Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Persoanele vindecate de COVID-19 care donează plasmă la Alba Iulia primesc 500 lei de la Primărie. Hotărâre aprobată în CL


Publicat

Donatorii de plasmă hiperimună vor primi 500 de lei de la Primărie, sprijin financiar, având în vedere că acest tratament s-a dovedit că are succes în contextul COVID-19 și că sunt puține persoane care aleg să doneze.

”Având în vedere că la nivelul întregii țări se înregistrează o lipsă acută de donatori de plasmă hiperimună, iar tratamentul cu transfuzie de plasmă hiperimună s-a dovedit un succes, este oportună aprobarea unui sprijin/stimul financiar persoanelor vindecate de COVID-19 donatoare de plasmă.

Totodată, este necesară stabilirea procedurilor/documentelor necesare pentru acordarea sprijinului financiar și comunicarea publică a acestei măsuri de stimulare a pacienților. Astfel, există premisele creșterii donaților și asigurarea de noi mijloace de tratament în infecțiile cu noul coronavirus SARS-CoV-2, se arată în proiectul de hotărâre aprobat în ședința de îndată a Consiliului Local Alba Iulia de luni.

Vezi și Câte cazuri active de COVID-19 sunt în județul Alba. Situația pe localități, prezentată de Direcția de Sănătate Publică

Proiectul de hotărâre prevede acordarea unui sprijin financiar în valoare de 500 lei/beneficiar donator de plasmă hiperimună cu domiciliul stabil sau viză de reședință în Municipiul Alba Iulia.

Beneficiarii acestui sprijin financiar pot fi persoanele vindecate de COVID-19, donatoare după data aprobării hotărârii de consiliu local, potrivit sursei citate.

Demersul a fost inițiat de Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia, care a transmis către Primăria Municipiului Alba Iulia o solicitare pentru identificarea unei posibilități de stimulare a pacienților care au suferit de COVID-19, în vederea donării de plasmă hiperimună.

Spitalul are în folosință gratuită un echipament de plasmafereză pentru colectarea de plasmă convalescentă, aparat ce este folosit la Centrul de Transfuzie Sanguină Alba. Spitalul poate administra tratament cu plasmă, în conformitate cu protocoalele stabilite de Ministerul Sănătății.

În august, la Alba Iulia, a fost administrat primul tratament cu plasmă la o pacientă internată la ATI, iar aceasta a fost imunizată, potrivit sursei citate.

Vezi Premieră medicală la Spitalul din Alba Iulia. Femeie de 59 de ani infectată cu COVID-19, primul pacient tratat cu plasmă

În Alba Iulia sunt aproximativ 200 de persoane vindecate de COVID-19.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Polițistul care a ucis o fetiță de 11 ani pe trecerea de pietoni, scrisoare către părinți: ”Aș da orice să pot să întorc timpul”

Publicat

Polițistul care a ucis-o pe trecerea de pietoni pe Raisa, o fată de 11 ani, în București, le-a scris părinților fetei și le cere iertare. Scrisoarea a fost pusă la dispoziția presei de familia îndoliată.

Polițistul care a accidentat-o mortal pe Raisa le-a scris părinților pentru prima dată și le-a cerut iertare pentru tot. Avocatul familiei a transmis scrisoarea, cu acordul părinților fetei.

Conținutul scrisorii:

Îndurerată familie,

Nici nu știu cum să încep, durerea pe care v-am pricinuit-o îmi este de neimaginat și știu că orice aș spune în aceste momente în fața dumneavoastră nu mai are importanță, dar totuși vreau să îmi cer iertare, știu că nu o voi primi, dar…

Îmi exprim regretul profund față de familia dumneavoastră nevoită să treacă prin acest tragic eveniment. Nu pot să mai fac nimic, aș da orice să pot să întorc timpul, orice!

Pot doar în acest momente să mă rog la Dumnezeu să aibă grijă de sufletul fetiței dumneavoastră, sunt convins că o va face și mă rog în același timp să vă dea Dumnezeu putere în aceste momente grele pe care eu vi le-am cauzat.

Știu că nu am cum să vă cer acum să mă iertați, nici nu mă aștept la asta acum, doar atât sper ca în viitor să nu mă mai percepeți ca pe un criminal, ci ca pe un om care v-a greșit enorm și care va trăi toată viața cu această grea apăsare.

Am greșit, am greșit și nu știu ce pot să mai fac.

Îmi trec multe gânduri și oricât de mult aș scrie, tot aici revin, regret enorm cele întâmplate și aș da orice să pot să mă întorc și să îndrept ce am făcut. Mă opresc aici, pentru că indiferent cât și ce aș mai spune nu va îndrepta ce am făcut.

Aș dori, dacă se poate, să vă trimit un ajutor pentru înmormântare. Orice pot să ofer, o voi face. Sincere regrete”.

Accidentul a avut loc joia trecută, pe o trecere de pietoni din Sectorul 1 – București.

Mașina de poliție care circula cu peste 80 de kilometri la oră, cu semnalele luminoase aprinse dar fără sirenă,  a accidentat două fete – Raisa și Maria. Raisa a murit, iar Maria a ajuns la spital.

Maşina de poliţie la volanul căreia se afla agentul Constantin Popescu le-a spulberat pe trecerea de pietoni pe cele două fete care mergeau la scoală.

sursă: Mediafax

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE FOTO-VIDEO: Turiști rătăciți la schi în munții Șureanu, din cauza viscolului puternic. Intervin salvatorii montani

Publicat

Doi turiști aflați pe schiuri s-au rătăcit, vineri seara, în zona Vârful lui Pătru, din munții Șureanu. În căutarea lor au plecat salvatorii montani.

Potrivit Salvamont Alba, din cauza ceţii dense, a vizibilității extrem de scăzute și a viscolului foarte puternic, doi turiști care au pornit pe schiuri de tură, au cerut ajutor după ce au avut dificultăți de orientare.

Aceştia au sunat la Dispeceratul Național Salvamont și au solicitat sprijin.

În căutarea lor au pornit trei salvatori montani aflati de permanenţă la punctul de lucru al Serviciului Public Salvamont-Salvaspeo Alba de la baza Domeniului Schiabil Șureanu. Aceștia sunt echipaţi pentru orientarea în teren cu dispozitive GPS, se deplasează cu snowmobile cu schiuri de tură şi rachete de zăpadă.

Salvamontiștii sunt sprijiniți cu un snowmobil de către personalul care administrează pârtiile de schi și de un jandarm montan.

UPDATE, ora 18.55: Turiștii au fost găsiți și au fost transportați în siguranță la refugiul Salvamont.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA până în 21 februarie. Cât mai ține frigul și zilele cu ninsori. Prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni

Publicat

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a prezentat prognoza de vreme în țară pentru următoarele 4 săptămâni.

Va fi foarte frig în jumătatea de nord a țării și săptămâna viitoare. În sud însă sunt anunțate maxime până la 7-8 grade, până în 6 februarie. Va fi ușor mai rece în săptămâna 7-13 februarie, apoi maximele vor urca și la valori de 10-11 grade, în centru și sud.

Vor mai fi zile cu ninsori în fiecare săptămână, până în 21 februarie.

Prognoza meteo – săptămâna 24-30 ianuarie

Valorile termice vor fi mai coborâte decât cele specifice pentru această săptămână în regiunile intracarpatice și în extremitatea de sud-est a țării. O abatere termică negativă mai accentuată va fi în zonele montane.

În restul teritoriului, temperaturile medii vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval.

Regimul pluviometric va fi deficitar în regiunile sudice și sud-estice, dar și local excedentar la munte, iar în rest va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă.

Temperaturi: maxime între -7 și 7 grade Celsius; mai cald în sud, frig în centru și nord

Precipitații: ninsori aproape toată săptămâna, mai ales în centru, în rest câte o zi sau două

Prognoza meteo – săptămâna 31 ianuarie – 6 februarie

Temperatura medie a aerului va avea valori ușor mai ridicate decât cele normale pentru acest interval, în regiunile sudice și estice. În rest, vor fi apropiate de cele normale pentru această perioadă, posibil ușor mai coborâte, local în centru și la munte.

Cantitățile de precipitații vor avea o tendință deficitară în regiunile estice, sudice și vestice. În rest vor fi în general apropiate de cele normale pentru această perioadă.

Temperaturi:maxime între – 2 și 8 grade Celsius, mai cald în sud și vest

Precipitații: ninsori în intervalul 3-5 februarie, în centru, vest, nord-est și sud

Prognoza meteo – săptămâna 7-13 februarie

Temperaturile medii vor fi ușor mai coborâte decât cele normale pentru acest interval, în regiunile intracarpatice. În rest vor fi apropiate de cele specifice pentru această perioadă.

Regimul pluviometric va avea o tendință deficitară în cea mai mare parte a țării.

Temperaturi: maxime între -3 și 3 grade Celsius; mai frig în nord și nord-est

Precipitații: ninsori în intervalul 9-10 februarie și 12-13 februarie, în majoritatea regiunilor

Prognoza meteo – săptămâna 14-21 februarie

Mediile valorilor termice se vor situa în general în jurul celor specifice pentru această săptămână, în majoritatea regiunilor.

Cantitățile de precipitații estimate pentru acest interval vor fi deficitare în toate regiunile, dar mai ales în jumătatea sudică a țării.

Temperaturi: maxime între -1 și 11 grade Celsius, mai cald în centru și vest

Precipitații: ninsori în intervalul 14-16 februarie, în majoritatea regiunilor

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Persoanele care locuiesc la altă adresă decât cea din buletin vor putea fi sancţionate. Lovitură pentru chiriașii fără contract

Publicat

carte-de-identitate

Cei care stau la altă adresă decât cea din buletin vor putea fi sancționați. Un proiect de lege pus în dezbatere de Ministerul de Interne prevede ca cetăţenii care locuiesc la altă adresă decât cea trecută în buletin pot fi sancţionaţi. Măsura ar putea să afecteze inclusiv persoanele care stau în gazdă sau chirie și nu au încheiat contracte cu proprietarii.

De asemenea, în proiect se arată că la aceeaşi adresă nu vor mai putea locui mai mult de zece persoane care nu sunt înrudite.

Scopul noilor măsuri care ar putea intra în vigoare este acela de a avea o acurateţe a datelor din Registrul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor scrie DCNews.ro

Totul vine pentru că multe persoane locuiesc în altă parte, şi nu la adresa de domiciliu pe care o au scrisă pe cărţile de identitate.

S-ar putea impune anularea actului de identitate

Dacă proiectul va fi aprobat, noua lege ar impune anularea actului de identitiate, iar controale vor fi făcute de către cei de la Poliţie.

Dacă se constată că persoana nu locuieşte la adresa pe care o are în buletin, actul de identitate va fi anulat şi vor trebui să meargă pentru a-şi procura unul nou.

De asemenea, situaţia va deveni mai complicată şi pentru persoanele care stau în gazdă sau chirie. Nu va mai fi suficientă declaraţia gazdei, ci vor fi necesare mai multe date pe respectiva cerere a solicitantului. Se va aproba adresa doar după un control al poliţiştilor.

Document- Proiectul de lege poate fi văzut AICI:Proiect OUG carte de identitate

Document – Nota de fundamentare AICI: Nota de fundamentare

Limită de zece persoane la o singură adresă.

Nici nu vor putea fi multe persoane la aceeaşi adresă. Limita va fi de zece, şi doar dacă există o relaţie de rudenie între aceste persoane.

Există cazuri unde sunt trecute şi 1.000 de persoane la aceeaşi adresă.

Rămâne de văzut dacă noile măsuri vor fi adoptate.

Extras din documentul publicat pe siteul MAI

7. Articolul 16 se modifică și va avea următorul cuprins:

(1) Cartea de identitate se eliberează:

  • a)cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
  • b)cu valabilitate de 7 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 de ani;
  • c)cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 25 de ani;
  • d)cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 55 de ani.

(2) Până la asigurarea infrastructurii tehnice necesare punerii în circulație a cărții electronice de identitate, cartea de identitate se eliberează cu valabilitatea prevăzută de dispoziţiile alin. (1) dar nu mai mult de data de 03.08.2031.”

(3) De la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate se eliberează:

  • a) cu valabilitate de 3 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 şi 14 ani;
  • b) cu valabilitate de 5 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
  • c)cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;
  • d)cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 de ani, pentru cartea de identitate
    simplă.

(4) Pentru situaţia în care prelevarea amprentelor de la orice deget este imposibilă temporar se aplică dispozițiile art.4 alin.(3) din Regulamentul (UE) 2019/1157 privind consolidarea securității cărților de identitate ale cetățenilor Uniunii și a documentelor de ședere eliberate cetățenilor Uniunii și membrilor de familie ai acestora care își exercită dreptul la liberă circulație.

(5) De la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cetăţenii români pot opta pentru eliberarea:

  • a)unei cărţi electronice de identitate;
  • b)unei cărţi de identitate simple.

(6) Până la împlinirea vârstei de 14 ani, cartea electronică de identitate, solicitată în condiţiile art. 121, se eliberează astfel:

  • a) pentru minorii cu vârsta de la 0 până la 12 ani fără imaginile impresiunilor papilare;
  • b) începând cu vârsta de 12 ani, minorilor li se eliberează cărți electronice de identitate cu imaginile impresiunilor papilare. ”

8. La articolul 17 alineatul (2) litera d) se modifică și va avea următorul cuprins:

,,d) data nașterii titularului;”

9. La articolul 17 alineatul (6) se modifică va avea următorul cuprins:

,,(6) Cartea electronică de identitate se eliberează fără înscrierea imaginii impresiunilor papilare atunci când prelevarea acestora este fizic imposibil de a fi realizată;”

10. La articolul 19 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera c1), cu următorul cuprins:

,, c1) în cazul în care în R.N.E.P. există mențiunea ,,încetat valabilitate domiciliu.”

11. La articolul 19, alineatul (2), literele b) și c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) în termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-

c) și d)-j);

c) oricând, în situaţia prevăzută la alin. (1) lit. c1) și k).”

12. La articolul 26, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin.(11), cu următorul cuprins:

,,(11) Nu este posibilă înscrierea menţiunii privind stabilirea domiciliului sau, după caz, a reşedinţei la o anumită adresă dacă în R.N.E.P., la adresa declarată, sunt înregistrate mai mult de 10 persoane.

(12) Prevederile alin.(11) nu se aplică proprietarului imobilului situat la adresa respectivă sau membrilor familiei extinse ale acestuia.

(13) Prin familie extinsă, în sensul alin.(12), se înţelege soțul/soția, rudele în linie dreaptă, precum şi cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv ale titularului dreptului
locativ.”

13. Articolul 28 se modifică și completează modifică şi va avea următorul cuprins:

,, Art.28 – (1) Dovada adresei de domiciliu și, după caz, de reședință din România se realizează prin verificarea de către D.E.P.A.B.D. sau de către serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor a mențiunilor înscrise în cartea funciară sau, după caz, pe baza extrasului de carte funciară prezentat de solicitant.

(2) În situația în care nu este posibilă realizarea dovezii adresei în condițiile alin.(1), dovada se face cu:

  • a) acte încheiate în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare, privind titlul locativ;
  • b) declaraţia scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau juridică, de primire în spaţiu, din care să rezulte consimţământul acestuia, numărul de persoane care locuiesc efectiv la adresă, precum, şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată; titlul locativ al găzduitorului se stabilește prin verificarea mențiunilor înscrise în cartea funciară, iar atunci când acest lucru nu este posibil, la declaraţie se anexează unul dintre documentele prevăzute la lit. a);
  • c) declaraţia pe propria răspundere a solicitantului, însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil cu destinaţie de
    locuinţă şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la alin. (1) și alin. (2) lit. a) şi b);
  • d) documentul eliberat de autoritatea administraţiei publice locale, din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul acestuia figurează înscris în Registrul agricol, cu imobil cu destinaţie de locuinţă;
  • e)actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului său legal ori actul de încredinţare.

(3) În scopul realizării verificărilor prevăzute la alin.(1) și alin.(2) lit.b), Agenția Naționalăde Cadastru și Publicitate Imobiliară, denumită în continuare A.N.C.P.I., pune la dispoziția
D.E.P.A.B.D./serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, gratuit, informațiile înscrise în cartea funciară.

(4) D.E.P.A.B.D. și A.N.C.P.I. creează mecanisme informatice în scopul preluării informațiilor necesare actualizării R.N.E.P.. Condițiile furnizării de către A.N.C.P.I. a informațiilor necesare actualizării R.N.E.P. se stabilesc prin protocol încheiat între A.N.C.P.I. și D.E.P.A.B.D..

(5) Declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului prevăzută la alin. (2) lit. b) poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a
poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.

(6) În cazul persoanei puse sub interdicţie, declaraţia pe propria răspundere prevăzută la alin. (2) lit. c) se dă şi se semnează de către de către reprezentantul legal.”

14. După articolul 35 se introduce un nou articol, art.351, cu următorul cuprins:

,,Art.351 –

  • (1) Menţiunea privind stabilirea domiciliului sau, după caz a reşedinţei, îşi încetează valabilitatea în cazul în care, ulterior înscrierii acesteia în actul de identitate, a fost înregistrată astfel încât să reprezinte dată de istoric în R.N.E.P.
  • (2) În situația în care mențiunea privind stabilirea domiciliului își încetează valabilitatea, lucrătorii serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor anulează actul de identitate și efectuează mențiunea corespunzătoare în R.N.E.P. cu privire la încetarea termenului de valabilitate a actului de identitate, iar în situația în care mențiunea privind stabilirea reședinței își încetează valabilitatea, se efectuează doar mențiunea corespunzătoare în R.N.E.P.
  • (3) Situaţia prevăzută la alin.(1) rezultă din nota de verificare întocmită de către lucrătorul de poliţie prin care se constată faptul că persoana nu locuieşte la adresa la care este
    înregistrată cu domiciliul.
  • (4) În situaţia prevăzută la alin.(1) lucrătorii serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, pe baza documentului prevăzut la alin. (3), actualizează în R.N.E.P. informațiile privind domiciliul, prin înregistrarea ca dată de istoric.
  • (5) Atunci când, din verificările efectuate în R.N.E.P. instituțiile publice constată situația prevăzută la alin.(1), îndrumă persoana în cauză să se adreseze serviciului public comunitar
    de evidență a persoanelor competent, în vederea obținerii unui nou act de identitate.
  • (6) Sesizarea serviciului public comunitar de evidență a persoanelor pentru inițierea demersurilor necesare desfășurării activităților prevăzute la alin.(3) și (4) poate fi făcută
    din oficiu, de către poliție ori de către proprietarul imobilului sau orice altă persoană interesată.”

15. Articolul 47 se abrogă.

Art. II

(1) Hotărârea Guvernului prevăzută la art.111 alin.(1) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale
cetăţenilor români, astfel cum a fost modificată prin prezenta ordonanță, se adoptă la propunerea Ministerului Afacerilor Interne în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare
a prezentei ordonanțe.

(2) Ordinul ministrului afacerilor interne prevăzut la art.14 alin.(8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de
identitate ale cetăţenilor români, astfel cum a fost modificată prin prezenta ordonanță, se emite în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe.

(3) În termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, Normele metodologice de aplicare unitară a prevederilor Ordonanța de urgență a Guvernului
nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români precum şi pentru stabilirea formei şi conţinutului actelor de identitate, ale dovezii
de reşedinţă şi ale cărţii de imobil, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 295/2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 312 din 29 martie 2021, se modifică şi se completează potrivit prevederilor prezentei ordonanţe, prin hotărâre a Guvernului.

Art. III – Prevederile art.I pct.6 și 15 intră în vigoare la 120 de zile de la data publicării prezentei ordonanțe în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU

NICOLAE-IONEL CIUCĂ

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate