Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ministrul Transporturilor: România va avea 1.000 de kilometri de autostradă abia în 2020-2022. Ce spune despre taxa pe drumuri rapide


Publicat

coloana masina autostrada sebesȚara noastră nu va avea cei 1.000 de kilometri de autostradă prea curând, deşi fiecare dintre guvernele de până acum au promis sute de kilometri. Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, susţine că România va avea 1.000 de kilometri de autostradă abia în 2020-2022, în acest moment existând doar 679 de kilometri de autostradă.

„Aş putea să spun că este un obiectiv realist în patru cinci ani să realizăm ce ne-am propus. (…) În 2020 – 2022 vom avea acei 1.000 de kilometri de autostradă”, a transmis Costescu la TVR.

Fără autostrăzi nu vor putea deveni realitate nici taxele pe care şoferii trebuie să le plătească pentru a circula pe astfel de drumuri, cel puţin nu în următorii doi ani.

„Având în vedere că taxa pe autostradă e asociată cu mecanismul parteneriatului public-privat, e clar că nu aşteptăm taxe nici în 2016 şi nici în 2017. În acest moment, Ministerul Transporturilor nu are în vedere un astfel de proiect”, a spus ministrul.

Pentru acest an, din bugetul total de 4,23 miliarde lei, 1,73 miliarde lei sunt pentru construcţia de autostrăzi, 948,8 milioane lei sunt pentru reabilitarea drumurilor naţionale, iar 740,5 milioane lei sunt pentru variantele de ocolire. Pentru reabilitările de poduri şi pasaje pentru drumuri naţionale, CNADNR alocă 145,1 milioane lei, potrivit datelor companiei.

Tot în acest an ar putea fi inaugurate loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş-Turda (12,4 km şi respectiv 16,3 km), lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva (21,14 km) şi o parte din loturile 2 şi 4 ale acestui tronson (în lungime de 15 km şi respectiv 22,13 km). Un al tronson care poate fi deschis în acest an, dacă problemele de mediu vor fi rezolvate, este Gilău-Nădăşelu, în lungime de 8,7 km.

Vezi şi CNADNR planifică 100 de kilometri de autostradă în 2016, însă nu vom merge neîntrerupt de la Sebeş la Nădlac

De asemenea, în acest an sunt planificaţi pentru execuţie 467,2 km de autostradă, constând în lansari de licitaţii, de studii de fezabilitate sau de lucrări. Din aceştia, 169,19 kilometri vor fi autostrăzi în concesiune. Mai exact, este vorba de autostrada de centură a municipiului Bucureşti/sector Centura sud, de 48 km, care ar fi trebuit să fie gata încă din 2013,  la fel şi Craiova-Piteşti, de 121,19 km.

Alţi 198,38 km sunt autostrăzi cu finanţare din fonduri europene (Dumbrava-Deva – 71,88 km, Sebeş-Turda – 70 km, Câmpia Turzii-Ogra-Târgu Mureş – 56,5 km).

Citeşte şi Autostrada Orăştie-Sibiu: Contractul pentru lotul 3, reziliat de Ministerul Transporturilor. Circulaţia ar putea fi reluată din septembrie

Vezi şi AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Doar 28 de kilometri vor fi deschişi circulaţiei până la sfârșitul anului. Restul mai așteaptă

Aproape 100 de kilometri (99,7) au autostrăzile cu finanţare de la bugetul de stat. Este vorba de 3,3 km din secţiunea Bucureşti-Moara Vlăsiei, pe care guvernul anterior promitea că va fi gata tot în 2013. Cu toate acestea, şoferii care vin de la Ploieşti pe autostradă constată că aceasta se termină brusc, lucrările nefiind finalizate deşi autostrada a fost inaugurată în iulie 2012. Bani de la bugetul de stat merg și spre autostrada Braşov-Borş, secţiunea Suplacu de Barcău-Borş – 60,25 km, Gilău-Nădăşelu – 8,7 km, Nădăşelu-Mihăieşti – 16,8 km, finalizare lucrări Câmpia Turzii-Gilău – 0,32 km, Comarnic-Braşov/ sector Comarnic-Predeal şi Predeal-Cristian şi drumul de legătură – 10,3 km).

Din suma de 1,73 miliarde lei alocată pentru construcţia de autostrăzi în 2016, cele mai mari fonduri sunt pentru Coridorul IV (654 milioane lei): 453,55 milioane lei pentru autostrada Sibiu-Nădlac şi 196,5 milioane lei pentru autostrada Cernavodă-Constanţa. Alti 574,9 milioane lei vor fi prevăzuti pentru autostrada Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea, iar 210 milioane lei pentru autostrada Bucureşti-Braşov. Pentru tronsonul de autostradă Sebeş-Turda vor fi bugetati 246,5 milioane lei.

Cele 1,73 miliarde de lei alocate construcţiei de autostrăzi sunt: de la bugetul de stat (563,88 milioane lei), din fonduri externe nerambursabile postaderare, aferente cardului financiar 2014 – 2020 POIM (698,9 milioane lei), fonduri externe nerambursabile postaderare, aferente POS-Transport 2007-2013 (374,2 milioane lei), cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă – credite externe de la BEI şi BERD (49,27 milioane lei) şi din fondurile externe nerambursabile preaderare (ISPA) – 43,78 milioane lei.

Numărul de kilometri de autostradă inauguraţi în România:

– în anul 1972: 98  km

– în anul 1987: 18 km

– în anul 2004: 97 km

– în anul 2007: 50 km

– în anul 2009: 42 km

– în anul 2010: 10 km

– în anul 2011: 50 km

– în anul 2012: 164 km

– în anul 2013: 116 km

– în anul 2014: 22 km

– în anul 2015: 12 km, închişi 22

sursa: gândul.info



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. PENSIONAR

    miercuri, 27.01.2016 at 10:20

    Deci 26-si inca 10-14 ani in total cam 40 ani incercam ce au facut alti in 10 ani.Cati cetateni ai tari au sperat dupa 1989, si cati au murit cu speranta ca vom trai mai bine??????dragi mincinosi care asteptati numai functi grase bine platite ,averi colosale din 1989????????????

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

GRAFIC: Cum a evoluat poluarea aerului în Sebeș după recordul negativ înregistrat în weekend. Analiza ultimelor patru zile

Publicat

Calitatea aerului din Sebeș s-a îmbunătățit ușor în ultimele două zile, după valorile îngrijorătoare înregistrate în weekend de stația de monitorizare și de laboratorul Primăriei.

Timp de două zile, municipiul a fost „centrul” poluării din România, un punct „roșu” pe harta cu indicii de calitate a aerului măsurați în cele peste 100 de stații din țară. 

Reamintim faptul că în perioada 23 – 24 ianuarie, aerul din municipiul Sebeș a fost cel mai poluat din țară, potrivit datelor înregistrate de stația de monitorizare AB-2 Sebeș, parte a Rețelei Naționale de Monitorizare a Calității Aerului (RNMCA).

Vezi și HARTĂ: SEBEȘ, în topul poluării pe țară, duminică. Valorile corespunzătoare particulelor în suspensie PM10, depășite

Atât stația de monitorizare cât și laboratorul Primăriei Sebeș au indicat depășirea de peste patru ori a valorii limită zilnice recomandate pentru protecția sănătății umane în cazul particulelor în suspensie PM 10.

De asemenea, și valorile particulelor în suspensie PM 2,5 au fost cu mult mai mari decât limitele prevăzute de lege, fapt ce a creat îngrijorare atât în rândul cetățenilor cât și al autorităților.

Primarul Dorin Nistor a anuțat duminică seara că va convoca o întâlnire instituțională pentru a discuta despre problema calității aerului din oraș.

Citește și Autoritățile din Sebeș au intrat în ALERTĂ după ce duminică aerul din municipiu a fost CEL MAI POLUAT din România

Situația valorilor înregistrate în ultimele patru zile, măsurate de laboratorul Primăriei Sebeș

Sâmbătă, 23 ianuarie

Sâmbătă, nivelul maxim al particulelor în suspensie PM 10 a fost înregistat în Sebeș la ora 24:00 – 283.01 µg/m3. La aceeași oră a fost înregistrată și valoarea maximă a particulelor în suspensie PM 2,5 – 273.79 µg/m3. În 23 ianuarie, cea mai mică valoare a PM 10 a fost înregistrată la ora 15:00 – 79.05 µg/m3. În cazul PM 2,5, cea mai mică valoare a fost înregistrată la ora 16:00 – 71.33 µg/m3.

Media particulelor în suspensie a fost de 149.74 µg/m3 pentru PM 10, de aproape trei ori mai mare decât valoarea limită zilnică recomandată pentru protecția sănătății umane (50 µg/m3). În cazul particulelor în suspensie PM 2,5, media zilnică a fost de 143.07 µg/m3, în condițiile în care potrivit Legii nr. 104 din 15 iunie 2011, valoarea limită anuală este de 20 µg/m3.

Indicele zilnic general al calității aerului în Sebeș a fost 6 -„Extrem de rău”. 

Duminică, 24 ianuarie

Valorile particulelor în suspensie (PM 10 și PM 2,5) s-au menținut ridicate și duminică. La ora 01:00 acestea indicau 228.88 µg/m3 pentru PM 10 și 220.16 µg/m3 pentru PM 2,5.

Față de ziua anterioară minimele PM 10 și PM 2,5 au scăzut de aproape 15 ori. Astfel, la ora 13:00 au fost înregistrate valori de 5.37 µg/m3 pentru PM 10 și 4.50 µg/m3 pentru PM 2,5.

Media zilnică a fost de 92.25 µg/m3 pentru PM 10 și 87.13 µg/m3 pentru PM 2,5.

Indicele zilnic general al calității aerului în Sebeș s-a menținut la 6 – „Extrem de rău”.

Luni, 25 ianuarie

După două zile în care Sebeșul a fost „centrul poluării” din România, valorile particulelor în suspensie s-au redus luni de circa trei ori.

Valorile maxime înregistrate la ora 01:00 erau de 72.17 µg/m3 pentru PM 10 și 67.20 µg/m3 pentru PM 2,5. Minimele înregistrate au fost de 1,90 µg/m3 pentru PM 10 (la ora 12:00) și 0,90 µg/m3 pentru PM 2,5 (la ora 11:00).

Media zilnică a fost de 20.09 µg/m3 pentru PM 10 și 17.73 µg/m3 pentru PM 2,5.

Indicele zilnic general al calității aerului în Sebeș a fost 2 – „Acceptabil”. 

Marți, 26 ianuarie

Nivelul maxim al particulelor în suspensie a fost înregistrat marți la ora 22:00. Valoarea PM 10 a fost de 92.23 µg/m3 iar pentru PM 2,5 a fost de 90.73 µg/m3.

Valorile minime au fost înregistrate la ora 07:00, și au fost de 16.68 µg/m3 pentru PM 10 și 15.78 µg/m3 pentru PM 2,5.

Media zilnică a fost de 42.51 µg/m3 pentru PM 10 și 40.39 µg/m3 pentru PM 2,5.

Indicele zilnic general al calității aerului în Sebeș a fost – 4 – „Rău”. 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ce spune medicul Virgil Musta despre Ivermectină. Cât de eficient este ”medicamentul minune” la tratarea bolnavilor Covid-19

Publicat

Medicul Virgil Musta, de la Spitalul de Boli Infecțioase ”Victor Babeș” din Timișoara, a vorbit despre ivermectină și utilizarea ei în tratarea pacienților infectați cu SARS-CoV-2. 

Virgil Musta a explicat în exclusivitate pentru DC News cât de eficientă este substanța ivermectină în tratarea bolnavilor infectați cu virusul SARS-CoV-2 și cum un tratament de acest fel s-ar putea aplica și bolnavilor din România.

Citește și Isterie națională după ce IVERMECTINA, un antiviral pentru animale, s-a zvonit că tratează COVID-19. Ce spun veterinarii

”Noi nu avem experiență pentru că nu am folosit acest medicament. La nivel internațional sunt câteva studii care analizează efectul ivermectinei în diferite faze a bolii.

Din câte știu eu, fiind un antiviral, eficiența lui maximă este în faza inițială a bolii, în prima săptămână și în formele ușoare, moderate. Nu știu dacă există eficiență și în formele critice.

Pe de altă parte, studiile care sunt în desfășurare sunt studii cu un număr nu foarte mare de pacienți astfel că atât OMS, cât și CDC au spus că ivermectina poate fi folosită, dar doar în studiile clinice, fără să intre în ghidurile terapeutice pentru infecția SARS-CoV-2.

Pe măsură ce studiile aduc noi dovezi de eficiență, atunci probabil că la un moment dat, dacă sunt eficiente, ar putea fi acceptate.

Pe moment nu sunt acceptate ca să fie folosite în ghidurile terapeutice ci doar în studii clinice, atât în Europa, cât și în Statele Unite. La noi în țară nu există medicamentul de uz uman avizat.

La noi este avizat doar medicamentul de uz animal ceea ce nu intră în discuție să fie folosit nici măcar în studii clinice pe oameni.”- a spus dr. Musta la DCNews.

Medicamentul ivermectină ar fi oprit creşterea virusului SARS-CoV-2 în cultura celulară, în 48 de ore, potrivit unui studiu publicat în revista Antiviral Research, în luna august a anului 2020.

Studiul a fost condus de cercetătorii de la Monash Biomedicine Discovery Institute, de la Universitatea din Melbourne, şi Peter Doherty Institute of Infection and Immunity, de la Royal Melbourne Hospital. Oamenii de ştiinţă au arătat că medicamentul, care este un antiparazitar, este deja disponibil în întreaga lume ar ucide virusul în 48 de ore.

Cercetătorii cred că funcţionarea ivermectinei asupra coronavirusului are legătură cu faptul că noul virus blochează, în realitate, capacitatea celulelor-gazdă de a-l elimina.

ANSVSA: utilizarea produselor medicinale veterinare care conțin ivermectină poate avea consecințe grave

În ceea ce privește utilizarea ivermectinei la oameni în combaterea COVID-19, precizăm faptul că sunt în desfăşurare numeroase studii clinice umane, studii care au fost înscrise în Registrul Uniunii Europene al trial-urilor clinice.

Odată ce respectivele studii vor fi finalizate, în funcţie de rezultatele obţinute, acestea pot sta la baza depunerii unor cereri de autorizaţii de punere pe piaţă a medicamentelor de uz uman pe bază de ivermectină în scopul combaterii COVID-19.

ANSVSA precizează că utilizarea la oameni a produselor medicinale veterinare care conţin ivermectină poate avea consecințe dintre cele mai grave asupra sănătăţii umane.

Pe de altă parte, secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii Andreea Moldovan a declarat, miercuri, că ivermectina nu este în prezent un medicament care să dovedească eficienţă în tratamentul infecţiei COVID.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Oficial: Numărul românilor vaccinați cu Pfizer BioNTech a depășit, miercuri, o jumătate de milion

Publicat

Peste 42.000 de români au primit vaccinul Pfizer BioNTech, în ultimele 24 de ore. 25.718 persoane au fsot vaccinate cu 1 doză, în timp ce 16.608 persoane au primit a doua doză.

Număr total de doze administrate de vaccin împotriva COVID-19 Pfizer BioNTech (începând cu data de 27 decembrie 2020) a ajuns la 570.704.

S-au vaccinat în total peste o jumătate de milion de cetățeni ai României din care:

  • 456.154 persoane vaccinate cu 1 doză;
  • 57.275 persoane vaccinate cu 2 doze.

Programul centrelor de vaccinare se încheie la ora 20.00, motiv pentru care numărul vaccinărilor realizate în intervalul orar 17.00 – 20.00 va fi reflectat în raportarea din ziua următoare.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Heliport în Blaj: Studiile tehnice pentru amenajarea locației, în pregătire. Va fi utilizat pe timp de zi și noapte

Publicat

Consilierii județeni din Alba au de aprobat joi acordul de asociere pentru construirea heliportului în Blaj. Amenajările se vor face pe o suprafață de 5000 mp.

Deocamdată, acordul care va fi încheiat între Municipiul Blaj prin Consiliul local al municipiului Blaj şi Consiliul Judeţean Alba vizează realizarea în comun a studiilor meteorologic, topografic și de obstacolare, geotehnic și a Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiții: „Heliport în Municipiul Blaj”.

Heliportul public va deservi atât Spitalul Municipal din Blaj, cât și toate urgențele din zona Târnavelor și județul Alba.

”Existența acestui heliport va contribui la salvarea de vieți omenești, prin reducerea timpului de preluare și transport a bolnavilor cu elicopterul SMURD la alte spitale sau centre medicale din regiune. Heliportul, care va putea fi utilizat pe timp de zi și pe timp de noapte, în fapt un aerodrom utilizat exclusiv pentru elicoptere, va avea un spațiu de aterizare cu o rază de 50 m, special amenajat pentru a permite aterizarea și decolarea elicopterelor, dispunând de indicatoare privind direcția vântului, sistem de balizaj și lumini de semnalizare, sisteme anti-incendiu, totul desfășurat pe suprafață de aproximativ 5.000 mp, în care vor fi cuprinse și sistemele de alimentare cu combustibil, mentenanță, stație pentru observarea fenomenelor meteo, spațiu administrativ, parcare, drum de acces etc”, se arată în documentația proiectului.

Potrivit evaluărilor inițiale, investiția era de 600.000 de euro, heliportul urmând să fie cel mai modern din județ.

Locația pentru acest obiectiv de investiții la intrarea în Blaj dinspre Alba Iulia.

Consiliul Local Blaj a aprobat în decembrie 2020 declanșarea procedurii de expropriere a unui teren în suprafață de 17.000 mp, situat în zona Stației Lukoil, în vederea construirii heliportului.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate