Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Parcări cu plată la Alba Iulia: Testele ar putea fi amânate pentru anul viitor. Cum se va plăti prin SMS sau cu cardul


Publicat

Primăria Alba Iulia a reluat procedura de cumpărare a serviciilor pentru plata taxelor de parcare prin SMS/card/aplicație la Alba Iulia. Valoarea investiției este de 100.000 de lei fără TVA. Planurile privind aplicarea tarifelor de parcare în oraș ar putea fi amânate până în ianuarie 2020. În prezent, sunt 3.440 de ocuri de parcare publice cu plată în oraș.

Reamintim că până acum s-au derulat serviciile de tipărire și livrare a tichetelor-abonament și tichetelor răzuibile, precum și a indicatoarelor pentru parcări cu plată, iar cea privind procedurile de achiziție a aparatelor de taxat a fost inițiată prima dată la începutul lunii noiembrie.

Potrivit anunțului primăriei publicat de data aceasta în 22 noiembrie, pot fi depuse oferte distinct, pe loturi, până în 10 decembrie, pentru achiziția privind furnizarea unui sistem de echipamente și soft pentru plata taxelor de parcare, respectiv pentru controlul plății taxelor de parcare.

Mai exact, lotul I este pentru selectarea unui operator privind plata taxelor de parcare prin SMS/card bancar/aplicație, lotul al doilea pentru furnizarea unui sistem de echipamente și soft pentru plata taxelor de parcare prin automat electronic pentru plată (valoare estimată a achiziției de 26.050 lei, fără TVA) și lotul 3 pentru sistemul de echipamente și soft necesar controlului plății taxelor de parcare prin SMS/card bancar/aplicație și automat electronic pentru plată (valoare estimată 73.950 lei fără TVA), în care intră și 7 telefoane mobile smart pentru polițiștii locali și tot atâtea imprimante portabile, plus soft de control si abonament date mobile pe 12 luni.

În documentație sunt explicate detaliile privind modalitatea de plată a tarifelor de parcare, prin SMS, cu cardul/aplicație mobil sau la aparat electronic de taxare.

Reprezentanții Primăriei spun că sistemul parcărilor publice cu plată în Alba Iulia ar urma să fie aplicat abia din ianuarie 2020, în primă fază, sub formă de testare. Adică amenzile pentru neplata tarifelor vor putea fi amânate o perioadă, pentru a da posibilitatea șoferilor să se obișnuiască cu noua infrastructură.

Plata tarifului de parcare prin SMS

Utilizatorul parchează autoturismul în zona tarifară și face plata taxei de parcare prin mesaj text (ce include numărul de înmatriculare al autoturismului) trimis la un număr de telefon (scurt) unic în rețelele de telefonie, corespunzător zonei de taxare, către una din rețelele de telefonie mobilă existent pe piață (Orange, Vodafone, Telekom, Digi Mobil etc). După înregistrare, va primi SMS de confirmare a efectuării plății ce cuprinde numărul mașinii, costul staționării cu indicarea sumei ce revine Primăriei Alba Iulia, zona tarifară, ora și minutul la care expiră timpul de parcare. Înregistrarea va fi necesară pentru ca sistemul să asocieze numărul telefonului mobil cu numărul mașinii, această modalitate de plată fiind una alternativă. La costul taxei de parcare se adaugă contravaloarea SMS-ului inițial practicat de firmele de telefonie mobilă cu care furnizorul are încheiate contracte de servicii.

Contorizarea și taxarea perioadei de staționare va începe din momentul în care utilizatorul trimite SMS la numărul de telefon scurt, corespunzător zonei de taxare. Cu 5-15 minute înainte de expirarea perioadei de staționare, sistemul va trimite un mesaj de avertizare către utilizator prin care acesta este înștiințat că intervalul orar prestabilit va expira. Lipsa mesajului de răspuns indică neplata parcării și ca atare nu absolvă cetățeanul de la plata amenzii de parcare, se mai precizează în documentația primăriei.

Se va pune la dispoziție un număr Call Center disponibil în timpul săptămânii, între orele 8.00-20.00, iar sâmbăta și duminica 24/24.

Potrivit documentației, această variantă de plată ar urma să fie aplicată în centrul municipiului Alba Iulia.

Ofertantul va trebui să pună la dispoziția beneficiarului servicii web care să permit verificarea efectuării unei plăți. Serviciile web trebuie să fie accesate securizat, prin internet, de către aplicația beneficiarului destinată controlorilor și vor returna informații complete referitoare la plățile efectuate prin SMS/card bancar aferente unui număr de înmatriculare al unui autovehicul și unei perioade de timp specificate.

Plata prin card bancar/aplicație

Utilizatorul parchează autoturismul în zona tarifară și efectuează plata taxei de parcare online, printr-o aplicație pusă la dispoziție de ofertant sau de pe web. Acesta introduce numărul de înmatriculare, selectează orașul și perioada de parcare, completează datele de facturare (nume, prenume, adresa mail etc) și datele bancare. După înregistrare, va primi email de confirmare a efectuării plății.

Toate tranzacțiile efectuate de utilizatori vor fi jurnalizate în fișiere speciale, cu posibilitatea arhivării electronice pentru o perioadă de 3 ani.

Pachetul de aplicații informatice trebuie să fie funcțional de cel puțin 2 ani și implementat anterior în cel puțin 3 orașe din țară, pentru a demonstra fiabilitatea sistemului.

Aplicația de plată a parcării prin SMS trebuie să cuprindă și plata parcării cu cardul bancar.

Plata prin automat electronic

Automatele de încasare a taxelor de parcare și eliberare a tichetelor vor putea accepta monede, dar și carduri bancare contactless. De asemenea, vor permite selectarea și afișarea textului în cel puțin 3 limbi. Vor fi alimentate prin panouri solare, pentru funcționare independent. Deocamdată, este vorba despre achiziția a două asemenea aparate de taxat. Acestea ar urma să fie instalate în zona Cetății.

Automatul de plată ”on-street” va avea dimensiuni maxime de 1900x300x390 mm, va fi din oțel și va avea interfață LCD pentru vizualizare informații, tastatură alfanumerică. Selectorul de monede trebuie să poată fi programat să accepte și fise/jetoane.

Sistemul va avea component hardware și software ce funcționează în tandem și vor fi integrate și complet compatibile. Perioada de garanție va fi de cel puțin 2 ani de la data semnării procesului verbal de punere în funcțiune. Pe perioada de garanție, sistemul va include și licențele pentru funcționare online: backoffice producător și ecosistem aplicații  mobile și desktop parcare, precum și update-urile necesare.

Polițiștii locali vor avea acces la o aplicație pe telefon prin care vor putea verifica plățile taxelor de parcare, perioada de valabilitate, expirarea timpului de parcare, în timp real. De asemenea, vor avea imprimante mobile cu conexiune Bluetooth cu telefonul mobil. Telefoanele smart și imprimantele menționate vor fi achiziționate în același contract ce face obiectul achiziției de mai sus.

Se va alege oferta cu prețul cel mai scăzut, depusă în Catalogul Electronic SEAP.

Furnizorii declarați câștigători vor instala și pune în funcțiune sistemele în termen de cel mult 15 zile de la data semnării contractului pentru lotul 1, maximum 60 de zile pentru lotul 2, respective 15 zile pentru lotul 3.

Regulamentul pentru introducerea parcărilor publice cu plată la Alba Iulia a fost aprobat în 30 iulie, de Consiliului Local. Comparativ cu varianta propusă inițial, a fost propusă și aprobată o modificare privind tarifele pentru abonamente.

Vezi integral Regulament MODIFICAT pentru PARCĂRI publice CU PLATĂ la Alba Iulia. În weekend va fi GRATIS doar în centrul orașului

Persoanele fizice vor putea plăti abonament pe an, în valoare de 300 de lei, iar abonamentul pentru parcare pe spațiile publice pentru persoanele juridice va fi de 600 de lei pe an, potrivit amendamentului aprobat în Consiliul Local. Inițial, propunerea era de 50 de lei pe lună (abonament general) pentru persoane fizice, respectiv 75 lei (abonament transmisibil), respectiv 100 lei pe lună pentru persoane juridice (abonament general) sau 150 lei pe lună, abonament transmisibil.

În același regulament, a mai fost aprobată propunerea ca în spațiile din centrul orașului, în zilele de sâmbătă și duminică, parcarea să fie gratis.

De asemenea, proprietarii mașinilor electrice vor avea gratuitate la abonamente pe spațiile publice de parcare din Alba Iulia, iar cei ai autovehiculelor hibride vor avea reducere de 50%. Anterior la abonamentul ”Vehicul cu propulsie electrică” se oferea discount 75% pentru mașini electrice și 50% pentru hibride. Aceste abonamente oferă categoriilor amintite drept de staţionare pe timp nelimitat în orice zonă tarifară, cu excepţia parcărilor special amenajate, cu acces controlat și a parcărilor de reședință.

O altă reglementare nouă este rezervarea a cel puțin 4% din totalul spațiilor publice de parcare din oraș pentru persoane cu dizabilități. Acestea vor trebui să obțină o legitimație în acest sens de la primărie și să o afișeze pe geamul mașinii, pentru acces pe aceste locuri rezervate.

În ceea ce privește parcarea din centru, de la Electrica, doar partea dinspre Cetatea Alba Carolina va fi cu locuri de parcare publice. Cealaltă parte, dinspre blocuri, va fi rezervată pentru parcare de reședință, spații destinate locatarilor din imobilele învecinate.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Moțiunea de cenzură depusă de USR PLUS, împotriva premierului Cîțu, discutată marți de Curtea Constituțională

Publicat

Curtea Constituţională a României discută marţi sesizarea premierului Florin Cîţu privind existenţa unui conflict juridic între Parlament şi Guvern pe tema moţiunii de cenzură depuse de USR PLUS şi AUR.

Pe 8 septembrie, Florin Cîţu a depus la Curtea Constituţională o sesizare cu privire la existenţa unui conflict juridic de natură constituţională dintre Parlament şi Guvern în care se invocă o conduită „neconstituţională, deopotrivă neloială şi abuzivă, faţă de autoritatea executivă”, întrucât moţiunea de cenzură a fost iniţiată, depusă şi comunicată cu „încălcarea dispoziţiilor constituţionale ale articolului 113 alineat (2) din Constituţie”.

Judecătorii constituţionali au decis însă să dezbată această sesizare după Congresul PNL, care a avut loc sâmbătă şi unde Florin Cîţu a fost ales noul preşedinte al partidului.

„În opinia noastră, există un conflict în sensul articolului 146 litera e) din Constituţie, întrucât Parlamentul României, prin preşedintele Camerei Deputaţilor, a transmis Guvernului României o moţiune de cenzură iniţiată, depusă şi comunicată cu încălcarea dispoziţiilor constituţionale ale articolului 113 alineat (2) din Constituţie, ceea ce se constituie într-o conduită neconstituţională, deopotrivă neloială şi abuzivă, faţă de autoritatea executivă şi care a generat o situaţie conflictuală a cărei origine rezultă chiar din textul constituţional.

Astfel, în prezenta cerere, solicităm instanţei de contencios constituţional să constate existenţa unui conflict juridic de natură constituţională între Parlamentul României, pe de o parte, şi Guvernul României, pe de altă parte, născut din încălcarea dispoziţiilor constituţionale cu privire la modul în care a fost iniţiată şi depusă moţiunea de cenzură, respectiv din încălcarea dispoziţiilor constituţionale cu privire la modul în care moţiunea de cenzură iniţiată şi depusă contrar Constituţiei a fost comunicată ulterior Guvernului”, se explică în sesizarea premierului depusă la CCR.

Potrivit documentului, „Parlamentul României, prin preşedintele Camerei Deputaţilor, a încălcat dispoziţiile constituţionale cu privire la obligaţia comunicării moţiunii de cenzură către Guvern în aceeaşi zi cu depunerea acesteia, în speţă în data de 3 septembrie 2021.

De asemenea, Parlamentul României, prin preşedintele Camerei Deputaţilor, cu încălcarea Constituţiei şi a prevederilor regulamentare, a comunicat o moţiune de cenzură iniţiată şi depusă cu nerespectarea condiţiilor constituţionale privind numărul minim de semnături valide care să reflecte manifestarea de voinţă a unei pătrimi din numărul parlamentarilor la data iniţierii respectivei moţiuni de cenzură”.

Aceste aspecte sunt de natură să creeze o situaţie juridică conflictuală generată de modul neconstituţional în care Parlamentul a înţeles să declanşeze controlul parlamentar prin moţiune de cenzură, cu consecinţe „grave” asupra bunei desfăşurări a activităţii Guvernului în planul politicii interne şi externe a ţării, respectiv a bunei funcţionări a administraţiei publice, susţine Executivul.

„Într-un stat de drept în care principiul separaţiei puterilor în stat este respectat, controlul parlamentar prin moţiune de cenzură angajează un raport juridic între Parlament (puterea legislativă) şi Guvern (puterea executivă), control care trebuie însă subsumat principiului conformităţii derulării procedurilor parlamentare cu Legea fundamentală. În ceea ce priveşte situaţia litigioasă supusă judecăţii Curţii Constituţionale, aceasta are un caracter juridic, întrucât vizează aspectele procedurale de rang constituţional privind iniţierea, depunerea şi comunicarea moţiunii de cenzură.

Astfel, în opinia noastră, în derularea procedurilor prevăzute de articolul 113 din Constituţie, Parlamentul a adoptat o conduită neconstituţională, care nesocoteşte condiţiile de validitate necesar a fi întrunite pentru iniţierea, depunerea şi comunicarea unei moţiuni de cenzură, ceea ce are ca efect afectarea, vicierea etapelor ulterioare: a prezentării, dezbaterii şi, eventual, adoptării respectivei moţiuni de cenzură”, se mai explică în sesizarea către CCR.

De asemenea, se adaugă în document, situaţia juridică litigioasă are natură constituţională având în vedere că moţiunea de cenzură ţine de domeniul dreptului constituţional şi reprezintă un instrument constituţional de realizare a controlului parlamentar asupra activităţii Guvernului, iar sesizarea vizează „interpretarea articolului 113 alineat (2) din Constituţie prin raportare la actele şi faptele realizate de Parlamentul României, care, dacă se constată a fi contrare normelor constituţionale, au generat şi un blocaj constituţional din perspectiva deplinei şi bunei desfăşurări a activităţii Guvernului”.

„Totodată, prin raportare la rolul Curţii Constituţionale de garant al supremaţiei Constituţiei şi în considerarea atribuţiei sale constituţionale de a soluţiona conflicte juridice de natură constituţională între autorităţile statului, exclusiv cu privire la procedura controlului parlamentar prin moţiune de cenzură, învederăm instanţei de contencios constituţional că singura soluţie constituţională pentru înlăturarea consecinţelor juridice ale unei moţiuni de cenzură iniţiate, depuse şi comunicate cu încălcarea Constituţiei este admiterea prezentei cereri”, a transmis Guvernul.

sursă: agerpres.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cum să asortezi pantofii la ținută (P)

Publicat

Stilul vestimentar masculin este foarte complex în detalii, iar asortarea pantofilor la întregul ansamblu vestimentar devine esențială pentru un look rafinat. În vestimentația masculină există reguli care te ajută să combini corect piesele și să nu dai greș în ținute. Iată câteva aspecte importante, pe care nu ai voie să le omiți atunci când îți construiești ținuta.

Fii atent la asocierile cromatice

O ținută multicoloră nu va fi niciodată o ținută cu stil. De aceea, atunci când îți alcătuiești outfitul ai nevoie să cunoști regulile de asortare a culorilor. În general, ținutele ton pe ton sau monocromatice sunt cele mai sigure alegeri. Însă te poți juca și cu nuanțele, atât timp cât nu exagerezi și cât știi cum să combini. Iar pantofii nu sunt excluși de la regulă. Aceștia trebuie să urmeze linia cromatică a ținutei. De exemplu, la o ținută cu jeans bleumarin, maletă bej sau coniac și jachetă neagră din piele, poți alege o pereche de pantofi bleumarin, asortați la jeans. Însă poți să mergi și pe o pereche de pantofi maro sau coniac, apropiați de nuanța maletei. Evident, negru merge la orice, însă, uneori, acesta știrbește din personalitatea ținutei. Caută în colecția de pantofi de la Fashion Days un model într-o culoare pe care o poți adapta în mai multe ținute. În mod normal, pantofii în tonuri neutre precum negru, modelele maro sau coniac, bleumarin și gri sunt cel mai ușor de asortat.

Combină în funcție de stil

Nu vei purta niciodată pantofi dedicați pentru sport la costum sau pantofi Oxford la trening. Evident, acestea sunt extreme, însă este important să înțelegem cât de mult trebuie să respectăm linia de stil din ținută. Dacă optezi pentru ținute smart casual, ai un pic mai multă libertate în alegerea încălțămintei. De exemplu, la o ținută cu cămașă casual și pantaloni chino sau jeans poți adăuga atât Brogues, cât și sneakerși. Pantalonii chino și jeanșii sunt destul de adaptabili, însă pentru a face asocierea corectă a pantofilor în ținută, este foarte importantă cămașa. În colecția de camasi de barbati de la Fashion Days există modele cu mânecă scurtă, care merg alături de pantofi sport, cămăși cubaneze care arată bine cu mocasini sau pantofi de barcă, cămăși cu imprimeu, care merg cu Brogues, și așa mai departe.

Cu șiret sau fără

Și sistemul de închidere a pantofilor este important în ținută. Pantofii cu șireturi sunt mai casual, în timp ce cei slip-on sunt mai rafinați. Dar și aici depinde de model. Dacă vorbim de pantofii smart, în ținutele office vei găsi doar modele cu șiret subțire, care au o anumită sobrietate. Iar pentru ținutele de ceremonie, fie optezi pentru Oxfrod cu șiret dar din piele lăcuită, care accentuează eleganța, fie alegi modele monk-strap, foarte elegante.

În ținutele de timp liber, pantofii cu șiret merg în asocieri casual sau sport, în timp pentru cele smart casual, poți alege mocasini, care au un aer mai elegant.

Astfel, culoarea, modelul și sistemul de prindere devin elemente cheie în alegerea corectă a încălțămintei.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

CNCAV: A început programarea în platformă pentru vaccinarea cu doza 3. Care sunt pașii

Publicat

laptop calculator

Platforma RO Vaccinare permite programarea celor care doresc să se vaccineze cu doza a III-a, anunță CNCAV.

Potrivit sursei citate, echipa de dezvoltare a Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) a  finalizat implementarea noilor funcționalități și optimizările necesare.

Programările se pot realiza pentru administrarea dozei de rapel (booster) cu unul dintre vaccinurile Pfizer sau Moderna, în centrele de vaccinare care administrează aceste două tipuri de vaccin.

Vezi și 10 centre de vaccinare vor fi funcționale în județul Alba. Cetățenii se pot vaccina inclusiv cu doza a III-a. Listă și program

Prima zi de vaccinare cu doza a III-a este 28 septembrie 2021.

Sunt două condiții pentru vaccinarea cu doza de rapel (booster):

1. Două doze de vaccin administrate

2. Să fie trecute 180 de zile de la a doua doză.

Toate persoanele vaccinate împotriva COVID-19 cu două doze (completă sau heterologă) și pentru care au trecut 180 de zile de la schemă completă se pot programa în platforma https://programare.vaccinare-covid.gov.ro pentru administrarea dozei de rapel (booster).

Indiferent dacă administrarea primelor două doze s-a realizat cu programare în platformă sau direct în centrul de vaccinare, toate persoanele care îndeplinesc cele două condiții se pot programa pentru doza de rapel (booster).

Pași pentru programare în platformă pentru doza a III-a:

1. Vă autentificați în platforma https://programare.vaccinare-covid.gov.ro prin introducerea e-mailul-ui/CNP-ului și a parolei;

2. Selectați secțiunea „Beneficiari a. Pentru beneficiarii existenți în cont trebuie doar să accesați pictograma „Programează pentru doza de rapel (booster)”;

b. Pentru beneficiarii noi, accesați butonul „Adaugă beneficiar”, completați datele necesare, iar la final accesați pictograma „Programează pentru doza de rapel (booster)”;

3. Alegeți centrul de vaccinare cu tipul de vaccin dorit (Pfizer sau Moderna), data, intervalul orar,vizualizați sumarul de prezentare a programării și finalizați programarea

4. La final, accesați secțiunea „Programările mele” pentru vizualizarea programării, respectiv pentru editarea sau anularea acesteia.

Informații suplimentare:

Validarea îndeplinirii condițiilor pentru administrarea dozei de rapel (booster) se realizează prin interogarea Registrului Electronic Național de Vaccinări (RENV), unde sunt luate în evidență toate persoanele vaccinate în România;

Indiferent de statusul primelor două programări în platformă, se pot face programări pentru a III-a doza, dacă sunt respectate cele două condiții mai sus menționate.

Se consideră două doze, atât pentru persoanele care au făcut doza I și doza a II-a cu unul dintre vaccinurile Pfizer, Moderna sau Astra Zeneca, cât și pentru persoanele care au făcut doza I cu unul dintre cele trei vaccinuri, iar doza a II-a, în funcție de recomandările medicale, cu un alt tip de vaccin dintre cele menționate.

În acest moment, persoanele vaccinate cu vaccinul Johnson&Johnson nu sunt eligibile pentru administrarea dozei de rapel (booster).

Potrivit CNCAV, doza 3 este ferm recomandată:

– persoanelor cu risc mare de dezvoltare a unor forme severe – persoane vulnerabile:  cei peste 65 de ani, cu boli cronice (indiferent de vârstă), persoanele din centrele medico-sociale și alte categorii vulnerabile prevăzute în strategia națională de vaccinare;

– persoanelor cu risc mare de expunere: personal medico-social și din învățământ.

Accesul la vaccinare este permis și altor categorii populaționale, care au cel puțin 6 luni de la administrarea dozei 2 de vaccin, indiferent dacă au istoric de trecere prin boală.

Doza de rapel se va efectua numai cu vaccinurile pe bază de ARN mesager, indiferent de schema inițială. Astfel, persoanele vaccinate cu Astra Zeneca vor primi doza 3 cu unul dintre vaccinurile produse de companiile Pfizer&BioNTech sau Spikevax (Moderna).

Având în vedere că în România imunizarea cu Johnson&Johnson a început la data de 4 mai, pentru persoanele imunizate cu acest vaccin nu este necesară, la acest moment, administrarea dozei de rapel. Detaliile privind această recomandare vor fi stabilite în perioada următoare, pe măsură ce vor fi disponibile noi date științifice.

Programarea persoanelor pentru administrarea dozei de rapel (doza 3)

Se va realiza prin mijloacele deja cunoscute, inclusiv prin prezentarea directă în centrele de vaccinare sau prin intermediul platformei naționale de programare la vaccinare.

Pentru persoanele din centrele medico-sociale și rezidențiale, imobilizate la domiciliu sau fără adăpost, se va utiliza aceeași modalitate de vaccinare, respectiv cu ajutorul echipelor mobile puse la dispoziție de către direcțiile de sănătate publică județene/ a municipiului București.

Beneficiarii vor primi adeverințe de vaccinare unde va fi specificată schema de vaccinare, cu menționarea celor trei doze efectuate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ghid pentru asigurații City Insurance, publicat de ASF. Recomandări și proceduri pentru clienții companiei

Publicat

Autoritatea de Supraveghere Financiară a publicat luni un ghid şi un infografic care pot fi utile asiguraţilor/beneficiarilor City Insurance.

Publicaţia are 24 de paginiişi cuprinde sfaturi şi informaţii utile pentru asiguraţii City Insurance. Ghidul explică termeni cheie şi descrie proceduri care urmează să fie parcurse de clienţii companiei.

Vezi AICI ghidul.

Astfel, în ghid se precizează cine este un creditor de asigurare în raport cu City Insurance, când să se adreseze Fondului de Garantare a Asiguraţilor (FGA), cui se adresează în caz de daună sau ce are de făcut pentru a recupera creanţa de asigurare.

De asemenea, ghidul oferă şi câteva exemple de situaţii în care se poate afla asiguratul la City Insurance sau un şofer care a fost accidentat de un asigurat la această companie.

 

Retragerea autorizației de funcționare pentru City Insurance

Decizia privind retragerea autorizaţiei de funcţionare a societăţii de asigurare – reasigurare City Insurance, constatarea stării de insolvenţă şi promovarea cererii privind deschiderea procedurii falimentului împotriva acesteia a fost publicată luni în Monitorul Oficial.

În termen de 30 de zile de la data publicării deciziei, City Insurance are obligaţia predării la Fondul de garantare a asiguraţilor a evidenţei contractelor de asigurare în vigoare la data retragerii autorizaţiei de funcţionare a societăţii, a evidenţei complete a dosarelor de daună, precum şi evidenţelor tehnico – operative şi contabile aferente acestor contracte şi dosare în vederea publicării listei potenţialilor creditori de asigurări, beneficiari ai sumelor cuvenite de la Fondul de garantare a asiguraţilor.

De asemenea, s-a dispus prelungirea duratei mandatului administratorului temporar numai pentru a se asigura de către societate predarea evidenţelor menţionate.

Pe de altă parte, City Insurance poate formula contestaţie la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei, însă contestaţia nu suspendă, pe timpul soluţionării acesteia, executarea măsurilor.

Guvernul a adoptat săptămâna trecută o ordonanţă de urgenţă prin care Fondul de Garantare a Asiguraţilor poate efectua plăţi creditorilor de asigurări în termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial a deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) de retragere licenţei de funcţionare a asiguratorului pentru care s-au constatat indicii de intrare în stare de insolvenţă.

Ministrul Finanţelor, Dan Vâlceanu, a explicat, la momentul respectiv, că ordonanţa prevede şi modificarea definiţiei plafonului de garantare, astfel încât o persoană care are mai multe poliţe de asigurare să poată fi despăgubit pentru fiecare sumă de asigurare în parte. Totodată, plafonul de garantare a fost majorat de la 450.000 de lei la 500.000 de lei.

Ordonanţa de urgenţă adoptată mai prevede că Fondul de Garantare are şi competenţa de a deschide dosare de daună, la solicitarea petenţilor, în cazul daunelor avizate la asiguratori înainte de data retragerii autorizaţiei de funcţionare, dar pentru care nu s-au deschis dosarele de dauna, precum şi de a efectua constatări suplimentare pentru dosarele deja deschise de asiguratori, potrivit comunicatului Ministerului Finanţelor.

Autoritatea de Supraveghere a Asigurărilor (ASF) a decis, recent, retragerea autorizaţiei de funcţionare a City Insurance şi solicită deschiderea procedurii falimentului împotriva societăţii.

City Insurance S.A. este principalul asigurător românesc, cu o cotă de piaţă de 17%. A fost înfiinţată în anul 1998 de către un grup de investitori şi are sediul central în Bucureşti. Societatea are 400 de angajaţi şi 42 de birouri şi filiale, oferind o gamă largă de asigurări generale.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate