Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Noul bazin de înot de la Blaj ar putea fi deschis la sfârșitul anului viitor. Stadiul lucrărilor


Publicat

Autoritățile blăjene speră ca noul bazin acoperit de înot, care se construiește în zona Bazei de Agrement, să fie dat în folosință la începutul iernii 2019/2020, în condițiile în care lucrările, care au început în primăvară, sunt în grafic. Până la sfârșitul anului 2018 va fi ridicată în totalitate structura exterioară a bazinului acoperit de înot de la Blaj, constructorul dorind ca la intrarea în iarnă să treacă la lucrările de interior. 

În această perioadă constructorul va finaliza structura pereților exteriori, de pe conturul bazinului, care vor fi din fier beton. Până la sfârșitul lunii se va încheia turnarea betonului în armăturile deja montate la bazinul de pe strada Iuliu Maniu. Apoi vor fi montați stâlpii de contraforță, pe care va fi rezemat acoperișul din lemn. Constructorul și-a propus ca până la sfârșitul anului să aducă clădirea „la roșu”, astfel încât, pe timpul iernii, să se lucreze la interioare. Valoarea lucrărilor efectuate în acest an va fi de aproximativ 2.000.000 lei, aproape jumătate din valoarea totală a investiției.

„După ce în urmă cu doi ani de zile am inaugurat baza de agrement, am considerat că, în continuarea acesteia, este nevoie și de un bazin acoperit, așa cum este și firesc într-un oraș care se respectă. Acesta va fi dat în folosință în toamna anului 2019 și va deservi, în primul rând, elevii din municipiul Blaj, dar și locuitorii din zona Blajului, care doresc să practice înotul, în timpul liber. Construirea bazinului de înot acoperit reprezintă încă o etapă care ne apropie de orașul cu adevărat european pe care ni-l dorim cu toții”, afirmă primarul municipiului Blaj, Gheorghe Valentin Rotar.

Bazinul acoperit de înot va avea lungimea de 25 m şi lăţimea de 12,5 m, fiind compus din cinci culoare, adâncimea apei fiind variabilă, de la 1,20 m până la 1,80 m în zona de block starturi, şi este prevăzut cu suprafeţe de încălzire şi plajă, cele mai largi fiind în zona de start. Bazinul va avea facilităţi complete: vestiare, grupuri sanitare, duşuri, saune, staţie de tratare şi pompare apă, centrală termică, staţie filtrare apă, punct de prim ajutor, oficii, o parcare cu 14 locuri, iluminat exterior. Atât accesul pietonal, cât şi cel auto se va face din strada Iuliu Maniu.

Clădirea în care va funcţiona bazinul de înot este acoperită „în boltă”, cu arce de lemn ce sprijină cele două părţi laterale ale bazinului. Bolta din elemente de lemn laminat încleiat s-a dovedit a fi un sistem cu bune rezultate în exploatare, care nu a implicat costuri mari de întreţinere şi implementare, se arată în proiectul tehnic.

Bazinul nu se adresează activităţilor competiţionale, suprafeţele lui fiind dimensionate, atât pentru zona de înot, cât şi pentru cea a anexelor-vestiarelor, conform normelor europene şi naţionale în vigoare pentru bazine utilizate în cadrul educaţional. Suprafeţele de gardă ale bazinului şi dimensionarea vestiarelor au ţinut cont de aceste recomandări, încercând, în acelaşi timp, să ofere o suprafaţă cât mai condensată a construcţiei, se mai arată în proiectul tehnic al investiţiei.

Investiţia, în valoare de aproximativ 4,5 milioane lei (fără TVA), face parte din programul „Blaj 2016-2020” al administraţiei publice locale, care şi-a propus construirea unui bazin acoperit de înot, astfel încât părinţii să nu-şi mai ducă copiii la lecţii de înot în alte localităţi. De altfel, după finalizarea construcţiei bazinului, vor fi angajaţi doi profesori de sport cu specializarea înot, bazinul fiind destinat activităţilor şcolare în fiecare zi, de luni până vineri, până la ora 14:00 şi, după o pauză de igienizare, tuturor amatorilor de înot, care se vor putea bucura de facilităţile bazinului în fiecare după amiază şi seară, în weekend-uri şi în vacanţele şcolare.

????????????????????????????????????



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Parcul auto al SPAP Sebeș va fi completat cu un buldoexcavator și un utilaj multifuncțional. Cât va fi investiția (P)

Publicat

Parcul auto al Serviciului Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș va fi completat, în anul 2021, cu un buldoexcavator și cu un utilaj multifuncțional, investiții care se vor regăsi în bugetul pe care Municipiul Sebeș îl creionează pentru anul în curs și care sunt estimate la circa 280.000 euro.

Începând cu anul 2017, SPAP Sebeș a achiziționat o serie de utilaje care oferă independență Municipiului Sebeș în efectuarea unor lucrări, optimizarea costurilor și nu în ultimul rând, promptitudine în intervenții.

Printre acestea: un buldoexcavator, cinci aspiratoare urbane, un autogreder, o automăturătoare stradală, o autoutilitară de 3 tone, un cilindru compactor, o ministație carburanți, alte echipamente și utilaje (remorcă, cisternă, transpalet stivuitor manual, cupă excavator, cupă taluzare, motofierăstrău, generator curent electric, picamer).

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Scandalul dintre Primăria Alba Iulia și firma de transport STP: PLUS explică de ce nu a votat cu USR în Consiliul Local

Publicat

Confictul intern din cadrul Alianței USR PLUS la nivelul județului Alba a fost făcut public, vineri seara, de președintele USR Alba, deputatul Beniamin Todosiu, după ședința de Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia, ședință în care doi consilieri locali PLUS au votat diferit față de colegii lor din USR.

Mai exact, consilierii PLUS Sergiu Vârtei și Ionela Gavrilă au votat pentru mandatarea primarului Gabriel Pleșa de a semna contractul de atribuire a societății STP pentru gestionarea transportului local, în timp ce consilierii locali din USR au votat împotrivă sau s-au abținut. 

Mai multe surse politice au susținut că în interiorul Alianței USR PLUS Alba, încă dinainte de alegerile locale din 2020, există un conflict între cele două formațiuni, însă acesta nu a fost făcut public până vineri, 26 februarie.

La scurt timp după ședința de Consiliu Local, Beniamin Todosiu, într-o postare pe Facebook, preciza: cei doi consilieri locali PLUS ”și-au bătut joc de albaiulieni și au angajat primăria într-un contract despre care există suspiciuni rezonabile că e păgubos și cu vădite semne de ilegalitate”.

Mihail David: Beniamin Todosiu este liber să aibă orice părere vrea el

Reacția președintelui PLUS Alba, Mihail David, a venit într-o conferință de presă, sâmbătă, la sediul partidului. Acesta a declarat simplu că Beniamin Todosiu, colegul său de alianță la nivel local, este liber să aibă orice părere vrea el.

”Todosiu are o părere personală și eu nu îmi permit să îmi dau cu părerea despre opiniile nimănui”, a declarat Mihail David.

CITEȘTE ȘI: Conflict deschis în Alianța USR PLUS Alba, după votul de vineri din Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia. Ce s-a întâmplat

La scurt timp după votul din Consiliul Local au apărut speculațiile că cei doi consilieri locali ai PLUS ”au bătut palma” cu cei din PNL Alba.

Întrebat de reporterul alba24.ro dacă au avut vreo întâlnire sau vreo discuție cu cei din PNL, Sergiu Vârtei a negat acest lucru.

Mai mult de atât, Vârtei a declarat că intenția lor de a vota pentru mandatarea primarului Pleșa de a semna contractul cu STP era cunoscută de către consilierii locali USR Alba.

Vârtei a mai declarat că a fost deranjat de lipsa de răspundere a consilierilor locali care nu au votat ”pentru” sau care au ales să se abțină.

Cei care au nu au votat ”pentru” sau care s-au abținut de la vot au fost consilierii locali din PSD, USR și independentul Paul Victor Florea.

Sergiu Vârtei: Dacă nu votam ”pentru”, făceam o ilegalitate

Motivul principal pentru care Vârtei a votat pentru mandatarea primarului Pleșa a fost că mandatarea este un act legal, afirmație susținută și de Ionela Gavrilă.

”Hotărârea pe care noi am votat-o ieri este perfect legală. Am mandatat semnarea unui contract rezultat în urma unei proceduri de achiziție publică legală.

Procedura nu a fost tranșată într-o instanță de judecată care să decidă că ar fi ilegală, drept urmare a fost o procedură legală”, a declarat avocatul Vârtei.

”Drept urmare, dacă nu l-am fi mandant pe primarul Gabriel Pleșa de a semna contractul, am fi săvârșit o faptă ilegală, nu am fi respectat legea”, a precizat acesta.

Context

Pe ordinea de zi a sedinței de Consiliu Local al Municipiului Alba Iulia de vineri, 26 februarie, s-a aflat mandatarea primarului Gabriel Pleșa (USR PLUS) pentru semnarea noului contract cu firma de transport STP, contract care trebuie să asigure realizarea transportului public comun atât în Alba Iulia, cât și în localitățile care fac parte din AIDA-TL.

Mandatarea primarului Pleșa a fost votată de consilierii locali din PNL și PLUS, cu 11 voturi ”pentru”.

CITEȘTE ȘI: Războiul dintre Primăria Alba Iulia și STP: Consilierii Locali l-au mandatat pe Gabriel Pleșa pentru a semna noul contract

În ultimele două săptămâni, Primăria Alba Iulia, AIDA TL și STP s-au aflat într-un ”război” dus prin declarații de presă și comunicate, scandal care a culminat cu oprirea gratuității pentru pensionari, elevi și studenți, gest motivat de STP prin faptul că Primăria Alba Iulia nu a achitat mai multe facturi restante.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Ministrul Muncii, precizări despre alocații, pensii și legea salarizării. Aviz pozitiv pentru buget

Publicat

Bugetul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) pentru anul 2021 a primit aviz favorabil, sâmbătăt, în comisiile reunite pentru buget, finanţe şi bănci ale Parlamentului.

În acest context, ministrul Muncii, Raluca Turcan, a făcut precizări despre alocații, pensii speciale și cumularea pensiei și salariul.

Legea existentă în Parlament prevede două tranșe de majorare a alocațiilor: una la 1 ianuarie și cealaltă la mijlocul anului. În bugetul Ministerului Muncii pe 2021 sunt incluși banii pentru majorarea alocațiilor de la 1 ianuarie, dar nu și pentru cea de la mijlocul anului. Ministrul Raluca Turcan sugerează că, dacă Parlamentul nu va decide cumva altfel, o nouă mărirea a alocațiilor nu va mai avea loc, potrivit digi24.ro

„Depinde de votul din Parlament. Dacă acesta va fi în sensul obligativității majorării alocațiilor, legea trebuie respectată”, a spus sâmbătă Raluca Turcan. „Bugetul a fost construit cu maximum de atenție și practic am drămuit fiecare leu în bugetul de stat. De aceea, sumele și în bugetul de stat, și în bugetul de asigurări sociale sunt mai mari și decât în anul 2020, și decât în 2019. Efortul bugetar pentru majorarea alocațiilor este în total de 9,8 miliarde de lei, ceea ce înseamnă aproximativ 1 la sută din PIB, ceea ce înseamnă că o altă majorare practic ar duce la ieșirea din deficitul bugetar asumat de guvern și susținut de noi toți”, a explicat ministrul muncii. „În primul și-n primul rând trebuie să vedem votul din Parlament”, a subliniat Raluca Turcan.

Ea a declarat că problema unei eventuale noi majorări a alocațiilor începând din luna august se discută în coaliția de guvernare, dar personal încă nu a avut discuții pe această temă cu liderii celor trei partide.

Turcan, despre interzicerea cumulului pensiei și salariului: Vizează eliminarea unui curent

Ministrul Raluca Turcan a declarat sâmbătă că proiectul care vizează interzicerea cumulului pensiei cu salariul în sistemul public este aproape finalizat. Acesta vizează eliminarea unui curent care există în sistemul public, ca pensionarii să se angajeze din nou la stat, uneori chiar de a doua zi.

„Proiectul este aproape finalizat, mai avem consultări, astfel încât el să fie în primul rând constituțional, în același timp să nu creeze distorsiuni în economie și aș vrea să rețineți că aici e vorba de mai mult decât cumulul pensie-salariu la stat. În primul rând proiectul a izvorât din curentul care există în sistemul public, ca odată pensionat în sistemul public, uneori chiar și anticipat, a doua zi să te angajezi din nou la stat”, a declarat sâmbătă ministrul Muncii.

Raluca Turcan a spus că proiectul vrea să încurajeze munca în sistemul public, dar cu respectarea unui „principiu moral”.

„Noi prin acest proiect dăm în primul rând posibilitatea oamenilor din sistemul public să muncească opțional dacă vor până la 70 de ani. În momentul în care fac această opțiune, de a munci până la 70 de ani, atunci să beneficieze de salariu, dar să nu poată să cumuleze și pensia. Un alt lucru extrem de important este și prevederea prin care odată ieșit la pensie din sistemul public, dacă vrei să te reangajezi poți să o faci în baza acestui proiect. Așadar, acest proiect încurajează foarte mult munca în sistemul public, menținea în viața activă și respectarea unui principiu moral, să nu cumelezi două surse publice în același timp”, a mai spus Raluca Turcan.

Ea a precizat că proiectul prevede anumite măsuri, astfel încât să nu conducă la blocarea unor domenii esențiale.

Variante de abordare a pensiilor speciale

Ministrul Muncii a spus că la minister există mai multe variante pentru eliminarea pensiilor speciale și că acestea vor fi puse la dispoziția grupului de lucru constituit în acest sens la nivelul coaliției de guvernare.

Ministrul Muncii susține că în România sunt aproximativ 9.600 de beneficiari de pensii speciale, care au pensii, în medie, de 9.500 de lei.

„Avem șase alte legi speciale, cu excepția celor ocupaționale din sectorul de apărare și ordine publică, unde există inechități destul de mari și aici mi-aș dori să văd acțiunea politică parlamentară a tuturor celor care s-au concentrat pe pensiile parlamentarilor, pentru că avem aproximativ 9.600 de beneficiari de pensii speciale care au pensia medie de aproximativ 9.500 de lei, în timp ce 4,9 milioane de pensionari din sistemul public de pensie au o pensie medie de 1.500 de lei. Dintre aceștia, aproximativ 2,5 milioane trăiesc sub pensia medie”, a declarat sâmbătă Raluca Turcan.

Aceasta a spus că la nivelul coaliției s-a constituit un grup de lucru pentru eliminarea pensiilor speciale.

„Noi vom la dipoziție câteva variante de abordare a pensiilor speciale, însă ține de votul Parlamentului, pentru că lucruul acesta se face prin proiect de lege, dezbatere parlamentară și mi-aș dori să se întâmple cât mai repede. (…) La nivelul coaliției s-a anunțat un grup de lucru pe pensii speciale și în acest grup de lucru noi vom trimite variantele făcute de minister”, a mai spus Raluca Turcan.

surse: Mediafax, Digi24

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

DOCUMENT: Măsuri decise de Comitetul pentru Situații de Urgență Alba pentru două comune din județ. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis sâmbătă impunerea unor restricții pentru două comune din județ.

Este vorba despre Doștat și Sântimbru care intră, de duminică, ora 00.00, în scenariul galben.

HOTĂRÂREA nr. 45 din 27.02.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Doștat și Sântimbru

Hotararea nr. 45 a CJSU Alba

Art. 1 (1) La nivelul comunelor Doștat și Sântimbru, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 28.02.2021, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Hotărârile adoptate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate