Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

OFICIAL: LISTA localităților din ALBA în care intră în vigoare RESTRICȚII de duminică. Cum se aplică măsurile – Hotărârea CJSU


Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a stabilit, prin hotărâre, sâmbătă, cum se aplică noile restricții, începând de duminică, 28 martie, ora 00.00.

Vezi GHID RESTRICȚII din 28 martie 2021: Modele de declarații actualizate. Toate măsurile ce vor fi aplicate de duminică

Alba Iulia, Aiud, Ocna Mureș, Ciugud, Galda de Jos, Gârbova, Mirăslău, Stremț și Unirea – incidență peste 4, mai mică de 7,5 – măsuri perioada 28 martie ora 00.00 – 10.04.2021, ora 24.00:

  • Restricții deplasare în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 22.00-05.00
  • Restricții deplasare în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 20.00-05.00
  • În zilele de vineri, sâmbătă, duminică – magazine deschise în intervalul orar 05.00-18.00, doar livrare la domiciliu 18.00-05.00
  • Rămân deschise farmaciile și benzinăriile
  • Se închid sălile de fitness/sport

Rimetea, Șona, Doștat și Noșlac – incidență peste 7,5 – măsuri perioada 28 martie ora 00.00 – 10.04.2021, ora 24.00

  • Restricții deplasare în intervalul orar 20.00-05.00
  • Magazine deschise în intervalul orar 05.00-18.00, doar livrare la domiciliu 18.00-05.00
  • Rămân deschise farmaciile și benzinăriile
  • La Rimetea și Biia, măsurile de mai sus vor fi aplicate suplimentar celor de carantină

Blaj, Abrud, Lunca Mureșului, Mihalț, Rădești și Șugag – incidență între 3 și 4 – măsuri perioada 28 martie ora 00.00 – 10.04.2021, ora 24.00:

  • Restricții deplasare în intervalul orar 22.00-05.00

Sebeș, Câmpeni, Cugir și Teiuș, comunele Berghin, Blandiana, Bucium, Cricău, Fărău, Hopârta, Ighiu, Întregalde, Livezile, Lopadea Nouă, Pianu, Sălciua, Săsciori, Sâncel, Sântimbru, Șibot, Șpring – incidență între 1,5 și 3

  • Restricții deplasare în intervalul orar 22.00-05.00

HOTĂRÂREA nr. 81 din 27.03.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza municipiilor Alba Iulia, Aiud, Blaj și Sebeș, orașelor Abrud, Ocna Mureș, Câmpeni, Cugir și Teiuș, respectiv comunelor Berghin, Blandiana, Bucium, Ceru Băcăinți, Ciugud, Cricău, Doștat, Fărău, Galda de Jos, Gârbova, Hopârta, Ighiu, Întregalde, Livezile, Lopadea Nouă, Lunca Mureșului, Mihalț, Mirăslău, Noșlac, Pianu,  Rădești, Rimetea, Sălciua, Săsciori, Sâncel, Sântimbru, Stremț, Șibot, Șpring, Șona, Șugag și Unirea

Hotărârea nr. 81 din 27.03.2021

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1 Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 27.03.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Anexa_Hotararea nr. 81 din 27.03.2021

Art. 2 Începând cu data de 27.03.2021, ora 24.00, încetează aplicarea măsurilor de limitare și prevenirea răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza municipiilor Alba Iulia, Aiud, Blaj și Sebeș, orașelor Abrud, Ocna Mureș, Câmpeni și Teiuș, comunelor Berghin, Bucium, Ceru Băcăinți, Ciugud, Cricău, Doștat, Fărău, Galda de Jos, Gârbova, Ighiu, Întregalde, Livezile, Lopadea Nouă, Lunca Mureșului, Mihalț, Mirăslău, Noșlac, Pianu,  Rădești, Săsciori, Sâncel, Sântimbru, Stremț, Șibot, Șpring, Șona, Șugag și Unirea, stabilite prin hotărârile CJSU Alba nr. 62, 63, 64, 65, 67, 68, 70, 73, 75, 77 și 80/2021.

Art. 3 (1) La nivelul comunelor Rimetea, Șona, Doștat și Noșlac unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 depășește 7,5/1.000, începând cu data de 28.03.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
  • deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
  • deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în intervalul orar 05.00-18.00;

În intervalul orar 18.00-05.00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

(2) Măsurile dispuse la alin. (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;

(3) La nivelul UAT Comuna Rimetea și localității Biia, comuna Șona, măsurile prevăzute la alin. (1), se aplică suplimentar măsurilor stabilite prin Ordinele de carantinare zonală nr. 6723/23.03.2021, respectiv nr. 6750/25.03.2021,  emise de șeful DSU;

(4) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

(5) Prin excepție de la prevederile alin.(1), înaintea expirării celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite în prezenta hotărâre, restricțiile de circulație a persoanelor, precizate la alin. (1) lit. a) nu se aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 7/1.000 de locuitori, situație în care se vor aplica măsurile prevăzute la art. 4, alin. (1), lit. a);

(6) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art 4 (1) La nivelul municipiului Alba Iulia, Aiud, orașului Ocna Mureș, comunelor Ciugud, Galda de Jos, Gârbova, Mirăslău, Stremț și Unirea, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 28.03.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 22.00-05.00, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 20.00-05.00, cu următoarele excepţii:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
  • deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
  • deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 05.00-18.00;

În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 18.00-05.00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;

(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

(4) Prin excepție de la prevederile alin.(1), înaintea expirării celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite în prezenta hotărâre, restricțiile de circulație a persoanelor, precizate la alin. (1), lit. a) nu se aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3,5/1.000 de locuitori, situație în care se vor aplica măsurile prevăzute la art. 5, alin. (1), lit. f);

(5) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art 5. (1) La nivelul municipiului Blaj, orașului Abrud, comunelor Lunca Mureșului, Mihalț, Rădești și Șugag, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 28.03.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 2400, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

(1) La nivelul municipiului Sebeș, orașelor Câmpeni, Cugir și Teiuș, comunelor Berghin, Blandiana, Bucium, Cricău, Fărău, Hopârta, Ighiu, Întregalde, Livezile, Lopadea Nouă, Pianu, Sălciua, Săsciori, Sâncel, Sântimbru, Șibot, Șpring, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 27.03.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

(1) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, prevăzut la art.3, alin.(1), lit. a), pct. 1, art.4, alin.(1), lit. a), pct.1, art. 5, alin.(1), lit. f), pct. 1, respectiv art. 6, alin.(1), lit. f), pct. 1, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu sau adeverinţa eliberată de angajator ori o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil.

(2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la art.3, alin.(1), lit. a), pct. 2-4, art.4, alin.(1), lit. a), pct.2-4, art. 5, alin.(1), lit. f), pct. 2-4, respectiv art. 6, alin.(1), lit. f), pct. 2-4, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil;

(3) Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

În actualizare



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO ȘTIREA TA: Șofer la un pas să provoace un accident grav între Aiud și Teiuș, după o depășire „sinucigașă” pe DN 1

Publicat

Șoferul unei mașini înmatriculată în județul Alba a fost la un pas să provoace un accident grav sâmbătă, pe DN 1, după o depășire riscantă efectuată între Aiud și Teiuș. 

Incidentul s-a produs sâmbătă după-amiaza, fiind surprins pe o cameră de bord de un șofer care circula pe direcția Aiud – Teiuș.

Pe filmare se poate observa cum șoferul unui autoturism marca Peugeot, care circula dinspre Teiuș spre Aiud, intră în depășire fără să țină cont că de pe sensul opus se apropia o altă mașină.

Șoferul acesteia din urmă reușește să-l evite la limită, virând spre marginea carosabilului, unde se afla și un capăt de pod.

Norocul său a fost că a avut prezenţă de spirit şi a acţionat la timp pentru a se feri din fața șoferului „sinucigaș”.

sursa video, foto: Constantin Popa

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Accident pe pârtia de la Vârtop – Arieșeni: Un băiat de 16 ani, suspect de fractură cervicală, preluat de elicopterul SMURD

Publicat

Un adolescent în vârstă de 16 ani a ajuns sâmbătă seară la Spitalul Judeţean din Oradea, victimă a unui accident grav petrecut la Vârtop – Arieșeni.

Un elicopter SMURD a fost solicitat de urgență, sâmbătă seară, pentru salvarea unui tânărului de 16 ani accidentat pe pârtia Vârtop de un prieten care se dădea cu placa.

„În urmă cu puțin timp, echipajul elicopterului SMURD nr. 342, aflat în serviciu la Jibou, a executat o misiune primară, pentru salvarea unui bărbat accidentat pe pârtia Vârtop, județul Bihor, care a suferit un politraumatism.

„Victima este suspectă de fractură cervicală. Îşi mişca membrele, dar avea dureri foarte mari”, a declarat Pinter, sâmbătă seară, pentru ebihoreanul.ro

Salvamontiştii l-au preluat pe băiat de pe pârtie şi l-au dus la baza lor din apropiere, de unde apoi adolescentul a fost urcat într-un elicopter SMURD, anume chemat de la Jibou pentru această misiune de salvare.

Un echipaj Salvamont Salvaspeo Bihor a fost primul intervenient la locul incidentului, acordându-i bărbatului primul ajutor necesar, până la sosirea echipei medicale a elicopterului.

Bărbatul a fost stabilizat, preluat de elicopter și transportat de urgență la o unitate spitalicească din municipiul Oradea”, a transmis Inspectoratul General pentru Aviație al Ministerului de Interne.

„Aeronavele Inspectoratului General de Aviație al M.A.I au participat, până la această ora, la salvarea a nouă persoane aflate în dificultate, victime ale accidentelor grave sau pacienți care au necesitat transferul în alt spital, precum și la misiuni în sprijinul structurilor de ordine și siguranță publică”, mai transmite IGAV.

sursa foto: Inspectoratul General de Aviatie al M.A.I.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ministrul Muncii: Ministerele au termen 30 de zile să transmită propunerile privind politica de salarizare în sistemul public

Publicat

Memorandumul care stabileşte principiile care vor sta la baza reanalizării şi elaborării cadrului legal privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice a fost adoptat în şedinţe de Guvern, iar ministerele au la dispoziţie 30 de zile să transmită propunerile privind politica de salarizare în sistemul public, a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan.

„Astăzi, în şedinţa de Guvern, a fost aprobat memo-ul care stabileşte principiile care vor sta la baza reanalizării şi elaborării cadrului legal privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Citește și MODIFICĂRI majore la salarizarea bugetarilor: Plafonarea sporurilor, grilă pentru administrația locală, spor de performanță

Acest memorandum a fost semnat de către toate ministerele şi reprezintă practic angajamentul pe care ministerele îl iau ca într-o perioadă de 30 de zile să prezinte propriile soluţii, propria viziune pentru familiile ocupaţionale pe care le coordonează, astfel încât să reaşezăm sistemul de salarizare pentru personalul plătit din fonduri publice.

Există o intenţie clară de a provoca tensiuni sociale minţind că Guvernul şi Ministerul Muncii vor tăia veniturile oamenilor. Şi aceasta este o intoxicare şi, de obicei, prinde pentru că sunt mulţi oameni nelămuriţi, mulţi oameni îngrijoraţi de veniturile pe care le au.

Dar în acelaşi timp să ştiţi că sunt foarte mulţi oameni convinşi că în această perioadă sunt şi oameni politici şi alţi amatori care din asta trăiesc, din intoxicare”, a spus Raluca Turcan, scrie Agerpres.

De asemenea, ea a menţionat că, în calitate de ministrul al Muncii şi membru al Guvernului, are datoria să lămurească orice „intoxicare apare în spaţiul public” şi va răspunde de fiecare dată cu condiţia să i se solicite un punct de vedere, „ceea ce de multe ori nu s-a întâmplat până în acest moment”.

„Ca atare, în această conferinţă de presă vreau să afirm apăsat, aşa cum a făcut şi primul ministru, că prin memorandumul pe care l-am adoptat astăzi (joi, n.r.) nu punem bazele niciunei măsuri de scădere a veniturilor în România, ci dimpotrivă.

Prin acest memoradum intenţionăm să creştem acele salarii care au fost mereu lăsate în urmă prin inechităţile legislaţiei adoptate în trecut. Şi, de asemenea, salarizarea în sectorul public va deveni unitară, predictibilă, echitabilă şi va fi de asemenea în corelaţie cu eficienţa instituţiilor publice.

 Ministrul Muncii: e de datoria noastră să aducem echitate în societatea românească

Acest guvern şi-a asumat încă de la începutul mandatului să demareze mai multe măsuri esenţiale nu doar pentru beneficiari, ci ne-am asumat o reformă a marilor sisteme publice, ceea ce înseamnă de fapt ca statul să fie pe de o parte capabil să susţină servicii publice de calitate, dar în acelaşi timp să garanteze şi egalitate sustenabilitate, predictibilitate şi echitate în salarizarea publică şi în sistemul de pensii”, a afirmat Raluca Turcan.

Ea a precizat că a văzut că există foarte multă patimă în spaţiul public atunci când se vorbeşte de pensii sau de salarizare sau chiar de beneficii sociale.

„Convingerea mea este că dincolo de orice interpretare în mandatul meu de ministru şi mandatul guvernului din care fac parte un lucru este simplu: este o datorie a noastră să aducem echitate şi în societatea românească, iar oamenii să ştie că legea şi instituţiile le protejează drepturile şi nu îi nedreptăţesc.

Ne propunem aşadar să facem statul să funcţioneze corect şi nu haotic pentru că toate aceste inechităţi pe care şi dumneavoastră le-aţi semnalat, pe care mulţi dintre dumneavoastră le resimţiţi pe propria piele, au fost create într-un sistem care trebuie să reprezinte legea şi trebuie să asigure corectitudine pentru cetăţenii acestei ţări.

Am fi de condamnat dacă nu am face nimic şi întotdeauna există şi varianta să nu faci nimic, dar ne-am propus să arătăm că se poate ca într-adevăr statul să funcţioneze şi eficient, să aibă şi servicii publice de calitate şi să-şi ajute oamenii şi să-i încurajeze să creadă că legea poate fi şi bună şi în avantajul lor”, a spus Raluca Turcan.

Ministrul Muncii a menţionat că prin acest memorandum în 30 de zile ministerele de linie vor transmite propunerile privind politica de salarizare în sistemul public.

Ministrul Muncii: unele sporuri vor intra în salariile de bază

Raluca Turcan a explicat, în context, că sunt reanalizaţi coeficienţii de ierarhizare pentru fiecare familie ocupaţională, iar unele sporuri vor intra în salariile de bază.

„Principiile pe care le-am stabilit sunt simple şi nu conduc în niciun fel la afectarea veniturilor. Practic, reanalizăm coeficienţii de ierarhizare pentru fiecare familie ocupaţională de funcţii bugetare şi unele sporuri vor intra în salariile de bază. De asemenea, acele sporuri care pot fi acordate în sumă fixă vor fi date în sumă fixă.

Sporurile care vor rămâne după includerea unora în salariile de bază nu vor depăşi 20% din salariul de bază plătit individual. Mai este un lucru extrem de important. Salariul în plată de bază să fie acelaşi pentru toată lumea.

Este inadmisibil ca pe o lege să ai unii angajaţi în sistemul public plătiţi la nivelul de salarizare din 2019 şi alţii la un nivel de salarizare posibilă în anul 2022. Vom include de asemenea în grila de salarizare şi alte activităţi care în momentul de faţă nu sunt pe grila de salarizare în sistemul public şi care creează puternice inechităţi. Şi dau exemplu administraţiei publice locale.

Acestea sunt principiile de bază ale acestui memorandum şi practic întăresc ideea că am intrat în linie dreaptă prin asumarea completă a tuturor ministerelor a reuşitei unei reforme în sistemul de salarizare pentru funcţionarii sau angajaţii plătiţi din fonduri publice”, a mai declarat Raluca Turcan.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Servicii medicale gratuite, timp de doi ani, pentru 165 de vârstnici din Blaj. O nouă licitație, lansată în SEAP

Publicat

165 de persoane vârstnice din Blaj aflate în risc de excluziune socială și grade diverse de dependență vor beneficia de servicii medicale gratuite, pe o perioadă de doi ani.

Prin proiectul „O viață mai bună pentru seniorii din Mica Romă”, vârstnicii vor beneficia de servicii de telemedicină, consultații de specialitate și analize medicale. 

Primăria Blaj a lansat miercuri, 14 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), a doua licitație pentru achiziția unui pachet servicii medicale pentru 165 persoane vârstnice, în cadrul Proiectului „O viață mai bună pentru seniorii din Mica Romă”.

Prima licitație a fost lansată în luna februarie, procedura fiind anulată după ce au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme.

Valoarea totală estimată este de 152.519,4 lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, proiectul „O viață mai bună pentru seniorii din Mica Romă – municipiul Blaj, județul Alba” reprezintă un demers ambițios al administrației locale de a crea și consolida, într-o manieră integrată, inovatoare și calitativă, o capacitate administrativă de abordare pe termen mediu și lung a principalelor probleme de vulnerabilitate cu care se confruntă persoanele vârstnice din Blaj, care au împlinit vârsta de minim 65 de ani.

Este initiativa consistenta, gandita pe termen mediu si lung, de structurare a unei capacitati institutionale care sa raspunda provocarilor sociale, economice si psiho-socio-demografice cu care se confrunta persoanele varstnice din Municipiul Blaj.

Proiectul este implementat de UAT Blaj, furnizor acreditat de servicii sociale (anexat acreditarea) prin SAS subordonat, în spații aflate în proprietatea domeniului public municipal, în clădiri aflate în proprietatea UAT (a se vedea anexat) sau al altor institutii publice, respectiv la domiciliul seniorilor din GT.

Serviciile medicale/de sănătate solicitate vor fi prestate sub forma unui pachet de servicii medicale/persoană/an timp de 24 de luni.

Pachetul de servicii medicale pentru vârstnici constă în următoarele servicii:

  • Servicii de telemedicină – permanent pentru fiecare persoană
  • Consultație de specialitate: generală, nutriție – dietetică medicală, reumatologie, recuperare fizică – 1 consult/persoană/an
  • Consultație optometrie-optică medicală – 1 consult/persoană/an
  • Servicii de evaluare neurocognitivă – 1 consult/persoană/an
  • Analize medicale uzuale: Hemoleucogramă, glicemie, colesterol, trigliceride, uree, creatinină, TGO TGP – 1 set/persoană/an

Serviciile de telemedicină vor fi prestate printr-o Platforma Clinică Virtuală, ce poate coordona, monitoriza și interveni în timp real. În cadrul acestui serviciu se vor presta următoarele activități:

  • telemonitorizarea parametrilor biologici: temperatură, saturație oxigen, ritm respirator
  • posibilitatea de intervenție mai rapidă în cazul unei situații critice comparativ cu situația existentă
  • șansa de a identifica preventiv și interveni eficient în cazul unor situații de risc, chiar dacă persoana locuiește singură
  • posibilitatea de a identifica nevoile persoanei asistate și de a personaliza serviciile oferite în funcție de nevoile reale ale acesteia.

Consultație de specialitate: generală, nutriție – dietetică medicală, reumatologie, recuperare fizică. Se vor efectua anual, în scopul monitorizării, consilierii, îmbunătățirii stării de sănătate și a calității vieții persoanelor vârsnice.

Consultație optometrie-optică medicală: se va efectua o evaluare fiecărei persoane asistate, pentru determinarea dioptriilor și tipului corecției necesare (ochelari, lentile de contact) pentru rezolvarea problemelor de acuitate vizuală, care apar datorită tulburărilor de refracție, și educației pacientului prin recomandări privind sănătatea oculară și vederea, cu scopul de a încuraja obiceiurile sănătoase în viața de zi cu zi.

Servicii de evaluare neurocognitivă: se va efectua fiecărei persoane asistate o mini-evaluare a stării mentale, testul orologiului, scorul activităților cotidiene, scala Depresiei Geriatrice Yesavage (GDS) forma prescurtată pentru detectarea simptomelor depresive; evaluarea echilibrului static și dinamic (Tinetti): pentru diagnosticarea bolilor neuro-degenerative; evaluarea stadiului clinic al tulburărilor de memorie și a fragilității cognitive.

Fragilitatea este o condiţie clinică, asociată cu procesul de îmbătrânire patologică, şi reprezintă un risc major în apariţia afecţiunilor cronice netransmisibile. În cazul persoanelor cu vârsta peste 65 de ani, funcţia cognitivă este influenţată de numeroşi factori biologici, psihologici şi sociali care contribuie la dezvoltarea afecţiunilor neurodegenerative. Declinul cognitiv joacă un rol fundamental în sindromul de fragilitate la vârstnici, ceea ce a determinat apariţia unui nou concept – fragilitatea cognitivă. Cu ajutorul unor intervenţii specifice în procesul de apariţie şi a factorilor infuenţabili, fragilitatea, spre deosebire de majoritatea bolilor neurodegenerative, poate fi parţial reversibilă.

Un set de analize medicale uzuale: Hemoleucogramă, glicemie, colesterol, trigliceride, uree, creatinină, TGO TGP. Recoltarea probelor se va realiza de către personal medical autorizat/calificat.

Transportul probelor către laborator se va realiza cu vehicule autorizate conform legislației în vigoare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate