”

sursă: adevărul.ro

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate