Connect with us
Publicitate

AIUD

AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Au început reparațiile de pe porțiunea ”alunecoasă ca gresia” dintre Aiud și Decea

Publicat

sebes turda lot 3

Lotul 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda, între Aiud şi Decea a intrat în reparaţii de la începutul acestei săptămâni. Reamintim că recepţia acestui tronson a fost amânată de CNAIR, cu 90 de zile, în ianuarie.

Constructorul italian Tirrena Scavi frezează porţiunile cu exces de bitum şi pune iar asfalt, au spus pentru economica.net, surse din cadrul companiei.

Constructorul desfăşoară şi lucrări de întreţinere, potrivit sursei citate.

De asemenea, acesta a comandat o expertiză independentă pe secţiunile de autostradă unde au fost identificate probleme a testele efectuate de Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN), organism tehnic al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Reamintim că la începutul acestui an CNAIR a amânat recepţia lotului 3 între Decea şi Aiud, invocând mai multe nereguli, printre care şi excesul de bitum şi probleme de rugozitate şi planeitate a carosabilului.

Recepţia lucrărilor pe lotul 4 ar fi trebuit să se facă în martie. Chiar şi aşa, nu se va deschide circulaţia decât atunci când va fi preluat oficial şi lotul 3, astfel încât traficul rutier să fie posibil între Aiud şi Turda.

Aşa au precizat reprezentanţii CNAIR, la începutul acestui an, pentru Alba24: „Traficul rutier se va putea desfăşura pe o lungime de 25,30 km, între Nodul Aiud şi Nodul Turda, imediat după recepţia lucrărilor de către Comisiile desemnate”. Atunci, aceştia anunţau că „pentru lotul 4 se preconizează întrunirea Comisiei în a doua parte a lunii februarie, în funcţie de condiţiile meteorologice”.

Dacă loturile III și IV ale autostrăzii Sebeș-Turda sunt terminate, iar pe locul I se fac progrese, lotul II, între Alba Iulia și Aiud, pare că s-a oprit în timp. Aici lucrările stagnează de la începutul anului la 45%.

Potrivit asociației Pro Infrastructura,  motivele progresului necorespunzător îl reprezintă intrarea în insolvență în luna februarie 2018 a Euro Construct, compania românească din asociere.

Citeşte şi FOTO: Timpul s-a oprit în loc pe viitoarea autostradă, între Alba Iulia și Aiud. Lucrările stagnează la 45%

Autostrada Sebeş-Turda, situaţia pe loturi, potrivit CNAIR:

Lot 1 (17 km de la Sebeş la Sântimbru): stadiu lucrări 39,5%, la fel ca în ianuarie şi decembrie. Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcţii SRL, 541.739.137,21 lei fără TVA (460.478.266,63 lei – Fondul de Coeziune 85% şi 81.260.870,58 lei – Guvernul României 15%). Data de începere lucrări potrivit contract: 2.12.2014, cu 4 luni realizare proiect tehnic şi 18 luni execuţie lucrări. Termen de finalizare lucrări iniţial 2.10.2016, perioada de garanţie, 48 luni.

Contract supervizare: inginer Egis Romania SA (5.156.196 lei fără TVA).

Lucrările au fost oprite (octombrie 2015), apoi în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire pe secţiunea A şi abia în octombrie 2017 s-a dat şi autorizarea de construire pentru nodul Alba Iulia Nord (secţiunea B din lotul 1, „Secțiunea B – km 14+000 – km 17+000″), respectiv în februarie 2018 autorizarea de construire pentru nod rutier Sebeş. Avansul lucrărilor pe 2017 a fost de circa 20%. La începutul anului trecut, stadiul lucrărilor era la 16,2%.

Proiectul prevede două noduri rutiere în zona oraşului Alba Iulia, la sud – km 8 şi la nord – km 16, poduri de traversare a râului Mureş şi a râului Ampoi, supratraversări de drum judeţean şi cale ferată. Mai este şi nodul rutier în zona Lancrăm, care va asigura legătura cu Autostrada Orăştie – Sibiu.

Lot 2 (24,25 km, km 17+000 – km 41+250, de la Sântimbru la Aiud-Rădeşti) – stadiu lucrări: 44,47%, cu 0,47% mai mult faţă de ianuarie şi decembrie (44%).

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA) – S.C. EuroConstruct Trading 98 S.R.L. (549.332.493,62 lei fără TVA, din care 466.932.619,58 – lei Fonduri Coeziune 85% şi 82.399.874,04 lei Guvernul României 15%). Data începere lucrări din contract 2.12 2014, perioada execuţie iniţială: 4 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic, pana la data de 2.04.2015, 18 luni pentru execuţie, până la 2.10.2016. Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare inginer Asocierea SC KAPPA – Arhchitects & Engineers SRL – SALFO & Associates SA (5.719.331,21 lei fără TVA).

Pe lotul 2, anul trecut, avansul de lucrări a fost de aproape 30%. La începutul anului 2017, lucrările erau la stadiu de 15% şi în decembrie ajunseseră la 44%.

Proiectul include nod rutier la Teiuş (km 26).

Lot 3 (12,45 km Aiud, Mirăslău/Decea, km 41+250 – km 53+700) – stadiu lucrări: 99%, la fel ca în ianuarie şi decembrie.

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA (420.511.921,44 lei fără TVA din care 357.435.133,22 lei – fonduri coeziune 85% şi 63.076.788,22 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu termene iniţiale 4 luni pentru realizarea proiectului tehnic, până la 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţia lucrărilor, până la 19 martie 2016. Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: DRDP Cluj – Inginer FIDIC Temporar.

Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).

Lot 4 (16,3 km, zona Mirăslău – Turda; de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000) – stadiu lucrări: 98%, cu 2% mai mult faţă de ianuarie (96%). În decembrie era la 94%.

Contract lucrări (tip Fidic Galben): antreprenor Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH (470.004.894,83 lei fără TVA din care 399.504.160,60 lei – fonduri coeziune 85% şi 70.500.734,23 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu 4 luni proiect tehnic până la data 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţie, până la 20 martie 2016 (date iniţiale). Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: inginer Asocierea TECNIC Consulting Engineering România S.R.L. – SPEA Ingegneria Europea SpA (3.980.826,20 lei fără TVA).

A primit autorizaţiile de construire pe sectoare, ultima în august 2016.

Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3)

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Tara lui Papura Voda

    miercuri, 28.03.2018 at 14:31

    Va dati seama la ce nivel am ajuns ?
    O autostrada inca neinaugurata, dar deja peticita !
    Dormi in continuare, drag popor!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax