Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Peste 6,5 milioane de lei pentru modernizarea DJ 704K, între Vinerea și Săliștea. Proiect la CJ

Publicat

Consilierii județeni vor avea de aprobat în ședința de vineri, 16 martie, documentația tehnico-economică, faza Studiu de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul „Modernizare drum județean DJ 704K: Vinerea (DJ 704) – Săliștea (DJ 705 E), județul Alba”. Potrivit devizului general, valoarea totală a investiției pentru modernizarea porțiunii de drum este de 6.558.697,90 lei.

Drumul județean DJ 704K: Vinerea (DJ 704) – Salistea (DJ 705 E), se află pe teritoriul administrativ al orașului Cugir și al comunei Săliștea și asigură legătura localităților Vinerea și Săliștea. Are lungimea totală de 4,934 km, din punct de vedere al structurii rutiere drumul este asfaltat între km 0+000 – 0+300 și 4+608,5 – 4,934, iar restul de 4,308 km este de pământ.

În prezent, pe drumul respectiv se poate dezvolta o viteză de deplasare redusă datorită gropilor prezente în sistemul rutier, lipsei unor sisteme de scurgere a apelor pluviale atât de pe partea carosabilă (panta tranversală) cât și din zona drumului (șanțuri și podețe colmatate sau subdimensionate) și în special lipsei unei suprafețe de rulare rezistentă la acțiunea factorilor climatici.

Corectarea elementelor geometrice ale drumului, atât în plan cât și în profil longitudinal și transversal, urmate de lucrări de executare a unui sistem rutier modern ar elimina aceste neajunsuri. Având în vedere faptul că majoritatea locuitorilor din comuna Săliștea își au locul de muncă sau frecventează instituțiile de învățământ din orașul Cugir, amenajarea acestuia va facilita accesul acestora spre orașul Cugir, așa încât acest lucru va conduce la stabilizarea populației în aceasta zonă, cu toate consecințele benefice ale acesteia.

Potrivit expunerii de motive a proiectului de hotărâre supus aprobării consilierilor județeni, prin modernizarea drumului, se realizează o cale de comunicaţie care să satisfacă nevoile actuale şi de perspectivă ale utilizatorilor, reducerea costurilor de întreținere, reducerea costurilor de transport, creşterea siguranţei circulaţiei, cu un impact benefic asupra mediului.

Tronsonul de drum judeţean DJ 103 E propus modernizării este poziţionat de la km 0+000 la km 4+675, respectiv din localitatea Vinerea, de la intersecția cu DJ704 până în localitatea Săliştea. Acesta prezentă numeroase degradări la nivelul căii de rulare cât și cedări ale structurii rutiere. Elementele geometrice nu corespund cerințelor de trafic actual și de perspectivă iar lucrările de colectare și evacuare a apelor sunt nefuncționale și cu gabarite depășite.

Fiind un drum de pământ nu asigură desfăşurarea circulaţiei în condiţii normale de siguranţă şi confort pe toată perioada anului. Structura rutieră este neconformă cu necesităţile şi perspectivele de dezvoltare economică, socială şi turistică, precum şi cerinţele actuale ale utilizatorilor.

Prin soluția de proiectare adoptată în Studiul de fezabilitate s-a propus modernizarea drumului, realizarea unei structuri rutiere elastice din mixturi asfaltice, colectarea și dirijarea apelor de suprafață prin realizarea de rigole, șanțuri și podețe precum și semnalizarea corespunzătoare.

Caracteristicile tehnice principale ale construcției sunt următoarele :

– Categoria fustiri,alncțională a drumului: Drum județean;
– Clasa tehnică: IV;
– Viteza de proiectare: 25 km/h;
– Lungimea totală a traseului amenajat: 4934 m;
– Lățimea părții carosabile: 5,00 – 5,50 m;
– Lățimea acostamentelor: 0,50 – 0,75 m;
– Lățimea platformei: 6,00 – 7,00 m;
– Panta transversală este 2,5% în aliniament la carosabil (profil acoperiș) și 4% la acostamente.

În urma studiilor geotehnice elaborate și a datelor de trafic, a fost adoptată următoarea structură rutieră:

Structură rutieră ramforsată:

  • 4 cm BAR 16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108- 1:2006/AC:2008 (BA 16 conform AND 605-2014);
  • 6 cm BAD 20 leg 50/70 sau BA 20 leg 50/70 PC (cu pietris concasat) conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BAD 20 sau BADPC 20 conform AND 605-2014);
  • casete de lărgire – săpături laterale cu lățimi cuprinse între 1,00 m și 1,50 m în care se va așterne structură rutieră nouă:

-15 cm strat de forma din balast nisipos, executat conform STAS 12253-84;

-30 cm fundaţie din balast conform SR EN 13242+A1:2008 si STAS 6400;

-15 cm strat de baza din piatra sparta conform SR EN 13242+A1:2008;

-geocompozit având lăţimea de 1,0 m câte 0,5 m de o parte şi de alta a rostului longitudinal dintre caseta şi corpul structurii rutiere existente.

Structură rutieră nouă:

  • 4 cm BAR 16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BA 16 conform AND 605-2014);
  • 6 cm BAD 20 leg 50/70 sau BA 20 leg 50/70 PC (cu pietris concasat) conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BAD 20 sau BADPC 20 conform AND 605-2014);
  • 15 cm strat de baza din piatra sparta conform SR EN 13242+A1:2008;
  • 30 cm fundaţie din balast conform SR EN 13242+A1:2008 si STAS 6400;
  • 20 cm strat de forma din pământ tratat cu lianţi hidraulici rutieri executat conform STAS 12253-84.

Acostamentele vor avea structura rutiera din piatră spartă împănată în grosime de 10 cm, dispusă pe umplutură de balast cu grosimea de 20 cm. Pe sectorul 0+000 – 0+200 dreapta , se va realiza acostament consolidat cu aceeași structură ca a părții carosabile.

În urma analizei documentației tehnico-economice faza Studiu de fezabilitate s-a constatat că aceasta este întocmită în conformitate cu prevederile H.G.R. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice și a normativelor specifice în vigoare. Conform devizului general elaborat, valoarea totală a investiției este de 6.558.697,90 lei (inclusiv TVA), din care C+M 5.756.285,43 (inclusiv TVA).

Durata de realizare a investiției este estimată la 12 luni.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax