Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

NOILE REGULI pentru restaurante, publicate în Monitorul Oficial. LISTA măsurilor obligatorii în unitățile de alimentație publică


Publicat

Ordinul comun emis de ministrul Sănătăţii, cel al Economiei şi de preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor. privind redeschiderea restaurantelor şi cafenelelor a fost publicat marţi în Monitorul Oficial.

Prin acesta s-au stabilit măsurile specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activităţile de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice în unităţile de alimentaţie publică de tipul restaurantelor şi cafenelelor din interiorul clădirilor, precum şi în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor.

Documentul este emis de ministrul Sănătăţii, cel al Economiei şi de preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor.

Sunt prevăzute măsuri specifice sanitare şi cerinţe pentru siguranţa alimentelor în vederea comercializării şi consumului produselor alimentare, dar şi măsuri de protecţie a clienţilor.

DOCUMENTUL poate fi descărcat AICI: Ordin MS-MEEMA-ANSVSA Norme sanitare unitati de alimentatie publica

LISTA măsurilor de protecţie a clienţilor:

Astfel, operatorii economici din sectorul alimentației publice au următoarele obligații privind protecția clienților în spațiile în care aceștia au acces:

a) la intrarea în unitatea de alimentație publică se va face un triaj observațional al clienților, iar accesul clienților cu semne vizibile de infecție respiratorie va fi interzis;

b) se vor asigura că la intrarea în unitatea de alimentație publică, pe mese și la grupurile sanitare există dispozitive cu produse biocide avizate/autorizate, necesare dezinfectării mâinilor clienților, precum și informarea acestora cu privire la modul de utilizare;

c) stabilesc circuite cu sens unic dacă este posibil, ce trebuie parcurse de clienți în unitățile de alimentație publică, astfel încât să se minimizeze contactele între clienți (exemplu: înspre și dinspre toaletă);

d) portul măștii de către clienți este obligatoriu în cazul deplasării în zonele comune ale unității de alimentație publică;

e) se interzice transferul meniurilor, solnițelor, olivierelor și al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienților de la o masă și, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosință;

f) se interzice consumul de produse stând în picioare, pentru a minimiza circulația clienților în interiorul unității;

g) se interzice consumul de alimente/bauturi la scaunele situate la bar și se limitează interacțiunea persoanelor stând în picioare;

h) se interzic activitățile de divertisment (dans) în cadrul unității de alimentație publică;

i) în unitățile cu plata la casa de marcat se vor instala panouri de protecție din plexiglas;

j) va fi încurajată plata cu cardul, fie la casă, fie către personalul de servire;

k) se asigură că normele de distanțare fizică sunt aplicate în mod eficace și că se evită pe cât posibil interacțiunea fizică cu și între clienți; se stabilește un număr de maximum 6 clienți care pot ocupa o masă, excepţie de la această regulă fac membrii de familie;

l) se asigură respectarea distanței între ocupanții meselor alăturate prin amplasarea meselor pe principiul “o masa ocupată, una liberă”, în cazul unităților de alimentație publică de tipul restaurantelor și cafenelor din interiorul clădirilor, sau, după caz, respectarea distanţei de minimum 2 m între ocupanţii scaunelor meselor alăturate, în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor;

m) în funcție de amplasarea meselor şi cu respectarea prevederilor prezentei norme, se va stabili numărul maxim de locuri care pot fi ocupate în cadrul unității de alimentație publică; acest număr va fi afișat într-un loc vizibil, la intrarea în unitatea de alimentație publică;

n) ocuparea locurilor se va face cu rezervare anterioară sau cu înscriere la sosire în registrul întocmit cu respectarea prevederilor Regulamentului UE 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (colectare date de contact pentru minim o persoană pentru fiecare masă), astfel încât să se evite aglomerările la intrarea în unitate și să se faciliteze ancheta epidemiologică în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire între clienții localului.

Excepţie fac clienţii unităţilor de alimentaţie publică ce deservesc unităţi de cazare, unde rezervarea se poate face pe baza numărului camerei unde sunt cazaţi;

o) se asigură că la servirea mesei personalul va purta mască și îşi va dezinfecta mâinile înainte de fiecare servire;

p) informează clienții asupra regulilor de igienă, dezinfectare și distanțare fizică, precum și a necesității limitării timpului de servire a mesei, acolo unde este cazul;

q) asigură curățarea și dezinfecția cu produse biocide avizate/autorizate, a tuturor spațiilor/suprafețelor unde au acces clienții, precum și a ustensilelor utilizate în timpul servirii mesei;

r) se asigură o protecție suplimentară a produselor alimentare din vitrinele deschise sau bufete situate în spațiile de servire și consum, limitând accesul clienților la produse și preparate acestea fiind servite de personal care asistă servirea produselor din vitrine sau bufete;

s) utilizarea de semnalizări pentru a direcționa clienții pe benzi, dacă este posibil, pentru a facilita circulația, menținând în același timp distanța fizică între clienți de 1,5 m.

t) se asigură că se efectuează dezinfecția meselor, după fiecare client/grup, cu produse biocide avizate/autorizate, care necesită un timp minim de contact;

u) se recomandă aerisirea cât mai frecventă a incintelor, prin deschiderea ferestrelor și/sau ușilor, cu folosirea sistemelor de aer condiționat în caz de caniculă. Se asigură un program de întreținere a echipamentelor de climatizare în concordanță cu recomandările producătorului.

Se asigură curățarea și schimbarea filtrelor pentru sistemele centralizate de aer condiționat, precum și curățarea frecventă a filtrelor de la sistemele de ventilație din lifturi, în locațiile unde accesul către unitatea de alimentație publică presupune folosirea acestuia.

Precizăm că reluarea activităților în restaurantele și cafenelele aflate în interiorul clădirilor, inclusiv în cazul celor din hoteluri, pensiuni sau alte unități de cazare, este permisă în județele/municipiul București unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori.

Vezi mai mult pe DOCUMENT: NORME sanitare obligatorii pentru restaurante, din 1 septembrie. Reguli pentru personalul unităților și pentru clienți



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Numărul surprinzător de persoane fără loc de muncă de la Sebeș, ”orașul fără șomeri”. Situația la nivel județean

Publicat

job

Numărul şomerilor înregistraţi la sfârşitul lunii iulie 2020 în judeţul Alba a fost de 5.672 persoane, în crestere cu 240 persoane (+4,4%) comparativ cu luna anterioara și cu 926 persoane (+19,5%) comparativ cu luna iulie 2019. Sunt cele mai recente date ale Direcției Regionale de Statistică Alba.

Surprinzător, cel de-al doilea oraș ca număr de persoane fără loc de muncă, după Alba Iulia, este Sebeș, ”orașul fără șomeri”.

Structura șomajului în Alba

Femeile reprezentau la această dată 48,2% din numărul total al şomerilor ( 2738 femei).

Structura după nivelul de instruire arată că 62,3% din şomerii înregistraţi sunt absolvenţi ai învăţământului primar, gimnazial şi profesional, 30,6% sunt persoane cu studii liceale şi postliceale şi 7,1% persoane cu studii superioare.

Din numărul total al șomerilor, 50% sunt şomeri neindemnizati (2838 persoane), în timp ce numărul şomerilor aflati in plata a fost de 2834 persoane, din care 21 persoane au primit ajutor de șomaj 50% – absolvenți.

Cel mai mare număr de şomeri înregistrat în luna iulie 2020 la Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Alba a fost în oraşele:

Alba Iulia (487 persoane),

Sebeș (413 persoane),

Aiud ( 242 persoane),

Blaj (240 persoane ),

Abrud (221 persoane),

Câmpeni (219 persoane)

Dintre comune, cel mai mare număr de şomeri înregistraţi se remarcă în: Jidvei (386 persoane), Bistra (177 persoane), Rosia Montana (167 persoane), Albac (152 persoane), Scărişoara (145 persoane), Ighiu (142 persoane), Șona (126 persoane), Garda de Sus (119 persoane) si Săsciori (111 persoane).

Ponderea numărului de şomeri înregistraţi în totalul populaţiei cu vârstă de muncă (bărbați 16-65 ani și femei 16-60 ani ), în luna iulie 2020 a fost de 2,4%, 1,5% în mediul urban și 3,5% în rural.

Dintre oraşe, cu cele mai mari ponderi se remarcă: Abrud (6,2%), Câmpeni (4,7%) si Baia de Aries (3,3%), iar cu cele mai mici ponderi orașele Cugir (0,7%), Teiuș (0,9%) și Alba Iulia (1,0%).

În mediul rural cele mai mari ponderi ale numărului de şomeri înregistraţi în numărul total al populaţiei cu vârstă de muncă s-au înregistrat în comunele: Scărişoara (16,4%), Hoparta și Gârda de Sus ( 12,7%), Albac (12,2%), Jidvei (11,4%), Avram Iancu (11,3), Vadu Motilor (10,1%), Roșia Montană (9,4%), iar cele mai mici valori ( sub 1%), în comunele: Stremț (0,5%), Întregalde (0,6%), Salistea (0,7%), Galda de Jos (0,8%), Sântimbru (0,9%), iar in comuna Ceru Bacainți nu se înregistrează nici un șomer

Rata şomajului a fost în luna iulie 2020 de 3,4% (3,2% în iunie 2020 și 2,8% în iulie 2019), peste nivelul înregistrat la nivel național ( 3,3%).

În rândul femeilor rata şomajului a fost de 3,5% (3,3% în iunie 2020 și 2,8% în iulie 2019), iar în rândul bărbaţilor de 3,2% (3,2% în iunie 2020 și 2,9% în iulie 2019).

În funcţie de rata şomajului, judeţul Alba se situează în luna iulie 2020 pe locul 23 în ierarhia județelor ordonate descrescător.

Sursă: Direcția Regională de Statistică Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Tinker, primul telefon românesc destinat pasionaților de jocuri și fotografie. Va costa ”mai puțin decât salariul minim”

Publicat

Compania românească CryptoDATA va lansa la începutul lunii octombrie un device destinat celor pasionați de jocuri, dar și fotografilor.

Este vorba despre un dispozitiv asemănător unui telefon care este în același timp un aparat foto foarte performant, un minicomputer, o consolă de jocuri și un dispozitiv pentru comunicare, au precizat reprezentanții companiei.

Produsul celor de la CryptoDATA se va numi TINKER și, potrivit acestora, va costa mai puțin decât salariul minim din România.

TINKER are un procesor cu o arhitectură mai specială pentru a împărți sarcinile și a-l face mai eficient și o baterie de 4.600 mAh.

Camerele telefonului sunt performante (48 MP) și au integrat un modul de inteligență artificială. Ecranul este full display, iar camera nu afectează ecranul.

De asemenea, TINKER vine la pachet cu o serie de accesorii destinate pasionaților de jocuri.

”Ca strategie a companiei, ne-am propus să dezvoltăm și produs pentru publicul larg. Astfel, aducem pe piață un produs cu performanțe ridicate la un preț mai mic decât salariul minim din România. Prin aceste produsele companiei noastre dorim să ajutăm la digitalizarea României și vrem ca oamenii să își poată permite o tehnologie de ultimă generație pentru a le îmbunătăți viața. Consider că toată lumea trebuie să aibă acces la informații și să poată lucra și accesa orice foarte rapid”a declarat pentru G4Media Ovidiu Toma, CEO al companiei.

CryptoDATA este o companie care dezvoltă tehnologii înalte în domenii precum securitatatea cibernetică, telecomunicațiile criptate, inteligența artificială și soluțiile blockchain.

În urmă cu puțin timp, a lansat în atmosefera înaltă a Pământului primul ansamblu de echipamente pentru a testa comunicarea globală encriptată Voice Over Blockchain Protocol.

Compania are în plan să lanseze și un vehicul electric, concept care o să integreze mai multe tehnologii dezvoltate de companie.

Compania nu a dat deocamdată publicității imagini cu noul telefon. Lansarea va avea loc la începutul lunii octombrie.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Strângere de semnături pentru eliminarea măștilor din școli, la Alba Iulia. Câteva persoane, adunate în fața Prefecturii

Publicat

Mai multe persoane s-au adunat sâmbătă în fața Instituției Prefectului Alba, pentru a strânge semnături împotriva utilizării măștilor în unitățile de învățământ. Evenimentul ”Părinți împotriva Școlilor de Corecție” a fost anunțat pe Facebook. 

Primii participanți la acțiune au fost întâmpinați de jandarmi, care le-au explicat regulile unei asemenea întâlniri.

Acțiunea a început conform anunțului de pe Facebook, în jurul orei 16.00, însă participarea a fost foarte restrânsă. Doar câteva persoane, printre care și doi copii, au răspuns apelului.

”Copiii nu fac boala, nu s-a dovedit faptul că cei asimptomatici transmit 100% virusul, deci este discutabil. Din Uniunea Europeană, doar 5 țări au impus obligativitatea purtării măștii de către copii și în România, vârsta de la care este obligatorie purtarea măștii este cea mai mică, 6 ani. Mi se pare că suntem mai exigenți decât restul Europei… din punct de vedere al sistemului medical, suntem codașii Europei. De ce suntem atât de draconici cu copiii, având în vedere că noi ca adulți  nu respectăm regula purtării măștii este un semn mare de întrebare și cred că ar trebui protestat, măcar să fim auziți că ni se pare aberantă această măsură” a spus una dintre participantele la acțiune.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Decizie cu impact post-electoral major: PSD și Pro România au bătut palma pentru crearea de majorități la nivel local

Publicat

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a declarat, sâmbătă, că în urmă cu câteva zile a semnat cu liderul Pro România, Victor Ponta, „un acord de creare de majorităţi la consiliile judeţene, consiliile locale, un fel de acord post electoral”.

Aceasta înseamnă că după alegeri, cele două formațiuni își vor uni forțele pentru a încerca să obțină cât mai multe posturi de viceprimar și de vicepreședinte al consiliilor județene.

„Cu adevărat, acum câteva zile am semnat cu Victor Ponta un acord de creare de majorităţi la consiliile judeţene, consiliile locale, un fel de acord post electoral.

Şi aţi văzut decizia Comitetului Politic Naţional pentru a merge singuri pentru alegerile din 6 decembrie, într-un fel în oglindă cu decizia Gabrielei Firea de a candida singură, fără aranjamente politice, pe care cetăţenii câteodată nu le percep, pentru Primăria Generală a Capitalei”, a susţinut Ciolacu.

Declarația poate fi urmărită de la minutul 11,25.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate