Mașinile parcate neregulamentar pe spațiul public în municipiul Alba Iulia vor fi ridicate și depozitate. Consilierii locali vor avea de aprobat, în ședința de vineri, 28 aprilie, regulamentul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar pe spaţiul public, închirierea unui teren pentru depozitarea autovehiculelor ridicate și tarifele de recuperare a acestora.
Citește și Primăria Alba Iulia a semnat CONTRACTUL pentru RIDICAREA MAȘINILOR parcate ilegal. Vezi care sunt TARIFELE
Consilierii locali din municipiul Alba Iulia vor vota, în ședinta de vineri, 28 aprilie, proiecte privind aprobarea tarifelor pentru operațiunile de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor staționate neregulamentar pe raza municipiului, a regulamentului privind activitățile de ridicare, transport, depozitare și eliberare a autovehiculelor staționate neregulamentar pe raza municipiului și aprobarea închirierii unor imobile (teren și construcții) în scopul amenajării unei platforme pentru depozitarea autovehiculelor parcate neregulamentar pe raza municipiului Alba Iulia, ridicate de pe domeniul public.
„În urma sesizărilor primite din partea cetățenilor cu privire la situații de indisciplină a posesorilor de vehicule, care, prin ocuparea unor locuri nepermise aparținând drumului public, obstrucționează accesul vehiculelor aflate în misiune (poliție, jandarmi, pompieri, salvare, etc.), a celor de intervenție la rețelele de apă, gaze, telefonie, electricitate, etc. sau de ridicare a rezidurilor menajere, ori blochează accesul pietonilor, s-a constatat necesitatea soluționării acestor probleme conform prevederilor legale.
Totodată, se constată faptul că oprirea și staționarea neregulamentară sunt tot mai frecvent întâlnite pe drumurile publice, consecințele fiind suportate de ceilalți participanți la trafic, fiind necesară îndepărtarea vehiculelor care constituie obstacole pentru circulația pe drumurile publice prin proceduri de ridicare, transport și depozitare în locuri special amenajate”, se arată în raportul de specialitate.
Potrivit reprezentanților Primăriei Alba Iulia, măsura tehnico-administrativă de ridicare a vehiculelor este utilă și deservește interesul public cu privire la fluidizarea circulației pe drumurile publice și responsabilizarea conducătorilor de vehicule pentru respectarea legii iar operațiunile de ridicare executate urmăresc îndepărtarea vehiculului care, printr-o staționare voluntară, constituie obstacol pentru ceilalți participanți la trafic.
Astfel, pentru operațiunile de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor staționate neregulamentar pe raza municipiului Alba Iulia sunt propuse următoarele tarife:
- pentru operațiunea de ridicare a vehiculelor – 220 lei / vehicul (fără TVA)
- pentru operațiunea de transport a vehiculelor de la locul ridicării la locul de depozitare – 130 lei / vehicul (fără TVA)
- pentru operațiunea de depozitare a vehiculelor ridicate – 30 lei / vehicul (fără TVA) pentru primele 24 de ore de depozitare, 45 lei / vehicul / zi (fără TVA) pentru perioadele de depozitare mai mari de 24 de ore
„Pentru operațiunea de depozitare a vehiculelor ridicate, propunem două niveluri ale acestui tarif, pentru a descuraja abandonarea pe perioade lungi de timp a vehiculelor ridicate, de către proprietarii/utilizatorii acestora, și pentru acoperirea cheltuielilor (salarii personal, agenți de pază și casieri, teren)”, se mai arată în raportul de specialitate.
Spațiul propus pentru depozitarea autovehiculelor ridicate se află localizat pe strada Livezii, nr. 35A, în spatele Alba Mall.
Cheltuielile Primăriei Alba Iulia necesare pentru depozitarea vehiculelor ridicate sunt:
- chirie teren în suprafață de 510 mp x 1 euro/mp/lună (fără TVA) = 510 euro/lună (fără TVA)
- chiria pentru gheretă birou și pază în suprafață de 9 mp x 1 euro/mp/lună (fără TVA) = 9 euro/lună (fără TVA)
- chiria pentru grup social în suprafață de 9 mp x 1 euro/mp/lună (fără TVA) = 9 euro/lună (fără TVA)
Total: 528 euro/lună (fără TVA) = 2.827,44 lei/lună (cu TVA)
- cheltuieli salarii personal – casieri 3 persoane x 2.000 lei/lună = 6.000 lei/lună
- cheltuieli salarii personal – pază, minim 4 persoane x 2.000 lei/lună = 8.000 lei/lună
Total: 14.000 lei/lună
TOTAL cheltuieli: 2.827,44 + 14.000 = 16.827 lei/lună
Potrivit regulamentului privind activitățile de ridicare, transport, depozitare și eliberare a autovehiculelor staționate neregulamentar pe raza municipiului Alba Iulia, ridicarea autovehiculelor va fi efectuată de către operatorul autorizat / compartimentul de specialitate din cadrul Serviciului Administrarea Domeniului Public și Privat din cadrul Serviciului Administrarea Patrimoniului Local din subordinea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia, prin intermediul acestuia realizându-se și activitatea de transport, depozitare și eliberare a vehiculelor staționate neregulamentar în oraș.
Activitățile de ridicare a vehiculelor staționate neregulamentar vor fi desfășurate numai în urma unei solicitări și în prezența polițistului rutier din cadrul IPJ Alba sau a polițistului local cu atribuții în domeniul circulației pe drumurile publice.
Transportul până la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la inițierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul autovehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării și este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz va suporta doar contravaloarea operațiunilor de ridicare a autovehiculului.
După ridicarea vehiculului, agentul constatator care a dispus ridicarea va comunica, în cel mai scurt timp, la dispeceratul instituției din care face parte (Dispeceratul IPJ, respectiv Dispeceratul Poliției Locale), numărul de înmatriculare și marca/modelul vehiculului ridicat, locul de unde a fost ridicat, respectiv locul unde este depozitat, precum și alte date suplimentare despre vehicul, dacă este cazul. Dispeceratele celor două instituții își vor comunica reciproc operativ informațiile referitoare la vehiculele ridicate.
În cadrul spațiului de depozitare va funcționa o casierie, deschisă 24 de ore pe zi, pentru încasarea costurilor reprezentând cheltuielile aferente operațiunilor de ridicare, transport și depozitare.
Achitarea tarifului aferent operațiunii/operațiunilor efectuate se va face în numerar, în urma prezentării obligatoriu, de către proprietarul sau deținătorul legal al vehiculului, a documentelor care atestă proprietatea ori deținerea legală a acestuia.