Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Lovitură pentru cei care vând pe OLX, Publi24 și Okazii. Reguli noi și amenzi mari în comerțul online


Publicat

cumparaturi online
foto: Schroeder - preis-king.com

Persoanele care vând în mod repetat diferite produse pe site-uri de specialitate vor fi nevoite să se supună regulilor impuse de obicei comercianților. Dacă nu vor respecta noile prevederi persoanele fizice, care sunt comercianți în mediul on-line, riscă amenzi între 400 şi 10.000 de lei.

Acest lucru se datorează faptului că Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor a modificat legislaţia.

 ANPC a schimbat definiţia operatorului economic, astfel încât aceasta să cuprindă şi persoana fizică, alta decât persoana fizică autorizată.

Astfel, operatorul economic este definit drept „persoana fizică ce desfăşoară activităţi independente, în mod repetat, în scopul obţinerii de venit, persoana fizică autorizată şi persoana juridică, care în cadrul activităţii sale profesionale fabrică, importă, transportă, depozitează sau comercializează produse ori părţi din acestea sau prestează servicii”.

Vezi documentul cu noile reglementări aici:

Ordonanță de urgență privind modificarea și completarea unor acte normative din domeniul protecției consumatorilor

Ca atare, orice persoană care vinde, în mod repetat, produse în scopul obţinerii de venit se va supune regulilor aplicabile comercianţilor, scriu jurnaliștii de la adevărul.ro.

Potrivit ANPC, operatorii economici sunt obligaţi: a) producătorii: – să pună pe piaţă numai produse sigure şi, dacă actele normative în vigoare prevăd, acestea să fie testate şi/sau certificate;

– să pună pe piaţă numai produse care respectă condiţiile prescrise sau declarate;

– să oprească livrările, respectiv să retragă de pe piaţă şi/sau de la consumatori produsele la care organele abilitate ori specialiştii proprii au constatat neîndeplinirea caracteristicilor prescrise, declarate sau care ar putea afecta viaţa, sănătatea, securitatea ori interesul economic al consumatorilor, dacă această măsură constituie singurul mijloc prin care se pot elimina neconformităţile respective sau limita pentru a limita eventualele prejudicii/pagube;

– să asigure, atât pe durata de fabricaţie, cât şi după scoaterea din programul de fabricaţie, pentru perioada cel puţin egală cu durata medie de utilizare, calculată de la data vânzării ultimelor produse, direct sau prin terţi abilitaţi, piesele de schimb aferente şi service-ul necesar produselor de folosinţă îndelungată;

– să folosească în activitatea de producţie şi depozitare spaţii corespunzătoare.

b) distribuitorii/comercianţii: – să se asigure că produsele oferite spre comercializare sunt sigure şi respectă condiţiile prescrise sau declarate;

– să nu comercializeze produse despre care deţin informaţii sau consideră că pot fi periculoase;

– să anunţe, imediat, autorităţile publice competente, precum şi producătorul despre existenţa pe piaţă a oricărui produs de care au cunoştinţă că este periculos;

– să retragă de la comercializare produsele la care organele abilitate de lege au constatat că nu îndeplinesc caracteristicile prescrise sau declarate, dacă aceasta constituie singurul mijloc prin care se pot elimina neconformităţile respective;

– să asigure condiţiile tehnice stabilite de producător pe timpul transportului, manipulării, depozitării şi desfacerii produselor;

c) prestatorii de servicii: – să folosească, în cadrul serviciilor prestate, numai produse şi proceduri sigure şi, după caz, dacă actele normative în vigoare prevăd, acestea să fie testate şi/sau certificate, şi să anunţe imediat existenţa pe piaţă a oricărui produs despre care au cunoştinţă că este periculos;

– să presteze numai servicii care nu afectează viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor ori interesele economice ale acestora; – să respecte condiţiile prescrise sau declarate, precum şi clauzele prevăzute în contracte; – să asigure, la prestarea serviciilor, condiţii igienice, condiţiile stabilite de producător, de actele normative în vigoare, precum şi cele specifice desfăşurării activităţii;

Operatorii economici sunt obligaţi sa acorde despagubiri consumatorilor pentru pagubele suferite, inclusiv pentru cele colaterale cuantificabile, pe baza documentelor doveditoare mentionate in cadrul procesul verbal de constatare a contraventiei.

Operatorii economici sunt obligaţi să răspundă reclamaţiilor consumatorilor în maxim 48 de ore, de la primirea acestora.” Operatorii economici sunt obligaţi să pună pe piaţă numai produse sau servicii care corespund caracteristicilor prescrise sau declarate, să se comporte în mod corect în relaţiile cu consumatorii, să nu folosească practici comerciale abuzive, de a despaguri consumatorii pentru pabubele produse, inclusiv pentru cele colaterale.”

Reprezentanții unuia dintre principalele site-uri de vânzări on-line, OLX a declarat pentru Adevărul.ro că:„OLX urmăreşte cu interes evoluţia reglementărilor din domeniul protecţiei consumatorilor. Suntem deschişi să colaborăm oricând cu autorităţile din domeniu. Ne exprimăm încrederea că orice modificare a legislaţiei în domeniu îşi propune ca rezultat protecţia consumatorilor.

Îi asigurăm pe cei care vând pe OLX că platforma noastră va face toate eforturile necesare pentru a înţelege în permanenţă rigorile legislative şi de a le oferi tot sprijinul de care au nevoie pentru a-şi desfăşura activitatea la cele mai înalte standarde.”

sursă: adevărul.ro

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

CÎMPENI

UPDATE: ACCIDENT pe DN 75, la Baia de Arieș. O femeie a intrat cu motocicleta într-un parapet

Publicat

accident

Un accident rutier s-a produs sâmbătă după-amiaza, în jurul orei 15:40, pe drumul național DN 75, pe raza localității Baia de Arieș. 

Potrivit IPJ Alba, o conducătoare a unei motociclete a intrat cu aceasta într-un parapet.

În urma evenimentului rutier, conducătoarea a fost rănită.

UPDATE 16.15: Potrivit IPJ Alba, motociclista posibil nu a adaptat viteza la condițiile de drum, a lovit un parapet de beton si a fost propulsată în afara parții carosabile, sub drum, la o diferenta de nivel de 4-5 metri.

La ajungerea echipajelor de salvare aceasta prezinta leziuni, dar era conștientă.

Revenim cu detalii.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: ACCIDENT între Alba Iulia și Drâmbar. O persoană a fost rănită după ce un autoturism s-a răsturnat în afara șoselei

Publicat

O persoană a fost rănită sâmbătă după-amiaza în urma unui accident rutier produs între Alba Iulia și Drâmbar. În urma evenimentului rutier, un autoturism s-a răsturnat în afara părții carosabile. 

Potrivit IPJ Alba, accidentul rutier s-a produs pe DJ 107, între  Drâmbar și Alba Iulia.

O mașină s-a răsturnat în afara părții carosabile. Este vorba despre un automobil Dacia Logan MCV înmatriculat în județul Cluj.

În urma evenimentului rutier a fost înregistrată o victimă, posibil rănită usor.

Revenim cu detalii. 

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Spectacolele în săli nu vor fi reluate curând. Ministrul Culturii: „Putem discuta când numărul de îmbolnăviri va fi din 2 cifre”

Publicat

Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, spune că reluarea spectacolelor în săli nu va avea loc prea curând, ţinând cont de evoluţia epidemiologică.

„Aceste posibile măsuri de relaxare sunt dictate, în mod clar, de cifrele pe care ni le arată evoluţia epidemiologică. Am mai fost întrebat în multe rânduri legat de reluarea spectacolelor în săli şi tot timpul am răspuns, uitându-mă şi la ceea ce se întâmplă în Vest. În momentul în care vom avea un număr de îmbolnăviri format din 2 cifre, putem discuta acest lucru.”, a declarat ministrul Culturii, într-o conferinţă de presă la Alba Iulia.

Bogdan Gheorghiu a menţionat exemplul Austriei, care a permis reluarea spectacolelor în săli, în condiţii stricte, în momentul în care au avut 10-12 îmbolnăviri pe zi.

„Din păcate, (…), în loc să ne îndreptăm spre 2 cifre, ne-am îndreptat spre 4 cifre. Din păcate, în astfel de condiţii nu putem spera prea curând la reluarea evenimentelor din lumea artei spectacolelor în interior”, a spus Bogdan Gheorghiu.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Posibilitatea reducerii timpului de muncă, indemnizații pentru sezonieri și încurajarea telemuncii, reglementate de Guvern

Publicat

bani

Guvernul a reglementat posibilitatea reducerii timpului de muncă și acordarea unor indemnizații pentru zilieri și sezonieri. De asemenea, este încurajată telemunca, a anunțat Ministerul Muncii și Protecției Sociale

Guvernul a aprobat, vineri, ordonanța prin care sunt reglementate o serie de măsuri de sprijin destinate angajaților și angajatorilor. Măsurile urmăresc și stimularea creșterii ocupării forței de muncă în domeniile afectate de întreruperea sau restrângerea activității.

Reducerea timpului de muncă

Guvernul acordă un sprijin sub forma unei scheme de finanțare temporară a salariaților care vor avea program redus de muncă. Măsura va putea fi aplicată ori de câte ori se instituie stare de urgență/alertă/asediu.

Astfel, firmele vor putea să reducă timpul de muncă al salariaților cu cel mult 50% din durata prevăzută în CIM. Măsura se va realiza cu repartizarea corespunzătoare a programului de lucru și cu reducerea corespunzătoare a salariului.

Salariaţii vor beneficia de o indemnizaţie de 75% din diferența dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul individual de muncă (CIM) și salariul de bază brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de legea bugetului asigurărilor sociale.

Aceste sume se plătesc de angajator și se decontează ulterior de ANOFM din bugetul asigurărilor de șomaj.

Reducerea timpului de muncă se stabilește de angajator, pentru o perioadă de cel puțin 5 de zile lucrătoare consecutive. Angajatorul are obligația să stabilească programul de muncă pentru întreaga lună.

Reducerea timpului de muncă se poate aplica și în cazul programului de muncă în ture, precum și în cazul programului de muncă inegal.

Persoanele care realizează venituri în regim independent

Guvernul continuă să sprijine persoanele care realizează venituri în regim independent și care au beneficiat de indemnizația de șomaj tehnic în perioada stării de urgență/alertă.

În contextul reducerii temporare a activității, aceste persoane vor putea beneficia de o indemnizație lunară de 41,5% din câștigul salarial mediu brut. Măsura este valabilă pe perioada stării de urgență/alertă.

Plata se va face de la bugetul de stat, prin ANPIS, pe baza cererii și a declarației pe propria răspundere.

Zilierii și lucrătorii sezonieri

Zilierii și lucrătorii sezonieri vor fi susținuți pentru a ajuta piața forței de muncă, pentru o perioadă de trei luni.

Practic, pentru zilierii care îşi desfășoară activitatea într-un domeniu afectat de întreruperea sau restrângerea activității, se acordă o sumă reprezentând 35% din remunerația cuvenită zilei de muncă pentru o perioadă de trei luni, la alegerea beneficiarul de lucrări, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020.

Beneficiarii de lucrări vor plăti acești bani zilierilor, din bugetul propriu, la momentul plății contravalorii muncii zilnice. Ulterior, aceștia vor deconta sumele plătite prin ANPIS și agențiile pentru plăți și inspecție socială județene.

Pentru sezonieri se va mai acorda o indemnizație de 41,5% din salariu, dar nu mai mult de 41,5% din câștigul salarial mediu brut pe economie aferent perioadei lucrate. Această facilitate va putea fi acordată până la 31 decembrie 2020, pentru cel mult 3 luni, la alegerea angajatorului, pentru angajații care încheie contracte individuale de muncă pe perioadă determinată de până la 3 luni.

Angajatorul va plăti integral contravaloarea muncii prestate în baza CIM pe perioadă determinată. Ulterior, angajatorul va deconta, prin ANOFM, suma reprezentând procentul de 41,5%.

Decontarea din bugetul asigurărilor pentru şomaj se va efectua în termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii.

Telemunca

O altă măsură adoptată de Guvern pentru a sprijini piața muncii în această perioadă are ca scop impulsionarea angajatorilor să utilizeze telemunca. Măsura este aplicată în contextul în care regulile de distanțare fizică, inclusiv la locul de muncă, trebuie menținute.

Astfel, pentru angajații care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgență sau de alertă pentru cel puțin 15 zile se acordă, o singură dată, suma de 2.500 de lei. Banii sunt pentru achiziționarea de pachete de bunuri și servicii tehnologice necesare desfășurării activității în regim de telemuncă.

Această măsură se adresează angajatorilor care au statutul de IMM și care au făcut dovada utilizării telemuncii în perioada stării de urgență. Banii se acordă prin ANOFM din bugetul asigurărilor pentru șomaj, din subvenții de la bugetul de stat. Sumele se vor acorda în limita bugetului alocat, până la 31 decembrie 2020.

Măsurile adoptate nu se aplică instituţiilor publice, angajatorilor care la data solicitării se află în faliment, dizolvare sau lichidare. De asemenea, nu se aplică nici celor care au activităţile suspendate sau sunt înregistrați în jurisdicții necooperante în scopuri fiscale.

Potrivit MMPS, aproximativ 700.000 de persoane vor beneficia de noile măsuri adoptate de Guvern, impactul bugetar fiind estimat la 2,4 miliarde lei.

sursa: Ministerul Muncii

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate