Abrud
Lucrări de asfaltare pe 18 kilometri din DN 74, între Abrud și Șard, scoase la licitație. ZONELE în care drumul va fi modernizat
Mai multe sectoare din drumul național DN 74, între Abrud și Șard, în lungime totală de 18,2 kilometri, vor fi modernizate în acest an. CNAIR a lansat două licitații pentru realizarea lucrărilor de asfaltare, contractele fiind estimate la peste 1,2 milioane de euro.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat miercuri în Sistemul Electronic de Achiziții Publice două licitații pentru modernizarea și asfaltarea unor porțiuni din DN 74. Primul dintre contracte prevede execuția de lucrări de covoare asfaltice cu BA16 cu frezare, pe DN 74, între km 73+324 – km 74+005, km 85+980 – km 87+105, km 88+000 – km 90+400, km 91+057 – km 91+144 și km 92+260 – km 96+129. Al doilea contract prevede lucrări de covoare asfaltice cu BA16 cu frezare pe DN 74, între km 38+000 – km 48+100.
Valoarea totală estimată a celor două contracte este de 6.130.035,03 lei, fără TVA (primul contract – 3.607.970,53 lei, al doilea contract – 2.522.064,5 lei).
Sectoarele de drum care se vor moderniza se află pe drumul național DN 74, care face legătura între orașul Brad (intersecția cu DN 76) din județul Hunedoara și orașele Abrud, Zlatna și Alba Iulia (intersecția cu DN 1) din județul Alba. Lucrările prevăzute sunt situate între km 38+000 – km 48+100 și km 73+324 – km 74+005, km 85+980 – km 87+105, km 88+000 – km 90+400, km 91+057 – km 91+144, km 92+260 – km 96+129, ,drum aflat în adminsitrarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj.
Lungimea totală a porțiunilor din DN 74 care vor fi modernizate este de 18.262 de metri (10.100 de metri – primul contract, 8.162 de metri – al doilea contract).
Sectoarele de drum care vor fi modernizate
Potrivit memoriului tehnic, primul sector începe în localitatea Abrud, înainte de intersecția cu DN 74A, traversează localitățile Cerbu și Valea Cerbului și se termină în localitatea Valea Poienii. Lungimea totală a sectorului modernizat este de 10.100 metri.
Potrivit memoriului tehnic, sectorul de drum prezintă degradări de tipul gropilor, fisurilor și crăpăturilor, faianțărilor locale ale îmbrăcăminții asfaltice, precum și cedări locale de structură rutieră – burdușiri, denivelări multiple – lipsă planeitate. Au fost identificate mai multe zone cu cedări, în lungime totală de 363 de metri.
Lucrările vor consta în:
– frezarea îmbrăcămintei asfaltice existente pe o grosime medie de 2 cm (între 0 și 4 cm)
– așternerea unui strat de beton asfaltic în grosime de 6 cm
În urma frezării se va realiza un dever transversal al drumului cu o valoare de 2,50% , iar apoi se va așterne stratul de uzură cu o grosime de 6 cm.
Pe zonele de cedări identificate se vor realiza următoarele lucrări:
– frezarea îmbrăcămintei asfaltice existente pe o grosime medie de 2 cm (între 0 și 4 cm)
– aducerea la nivel prin așternerea unui strat BAD 22,4 în grosime medie de 6 cm
– așternerea unui strat de beton asfaltic în grosime de 6 cm
Pentru zonele de cedări identificate se vor freza porțiunile pe o grosime medie de 6 cm, se vor aduce la același profil cu restul părții carosabile printr-un strat de BAD 22,4 în grosime de 6 cm, după care se va așterne stratul de uzură în grosime de 6 cm.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News