Connect with us
Publicitate

Actualitate

Peste 120.000 de apeluri înregistrate la 119, pentru semnalarea cazurilor de abuz asupra copiilor

Publicat

La numărul unic de urgență pentru semnalarea situațiilor de abuz la adresa copiilor – 119 – au fost înregistrate 120.000 de apeluri, anunță ministrul Familiei, Gabriela Firea. Acestea au fost semnalate de la începutul anului 2022 până în februarie.

„Toată recunoștința și prețuirea mea merg, astăzi, către toți cei care, de la capătul liniei 112, știu unde să lanseze, contracronomentru, apelul urgent pentru ca o viață să fie salvată sau un om să fie ajutat să iasă dintr-o situație limită. Este Ziua Europeană a numărului unic de urgență 112, linia unde fiecare secundă contează, pentru că fiecare secundă poate face diferența între viață și moarte. Acest număr este rezervat doar apelurilor care necesită intervenţia imediată a serviciilor de urgenţă (Ambulanţă, Pompieri, Poliţie şi Jandarmerie), așa că prezența de spirit și viteza de reacție a operatorului sunt esențiale”, scrie pe Facebook Gabriela Firea.

Numărul unic de urgență pentru cazurile de abuz asupra copiilor

Potrivit ministrului, de anul trecut, din ianuarie, funcționează și o altă linie importantă – 119 – numărul unic de urgență pentru semnalarea situațiilor de abuz la adresa copiilor.

De la începtul lui ianurie 2022 și până acum, la acest număr s-au înregistrat nu mai puțin de 120.000 de apeluri:

„Sigur, nu toate s-au transformat în cazuri confirmate sau cazuri grave, însă, în multe dintre aceste situații a fost vorba despre copii sau adolescenți aflați în situații grave, de abuz, violență, neglijare, exploatare, abandon. Fie că au sunat chiar ei sau părinții, rude ori adulți care au fost martori sau aveau cunoștință de astfel de cazuri, faptul că a existat acest mijloc de a cere ajutor sau a fi îndrumați și sfătuiți mi se pare extraordinar.

Trebuie să știți că, la nivelul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse și al Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție există o preocupare permanentă pentru formarea personalului și a echipelor mobile care oferă suport la 119. Operatorii care răspund la numărul unic 119 sunt învățați cum să reacționeze și cum să acționeze în momentului unui apel și, de asemenea, cum să identifice rapid din convorbire posibile situații de abuz, violență sau risc major la adresa copiilor.

În premieră, specialiștii ANPDCA au elaborat Ghidul Specialistului care operează la linia 119, un document care detaliază pașii pe care trebuie să-i respecte operatorii care răspund la aceste apeluri pentru a gestiona orice situație posibilă”, a transmis Firea.

sursă: Mediafax

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate