Eveniment
Noi probleme pe Autostrada Sebeș-Turda. Lotul 4 a crăpat înainte să fie deschis. Taluzul a luat-o la vale
Noi probleme au fost semnalate în aceste zile pe Autostrada Sebeș – Turda. După ce au început reparațiile pe porțiunea din Lotul 3 „alunecoasă ca gresia” și pe Lotul 4 sunt necesare intervenții. Marginea șoselei a început să crape pe o porțiune iar taluzul a luat-o la vale. Constructorul spune că problemele vor fi remediate, fiind necesare lucrări minore.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia Lotului 4 (16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000), a fost semnat cu PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, în 16 aprilie 2014 şi este în valoare de 470.004.894,83 lei (fără TVA). Trebuia să fie gata în martie 2016. Conform datelor de pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), lotul este finalizat în proporție de 99%.
„Remedierile necesare în această zonă, lucrări minore, sunt în derulare, spre satisfacerea clientului”, a spus pentru ECONOMICA.NET Klaus Bleckenwegner, CEO-ul Porr Construct România. Conform celor mai recente declaraţii ale ministrului Transporturilor Lucian Şova, loturile 3 şi 4 din Autostrada Sebeş – Turda ar urma să fie inaugurate în luna mai.
Reamintim că la începutul acestui an CNAIR a amânat recepţia lotului 3 între Decea şi Aiud, invocând mai multe nereguli, printre care şi excesul de bitum şi probleme de rugozitate şi planeitate a carosabilului.
Recepţia lucrărilor pe lotul 4 ar fi trebuit să se facă în martie. Chiar şi aşa, nu se va deschide circulaţia decât atunci când va fi preluat oficial şi lotul 3, astfel încât traficul rutier să fie posibil între Aiud şi Turda.
Aşa au precizat reprezentanţii CNAIR, la începutul acestui an, pentru Alba24: „Traficul rutier se va putea desfăşura pe o lungime de 25,30 km, între Nodul Aiud şi Nodul Turda, imediat după recepţia lucrărilor de către Comisiile desemnate”. Atunci, aceştia anunţau că „pentru lotul 4 se preconizează întrunirea Comisiei în a doua parte a lunii februarie, în funcţie de condiţiile meteorologice”.
Dacă loturile III și IV ale autostrăzii Sebeș-Turda sunt terminate, iar pe locul I se fac progrese, lotul II, între Alba Iulia și Aiud, pare că s-a oprit în timp. Aici lucrările stagnează de la începutul anului la 45%.
Potrivit asociației Pro Infrastructura, motivele progresului necorespunzător îl reprezintă intrarea în insolvență în luna februarie 2018 a Euro Construct, compania românească din asociere.
sursa: economica.net
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Mircea
miercuri, 28.03.2018 at 15:22
Unde au lucrat italienii e jale , autostrăzi, metrou , energie, pt ca e Mafia Italiană infiltrata si dacă o mai punem și pe a noastră e chiar cireașa pe tort ….
Tara lui Papura Voda
miercuri, 28.03.2018 at 16:54
Total de-acord, dar lotul 4 este construit de greci (daca nu gresesc).
Asta e rezultatul latratului la aer in toti acesti ani, a aprinderii luminitelor de la telefoane si a presiunii facute de mass media asupra conducatorilor acestei tari. Se misca cat de cat sa mai construiasca cate ceva, cate un petec de autostrada, sa sape cate un pic pentru un metrou, doar ca totul scoate iveala incompetenta crasa de care dau dovada toti care s-au perindat pe la conducerea tarii de peste 20 de ani. Iar poporul e vinovat in egala masura pentru faptul ca a pus lupul paznic la oi.
Gabi
miercuri, 28.03.2018 at 21:24
Porr Gmbh sunt Austrieci. Pacat, aveau/au un renume bun pentru lucrari de infrastructura.
Tara lui Papura Voda
miercuri, 28.03.2018 at 16:47
In ritmul asta, vom ajunge sa crape si cele de pe hartie…
Ghib Andrei
joi, 29.03.2018 at 11:23
Pentru Ministru Transporturilor Lucian Sova autostrada Sebes-Turda este intre Hunedoara si Caransebes.