Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ministerul Educației, despre tezele elevilor: ne ajută să înțelegem unde ne situăm cu adevărat fără a ne minți pe noi înșine

Publicat

evaluare nationala

Ministerul Educației menține tezele ca formă de evaluare a nivelului de cunoștințe și competențe ale elevilor, arată un comunicat de presă.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a transmis marți seară un comunicat de presă prin care arată că Ministerul menține tezele ca formă de evaluare a nivelului de cunoștințe și competențe ale elevilor:

”Școala, ca instituție, nu trebuie să asigure doar transmiterea de cunoștințe, ci și cultivarea unor valori (precum realismul și responsabilitatea) și a unor atitudini (precum rezistența la frustrare și reziliență, anduranță în fața limitărilor pe care le pot aduce anumite perioade, independent de voința elevilor, a părinților, a profesorilor sau a autorităților). Școala te pregătește pentru viața reală.

În sistemele performante de învățământ sunt evaluări săptămânale, evaluări lunare, evaluări semestriale (teze) și evaluări anuale. Contextul pandemiei ne obligă să fim mai responsabili și reperele de bune practici din sistemele performante de învățământ sunt relevante.

Dacă am face o petiție pentru eliminarea impozitelor și amenzilor, s-ar putea să strângă aproape 20 milioane de semnături. Acest lucru ar însemna că trebuie eliminate impozitele și amenzile/înlocuite cu simple avertismente?

Dreptul la educație este un drept reglementat la nivel constituțional, nefiind opțional. Acest lucru este reflectat și în articolul 16 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, care prevede că învățământul este obligatoriu.

Importanța evaluărilor în educația elevilor. Tezele susținute cu prezență fizică sunt ultimul bastion în calea scăderii relevanței notelor acordate de când s-a declanșat pandemia.

Teza este o evaluare sumativă efectuată la finalul fiecărui semestru, fiind relevantă prin raportare la conținutul programei școlare parcurse într-un semestru.

Toate tipurile de evaluări au drept scop stabilirea nivelului atins de elev la un moment dat, precum și modalitățile de intervenție acolo unde se constată regres școlar și, de asemenea, sunt mijloace în stabilirea progresului elevului.

Totodată, evaluările reprezintă și un instrument prin care profesorul își poate ajusta actul didactic. Evaluarea elevilor nu doar măsoară nivelul de învățare al acestora, dar îl și susține.

O evaluare eficientă pune la dispoziția elevilor, a cadrelor didactice și a responsabililor de politici educaționale informații referitoare la nivelul de cunoștințe și competențe ale elevilor, contribuind la identificarea aspectelor ce necesită îmbunătățiri la nivelul startegiilor de predare – învățare și la nivelul politicilor educaționale.

Legea educației definește unitatea de rezultate ale învăţării ca fiind parte a unei calificări care cuprinde un set coerent de cunoştinţe, deprinderi şi competenţe generale ce pot fi evaluate şi validate.

Validarea rezultatelor învăţării reprezintă procesul prin care se confirmă că rezultatele învăţării dobândite de o persoană, evaluate şi certificate, corespund cerinţelor specifice pentru o unitate sau o calificare.

Evaluările trebuie să fie etapizate pornind de la evaluarea inițială, care stabilește nivelul cognitiv al elevului și care se face la fiecare nou început, de ciclu de învățământ, an, semestru pentru ca profesorul să poată stabili o anumită strategie în actul didactic.

Dacă nu ai periodic rezultatul unor evaluări corecte, cum știi să faci alegeri pentru viitor?

Evaluarea formativă este un proces continuu prin care profesorul constată gradul de întelegere al elevului prin feedback-ul pe care îl primește. Evaluarea sumativă se realizează la finalul unei unități de învățare.

Fiecare unitate de învățare are mai multe conținuturi pentru care se alocă un anumit număr de ore, într-un interval de una până la mai multe săptămâni.

Specificul claselor de elevi este diferit, ritmul de învățare/predare este diferit, prin urmare cât de relevante ar putea fi aceste evaluări sumative organizate doar la nivel național?

Nu înțelegem cum stabilirea și respectarea unor etape clare, graduale în procesul de predare-învățare-evaluare pot fi interpretate ca fiind generatoare de ,,confuzie și panică”.

Apreciem că orice elev trebuie să-și cunoască nivelul real de cunoștințe și deprinderi dobândite. Evaluarea sumativă cu subiecte unice are dezavantajul că nu poate fi organizată decât la o anumită dată, iar în contextul în care avem decizia descentralizată la nivelul școlilor, în data în care se susține această evaluare, în funcție de situația epidemiologică specifică, teza cu subiecte elaborate la nivelul școlii este soluția cea mai potrivită.

Ministerul Educației a luat măsuri de adaptare, luând în considerare efectele școlii online.

Am luat în considerare efectele școlii online, în contextul în care școlile au desfășurat deopotrivă activitate cu prezență fizică și în sistem online, drept urmare a fost redus la 2 note numărul minim necesar pentru încheierea situației semestriale (adică 2 note, cu o pondere de 75% la disciplinele la care se susțin tezele).

Teza completează a 3-a notă, cu ponderea cea mai mică, 25% față de 37,5% – ponderea fiecăreia din cele 2 note care pot fi date și în online.

Teza, ca orice evaluare, nu este o pedeapsă, ci ne ajută să înțelegem unde ne situăm cu adevărat, fară a ne minți pe noi înșine.

Procesul instructiv-educativ a fost gândit, inclusiv în ceea ce priveşte evaluările, pe etape. Fiecare dintre aceste etape urmăreşte atingerea potenţialului maxim al fiecărui elev, iar acest lucru nu se poate realiza arzând etape.

Competenţele specifice, derivate din competenţele generale, se formează pe parcursul întregului an de învăţământ. Prin urmare, în scopul realizării competenţelor, activităţile de învăţare constituie modalităţi de organizare a activităţii didactice.

Evaluarea este o componentă indispensabilă a procesului de învăţământ. În contextul unui demers didactic centrat pe competenţe, evaluarea continuă, formativă ocupă un rol primordial.

Se pot folosi atât forme şi instrumente clasice de evaluare, cât şi complementare (observarea sistematică a activităţii şi a comportamentului elevului, autoevaluarea etc.). Un învăţământ de calitate se poate face ținând cont de anumite rigori și stabilind repere clare.

Ministerul Educației susține interesul superior al elevilor, fără discriminare, susține o educație prin care elevii dobândesc competențele necesare și valorile adecvate pentru a forma societatea de mâine.

Faptul că elevii nu au susținut teze de trei semestre, adică au fost privaţi de o evaluare importantă, acea singură evaluare care reflectă în mod corect nivelul elevilor la final de semestru are repercusiuni grave asupra stabilirii nivelului cognitiv al elevului.

De asemenea, lipsa acestei evaluări importante pune în dificultate şi profesorul, care nu va putea să îşi stabilească o strategie didactică ulterioară adecvată. Dacă nu cunoști exact nivelul elevului la momentul T0, cum știi, mai departe, unde are nevoie elevul de intervenţie suplimentară?

Generația de elevi aflată acum în clasa a VIII-a este profund afectată de faptul că nu a susținut nici Evaluarea Națională din clasa a VI-a (EN VI), evaluare ce avea, de asemenea, rolul de a monitoriza gradul de asimilare de către elevi a curriculumului și de stabilire a măsurilor remediale.

În concluzie, din considerente de ordin educațional, având ca temei argumente fundamentate pe studii ale specialiștilor în științele educației, Ministerul Educației menține tezele ca formă de evaluare a nivelului de cunoștințe și competențe ale elevilor”.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pilu

    miercuri, 10.11.2021 at 21:55

    ”Teza, ca orice evaluare, nu este o pedeapsă, ci ne ajută să înțelegem unde ne situăm cu adevărat, fară a ne minți pe noi înșine”
    Pai si atunci de ce nu lasati corigenti si repetenti ? Ca nu va da voie Minsterul ! Deci, Ministerul este cel care promoveaza prosti, care mai departe cu proptele din subteran, ajung sa ne conduca si sa ajungem in situatia de fata. Pacat.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

EVENIMENT

Miercuri, 30 noiembrie: Micii ambasadori ai Unirii concertează la Sebeș, în onoarea Zilei Naționale a României

Publicat

În întâmpinarea Zilei Naționale a României, sala de spectacole a Centrului Cultural „Lucian Blaga” Sebeș va găzdui miercuri, 30 noiembrie, începând cu ora 16:30, un concert cu micii ambasadori ai Unirii.

La invitația Clubului Copiilor din Sebeș, vor participa mai multe ansambluri de copii din întreaga țară:

  • Codrulețul Găiești,
  • Pădureanca Hunedoara,
  • Hori și Joc din Baia Mare,
  • Bucură-te, București!,
  • Balada Dornelor,
  • Hora Timișului,
  • Cununița din Craiova,
  • Moineșteanca,
  • Fanfara Copiilor din Telciu,
  • Plaiuri Sebeșene,
  • grupuri vocale și soliști din: Suceava, Iași, Moinești, Bihor, Baia Mare, București, Craiova, Alba, alături de invitați speciali din Bulgaria.

Evenimentul este organizat de Palatul Copiilor Alba, Clubul Copiilor Sebeș, Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeș cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local al Municipiului Sebeș.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat de presă CSM Unirea Alba Iulia: Crosul Unirii 2022 de la Alba Iulia

Publicat

Ediția a 53-a a competiției, desfășurată în Șanțurile Cetății din Alba Iulia, a fost organizată, sâmbătă dimineața, de Primăria Alba Iulia în parteneriat cu Clubul Sportiv Municipal Alba Iulia.

La start s-au prezentat sute de alergători din toată țara și de toate vârstele iar la final toți participanții au primit câte un tricou iar primii trei clasați, la fiecare categorie de vârstă au fost recompensați cu diplome și medalii oferite de reprezentanții Primăriei Municipiului Alba Iulia, primarul Gabriel Pleșa – cel care a dat startul competiției respectiv viceprimarii Emil Popescu și Marius Filimon.

La una dintre categoriile de vârstă, președintele CJ Alba, Ion Dumitrel a terminat cursa pe locul 3.

Trebuie spus că toți cei care au participat la eveniment sunt câștigători! Felicitări!

Comunicat de presă, CSM Unirea Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

„Jocul Călușerilor din județul Alba”: Proiect de cercetare și conservare, câștigat de Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba

Publicat

Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba a câștigat un nou proiect la Administrația Fondului Cultural Național (AFCN) prin care va cerceta și va conserva jocul călușerilor din județul Alba. Proiectul a fost anunțat câștigător recent, în cadrul apelului de proiecte lansat de AFCN, urmând să se desfășoare pe parcursul anului 2023.

Scopul proiectului este recuperarea, conservarea și transmiterea jocului călușeresc ca parte importantă a folclorului coregrafic din județul Alba prin constituirea unei arhive cu documente scrise și audio – vizuale, dar și prin prezentarea acestuia în cadrul unor spectacole muzical-coregrafice itinerante.

Membrii echipei de proiect vor derula, pe parcursul a patru luni, o cercetare coregrafică în zona Valea Mureșului Mijlociu, Valea Sebeșului, Mocănimea Munților Apuseni și Podgoria Albei, în vederea identificării și culegerii jocurilor călușerești păstrate în memoria colectivă.

Activitatea de culegere și cercetare a proiectului se va organiza în localitățile: Vinerea, Săliștea, Șibot, Pianu, Blandiana, Vințu de Jos, Săsciori, Ceru Băcăinți, Almașu Mare, Zlatna, Stremț, Cricău – vetre folclorice în care s-au practicat aceste jocuri bărbătești. În lunile a cincea, a șasea, a șaptea și a opta ale proiectului, jocurile culese pe parcursul celor patru luni vor fi transcrise melodic și coregrafic, fiind incluse într-o carte care va fi tipărită. Concomitent se va realiza o expoziție fotografică și un film documentar.

Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba nu este la prima finanțare obținută de la AFCN. În perioada 2011-2018 a implementat cu succes următoarele proiecte culturale finanțate de AFCN: Nunta în Transilvania – 3 ediții, Din comoara satelor – 2 ediții, Veste-n ţară ni s-o datu’ – Colinde din Transilvania, Haidăul – Joc fecioresc unic în România, Balada populară în zona folclorică Alba și Purtata – jocul fetelor si nevestelor de pe Târnave.

„Proiectul „Jocul Călușerilor din județul Alba” vine în completarea tuturor demersurilor realizate până acum de Centrul de Cultură „Augustin Bena”, în ceea ce privește culegerea, conservarea, valorificarea, promovarea folclorului muzical-coregrafic din județul Alba. Jocul Călușerilor din Transilvania se încadrează în Ritualul Călușului – inclus pe lista capodoperelor imateriale ale omenirii de către UNESCO. Prin acest demers, Centrul de Cultură „Augustin Bena” dorește atât aducerea în actualitate a jocului călușeresc, printr-o abordare alternativă: spectacol și expoziții de fotografie în spații convenționale și neconvenționale, editare de carte și realizare de film documentar, ilustrare în mediile virtuale, cât și conservarea și tezaurizarea acestui material”, a spus managerul Centrului de Cultură „Augustin Bena”, Alexandru Pal.

Călușarul/ Călușul este unul dintre cele mai importante dansuri tradiționale ale țării noastre. Dansul călușarilor este de origine precreștină, proclamând și străvechiul cult al Soarelui și reprezintă un simbol viu al culturii noastre

Dansul exprimă, atât prin vestimentație, cât și prin mișcările călușarilor, unicitatea poporului român. Jocul Călușerilor din Transilvania se încadrează în Ritualul Călușului. Dansul este un joc spectaculos, de virtuozitate și măiestrie coregrafică.

În majoritatea localităților din județul Alba jocurile călușerești se desfășoară de la Solstițiul de iarnă, încep la Crăciun și se încheie la Bobotează. Călușerul transilvănean este asociat cu cetele de colindători având rol de fertilitate și belșug, prin colindele cântate, prin urările adresate.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Când vor fi plătite pensiile în luna decembrie. Ministrul Muncii spune că banii nu vor întârzia din cauza zilelor libere

Publicat

Toate pensiile românilor ar urma să fie achitate până în data de 15 decembrie, a precizat ministrul Muncii, Marius Budăi. Potrivit acestuia, poștașii vor lucra și vineri, 2 decembrie, astfel încât pensiile nu vor întârzia din cauza zilelor libere din luna decembrie. 

Plata pensiilor în luna decembrie se va face după calendarul stabilit, astfel încât toate pensiile să fie achitate până în 15 decembrie, a declarat Marius Budăi, sâmbătă seara, la Antena 3.

„Am discutat deja cu Poşta Română, am găsit înțelegere astfel încât în data de 2 se vor efectua plăţi și imediat începând de luni se vor efectua plăți, astfel încât în același calendar până în 15 decembrie să achităm toate pensiile.

Se lucrează și pe data de 2 decembrie, factorii poștali vor duce pensiile acasă, iar cei care iau pe card, în perioada 12 – 14 ale lunii vor primi banii în cont. Pensionarii care încasează pensia prin factorul poștal îl va primi începând cu 2 decembrie, apoi continuăm cu plățile”, a explicat ministrul, la Antena 3.

sursa: antena3.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax