Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

MOL restricționează alimentarea cu carburanți la stațiile din Ungaria. Limită zilnică de 50 de litri pentru realimentare

foto: ebihoreanul.ro

Publicat

Noi restricţii au fost introduse la benzinăriile MOL din Ungaria, scrie Hungary Today. Potrivit acestora, numai 50 de litri pe zi pot fi folosiţi pentru realimentare.

Pentru autovehiculele înmatriculate în Ungaria ce cântăresc între 3,5 şi 7,5 tone, cât şi pentru utilajele agricole nu vor există limite de realimentare.

Citește și Care sunt noile prețuri la carburanți, în Alba Iulia. Cum s-a aplicat reducerea cu 50 de bani la benzină și motorină

În prima parte a acestei luni, Ungaria a redus prețul benzinei la pompă, dar nu și pentru cei care au mașinile înmatriculate în alte țări, scrie DCNews.ro

Străinii plătesc mai mult pentru combustibil în Ungaria

O altă noutate ar fi aceea că ungurii au început să impoziteze ceea ce ei numesc ”profituri suplimentare” ale industriilor, inclusiv ale companiilor aeriene,  precum Ryanair și EasyJet. Bineînțeles aceste companii au decis să crească la rândul lor prețurile pentru a face față.

Guvernul naționalist susține că încearcă să atenueze o recesiune economică și cea mai mare inflație din aproape 25 de ani pe fondul războiului Rusiei din Ucraina, dar mișcările neobișnuite ale țării central-europene înstrăinează companiile și amenință o nouă impas cu Uniunea Europeană.

Cu aceste măsuri intervenționiste, care includ și plafoane de preț pentru unele produse alimentare, premierul populist de dreapta Viktor Orban renunță la modelul financiar conservator al dereglementării și al capitalismului de piață liberă.

Politicile au contribuit la scăderea unor prețuri pentru unguri, dar unele companii multinaționale și naționale spun că le dăunează rezultatelor și competitivității.

UE contestă decizia prin care șoferii străini plătesc prețuri de piață în Ungaria

Între timp, UE și-a ridicat întrebări dacă politicile respectă regulile sale, în urma ciocnirilor dintre blocul celor 27 de națiuni și Ungaria din cauza problemelor legate de statul de drept și corupție.

UE contestă cerința introdusă în mai conform căreia șoferii cu numere de înmatriculare străine plătesc prețuri de piață pentru combustibil la benzinăriile din Ungaria, împiedicându-i să cumpere benzină și motorină, care a fost plafonată la 480 de forinți (1,25 USD) pe litru din noiembrie.

Reprezentând o creștere a prețurilor de până la 60% pentru șoferii cu vehicule înmatriculate în alte țări, UE a cerut Ungariei să renunțe la cerința până când va putea determina dacă respectă regulile blocului sau dacă se confruntă cu acțiuni legale, numind-o ”discriminatorie”.

Bihorenii stabiliți în Ungaria, lăsați fără carburant la preț plafonat, deși au și cetățenie maghiară

Mii de cetățeni cu dublă cetățenie română și maghiară nu mai au voie să cumpere benzină și motorină la preț plafonat din Ungaria. Potrivit eBihoreanul.ro, benzinăriile aplică mai nou plafonarea în funcţie de clienţi. „După ce alimentezi, la pompă este afişat preţul neplafonat, iar când plăteşti, la casierie ţi se cere talonul maşinii. Dacă mașina este înmatriculată în Ungaria, se aplică automat preţul plafonat, datorită unui program informatic anume conceput”.

La benzinăriile din apropierea graniței cu România sunt puse afișe prin care se anunță că persoanele care alimentează autovehicule cu număr de înmatriculare maghiar pot alimenta la preţul de 479,90 forinţi” (5,94 lei), iar celelalte „la preţul pieţei de pe pompă”.

Un litru de carburant la preţ neplafonat e mai scump decâtcel de la benzinăriile din România. Benzina Evo de 95 costa 781,90 forinţi (9,69 lei), iar cea de 100 era la 801,90 forinţi (9,93 lei), în timp ce motorina Evo regular costa 829,90 forinţi (10,28 lei) şi Evo Plus 849,90 forinţi (10,53 lei).

Plafonarea prețului a crescut turismul de combustibil

Plafonul prețului carburanților a dat Ungariei printre cele mai scăzute prețuri la carburanți din UE, ceea ce a dus la turismul de combustibil și creșterea cererii, ceea ce a cauzat întârzierea ofertei și penuria.

”Guvernul a trebuit să acționeze, dar în loc să opteze pentru o soluție mai favorabilă pieței, a optat pentru ceva care merge direct împotriva valorilor Uniunii Europene”, a declarat pentru  economistul și fostul guvernator al Băncii Ungariei, Gyorgy Suranyi, conform  AP News.

Problemele economice ale Ungariei: forintul, scădere record, iar inflația a crescut mai mult decât în celelalte țări din UE

Într-un interviu radio, săptămâna trecută, Orban a dat vina pe războiul din Ucraina vecină și pe sancțiunile UE împotriva Rusiei pentru problemele economice ale Ungariei: moneda sa a scăzut la niveluri record, iar inflația de bază a crescut la 12,2% în mai. În comparație, prețurile de consum au crescut cu 8,1% în cele 19 țări care utilizează euro.

”Acum suntem într-o situație de război și acest lucru trebuie rezolvat”, a spus Orban. ”Companiile vor trebui să suporte mai multă sarcină decât o fac în mod normal, deoarece familiile maghiare nu pot plăti prețul pentru asta.”

Impozit pe profit excepțional introdus de la 1 iulie

Astfel acesta va impune un impozit pe profit excepțional la 1 iulie, care durează până anul viitor, în speranța de a strânge 815 miliarde de forinți (2,1 miliarde de dolari) pentru a menține un program emblematic care reduce facturile de utilități ale oamenilor și susține armata Ungariei.

Mai multe companii aeriene comerciale nu sunt de acord cu decizia de fi impozitate extra, numind taxa ”jaf de autostradă”.

”Solicităm să inverseze această taxă idioată pe ”profiturile în exces” sau cel puțin să o limiteze la industrii precum petrolul sau gazele care realizează profituri extraordinare, și nu companiile aeriene care raportează pierderi record”, CEO-ul Michael O’Leary. a spus într-o declarație.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate