Eveniment
Modificări în regulile de purtare a măștilor de protecție. Ce a rămas obligatoriu și care sunt excepțiile
Au fost modificate prevederile privind purtarea obligatorie a măștii de protecție în spații închise și categoriile de persoane exceptate. Ordinul comun al Ministerului Sănătății și al Ministerului Afacerilor Interne a fost publicat în Monitorul Oficial, vineri noaptea.
Masca de protecție trebuie purtată în orice spaţiu public închis, spaţii comerciale, mijloace de transport în comun şi la locul de muncă, pe toată durata prezenţei în aceste spaţii.
Față de prevederile anunțate inițial, au fost făcute câteva modificări legate de categoriile de persoane exceptate de la purtarea măștii de protecție, potrivit hotnews.ro.
Nu mai apar la categoria excepții „elevii/studenții doar în timpul orelor de curs, dacă se respectă distanțarea corespunzătoare”.
De asemenea, a fost eliminată prevederea prin care nu era obligatorie masca nici pentru angajați, dacă sunt „minimum 2 m între persoanele din acel birou, cu condiția aerisirii camerei, cel puțin la două ore și se asigură dezinfecția suprafețelor”.
Excepții de la purtarea măștii de protecție (actualizat):
- Angajatul este singur în birou
- Persoana suferă de boli care afectează capacitatea de oxigenare
- Persoana desfăşoară activităţi fizice intense şi/sau în condiţii de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută)
- Prezentatorii TV şi invitaţii acerstora, cu condiţia păstrării unei distanţe de 3 metri între ei
- Vorbitorii în public, în spaţii interioare, cu condiţia respectării distanţei de 3 metri faţă de public şi a prezenței a cel mult 16 persoane
- Copiii cu vârsta sub 5 ani
Ordinul prevede că „pe durata stării de alertă, în spaţiile publice închise, spaţiile comerciale şi la locul de muncă, se instituie obligativitatea purtării măştii de protecţie, în condiţiile şi cu respectarea instrucţiunilor generale privind măsurile de igienă”.
De asemenea, pe durata stării de alertă, se instituie „obligativitatea instituţiior publice, operatorilor economici şi profesioniştilor de a organiza activitatea astfel încât să se asigure la intrarea în sediu efectuarea triajului epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor”.
sursă: hotnews.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News