Eveniment
Partidele au investit sume uriașe pentru bannerele candidaților la prezidențiale. Cum au furat startul campaniei
Partidele au investit sume considerabile în bannere de dimensiuni uriașe, înainte de campania electorală. După 12 octombrie, însă, au fost obligate să le dea jos, pentru că legislația actual le interzice.
Dacă în 2014, partidele își puteau promova candidații și prin bannere afișate în spațiul public, de data aceasta pot folosi doar afișe de mici dimensiuni, amplasate în locuri special amenajate, în timpul campaniei electorale.
Însă înainte de începutul campaniei, partidele au investit sume în afișajul outdoor și au amplasat bannere pe diferite clădiri sau pe drumuri publice.
Cele mai mari sume cheltuite cu afișajul outdoor au fost la PSD și PNL.
Dacă PNL a plătit pentru afișajul outdoor al candidatului PNL la prezidențiale, Klaus Iohannis, 4.685.242 lei fără TVA (peste un milion de euro), PSD a cheltuit pentru propagandă politică, respectiv afișaj outdoor, suma de 4.900.555,37 lei din subvenții de la bugetul de stat și suma de 96.832,11 lei din finanțare privată, potrivit romania.europaliberă.org.
PNL primește subvenție de la stat de aproape 66 milioane de lei, iar PSD de aproape 144 de milioane de lei de la bugetul de stat.
În continuare, USR-PLUS a plătit de 400.000 de euro pentru Dan Barna, iar PMP a plătit peste 200.000 de euro pentru afișajul outdoor – candidat Theodor Paleologu.
Alianța USR-PLUS primește subvenție de peste 19 milioane de lei, iar PMP, de peste opt milioane de lei.
sursă: romania.europaliberă.org
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News