Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Măsuri și restricții valabile timp de 14 zile pentru comunele Berghin, Pianu și Sâncel. Hotărâre a CJSU Alba

Publicat

Comitetul județean pentru Situații de Urgență Alba a adoptat miercuri seara o serie de măsuri și restricții valabile timp de 14 zile pentru comunele Berghin, Pianu și Sâncel. 

CJSU Alba a adoptat to miercuri o hotărâre cu restricții și pentru Aiud și localitățile învecinate, apropiate de cele care se insistituie în carantină.

Citește și: ALBA: Cele mai multe cazuri noi de COVID, în ultimele 24 de ore, de la începutul anului 2021. Incidența în localități din județ

HOTĂRÂREA nr. 73 din 24.03.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Berghin, Pianu și Sâncel

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată a cazurilor de COVID–19 pentru ultimele 14 zile, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 3414/24.03.2021;

În temeiul:

Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

H.G. nr. 293/10.03.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 martie 2021;
Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 24.03.2021,

HOTĂRĂȘTE:

(1) La nivelul comunei Pianu unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este de peste 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 25.03.2021, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
  • Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
  • Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

(1) La nivelul comunelor Berghin și Sâncel unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 25.03.2021, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06.00-22.00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, U.A.T.-urilor menționate la art. 1-2, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție.

De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 24.03.2021

PREȘEDINTELE COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA, Nicolae ALBU Prefectul Județului Alba

 

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ECONOMIE

Scenarii și simulări pentru impozitarea progresivă. Cum se aplică taxarea veniturilor în alte țări din UE

Publicat

bani

Impozitarea progresivă este susținută de Partidul Social Democrat, iar liberalii consideră că ar fi o măsură economică dăunătoare economiei României. Premierul Nicolae Ciucă a declarat miercuri că anul acesta nu va fi modificat sistemul de impozitare și nu vom avea taxe noi.

Marcel Ciolacu, liderul social-democraților și inițiatorul impozitării progresive, a declarat miercuri că nu se va lua nicio măsură în Guvern, fără să existe un dialog cu mediul antreprenorial.

”Într-o perioadă de crize multiple nu vrem să venim cu noi impozite, ci ne propunem să lansăm o discuție onestă despre viitorul sistemului nostru fiscal.

Nu mai putem rămâne cantonați în abordarea de supraviețuire, ci trebuie să ne gândim la o variantă care să poată susține atât dezvoltarea economică solidă a țării, cât și mai multă echitate în privința impozitării muncii” a afirmat acesta, într-o postare pe Facebook.

În 2004 am mai avut impozit progresiv în România : de 18%, 23%, 28%, 34% şi chiar 40%.

Acest impozit de 40% a fost perceput pentru cei care câştigau peste 300 euro atunci.

Dacă ar fi să păstrăm proporţia, ar fi undeva salariul de acum vreo 4.000 lei.

Simulări pentru diferite cote de impozitare

La un salariu net de 4.095 lei şi un brut de 7.000 lei, se plăteşte lunar un impozit de 455 lei, adică 10%.

Dacă guvernul va majora impozitul, acelaşi salariat va ajunge să plătească între 630 şi 840 lei lunar, mai mult cu 200-400 lei în fiecare lună.

Dacă guvernul se gândeşte să aplice un impozit de 40%, aşa cum a mai fost în România pe venit,  acelaşi salariat care acum plăteşte 455 lei va da 1200 lei lunar pe impozit.

Guvernul spune însă că va veni cu nişte posibilităţi de deduceri a unor cheltuieli, cum ar fi asigurarea de sănătate sau pentru pensie, tocmai pentru ca oamenii să nu scoată din buzunar mai mulţi bani după ce va fi introdus acest impozit progresiv.

Un salariat din România plătește peste 43% din venitul obținut pentru impozite și contribuții.

Pentru a încasa un salariu net de 3.000 de lei (600 de euro), angajatul trebuie să aibă un salariu brut de 5.128 de lei (1.025 de euro).

Cum se aplică impozitul progresiv în Italia, Spania și Polonia

În Italia este un impozit progresiv între 23% şi 43 %, pentru un venit anual ce trece de 55.000 euro.

În Spania, acest impozit este între 19% şi 45%  pentru un venit anual peste 60.000 euro.

În Polonia, sub 722 euro venit nu se plăteşte impozit.

Între 722 şi 20,000 euro, impozitul este de 18%, iar peste 20.000 euro se impozitează cu 32%.

În briefing-ul ședinței de Guvern de miercuri, purtătorul de cuvânt, Dan Cărbunaru, a precizat că s-au purtat discuții privind analizarea sistemului actual fiscal, urmând ca în următoarele două săptămâni să fie luată o decizie.

”Nu am informații că printre aceste măsuri de optimizare fiscală s-ar număra la acest moment înlocuirea cotei unice… Așa cum premierul României a anunțat și astăzi (miercuri- n.r.), în următoarele două săptămâni Ministerul de Finanțe va finaliza această analiză pe baza căreia vor fi prezentate și posibilele soluții avute în vedere”  a declarat Dan Cărbunaru.

sursa: antena3.ro, digi24.ro, Guvern

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO REPORTAJ Metoda inedită de adunare a gunoaielor din lacul Obreja de Căpâlna. Mizeria din apă, curățată cu un utilaj plutitor

Publicat

Aproape opt tone de deșeuri au strâns în doar trei zile, de pe lacul de acumulare de la Obreja de Căpâlna, Ian și Martin cu mica lor barjă de colectat deșeuri, ”Priceless”.

Cei doi fac parte din inițiativa ”Everwave”, o organizație din Aachen, Germania, care strânge deșeurile de plastic și nu numai, de prin apele din Europa, înainte că acestea să ajungă în mări și oceane.

În România și în județul Alba au ajuns printr-un proiect inițiat de Rotary Alba Iulia. Am fost alături de cei doi și de Florin Marginean, guvernator 2022-2023 Rotary District 2241 România și Republica Moldova, pentru a afla povestea inițiativei ”Everwave”, dar și ce înseamnă să colectezi gunoaiele pe care alții le aruncă la întâmplare. 

Însă mai mult de atât am vrut să aflăm ce înseamnă să faci o muncă pe care teoretic, nu ar fi nevoie să o faci, dacă oamenii nu ar mai arunca gunoiul pe unde apucă.

Ian și Martin sunt pentru prima dată în România. Fiecare ieșire cu barja este considerată de ”Everwave” o misiune. O misiune ce face parte din proiectul  ”EndPlasticSoup”, un proiect inițiat de Rotary Clubs of Amsterdam, o asociere a cluburilor Rotary din capitala Olandei.

Prima misiune în România a fost la Barajul Voila de unde au colectat 160 de tone de deșeuri.

Noi i-am găsit la marginea lacului de acumulare de la Obreja de Căpâlna, de pe Valea Sebeșului, unde ”Priceless” era înconjurată de bucăți mari de lemn, cauciucuri, și multe PET-uri verzi de la sticle de bere. Au început de luni, 16 mai și vor lucra până vineri, 20 mai.

Pentru a strânge deșeurile, aceștia pilotează o barjă special construită pentru a colecta gunoaiele ce plutesc pe apă. Barja funcționează pe sistem hidraulic și are un sistem care intră în apă și colectează gunoaiele plutitoare.

Este nevoie de doi operatori: unul care pilotează propriu zis barca, iar altul care se asigură că gunoaiele intră pe banda de colectare și ajung în barjă.

O luptă inegală

Inițiativa de a reduce poluarea apelor și scoaterea PET-urilor până când apele se varsă în ape mai mari, este o luptă inegală pe care activiștii de mediu, din cauza faptului că nu pot colecta în ritmul în care gunoaiele sunt aruncate la întâmplare.

În special misiunile ”Everwave” se desfășoară în regiunea Balcanilor: Bosnia, Serbia, Slovacia și acum în România. Proiectul a început în anul 2020 și în doar doi ani au ajuns și în Cambogia.

Misiunea lor nu poate avea succes dacă nu colaborează cu autoritățile locale în fiecare locație în care ajung cu barja de colectare. Deși pare simplu, colectarea este doar un singur pas. După colectarea de pe apă urmează partea de preluare a deșeurilor și de reciclare. Iar aici intră în joc comunitatea locală: de la persoane care să ridice gunoaiele și până la firmele de colectare selectivă a deșeurilor, toți trebuie să colaboreze pentru ca misiunea lor să aibă succes.

Cum au ajuns în România

Inițiativa a ajuns prin implicarea clubului Rotary Alba Iulia după ce Florin Mărginean a participat la o întâlnire internațională a cluburilor în Austria. După ce Rotary Amsterdam a prezentat acțiunile pe care cei de la ”Everwave” le fac, președintele Rotary România s-a decis să implementeze acțiunea și în țară.

”Noi urmărim să avem apele mai curate, dar să și sensibilizăm și să aducem un impact asupra cetățenilor, prin care să îi sensibilizăm să nu mai arunce PET-urile, în ape și în lacuri. În România ne aflăm pe al doilea lac, pe al doilea baraj, iar tot ce s-a colectat de la barajul de la Voila a ajuns în faza de reciclare și sortare.

Deja în două zile au fost strânse aici aproape opt tone care vor fi sortate și reciclate. La Voila unde deja lacul este curat au fost foarte multe deșeuri de plastic, sticle, dar și parțial lemn: undeva la 70 % plastic și 30 % lemn. Vrem ca acest utilaj să rămână până la începutul lunii decembrie în România pentru a curăța cât mai multe lacuri”, a precizat Florin Mărginean.

Acesta a mai spus că următoarele locații în țară sunt Barajul Lotru – Vâlcea, Barajul Curtea de Argeș, Barajul Lugașu – Bihor, Barajul Izvorul Muntelui – Bistrița și se iau în calcul și Mila 70 și 80 pe Dunăre de la Galați și Brăila.

Proiectul inițiat de Rotary este unul mai amplu aceștia urmăresc să facă și educație în școli, să educe tinerii să colecteze plasticul și să păstreze mediul curat.

Rotary Alba Iulia a organizat de curând un eveniment pentru a strânge fonduri ca și anul viitor utilajele să fie prezente în România pentru a curăța cursurile de ape ale Dunării.

La întoarcerea de pe lacul de acumulare am fost așteptați de mai mulți reprezentanți ai instituțiilor care s-au implicat alături de Rotary Alba Iulia în acțiunea de ecologizare.

Au fost prezenți reprezentanți ai APA CTTA Alba, Garda de Mediu, Hidroelectrica, Primăria Sebeș și cei din clubul Rotary Sebeș.

Proiectul început de Rotary Alba Iulia a atras deja atenția autorităților și a instituțiilor care își doresc să se implice activ în inițiativa începută în acest an de curățare a apelor de PET-urile de plastic aruncate la întâmplare și care automat duc la poluare.

Un reportaj de Cristian Panu și Raul Baciu.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Acordarea ajutoarelor sociale pentru persoanele defavorizate intră în linie dreaptă. Cine primește voucherele de 250 lei

Publicat

cumparaturi

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Ioan Boloș, a semnat marți contractele pentru emiterea cardurilor necesare pentru plata ajutoarelor sociale în valoare de 250 lei, acordate persoanelor defavorizate. Livrarea voucherelor către beneficiari va fi efectuată de Compania Națională Poșta Română.

În acest sens, în cursul zilei de miercuri, a fost semnată Convenția de etichetare, colectare și distribuție a tichetelor sociale emise pe suport electronic”, între MIPE și reprezentanții Poștei.

Câștigătorii achiziției directe realizate de MIPE sunt Edenred, Sodexo și UpRomania.

Banii, oferiți în patru tranșe până la sfârșitul acestui an, vor putea fi folosiți pentru cumpărarea de produse alimentare de bază și/sau pentru asigurarea de mese calde, potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Vor beneficia de ajutoare sociale aproximativ 3,1 milioane de persoane, din următoarele categorii:

  • pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei (număr estimat: peste 2,3 milioane persoane)
  • persoanele (copii și adulți), încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei (număr estimat: peste 400.000 de persoane)
  • familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei
  • familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei
  • familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare
  • persoanele fără adăpost astfel cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

Plata ajutoarelor sociale face parte din măsura temporară „Sprijin pentru România” și are un buget de 3,1 miliarde lei.

Sursa de finanțare este de la bugetul de stat (prin bugetul MIPE) și din fonduri europene nerambursabile (din Programul Operațional Incluziune și Demnitate Socială aferent perioadei de programare 2021-2027 și din Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate 2014-2020).

Acordarea ajutoarelor sociale este reglementată de OUG nr. 63/2022.

Aceasta prevede unele măsuri temporare pentru acordarea de sprijin material categoriilor de persoane aflate în situații de risc de deprivare materială și/sau risc de sărăcie extremă, suportate parțial din fonduri externe nerambursabile, precum și unele măsuri de distribuire a acestuia.

sursa foto: arhivă, rol ilustrativ

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Cât a fost cea mai mare despăgubire plătită în România pentru o poliță de asigurare de viață

Publicat

Cea mai mare despăgubire plătită în România anul trecut pe o poliţă de asigurare de viaţă a depăşit 1,13 milioane lei, informează Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR).

Valoarea celor mai mari cinci indemnizaţii plătite în baza unor astfel de poliţe s-a ridicat la peste 3,9 milioane lei.

Toate aceste cinci indemnizaţii au fost achitate ca urmare a deceselor persoanelor asigurate, produse fie în urma unor accidente, fie a unor boli. Cea mai mare despăgubire a fost plătită în urma unui deces cauzat de o afecţiune cardiacă, poliţa respectivă fiind contractată pentru protecţia financiară a familiei persoanei asigurate.

„Asigurările de viaţă reprezintă un instrument important de protecţie în faţa unor evenimente nedorite precum accidentele sau îmbolnăvirile, care pot duce şi la deces. Cel mai important beneficiu al acestor poliţe de asigurare este sprijinul financiar oferit persoanelor şi familiilor afectate, astfel încât să poată depăşi mai uşor momentele dificile”, a declarat Adrian Marin, preşedintele UNSAR.

Creștere de 18% în segmentul asigurărilor de viață

Potrivit datelor publicate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), în 2021, românii au ales mai mult decât oricând în ultimii ani protecţia financiară oferită de asigurările de viaţă. În acest sens, volumul primelor brute subscrise pentru acest segment a înregistrat o creştere de 18% faţă de 2020. În acelaşi timp, şi sumele plătite pentru indemnizaţiile brute aferente asigurărilor de viaţă au crescut cu 31%, comparativ cu anul 2020 (excluzând maturităţi şi răscumpărări parţiale şi totale).

Cu toate că primele brute subscrise au înregistrat creşteri, ponderea activităţii de asigurări de viaţă în totalul sectorului de asigurări din România se află în continuare la un nivel scăzut, de circa 18%, ceea ce indică deficitul ridicat de protecţie a populaţiei din ţara noastră. Datele arată că, pentru multe familii din ţara noastră, producerea unui eveniment nedorit (accident, îmbolnăvire a unui membru al familiei, ce se pot solda şi cu deces) ar duce la o degradare a nivelului de trai.

Un studiu realizat pentru UNSAR de către un grup de experţi independenţi arată că deficitul de protecţie al populaţiei generatoare de venituri din România, în caz de producere a riscurilor asigurate, se situează la o valoare de 587 miliarde lei (121 miliarde EUR).

Înfiinţată în 1994, UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil, ce deţin o pondere de aproximativ 90% din piaţa locală de asigurări, potrivit Agerpres.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax