Actualitate
Olimpiada de Lingvistică 2017, în ALBA: REZULTATE la etapa judeţeană, înainte de contestaţii. Peste 130 de elevi au participat la concurs
Peste 130 de elevi din judeţul Alba au participat sâmbătă, 21 ianuarie, la etapa judeţeană a Olimpiadei de Lingvistică, desfăşurată la sediul Liceului cu Program Sportiv din Alba Iulia. Cei mai buni dintre ei se vor califica la faza naţională, din aprilie, în funcţie de punctajele finale, care vor fi cunoscute săptămâna viitoare, după rezolvarea eventualelor contestaţii.
Primele rezultate, înainte de contestaţii, sunt următoarele (primele cinci locuri, în funcţie de punctaje):
Clasa a V-a (42 elevi înscrişi, 4 absenţi)
- Darius Oltean – V – Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia – 94 puncte
2. Carmen Oprinescu – V – Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia – 93 puncte
3. Alexia Herlea – V – Şcoala Gimnazială Nr. 3 Cugir – 92 puncte
3. Anda Santeiu – V – Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia – 92 puncte
4. Alexandra Nicolae – V – Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia – 91 puncte
5. Gabriela Tipter – V – Școala Gimnazială ”Ion Agârbiceanu” Alba Iulia – 89 puncte
Clasa a VI-a (27 elevi înscrişi, 6 absenţi)
1. Daria Levițchi – VI – Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia – 75,5 puncte
2. Antonia Tunsoiu – VI – Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia – 73 puncte
3. Andrei Achim – VI – Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia – 65 puncte
4. Robert Bîte – VI – Şcoala Gimnazială Singidava Cugir – 63.5 puncte
5. Anda Iclozan – VI – Colegiul Naţional “Avram Iancu” Cîmpeni – 63 puncte
Clasele VII-VIII (35 de elevi înscrişi, trei absenţi)
1. Lucia Iura – VIII – Colegiul Naţional “Titu Maiorescu” Aiud – 41,75 puncte
2. Miruna Popescu – VIII – Școala Gimnazială ”Ion Agârbiceanu” Alba Iulia – 37 puncte
3. Roxana Maria Scrob – VIII – Școala Gimnazială Bistra – 36,5 puncte
4. Alexandru Florin Popa – VII – Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia – 36 puncte
5. Robert Vetisan – VII – Şcoala Gimnazială Nr. 3 Cugir – 35,5 puncte
Clasele IX-X (35 concurenţi înscrişi, doi absenţi)
1. Luana Andrada Bel – IX – Colegiul Național “Horea Cloșca şi Crișan” Alba Iulia – 69 puncte
2. Robert Ionatan Şofrac – X – Colegiul Național “Horea Cloșca şi Crișan” Alba Iulia -52 puncte
3. Ionuţ Uşurelu – X – Colegiul Naţional Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia – 41 puncte
4. Daria Cosmina Pop – IX – Colegiul Naţional Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia – 40 puncte
5. Alex Valentin Leterna – X – Colegiul Național “Horea Cloșca şi Crișan” Alba Iulia -36.5 puncte
Clasele XI-XII (15 concurenţi înscrişi, doi absenţi):
1. Ana Zaharescu – cls XII – Colegiul Naţional “Horea, Cloşca şi Crişan” Alba Iulia – 46,5 puncte
2. Bianca-Mălina Mulea – cls XI – Colegiul Naţional “Horea, Cloşca şi Crişan” Alba Iulia – 38 puncte
3. Marcela Lupu – cls. XI – Colegiul Naţional Militar “Mihai Viteazul” Alba Iulia – 35,75
4. Lavinia Teodora Drăgan – cls XI – Colegiul Naţional “Horea, Cloşca şi Crişan” Alba Iulia – 33,25 puncte
5. Andrei Ţîr – cls. XI – Colegiul Naţional “David Prodan” Cugir – 32,5 puncte
Cei nemulţumiţi de rezultate pot depune contestaţii miercuri, în intervalul orar 9.00-12.00, la secretariatul Liceului cu Program Sportiv din Alba Iulia.
Olimpiada are trei secţiuni: antrenament (clasele V-VI); exerciţiu (clasele VII-VIII) şi performanţă (IX-XII).
După rezultatele finale, se vor califica la etapa naţională câte doi elevi din clasele VI-VI, VII-VIII, respectiv IX-X şi XI-XII, în funcţie de punctaje şi secţiuni.
Concurenţii situaţi pe primele 4 locuri la etapa naţională, secţiunea performanţă, vor participa la etapa internaţională a olimpiadei.
Obiectivul competiţiei este descoperirea şi înţelegerea de către elevi a algoritmului lingvistic în baza căruia se dezvoltă competenţa de comunicare lingvistică, indiferent de idiom.
Competiţia pune în valoare abilităţile lingvistice în relaţie cu modelul matematic al comunicării şi se bazează pe nivelul de cultură generală al participanţilor, fără a presupune cunoştinţe speciale, cid oar o bază teoretică minimală (concepte fundamentale din lingvistică şi matematică, însuşite prin parcurgerea programelor şcolare).
Subiectele urmăresc aplicarea, prin analogii, a logicii semantice în raport cu logica gramaticală şi cu aspectul morfosintactic al enunţului.
Rolul olimpiadei este de a dezvolta competenţa-cheie de “a învăţa să înveţi”.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News