Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Peste 1,2 milioane de români sunt în șomaj. 215.000 dintre ei au fost concediați. Date de la Ministerul Muncii


Publicat

birou

Ministerul Muncii a actualizat, luni, situația contractelor de muncă suspendate sau încetate, în contextul epidemiei COVID-19 și celor mai recente măsuri stabilite de stat. Potrivit raportului, peste un 1,2 milioane de români intră în șomaj.

Sunt peste 1.000.000 de contracte individuale de muncă suspendate (șomaj tehnic), iar alte 215.000 sunt încheiate (concedieri).

Situația prezentată de Minister (date centralizate până în 13 aprilie):

Contracte individuale de muncă suspendate – 1.046.527 din care: 324.087 – industria prelucrătoare; 198.588 – comerț cu ridicata și cu amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor; 119.846 – hoteluri și restaurante

Contracte individuale de muncă încetate – 215.656 din care: 41.197 – Comerț cu ridicata și amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor; 37.152 – industria prelucrătoare; 28.770 – construcții

Salariații angajatorii aflați în șomaj tehnic pot primi de la stat acoperirea integrală a fondurilor aferente salariilor.

Angajatorii care au salariați prin Contracte Individuale de Muncă (CIM) și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic, se pot adresa Agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă din județul în care angajatorul are sediul social.

Vezi integral: ȘOMAJUL TEHNIC: AJOFM Alba primește documentele transmise electronic. FORMULARE și alte detalii pentru angajatori

Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială din județul în care au înregistrat activitatea.

Vezi ȘOMAJUL TEHNIC: Formularele pentru PFA, întreprinderile individuale și profesii liberale. Se transmit online la AJPIS

Întreaga comunicare între solicitanți și instituțiile vizate, respectiv solicitările și depunerea documentelor, se face prin poșta electronică.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Proces la Curtea de Apel Alba Iulia: Indian condamnat pentru pornografie infantilă. Cum a fost prins în Sibiu

Publicat

inchisoare

Un cetățean indian care locuia fără forme legale în Sibiu a fost condamnat la 3 ani și 8 luni de închisoare cu executare pentru pornografie infantilă și corupere sexuală de minori. De menționat este faptul că pe tot parcursul procesului bărbatul de 39 de ani s-a aflat în libertate, singura măsură preventivă fiind aceea a controlului judiciar. 

Acum, după condamnarea dată de magistrații Tribunalului Sibiu, cetățeanul indian a fost nemulțumit de sentința primită și a făcut apel. În urma apelului dosarul s-a mutat pe rolul instanței superioare, la Curtea de Apel Alba Iulia, instanță care va da o decizie finală.

Ce s-a întâmplat

Faptele pentru care Sikander K. a fost trimis în judecată s-au petrecut în luna iulie a anului 2020. Bărbatul locuia de o perioadă de timp în Sibiu, unde dorea să se angajeze la o firmă de construcții. Acesta locuia în Sibiu fără forme legale.

La un moment dat, bărbatul cunoscut ca și ”Indianul”, a mers la un grup de minori și le-a aratat mai multe poze, pe telefonul mobil, poze cu caracter pornografic.

Minorii au explicat situația unor polițiști, iar după un timp bărbatul a fost identificat. În urma cercetărilor a reieșit că pe telefonul acestuia se aflau poze și clipuri video cu caracter pornografic, în care apăreau și minori.

Mai mult de atât, anchetatorii au descoperit că bărbatul avea mai multe conversații cu diverși minori, conversații cu tente sexuale, au precizat pentru alba24.ro, reprezentanții instanței superioare.

De când a fost identificat, dar și pe toată durata procesului bărbatul s-a aflat sub control judiciar.

La sfârșitul lunii martie, cetățeanul indian a fost condamnat la un total de 3 ani și 8 luni de închisoare. În urma apelului, dosarul s-a mutat pe rolul Curții de Apel Alba Iulia, iar o primă ședință de judecată este fixată pentru data de 23 iunie 2021.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Proiect: Capitolul „Cultură”, exceptat din calculul numărului maxim de posturi în cadrul administrațiilor locale și județene

Publicat

Mai mulți parlamentari de la UDMR propun modificarea legii astfel încât să fie eliminate discrepanțele dintre orașele cu instituții de cultură/spectacole finanțate din bugetul de stat și orașele cu instituții de cultură/spectacole finanțate din bugetul local. Astfel, se prevede exceptarea capitolului „Cultură” din calculul numărului maxim de posturi. 

Propunerea legislativă pentru modificarea art. III alin. (2) din Ordonanța de urgență nr. 63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere în data de 6 mai.

Inițiativa legislativă propune modificarea art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010 prin care se stabilește numărul maxim de posturi din aparatul de specialitate al primarului, aparatul de specialitate al Consiliului Județean, precum și din instituțiile publice locale înființate prin hotărâri ale autorităților deliberative, stabilind la alin. (2) exceptarea capitolului <Cultură> din calculul numărului maxim de posturi.

Potrivit inițiatorilor, prin adoptarea modificării propuse, vor fi eliminate discrepanțele dintre orașele cu instituții de cultură/spectacole finanțate din bugetul de stat și orașele cu instituții de cultură/spectacole
finanțate din bugetul local, creând echilibrul mult dorit între numărul angajaților plătiți din bugetul local raportat la numărul de locuitori.

„Probabil cea mai injustă parte a distribuirii sumelor bugetare din România o reprezintă finanțarea instituțiilor culturale. Această situație injustă persistă de zeci de ani și constă în faptul că instituțiile culturale din orașele mari (ex. Cluj-Napoca, Timișoara etc.), cu posibilități financiare mult peste media celorlalte orașe, sunt finanțate din bugetul de stat, în schimb instituțiile culturale din orașele cu posibilități financiare reduse sunt finanțate din bugetul local.

Avand în vedere că investițiile sunt imperios necesare pentru dezvoltarea comunităților locale, prioritatea autorităților locale este de a obține cât mai multe proiecte din fonduri europene, nerambursabile. Acest lucru se poate realiza numai dacă autoritățile locale dispun de personal specializat în domeniile de proiecte, investiții, achiziții publice, etc.

În vederea prestării unui serviciu populației de nivel cât mai ridicat, este indispensabilă angajarea unui număr corespunzător de personal cu pregătire profesională ridicată, ceea ce în momentul de față este imposibil de realizat din cauza reglementărilor legislației în vigoare. Limitarea numărului maxim de posturi îngreunează angajarea de personal, autoritățile locale confruntându-se cu lipsa acută de personal calificat”, explică inițiatorii, în expunerea de motive.

Pentru îndeplinirea atribuțiilor prevăzute de lege, la stabilirea numărului de posturi din aparatul de specialitate al primarului, aparatul de specialitate al consiliului județean, precum și din instituțiile publice locale înființate prin hotărâri ale autorităților deliberative, autoritățile administrației publice locale se încadrează în numărul maxim de posturi determinat potrivit anexei care face parte integrantă din Ordonanța de urgență nr. 63/2010.

Proiectul prevede că „numărul maxim de posturi prevăzut nu se aplică și capitolelor bugetare  <Invățământ> și <Cultură>, finanțate din bugetele locale, precum și capitolelor bugetare <Sănătate>, <Asigurări și asistență socială>, și <Servicii publice de interes local sau județean, specializate, cu personalitate juridică, înființate și organizate în subordinea consiliilor locale sau consiliilor judejene, după caz, prin hotărâri ale autorităților deliberative ale unităților administrativ-teritoriale respective, așa cum sunt definite la art. 28 alin. (2) lit. a) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, indiferent de sursa de finanțare.”

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Redeschiderea restaurantelor la capacitate 100% presupune anumite condiții de acces. O decizie, la 1 iunie. Ce spune șeful DSU

Publicat

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a precizat luni că o eventuală deschidere a restaurantelor în proporţie de 100% va presupune anumite condiţii de acces. Acesta a adăugat că o decizie finală privind restaurantele se va lua până la data de 1 iunie.

„Dacă se creşte la capacitate de 100%, se poate să existe măsuri suplimentare. Pentru că acum, până la 50%, nu există mai multe măsuri implementate. Aşa că, dacă vrem să creştem în următoarea perioadă, în condiţiile epidemice care sunt, probabil că pentru a creşte capacitatea vor trebui să fie anumite condiţii. Dar aceste condiţii se discută în cadrul comitetului şi o să revenim cu ele „, a declarat Raed Arafat.

Vezi și VIDEO OFICIAL: Starea de alertă, prelungită cu 30 de zile în România. Ce măsuri de relaxare au fost decise. DOCUMENTE

Şeful DSU a subliniat că, în prezent, în zonele cu incidenţa sub 1,5 îmbolnăviri la mia de locuitori este permis un grad de ocupare în restaurante de 50%, cu acces necondiţionat.

„În zonele sub 1,5 incidenţă, avem până la 50% fără să spunem că sunt vaccinaţi sau nevaccinaţi. Deci, nu ştiu unde aţi văzut că noi obligăm să fie doar vaccinaţi, pentru că în hotărâre şi peste tot spune că sub 1,5 la mie incidenţă ai capacitate de restaurant 50% în interior, fără condiţionarea vaccinării, aici nu s-a condiţionat, vorbim când va creşte mai mult, când va creşte capacitatea mai mult în mod experimental, şi aici se cere într-adevăr vaccinarea sau testele, să fi fost bolnavi cu SARS-CoV-2 în ultimele 90 de zile, dar nu mai puţin de 15 zile”, a explicat Arafat.

Acesta a punctat că autorităţile nu au discutat încă despre varianta „compartimentării restaurantelor pentru vaccinaţi şi nevaccinaţi”, întrebat despre faptul că se vorbeşte în spaţiul public despre acest lucru.

„Nu s-a luat nicio decizie, nu s-a discutat încă o astfel de măsură, aşa că e prea devreme să vorbim dacă va fi aşa ceva, sau să confirmăm, sau să infirmăm. Se discută în spaţiul public. La acest moment, ce v-am comunicat sunt cele trei variante: vaccinat, testat – în condiţiile pe care le-am zis, sau ai avut boala în ultimele 90 de zile, dar nu mai puţin de 15 zile”, a declarat Arafat.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Delgaz Grid, amendă uriașă de la Consiliul Concurenței pentru abuz de poziție dominantă. Tarife nejustificate la servicii

Publicat

Consiliul Concurenței a sancționat compania Delgaz Grid SA, membră a grupului E.ON, cu o amendă în valoare de circa 30 de milioane lei (aproximativ 6,1 milioane euro) pentru abuz de poziție dominantă.Consiliul Concurenței a sancționat compania Delgaz Grid SA, membră a grupului E.ON, cu o amendă în valoare de circa 30 de milioane lei (aproximativ 6,1 milioane euro) pentru abuz de poziție dominantă pe piața serviciilor conexe distribuției de gaze naturale, respectiv pe piața serviciilor de verificări și revizii tehnice ale Instalațiilor de Utilizare a Gazelor Naturale (IUGN) în zona de distribuție a Delgaz Grid SA, potrivit Mediafax.

Delgaz Grid sancționată: abuz de poziție dominantă

„Delgaz Grid SA deţine o poziţie de monopol pe piaţa distribuţiei de gaze naturale aferentă zonelor geografice pentru care are licenţă de distribuţie, în speță judeţele situate în partea de nord a ţării (Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Cluj, Bistrița Năsăud, Timiș, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Alba, Harghita, Iași, Botoșani, Vaslui, Suceava, Neamț, Bacău)”, se arată într-un comunicat transmis luni de Consiliul Concurenței.

În cadrul investigației declanșate la sfârșitul anului 2018, Autoritatea de concurență a constatat că, în perioada martie 2015 – decembrie 2018, Delgaz Grid SA, în calitate de distribuitor de gaze naturale, a abuzat de poziția sa dominantă prin refuzul de a acorda acces tuturor companiilor din piață la o facilitate esențială – înregistrarea fișelor de evidență a lucrărilor de verificări/revizii tehnice în sa baza de date.

În acest fel, au fost create condiții discriminatorii pentru firmele prezente pe această piață față una dintre companiile cadrul grupului E.ON.

Favorizarea companiei din cadrul grupului E.ON a contribuit la consolidarea poziției acesteia pe piața serviciilor de verificări și revizii a instalațiilor de utilizare a gazelor naturale furnizate în aria de distribuție a Delgaz.

Serviciul de înregistrare a datelor din fișele de evidență a lucrărilor de verificări și revizii în baza de date a distribuitorului este indispensabil unei companii care concurează pe piața serviciilor de verificări și revizii tehnice ale instalațiilor de utilizare a gazelor naturale, fiind esențial pentru desfășurarea activității.

Delgaz-Grid sancționată: Data scadentă a verificării nu a fost transmisă consumatorilor finali

Prin neînregistrarea sau înregistrarea cu întârziere a fișelor în baza de date administrată de Delgaz Grid SA, mecanismul de funcționare a pieței serviciilor de verificări şi revizii tehnice ale instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale era întrerupt și nefuncțional, întrucât informația legată de data scadentă a verificării/reviziei tehnice nu era transmisă la timp consumatorului final, prin notificarea realizată de furnizorul de gaze naturale, sau operatorilor economici autorizați aflați deja într-o relație contractuală cu clienții.

„Acțiunile anticoncurențiale întreprinse de Delgaz Grid SA au condus atât la afectarea concurenței pe piața serviciilor de verificări și revizii tehnice furnizate în aria sa de distribuție, prin limitarea accesului operatorilor economici pe această piață și împiedicarea dezvoltării acestora, cât și la afectarea consumatorilor, prin restrângerea posibilității acestora de a-și alege furnizorii de servicii de verificări/revizii tehnice și prin creșterea cheltuielilor cu astfel de servicii” a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

În calitatea sa de operator al sistemului de distribuție de gaze naturale, Delgaz Grid SA avea o obligație specială de a asigura un tratament nediscriminatoriu pentru firmele ce acționează pe piețe conexe, îndeosebi de a evita favorizarea în orice fel a întreprinderilor care sunt parte a aceluiași grup.

Activitățile de verificare şi revizie tehnică a instalațiilor de utilizare a gazelor naturale se efectuează în condiţii concurenţiale, de către operatori economici autorizaţi de ANRE și selectaţi de clientul final.

Tarifele practicate de către operatorii autorizaţi pentru efectuarea serviciilor de verificări şi revizii tehnice ale instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale sunt stabilite în condiţii de piată, pe baza cererii și ofertei.

Delgaz Grid sancționată: a recunoscut faptele concurențiale

Delgaz Grid SA a recunoscut integral faptele anticoncurențiale și a beneficiat de reducerea amenzii.

În ultimii ani, Autoritatea de Concurență a aplicat mai multe sancțiuni companiilor care își desfășoară activitatea pe piața serviciilor conexe distribuției de gaze pentru încălcarea normelor de concurență.

Delgaz Grid sancționată: tarife excesive, nejustificate economic

Astfel, compania Distrigaz Sud Rețele SRL (DGSR) a fost amendată cu 17.650.326 lei (aprox. 3,7 milioane euro), pentru abuz de poziție dominantă manifestat prin practicarea unor tarife excesive, nejustificate economic, pentru avizarea tehnică a proiectelor de execuție, recepția și punerea în funcțiune a instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale (IUGN).

Alte firme sancționate de Consiliul Concurenței

Distribuitorul de gaze naturale Premier Energy SRL, în calitate de succesor legal al companiei Gaz Sud SA a fost sancționat cu 6,3 milioane lei (aprox. 1,3 milioane euro) pentru că a abuzat de abuz de poziția sa dominantă prin impunerea unor tarife discriminatorii pentru servicii de avizare tehnică a proiectelor, de recepţie a lucrărilor şi de punere în funcţiune a IUGN, diferenţiate în funcţie de realizatorul lucrărilor de proiectare şi de execuţie a instalaţiilor.

Distribuitorul de gaze naturale Wirom Gas SA și nouă executanţi de lucrări în domeniu au fost amendați cu 920.069 lei pentru pentru încheierea unei înţelegeri anticoncurenţiale prin care au stabilit un preț fix pentru realizarea IUGN.

În urma implementării angajamentelor asumate de E-Distribuție Muntenia SA (EDM) în contextul investigației privind un posibil abuz de poziție dominantă, durata medie de obținere a avizelor tehnice de racordare (ATR) emise de companie a scăzut cu 20%, în condițiile în care, numărul cererilor de racordare a crescut cu 30%.

De asemenea, intervenția Consiliului Concurenței a condus la creșterea transparenței procesului de racordare și a gradului general de informare a utilizatorilor în legătură cu procesul de racordare, în ultimul an, numărul de clienți care utilizează serviciul online de racordare crescând cu peste 90%.

Consiliul Concurenței monitorizează cu atenție piața gazelor naturale, mai ales în contextul liberalizării acesteia pentru consumatorii casnici de la 1 iulie 2020, și va interveni prin toate pârghiile legale pentru a descuraja orice comportament incorect.

sursa: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate