Actualitate
Ministerul Finanţelor: Veniturile și cheltuielile instituţiilor publice vor putea fi verificate cu ajutorul unei platforme online
Cele aproximativ 13.000 de instituții bugetare din România vor fi obligate să încarce pe internet, pe o platformă publică, toate datele privind veniturile și cheltuielile realizate. Într-o primă fază este vorba doar despre instituțiile publice, apoi, în termen de patru luni, obligația le va reveni și companiilor de stat și regiilor autonome, a transmis vineri ministrul Finanțelor Publice, Anca Dragu.
Potrivit ministrului Finanțelor, prin lansarea platformei online se urmăreşte creşterea transparenţei în domeniul bugetar, îmbunătăţirea managementului resurselor bugetare şi introducerea unor instrumente de verificare şi control bugetar complet automatizate. Astfel, în program ar urma să fie introduse toate cele aproximativ 13.000 de instituţii publice din România. Noul sistem va permite monitorizarea, în timp real, de către Ministerul Finanțelor, a alocării și utilizării banilor publici, la nivel național.
Platforma va fi implementată în două etape:
– în prima etapă va fi permis accesul la toate informaţiile despre veniturile şi cheltuielile fiecărei instituţii publice, la nivel de detaliu şi la informaţii printr-o interfaţă intuitivă, accesibilă de pe orice calculator sau dispozitiv mobil (tablete, smartphone),
– în etapa a doua, care va fi finalizată în două luni, publicul va avea acces la informaţii referitoare la numărul şi structura instituţiilor publice, rapoarte agregate, bugetul aprobat al instituţiei publice, gradul de angajare a bugetului aprobat (contracte semnate), rapoarte financiar-contabile.
În ceea ce priveşte companiile de stat şi regiile autonome, ministrul Finanţelor a precizat că informaţiile despre bugetele acestora vor fi disponibile pe aceeaşi platformă, într-un termen de patru luni.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News