Connect with us
Publicitate

Actualitate

Memoriu semnat de 723 de cetățeni din Oarda de Sus pentru schimbarea traseului autostrăzii Sebeș-Turda, depus la Primăria Alba Iulia

Publicat

La sediul Primăriei din Alba Iulia a fost înregistrată o listă cu peste 700 de semnături ale unor cetățeni din cartierul Oarda de Sus, care nu sunt de acord ca autostrada Sebeș-Turda să traverseze cartierul în care locuiesc și care solicită modificare de traseu și chiar scoaterea acestuia din localitate. Lista este însoţită de cereri formulate în nume personal de localnici. Potrivit reprezentanților Primăriei Alba Iulia, sesizarea va ajunge în atenţia CNADNR, care va decide „soarta” autostrăzii Sebeș-Turda și a traseului acesteia.

În cursul zilelor de luni și marți, 17-18 iunie, proiectanții, însoțiți de primari și cei interesați de lucrările la autostrada Sebeș-Turda se vor deplasa în teren pentru a vedea situația și a încerca să găsească soluții la nemulțumirile cetățenilor.

Lista cu 723 de semnături este înregistrată la Primărie ca anexă la un memoriu al locuitorilor cartierului Oarda de Sus, “prin care aceștia atrag atenția autorităților asupra faptului că nu sunt de acord ca autostrada Sebeș-Turda să traverseze cartierul Oarda de Sus și solicită modificarea traseului autostrăzii prin scoaterea acesteia din localitate”.

Într-una dintre cererile atașate listei cu semnături, un cetăţean solicită modificarea traseului sau chiar scoaterea sa din localitate din următoarele motive:

„Autostrada desparte cartierul Oarda de Sus în două și va fi construită în proximitatea locuințelor, în condițiile în care proiectul inițial prevedea ocolirea prezentei localități. În nici o țară europeană, autostrăzile nu traversează localităţile, ba dimpotrivă, le ocolesc. Acest lucru ne-ar crea un disconfort major, prin poluarea fonică și poluarea aerului, prin afectarea structurii de rezistență a clădirilor și afectarea culturilor agricole, siguranța locuințelor și a noastră personală, riscul de accidente la care suntem expuși (posibilitatea derapării autoturismelor și ieșirea în decor, căderea peste parapeți și intrarea în cadrul proprietății personale, foarte aproape de construcțiile locuite). Având în vedere posibilitățile materiale, suntem în imposibilitatea de a ne schimba domiciliul prin achiziționarea unui nou imobil. Având teren intravilan, ne-am făcut și noi planuri în privința lui cu construire de case pentru copii, deoarece sunt la o vârstă la care pot să-și întemeieze o familie, dar cu această situație s-a schimbat totul. Diminuarea substanțială a valorii proprietății, având în vedere că în imediata apropiere a locuinței trece autostrada, în acest caz diminuându-se extrem de mult cererea pentru o astfel de proprietate”.

În aceeași cerere se arată următoarele:

„ 1. Planul inițial prevedea construirea autostrăzii în afara localității. Prin urmare solicităm reconsiderarea acestuia.

2. Autostrada Sebeș-Turda ar traversa prin localitatea Oarda de Sus, în urma proiectului inițial, aliniamentul fiind mult cu aproximativ 200 de metri mai sus, în conformitate cu declarațiile date de vicepreședintele Consiliului Județean, dl. Forin Roman și de către dl. președinte al Consiliului Județean, Ion Dumitrel. Menționăm că, deși a declarat că se va demola doar o casă veche, de la biroul de urbanism s-au primit informații conform cărora numărul de locuințe care vor fi demolate s-a ridicat la 9 și chiar în fapt sunt mai multe case.

3. Este a treia oară când se modifică aliniamentul, în ciuda existenței unui traseu deja stabilit cu mulți ani în urmă, traseu unde nu s-a primit autorizație de construcție în ultimii cel puțin 5-6 ani.

Localitatea Oarda de Sus a suferit mai multe fragmentări. O dată este traversată de de linia electrică de înaltă tensiune, a doua este traversată de conducta magistrală de gaz, iar acum a treia oară este tăiată în două de autostradă.

4. Solicităm reanalizarea probelor de sol prelevare din localitatea Oarda de Sus și compararea probelor similare, în vederea analizei particularităților solului (de ex: compararea probelor între punctele aflate la aceeași altitudine etc.)

5. Suntem profund nemulțumiți pentru că nu ne anunță nimeni despre această situație, întrebându-l pe dl. consilier de la Oarda, Popa Pavel, nu a putut da nici un răspuns, iar, când am întrebat pe cei care au luat probe de sol aproape de locuințele noastre dacă vine autostrada pe acolo ne-au răspuns că nu vine pe acolo, ei doar verifică probe de sol pe o anumită rază. De ce se ține problema ascunsă?

Prin urmare, solicităm ca autostrada Sebeș-Turda, să nu traverseze imobilul mai sus menționat.

În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a solicita acest lucru în instanță”.

Mare parte a cererilor atașate semnăturilor sunt aproape identice, majoritatea localnicilor dorind să schimbe traseul autostrăzii. Pe alte cereri găsim ca motiv pentru a nu dori autostrada faptul că „există variantă ocolitoare”.

VEZI MEMORIUL cu privire la opoziția cetățenilor la trecerea autostrăzii prin loc Oarda de Sus.

Reamintim că, în urmă cu o săptămână, vicepreședintele CJ Alba, Florin Roman, s-a întâlnit cu o parte din cetățenii cartierului Oarda de Sus pentru a le explica faptul că proiectul nu este terminat, momentan se fac studii și nimic nu este „bătut în cuie”.

Acesta le-a explicat că există o singură casă „unde vine piciorul de la autostradă” și alte două pentru care se pune problema distanței și a poluării fonice.

„Documentele oficiale prevăd următoarele lucruri. Sunt două soluții propuse de proiectant. Fie acest cap de pod să fie dus câțiva metri mai încolo de lângă casă, fie există o ușoară curbură cu restricție de viteză, pentru ca aceste case să nu intre în procesul de demolare. De aceea am afirmat și afirm public că o singură casă va fi afectată”, le-a mai spus Florin Roman cetățenilor.

Vezi aici video cu declarațiile lui Florin Roman.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate