Eveniment
Mai mult l-am promovat noi decât a promovat el Alba Iulia. „Celebrul” Ben Southall, plătit cu mii de euro pentru mai nimic
A venit, a vizitat și a plecat ca și cum n-ar fi călcat pe aici. Două luni au trecut de când „vestitul” Ben Southall, de care probabil puțini am auzit până să ajungă la Alba Iulia, a venit în inima României pentru a promova orașul și județul, lucru care nu s-a întâmplat până acum și nici nu prea are cum să se întâmple. Dacă ne uităm pe conturile de socializare observăm că „celebritate” nu este un cuvânt ce poate fi asociat cu numele său având în vedere că abia are 1.700 de aprecieri pe pagina de Facebook și în jur de 5.000 de urmăritori pe Instagram.
VEZI: Străinii cazați în județul Alba în prima jumătate a lui 2017, mai puțini decât anul trecut. Turismul a devenit o simplă ficțiune administrativă
Omul care se laudă cu cel mai bun job din lume a primit 8.000 de euro (din care 85% vin de la UE, 13% finanțare de la Guvern și 2% contribuția Primăriei Alba Iulia) pentru a promova Alba Iulia și județul Alba. Venirea lui aici nu a fost întâmplătoare, nu a fost chemat să petreacă o săptămână de vacanță pe plaiurile românești, ci omul ar fi venit la treabă.
„ Fiecare mișcare a britanicului va fi mediatizată pe blogurile de turism din străinătate pentru care scrie, dar și pe rețelele de socializare. Orașul va fi prezentat pe renumitul blog „Best Life in the World“, alături de destinații turistice internaționale de top”, se spunea înainte de venirea lui.
Am așteptat două luni să vedem rezultatele acestei vizite, nimeni nu-și imagina că trei poze și câteva articole vor aduce turiști cu duiumul, dar am fi dorit să vedem câteva impresii și idei ale britanicului în „vestitele” bloguri de turism din străinătate. Acestea nu au apărut nici după o lună și nici după două.
Singura promovare care s-a făcut a fost în perioada vizitei și cel promovat a fost Ben Southall, nu județul Alba.
O simplă căutare în google „Ben Southall visiting Romania” te trimite la articolele care s-au scris în presa locală și la materialele de pe televiziunile naționale care nu fac altceva decât să îl promoveze pe el. Pe blogurile lui nu găsești nici măcar un cuvânt despre România, iar cele patru poze de pe instagram nu cred că se încadrează la capitolul promovare, mai ales că nu au mai mult de 200 de like-uri.
Poate credeți să a pus accentul video, însă nici asta nu s-a întâmplat și chiar dacă ar fi postat un clip de promovare pe youtube ar fi avut impact doar la cei 200 de abonați ai contului său.
Câteva imagini și cuvinte de mulțumire legate de această vizită apar pe pagina de Facebook „Best Life in the World”, însă impactul lor este nesemnificativ, mai puțin de 150 de aprecieri și în jur de 2.000 de vizualizări la videoclipurile postate.
După o vacanță foarte bine plătită în România, Ben Southall chiar se poate lăuda ca are cel mai bun job din lume.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Tara lui Papura Voda
joi, 17.08.2017 at 16:12
Asta in timp ce chiar in Alba Iulia, dar si in judetele vecine, exista persoane cu conturi de Instagram mult mai apreciate, care puteau face o treaba mult mai buna si poate pe bani mult mai putini, sau la fel de multi dar bine meritati.
In concluzie, am ramas si ****-ti si cu banii luati!
Halal smart city…
Bogdana
joi, 17.08.2017 at 20:12
Foarte bun articolul. In sfarsit spune cineva lucrurilor pe nume. Aceasta pseudo celebritate a vizitat multe lucruri frumoase, iar el nu i-a recompensat nici macar cu o poza pe pagina lui de facebook, ca sa nu mai zic de un articol pe blog. Pacat ca a avut dupa el o armata de specialisti in comunicare si branding care nu au valorificat ulterior punctele turistice reprezentative ale Transilvaniei cu ocazia vizitei.
Bobica
vineri, 18.08.2017 at 02:50
Radem,glumim….dar uratul asta chiar are fata de șarlatan.
Sica
vineri, 18.08.2017 at 07:46
Daca te uiti la „Like-uri” se vede ca peste 90% sunt date de romani. Cred ca ne-a costat un LIKE dat de un strain cam 3-400 de euro… Scump maica, scump!
Un albaiulian
luni, 21.08.2017 at 13:09
Alba Iulia merita promovata si pietei nationale, asadar nu vad neaparat o problema acest lucru. In plus, e greu sa cuantifici impactul unei asemenea campanii doar prin numar de like-uri.
Un albaiulian
luni, 21.08.2017 at 13:07
Alte orase din Romania plang ca nu au astfel de initiative, iar noi dam cu pietre! La urma urmei, doar 2% au fost din bugetul local, asadar nu vad de unde atata agitatie. Chiar si putina publicitate este mai buna decat deloc! Cred ca adevarata problema e faptul ca ajungem sa platim pe altii sa scrie de bine despre Alba, pentru ca noi preferam sa scriem mai mult de rau, decat de bine.
Iar faptul ca sunt multi romani care au dat like-uri nu vad neaparat o problema! Si promovarea pe plan local/national este binevenita!