Actualitate
Olimpiada de LINGVISTICĂ 2017 în Alba, rezultate finale. Opt elevi s-au calificat la etapa naţională. Punctajele obţinute
IŞJ Alba a comunicat rezultatele finale în urma etapei judeţene a olimpiadei de lingvistică, desfăşurată în 21 ianuarie. Nu au fost depuse contestaţii, astfel încât opt elevi vor participa la faza naţională, din aprilie.
Vezi şi Olimpiada de Lingvistică 2017, în ALBA: REZULTATE la etapa judeţeană, înainte de contestaţii. Peste 130 de elevi au participat la concurs
Elevii calificaţi la etapa naţională a Olimpiadei de Lingvistică:
Clasa a V-a: Darius Oltean – Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia – 94 puncte
Clasa a VI-a: Daria Levițchi –Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia – 75,5 puncte
Clasele VII-VIII:
Lucia Iura – VIII – Colegiul Naţional “Titu Maiorescu” Aiud – 41,75 puncte
Miruna Popescu – VIII – Școala Gimnazială ”Ion Agârbiceanu” Alba Iulia – 37 puncte
Clasele IX-X:
Luana Andrada Bel – IX – Colegiul Național “Horea Cloșca şi Crișan” Alba Iulia – 69 puncte
Robert Ionatan Şofrac – X – Colegiul Național “Horea Cloșca şi Crișan” Alba Iulia – 52 puncte
Clasele XI-XII:
Ana Zaharescu – cls XII – Colegiul Naţional “Horea, Cloşca şi Crişan” Alba Iulia – 46,5 puncte
Bianca-Mălina Mulea – cls XI – Colegiul Naţional “Horea, Cloşca şi Crişan” Alba Iulia – 38 puncte
Olimpiada are trei secţiuni: antrenament (clasele V-VI); exerciţiu (clasele VII-VIII) şi performanţă (IX-XII).
Concurenţii situaţi pe primele 4 locuri la etapa naţională, secţiunea performanţă, vor participa la etapa internaţională a olimpiadei.
Obiectivul competiţiei este descoperirea şi înţelegerea de către elevi a algoritmului lingvistic în baza căruia se dezvoltă competenţa de comunicare lingvistică, indiferent de idiom.
Competiţia pune în valoare abilităţile lingvistice în relaţie cu modelul matematic al comunicării şi se bazează pe nivelul de cultură generală al participanţilor, fără a presupune cunoştinţe speciale, cid oar o bază teoretică minimală (concepte fundamentale din lingvistică şi matematică, însuşite prin parcurgerea programelor şcolare).
Subiectele urmăresc aplicarea, prin analogii, a logicii semantice în raport cu logica gramaticală şi cu aspectul morfosintactic al enunţului.
Rolul olimpiadei este de a dezvolta competenţa-cheie de “a învăţa să înveţi”.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News