Connect with us
Publicitate

Actualitate

Peste trei sferturi dintre români se consideră mai cinstiți decât ceilalți. Ce cred despre șpagă, înșelat și minciună. Studiu

Publicat

Peste trei sferturi dintre români consideră că sunt mai cinstiți, mai sinceri și mai de încredere decât ceilalți. Este concluzia studiului Semaforul Moralității, realizat recent în România.

Serioase probleme de moralitate sunt considerate, de către peste 69% dintre românii din mediul urban care au participat la studiu, următoarele: furtul de haine sau alimente, șantajul, șpaga pentru a obține permisul de conducere sau o autorizație, adulterul, întârzierea plății datoriei către un prieten, citirea unor conversații private fără consimțământ sau evitarea unei cozi la magazin, potrivit hotnews.ro.

La polul opus, mai puțin de doi din patru respondenți consideră mai puțin grave: furtul de materiale de la serviciu, traversatul pe roșu când nu trece nicio mașină, circularea cu viteză peste limita admisă și a minți pentru a proteja sentimentele unei persoane.

Potrivit sursei citate, tinerii percep minciuna pentru a obține diverse avantaje, furtul de materiale de la birou sau citirea conversațiilor private ale unei persoane ca fiind probleme de moralitate mai puțin grave.

73% dintre românii din mediul urban consideră că politicienii de la nivel central sunt cea mai coruptă categorie economico-socială, urmați de politicienii de la nivel local (56%), preoți și înalți ierarhi (35%), mari oameni de afaceri (35%), angajați în sistemul sanitar (25%), angajați în administrația publică (24%), autorități de ordine publică (23%).

Mersul la vot și încurajarea altor persoane să participe la vot sunt contexte de implicare civică în care mai mult de 6 din 10 români din mediul urban declară că s-au aflat mai des comparativ cu celelalte situații de implicare civică testate.

În schimb, mai puțini de 4 din 10 români din mediul urban declară că participă la proteste, fac voluntariat sau raportează nereguli în aplicații (activitatea în aplicații este mai frecventă în rândul bărbaților din eșantion).

Studiul a fost realizat de Exact Business Solutions, pentru HBO România, despre perspectiva românilor din mediul urban asupra moralității, pe un eșantion de 1055 adulți, în perioada 29 septembrie – 15 octombrie 2020. Au fost incluși cetățeni cu cu vârste între 18-65 ani, educație medie și superioară. Studiul a fost dublat de unul calitativ constând în patru focus grupuri cu persoane care răspund aceluiași profil.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate