Actualitate
REACȚIE: Mircea Hava răspunde la acuzaţiile aduse de avocatul Radu Octavian
Biroul de Presă al Primăriei Municipiului Alba Iulia a trimis, joi, pe adresa redacţiei Alba24.ro răspunsul primarului Mircea Hava la acuzaţiile aduse de avocatul Radu Octavian privind licitaţia de atribuire a lucrărilor din Cetate.
Redăm integral replica:
„Orice oprelişte am pune cuvintelor, oricâtă precauţie am da expresiei din dorinţa de a formula un mesaj pur instituţional, nu putem să nu observăm că avocatul Radu Octavian nu înţelege că a te pune în slujba unui ideal nu înseamnă să porţi o luptă meschină, dar mai ales lipsită de argumente şi nedocumentată. Cel mai bun lucru în momentul în care acuzi nu este să fii pasional, ci, de preferat, raţional, mai ales în situaţia în care cartea de vizită te recomandă ca specialist în materie de legislaţie. Nu dorim să redactăm o notă critică la adresa unui cetăţean, ci mai degrabă să-i oferim domnului Radu Octavian posibilitatea să iasă din zona derutantă în care se află şi să-l lămurească cu privire la aspecte de ordin tehnic şi legal certe şi fără echivoc. Nu sperăm că prin acest gest singular dezlănţuirile mediatice din presa locală ale domnului avocat să se oprească, dar ţinem să-l asigurăm că următoarele argumente sunt de necombătut în faţa oricărui legiuitor din România sau Uniunea Europeană. Perspectiva unor infracţiuni închipuite şi lipsite de veridicitate, dar afirmate public precum procedează Radu Octavian, pot arunca în derizoriu amploarea şi importanţa unui astfel de proiect şi îl pot transforma pe domnul avocat într-o persoană care calomniază. Pentru exactitate transmitem următoarele:
1.Documentaţia de atribuire se întocmeşte de către Biroul Achiziţii Publice, Monitorizare , în conformitate cu art.3, alin.1, lit.b) din HGR nr.925/2006 privind normele de aplicare a OUGR nr.34/2006. Documentaţia nu se supune aprobării consiliului local.
2. Clarificarea cu nr. 403/2011 a fost publicată în SEAP în data de 05.10.2011 iar data depunerii ofertelor de participare a fost stabilită pentru data de 17.01.2011. Autoritatea contractantă are dreptul de a aduce clarificări, respectiv modificări, documentaţiei de atribuire atât în situaţia în care ofertanţii solicita acest lucru, cât şi în cazul în care sesisează unele greşeli care pot fi corectate pe parcursul derulării licitaţiei. În acest caz, autoritatea contractantă a publicat clarificările precizate mai sus la cererea Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Alba – UCVAP – organism având funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contracetlor de achiziţie publică. Menţionăm că această procedură de licitaţie deschisă a fost supusă verificării şi observării de către UCVAP conform Deciziei de verificare ataşată dosarului de pregătire. Renunţarea la condiţiile de calificare privind lichiditatea generală şi solvabilitatea au fost efectuate la cererea acestui organism de control, considerându-se că sunt restrictive, conform prevederilor art. 9 lit.d şi e din HGR nr. 925/2006. Prin această măsură, s-a permis participarea unui număr mai mare de ofertanţi.
3. Conform Legii nr.346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării IMM, cu modificările şi completările ulterioare, acestea beneficiază de anumite facilităţi, respectiv reducerea cu 50% la condiţiilor legate de: cifra medie de afaceri, garanţia de participare şi garanţia de bună execuţie, conform art. 16, alineat. Capacitatea financiară de susţinere a lucrării nu este un criteriu legiferat, ca atare condiţia trebuie îndeplinită în procent de 100% de către toţi ofertanţii, indiferent dacă aceştia au statutul de IMM sau nu. Drept urmare a acestui fapt, autoritatea contractantă a făcut corecţia necesară.
4. În ceea ce priveşte valoarea limită a creditului obtenabil dovedit prin prezentarea unei scrisori de bonitate, aceasta trebuie raportată la valoarea estimată a contractului şi nu la valoarea ofertei, cum s-a trecut greşit de către autoritatea contractantă. De altfel, toate cerinţele de calificare care presupun îndeplinirea unor praguri valorice se raportează la valoarea estimată, fiind singura care se cunoaşte la data întocmirii documentaţiei de atribuire.
Clarificările la documentaţia de atribuire se pot publica nu mai târziu de 6 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor, conform art.79, ali.1 din OUGR 34.2006, autoritatea contractantă nedepăşind acest termen legal.
În mod cert în orice discuţie despre regimul achiziţiilor derulate de către Primăria Alba Iulia se pot obţine informaţii direct de la specialiştii Biroului Achiziţii Publice. Indiscutabil rutina transparenţei a fost întotdeauna dovedită prin numeroase conferinţe de presă, comunicate etc. Cel mai recent exemplu poate fi bugetul alocat primăriei pentru Ziua Naţională, pus la dispoziţia presei şi oricui a dorit să-l consulte. Important e să ai bună credinţa şi să te documentezi.”
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Ovidiu
joi, 24.11.2011 at 17:41
Multumim pentru explicatii! D-nul Primar Mircea Gheorghe Hava a citit acest mesaj ? Concluzia este ca ne furati legal, cu acte in regula. FELICITARI tovarasi! Ovidiu M.
BARBISON
joi, 24.11.2011 at 20:34
CINE SE SCUZA SE ACUZA:)…..HAVA A FOST PRINS LA CHESTIA ASTA. DACA TACEA, FILOZOF RAMINEA. ACUM A DAT MATERIAL LA DNA FARA SA STIE:). URMEAZA DETALII
obelix
vineri, 25.11.2011 at 09:14
Micul laudaci al lui Hava – Moldovan N. a scris randurile astea. ***** nu mai trebuie acoperiti , trebuie lasata concurenta sa intre in municipiu. Nu se mai poate sa sustinem clica asta si pe viitor.