Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

PARCĂRI cu PLATĂ la Alba Iulia: Au fost montate indicatoare. Când ar putea intra în vigoare TARIFELE, ce trebuie să știe șoferii


Publicat

În mai multe zone din Alba Iulia au fost amplasate, în ultima perioadă, indicatoare speciale de marcare a zonelor în care se vor percepe tarifele de parcare cu plată și panouri cu informații despre valoarea acestora pe intervale de timp (în lei și euro), precum și modalitatea de achitare a acestora.

Reprezentanții Primăriei spun însă că, deocamdată, nu vor intra în vigoare tarifele și că este necesară o perioadă de ”acomodare” și testare a sistemelor de plată, estimată la circa două săptămâni. În acest timp, nu vor fi aplicate amenzi șoferilor care parchează în spațiile semnalizate special cu indicatoare de parcări cu plată.

 

Inițial, se estima un termen de începere a perioadei de testare de la 1 martie, însă deocamdată nu a fost confirmat oficial de către reprezentanții Primăriei. Cel mai probabil însă acesta va fi luna viitoare.

Precizăm că este vorba despre spații publice de parcare, nu cele rezidențiale, care au fost deja închiriate de proprietarii de locuințe din oraș, pentru care rămân în vigoare regulile de până acum.

Ce trebuie să știe șoferii

Tarifele de parcare sunt diferențiate, pe zone și intervale de timp (o oră, două ore, o zi și pentru unele zone, și pentru o jumătate de oră). În weekend (sâmbăta și duminica), va fi gratis, iar cei care doresc își pot face abonamente. Persoanele fizice vor putea plăti abonament pe an, în valoare de 300 de lei (sau 50 lei pe lună), iar abonamentul pentru parcare pe spațiile publice pentru persoanele juridice va fi de 600 de lei pe an (sau 100 lei pe lună). Acestea sunt însă doar pentru tarifele generale, care nu pot fi transmisibile de la o mașină la alta.

Pentru varianta de abonament transmisibil, adică plătit de persoană/firmă și care poate fi utilizat pe mai multe mașini, este tarif lunar de 75 de lei pe lună (persoane fizice), respectiv 150 lei pe lună (persoane juridice).

Cei cu mașini electrice vor putea parca gratuit, iar cei cu autoturisme hibride vor primi reducere cu 50% la tarife.

Locurile de parcare vor putea fi plătite și prin SMS sau cu cardul/aplicație online TPark.

Vezi Parcări cu plată la Alba Iulia: Cum se va plăti prin SMS sau cu cardul

În ZONA ZERO (roșie – 673 locuri de parcare) se plătește 2 lei/oră – de luni până vineri, între orele 8.00-20.00 și sâmbăta și duminica între orele 00.00-24.00 – în parcările din perimetrul Cetății Alba Carolina, dar și la cele două capete ale Bulevardului Transilvaniei și în parcările de la intrare în Cetate prin dreptul Hotelului Cetate (și cea de la Hotelul Cetate), cele de lângă Casa de Cultură a Sindicatelor, Ryma, Caroline (dinspre str. Apulum) și parcarea de sub biserica M. Viteazul (zona cimitirului).

– tarife autoturisme: 2 lei / 1 oră; 4 lei / 2 ore; 17,5 lei / 1 zi; nu există tarif pentru 30 de minute

– tarife autocar: 10 lei / 1 oră, 20 lei /2 ore, 50 lei/ 1 zi

– tarif închiriere (persoană juridică/o lună): 175 lei

Vezi integral Regulament MODIFICAT pentru PARCĂRI publice CU PLATĂ la Alba Iulia. În weekend va fi GRATIS doar în centrul orașului

În ZONA 1 – (albastră – circa 2.100 locuri de parcare) – străzi din Centru (între orele 8.00-17.00, luni-vineri, gratuit sâmbăta și duminica) și Cetate (între orele 8.00 și 20.00 de luni până vineri și 8.00-16.00 sâmbăta și duminica), tarif de 1 leu pe oră (0,5 lei pe jumătate de oră sau 2 lei pe 2 ore, 7,5 lei pe o zi), pentru persoane fizice. Excepție este parcarea cu acces controlat (barieră) de lângă Magazinul Unirea, care va funcționa în regim 7 zile/săptămână – 24h/24h.

Zona cuprinde parcările publice amenajate pe străzile aflate în zonele centrale, intens circulate ale orașului și unde se află și sediile diferitelor instituții publice din oraș (Curtea de Apel Alba Iulia, Tribunalul Alba și Judecătoria Alba Iulia, Instituția Prefectului, Consiliul Județean, Primăria, Agenția de Dezvoltare Regională Centru, sedii de bănci, magazine, Spitalul Județean de Urgență Alba etc).

– tarife autoturisme: 0,5 lei / 30 min; 1 leu / 1 oră; 2 lei / 2 ore; 7,5 lei / 1 zi

– tarife autocar: –

– tarif închiriere (persoană juridică/ o lună): 150 lei

Străzi Centru Zona 1: zona Tribunal (Piața Iuliu Maniu + Parcare Tribunal + Frederic Mistral + Strada Primăverii (Hotel Parc – Spice Gym) + parcare Taxe și Impozite), zona Primărie (parcare Strada Vasile Alecsandri / Casa Armatei, parcare față Banca Transilvaniei și magazin Unirea; străzile Teilor, Trandafirilor, Avram Iancu; Parcare Electrica, partea dinspre Cetatea Alba Iulia; str Regina Maria; Piața Alessandria; parcare strada Traian – Basarabiei, strada București/ Consiliul Județean, str. Ion I.C. Brătianu; parcare Primărie – nu cea rezervată pentru instituţie, parcare AJOFM – şomaj; str Lucian Blaga, str Mihai Viteazul, str Nicolae Titulescu, str Decebal, Piața Consiliului Europei, str Doinei, zona BCR – str. Henri Coandă

Străzi Cetate Zona 1: Aurel Vlaicu, Bd. 1 Decembrie, Vasile Goldiş, Cloșca, Bd Transilvaniei (de la Bd Revoluției până la intersecția cu strada Iederii), Bd Revoluţiei,  str. Toporaşilor (de la sens giratoriu – intersecția cu str. Ghioceilor), Calea Moţilor (vis-a-vis OMV), Septimius Severus, parcarea din faţa Stadion, str Mușețelului, str Gheorghe Pop de Băsești, Crișan, str 9 Mai

În ZONA 2 (galbenă), taxarea se va face de luni până vineri între orele 8.00 și 18.00, cu 0,25 lei / 30 min; 0,5 lei / 1 oră; 1 leu / 2 ore; 4 lei / 1 zi. Sâmbăta și duminica este gratis.

Zona cuprinde străzile cu o intensitate mai redusă a traficului decât cel din celelalte două zone de tarifare.

– tarife autoturisme: 0,25 lei / 30 min; 0,5 lei / 1 oră; 1 leu / 2 ore; 4 lei / 1 zi

– tarife autocar: –

– tarif închiriere (persoană juridică/ o lună): 125 lei

– cuprinde străzile cu o intensitate mai redusă a traficului decât cel din celelalte două zone de tarifare

Străzi Zona 3 – Centru: străzile Simion Bărnuțiu, Primăverii (între intersecțiile Trandafirilor și Simion Bărnuțiu), George Coșbuc, Călărașilor, Vasile Alecsandri (zona Cimitir evreiesc), parcare Gară, Bulevardul Ferdinand, str Munteniei (între intersecțiile Traian și Bd Ferdinand), str Dobrogei, str Moldovei (între intersecțiile Iașilor și Bd Ferdinand), str Iașilor, str Plevnei, str Crișanei, str Olteniei, parcare zona Restaurant Chinezesc

Străzi Zona 3 – Cetate: str Timotei Cipariu, Bulevardul Republicii.

ABONAMENTE

abonament general: cu drept de staţionare pe timp nelimitat în zona tarifară 1 (albastră) și 2 (galbenă), cu excepţia parcărilor special amenajate, cu acces controlat și a parcărilor de reședință; abonamentul se inscripţionează cu numărul de înmatriculare al vehiculului, cu perioada de valabilitate şi este netransmisibil; se eliberează pe perioada înscrisă pe acesta, persoanelor juridice sau persoanelor fizice

abonament transmisibil: cu drept de staţionare pe timp nelimitat în zona tarifară 1 (albastră) si 2 (galbenă), cu excepţia parcărilor special amenajate, cu acces controlat și a parcărilor de reședință; abonamentul se inscripționează cu perioada de valabilitate, nu se inscripționează cu numărul de înmatriculare al vehiculului şi este transmisibil; se eliberează pe perioada înscrisă pe acesta, persoanelor juridice sau persoanelor fizice

abonament ,,Vehicul cu propulsie electrică”: se eliberează pe perioada înscrisă pe acesta, persoanelor juridice sau persoanelor fizice care deţin în proprietate un autovehicul cu propulsie electrică; abonamentul oferă discount de 50%- pentru mașină hibrid, respectiv 100% – pentru mașină electrică; abonamentul se inscripţionează cu numărul de înmatriculare al vehiculului, cu perioada de valabilitate şi este netransmisibil.

Eliberarea tuturor tipurilor de abonamente se face condiţionat de prezentarea inspecţiei tehnice periodice la zi a autovehiculului și prezentarea dovezii achitării la zi a tuturor obligaţiilor către administrația locală și operator.

TARIF ABONAMENTE:

– general: 50 lei pe lună pentru persoane fizice, 100 lei pe lună pentru persoane juridice; 300 lei pe an persoane fizice, 600 lei pe an persoane juridice

– transmisibil: 75 lei pe lună pentru persoane fizice, 150 lei pe lună pentru persoane juridice.

Polițiștii locali vor avea telefoane mobile smart cu imprimante mobile, ca să verifice în sistem plata tarifelor și când trebuie aplicate amenzi. Aceste amenzi vor fi între 500 și 1.000 lei pentru cei care nu plătesc tariful de parcare sau abonamentul, de 100 până la 300 lei pentru cei care depășesc timpul de parcare pentru care au plătit și între 300 și 500 lei pentru cei care ocupă două locuri de parcare (și au plătit doar pentru unul).

AICI, Regulamentul de parcări cu plată oficial, pe site-ul Primăriei Alba Iulia.

Deocamdată însă, nu vor fi aplicate amenzi. Șoferii ar urma să fie atenționați că staționează cu mașina pe locuri cu plată. Adică ar putea primi flyere cu informațiile despre noul sistem de parcări cu plată.

În prezent, sunt 3.440 de locuri de parcare publice cu plată în oraș.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. Bogdan

    miercuri, 19.02.2020 at 21:43

    Dar cei cu masini electrice nu ocupa tot un loc de parcare? De ce sa nu plateasca? Este vorba de taxa de parcare sau de taxa de poluare?

  2. Cosmin

    vineri, 06.03.2020 at 07:41

    Iar cine nu are telefon? Dacă doriți sa faceți asa ceva. Puneți aparate de plata ca în Europa.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Rezultate TITULARIZARE 2021 în ALBA: 92 de profesori cu note sub 5. Rată de promovare de 42,7%, mai mică față de anul trecut

Publicat

sediul ISJ Alba

În județul Alba, la Titularizare 2021, 42,7% dintre candidați au luat note între 7 și 9,99. Anul acesta, a fost o singură notă de 10 la proba scrisă.

Comparativ, anul trecut, procentul era de 54,23% și erau două note maxime.

Vezi și TOP REZULTATE la Titularizare 2021 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note la examen. Un candidat a luat 10 la proba scrisă

Potrivit datelor centralizate de Ministerul Educației și Cercetării (MEC), în județul Alba au fost 426 de candidați cu note la proba scrisă, dintre care:

–  1 candidat cu nota 10

–  182 candidați cu note între 7 și 9,99 –  42,7%

–  151 candidați cu note între 5 și 6,99 – 35,4%

–  92 candidați cu note între 1,01 și 4,98 – 21,5%.

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

CALENDAR TITULARIZARE 2021:

21 iulie 2021desfășurarea probei scrise

27 iulie 2021 – comunicarea rezultatelor iniţiale

27-28 iulie 2021 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

29 iulie-2 august 2021 – soluţionarea contestațiilor

3 august 2021 –  comunicarea rezultatelor finale

4 august 2021 – repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2021, conform prevederilor art. 74alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9), după caz; repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) sau 80 alin. (9), după caz;

5 august 2021 – ședință de repartizare, în ordine, a: (i) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. c); (ii) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. d); (iii)cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. e); (iv)cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9), după caz

6 august 2021 – reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

9-23 august 2021 – emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

TOP REZULTATE la Titularizare 2021 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note la examen. Un candidat a luat 10 la proba scrisă

Publicat

sediu ISJ Alba

În acest an, un singur candidat a luat nota 10 la proba scrisă în cadrul concursului de Titularizare 2021. Rezultatele au fost publicate marți de Ministerul Educației.

TOP cele mai bune note la proba scrisă – TITULARIZARE 2021 – județul Alba:

Candidat/ localitate domiciliu / disciplină / notă

Merlaș Horea Cornel – Educație Muzicală – 10

Olar Ana Daniela –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,85

Suciu Elena Nicoleta – Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,75

Cîmpean Mirela Ionela – Economic, Administrativ, Poștă – 9,7

Marc Claudia – Alina –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,7

Buta Ioan Adrian – Religie Ortodoxă – 9,65

Penciu Dan – Electrotehnică, Electromecanică, Energetică (Maiștri Instructori) – 9,6

Otvos Dana Maria –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,55

Dumitraș Andreea Niculina –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,5

Feurdean Maria Garofița –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,5

Ferchian Adriana Ofelia –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,45

Vătui Maria – Adriana –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,4

Javla Cristina Giorgiana – Limba și Literatura Română și Matematică, Elemente de Pedagogie Școlară, Metodica Predării Limbii și Literaturii Române / Comunicării în Limba Română și Metodica Predării Matematicii / Matematicii și Explorării Mediului în Invățământul Primar (Învățământ Primar în Limba Română) – 9,35

Pojar  Camelia – Maria – Consiliere Psihopedagogică – 9,3

Popa Alexandra – Ana –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,3

Blaga Ioana – Marinela – Limba și Literatura Română – 9,2

Draghita  Gabriela – Limba și Literatura Engleză – 9,2

Florea IAlexandra –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9.15

Crișan A. Camelia – Limba și Literatura Engleza – 9,1

Lazăr G. Denisa – Georgiana –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv – Educative în Grădinița de Copii – 9.1

Man V. Andreea – Ioana – Limba și Literatura Engleza – 9.1

Rad E. Loredana – Maria – Limba și Literatura Engleza – 9.1

Sicoe P. Alina – Petronela – Limba și Literatura Engleza – 9.1

Adam A. Madalina – Limba și Literatura Română și Matematică, Elemente de Pedagogie Școlară, Metodica Predării Limbii și Literaturii Române / Comunicării în Limba Română și Metodica Predării Matematicii / Matematicii și Explorării Mediului în Invățământul Primar (Învățământ Primar în Limba Română)- 9

Bembea V. Toma – Daniel – Limba și Literatura Engleza – 9

În actualizare

Titularizarea este concursul naţional prin care profesorii ocupă posturile didactice sau catedrele vacante în învăţământul preuniversitar, având posibilitatea să se angajeze perioadă nedeterminată. Condiția pentru a obține titularizarea este obținerea unei note de minimum 7 atât la proba scrisă, cât şi la inspecţia specială la clasă.

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului

Vezi integral Extras Metodologie Titularizare 2021

CALENDAR TITULARIZARE 2021:

21 iulie 2021desfășurarea probei scrise

27 iulie 2021 – comunicarea rezultatelor iniţiale

27-28 iulie 2021 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

29 iulie-2 august 2021 – soluţionarea contestațiilor

3 august 2021 –  comunicarea rezultatelor finale

4 august 2021 – repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2021, conform prevederilor art. 74alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9), după caz; repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) sau 80 alin. (9), după caz;

5 august 2021 – ședință de repartizare, în ordine, a: (i) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. c); (ii) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. d); (iii)cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. e); (iv)cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9), după caz

6 august 2021 – reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

9-23 august 2021 – emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE-VIDEO: Ministrul Mediului, Barna Tanczos, în județul Alba. Declarații de presă, la sediul Prefecturii

Publicat

Ministrul Mediului, Barna Tánczos susține marți, 27 iulie, o conferință de presă la sediul Prefecturii Alba. Mai apoi, acesta va efectua o vizită de lucru în localitățile afectate de inundații din județ. 

Pe lângă vizita în teren, ministrul Taczos a avut o întâlnire la Prefectura județului alături de forțele care au gestionat și au acționat în urma inundațiilor.

Programul vizitei este următorul:

  • ora 08.30 – Şedinţă cu instituţiile implicate în gestionarea efectelor inundaţiilor
  • ora 09.30 – Declaraţii de presă la sediul Instituţiei Prefectului – judeţul Alba
  • ora 09.45 – Întâlnire la Primăria Municipiului Alba Iulia
  • ora 10.00 – Deplasare spre comuna Roşia Montană
  • ora 11.30 – Vizită comuna Roşia Montană
  • ora 12.30 – Deplasare spre comuna Sohodol
  • ora 12.50 – Vizită comuna Sohodol
  • ora 13.30 – Deplasare spre comuna Ocoliș
  • ora 14.30 – Vizită comuna Ocoliș și declarații de presă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

REZULTATE TITULARIZARE 2021: Au fost publicate NOTELE la proba scrisă. Care sunt rezultatele profesorilor la examen

Publicat

examen

Ministerul Educației a publicat, marți, rezultatele la Titularizare 2021. Contestațiile pot fi depuse astăzi și mâine, iar rezultatele finale vor fi cunoscute în 3 august.

Peste 400 de profesori din Alba au susținut, în 21 iulie, testarea scrisă.

AICI, rezultatele la Titularizare 2021 în ALBA.

AICI, rezultatele la Titularizare 2021 în țară (harta județe).

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci).

Contestațiile se depun la sediile inspectoratelor școlare județene sau se transmit prin mijloace electronice, marți 27 iulie, până la ora 21.00 și miercuri, 28 iulie, până la ora 12.00. Contestaţiile pot fi transmise si prin e-mail, după afişarea rezultatelor, până miercuri, 28 iulie, ora 12.00.

AICI model Contestație Titularizare 2021.

Anul trecut, rata de promovare era de 54,23% înainte de contestații, respectiv 56,52% după rezultate finale.

Evaluarea lucrărilor – Titularizare 2021

Fiecare evaluator stabileşte, prin raportare la baremul de evaluare şi notare, nota lucrării scrise. Pentru validarea evaluărilor, diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori nu trebuie să fie mai mare de 1 punct.

Dacă diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, notele sunt trecute pe teze de cei doi evaluatori, care semnează fiecare în dreptul notei acordate. Preşedintele comisiei de evaluare calculează şi scrie, în borderoul centralizator şi pe fiecare lucrare, media aritmetică a celor două note, cu două zecimale, fără rotunjire, aceasta reprezentând nota obţinută de candidat la proba scrisă.

În cazul în care diferența dintre notele acordate de cei doi evaluatori este mai mare de 1 punct, președintele comisiei de evaluare dispune reverificarea lucrării respective, în prezența sa, asigurându-se respectarea baremului, în conformitate cu Procedura specifică privind desfășurarea activităților din centrele de evaluare/contestații. În funcție de rezultatele reverificării se decide, prin consens, nota lucrării.

Contestații

Contestațiile la proba scrisă se depun la inspectoratele școlare, în perioada prevăzută de Calendar. Contestația la proba scrisă se depune personal de către candidat sau prin împuternicit, acesta din urmă prezentând procura notarială în original. Contestația la proba scrisă poate fi transmisă și prin poștă electronică, situație în care candidatul anexează la contestația transmisă și cartea/buletinul/adeverința de identitate. Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidați.

În cazul în care diferența -în plus sau în minus -dintre nota acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor şi nota acordată de comisia de evaluare este mai mică de 1,5 puncte sau egală cu 1,5 puncte, rămâne definitivă nota acordată de comisia de contestaţii. (6) Dacă diferența între nota finală stabilită de comisia de evaluare a lucrărilor scrise şi nota finală stabilită de comisiade soluţionare a contestaţiilor este mai mare de 1,5 puncte, diferenţă care poate fi în plus sau în minus, lucrarea scrisă este recorectată de o comisie de recorectare numită prin decizie de inspectorul şcolar general, formată din alte persoane decât cele care au evaluat iniţial/reevaluat lucrarea scrisă. Rezultatul stabilit de comisia de recorectare, conform prevederilor art. 70 şi Procedurii specifice privind desfăşurarea activităţilor din centrele de evaluare/contestaţii, este definitiv. Inspectorul şcolar general dispune aplicarea măsurilor legale asupra persoanelor care nu şi-auîndeplinit atribuţiile în cadrul concursului.

După afişarea rezultatelor finale, candidaţii pot solicita comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului să îşi vadă lucrarea, fără ca, în urma vizualizării, să obţină reevaluarea lucrării şi/sau modificarea notelor acordate.

Condiții pentru Titularizare 2021 – repartizări pe posturi

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidații trebuie să obțină minimum nota 7 (șapte) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/ inspecția specială la clasă în profilul postului sau cel puțin media 8 (opt) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2021, pe parcursul anului şcolar 2020-2021.

Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisa)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4.

Pentru angajarea pe perioadă determinată, candidații trebuie săobțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială în profilul postului sau cel puțin media 5 (cinci) la inspecțiile la clasă în profilul postului sau în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2020, pe parcursul anului şcolar 2020-2021.

Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisă)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4.

Pentru proba scrisă, Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie stabileşte 3 (trei) variante de subiecte şi baremele de evaluare aferente.

Cadrul didactic titular în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care se prezintă la concursul naţional pentru ocuparea unui alt post didactic/unei alte catedre declarat(e) vacant(e)/rezervat(e) în învăţământ preuniversitar şi nu ocupă post/catedră sau obţine o notă mai mică de 5 (cinci), îşi păstrează calitatea de titular în unitatea/unităţile de învăţământ din care provine.

Cadrul didactic angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2021 şi obţine media de repartizare minimum 7 (şapte) poate solicita repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care este angajat, în condiţiile în care consiliul de administraţie/consiliile de administraţie al/ale unităţilor de învăţământ confirmă, prin adresă scrisă, că postul didactic/catedra respectiv(ă) are o viabilitate estimată de cel puţin 4 (patru) ani şcolari şi poate fi ocupat(ă) pe perioadă nedeterminată. Adresa se depune la dosarul de înscriere la concursul naţional de către candidat.

În situaţia în care cadrul didactic angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei nu obţine media de repartizare minimum 7 (şapte), dar obţine cel puţin media de repartizare minimum 5 (cinci), rămâne angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform deciziei de repartizare pe post/catedră.

Cadrul didactic angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar pierde această calitate în situaţia în care obţine o notă mai mică de 5 (cinci) la proba scrisă din cadrul concursului naţional, sesiunea 2021, la disciplina/una dintre disciplinele corespunzătoare postului didactic/catedrei pe care este angajat, conform deciziei de repartizare.

Posturile didactice/catedrele eliberate, inclusiv posturile didactice/catedrele vacante propuse pentru a fi ocupate pe perioadă nedeterminată, care se includ în listă sub un singur cod, se ocupă în şedinţele de repartizare ulterioare.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate au, în ordine:

a) candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării, prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate;

b) candidaţii cu domiciliul în localitatea în care se află postul didactic/catedra solicitat(ă);

c) candidaţii care au dobândit gradul didactic I;

d) candidaţii care au dobândit gradul didactic II;

e) candidaţii care au dobândit definitivarea în învăţământ;

f) candidaţii cu media de departajare cea mai mare

g) candidaţii cu media cea mai mare obţinută la examenul de licenţă/absolvire a studiilor, respectiv media cea mai mare obţinută la examenul de bacalaureat pentru absolvenţii liceelor pedagogice.

Vezi integral Extras Metodologie Titularizare 2021

CALENDAR TITULARIZARE 2021:

21 iulie 2021desfășurarea probei scrise

27 iulie 2021 – comunicarea rezultatelor iniţiale

27-28 iulie 2021 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

29 iulie-2 august 2021 – soluţionarea contestațiilor

3 august 2021 –  comunicarea rezultatelor finale

4 august 2021 – repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2021, conform prevederilor art. 74alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9), după caz; repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) sau 80 alin. (9), după caz;

5 august 2021 – ședință de repartizare, în ordine, a: (i) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. c); (ii) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. d); (iii)cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. e); (iv)cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9), după caz

6 august 2021 – reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

9-23 august 2021 – emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate