Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Pistele de biciclete și trotinete electrice reglementate printr-un ordin de ministru. Vor trebui să respecte anumite condiții


Publicat

Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA) a pus luni în dezbatere publică un proiect de ordin ce stabilește condițiile minime pe care va trebui să le respecte infrastructura destinată circulației bicicletelor și trotinetelor electrice, pentru a se alinia prevederilor europene.

Proiectul de ordin aflat în dezbatere pe siteul MLPDA apare în contextul în care România nu beneficiază acum de norme privind proiectarea și execuția pistelor pentru biciclete la standarde europene. În esență, proiectul conține un Ghid  de proiectare piste biciclete ce stabilește standardele minime pe care va trebui să le respecte aceasta.

Potrivit avocatnet.ro ghidul de proiectare a infrastructurii pentru biciclete stabilește cum se va face planificarea și dezvoltarea unei rețele de trasee pentru biciclete, cum se vor reproiecta intersecțiile, care vor fi caracteristicile pistelor pentru biciclete construite pe parcuri, în parcuri sau pe partea carosabilă, dar și cum vor trebui să arate parcările pentru biciclete, indiferent dacă vorbim despre parcarea de scurtă sau de lungă durată.

 

De exemplu, potrivit ghidului, pistele vor trebui să îndeplinescă, simultan, următoarele condiții:

  • să asigure o lățime de minimum 2,5 m pentru pistele cu un singur sens și minimum 3,0 m pentru cele cu dublu sens, fără obstacole, pe toată lungimea traseului;
  • să asigure o înălţime de liberă de trecere pe sub obstacole de minimum 2,5 m sau, dacă infrastructura deja există, de minimum 2,1 m în tuneluri, pe pasaje și poduri;
  • să asigure un spațiu de siguranță de 0,5 m în lateralele pistei pentru biciclete, liber de orice obstacol. În plus, în zona interioară virajelor se interzic obstacolele mai înalte de un metru la o distanţă cuprinsă între 0,5 m şi un metru;
  • să asigure o suprafeță a pistei pentru biciclete dintr-un material rigid, stabil, cu un finisaj antiderapant, pe toată lungimea traseului;
  • să asigure un sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale astfel încât să nu existe pericol de băltire pe suprafața pistei;
  • viteza de proiectare a pistei pentru biciclete este de 30 km/h;
  • să asigure legătura facilă și în siguranță cu partea carosabilă destinată traficului general, la capete.

 

De fapt, pistele vor trebui să arate ca în imaginea de mai jos, cu mențiunea că ele vor putea fi separate de benzile de circulație auto nu doar prin bordură, ci și prin marcaje sau scuaruri.

Secțiune pistă pentru biciclete – delimitare cu bordură

Totodată, ghidul aflat în dezbatere publică conține și o serie de exemple legate de redistribuirea spațiului unor străzi, în așa fel încât să permită costruirea de piste destinate circulației bicicletelor sau trotinetelor electrice.

Exemple de redistribuire a spațiului în cazul unei străzi cu patru benzi de circulație

Apoi, ghidul mai prevede și caracteristicile pistelor amplasate pe trotuar. Legislația interzice conducătorilor de biciclete să circule pe trotuar, dar permite îngustarea trotuarelor, cu respectarea standardelor și a normativelor, pentru a se amenaja piste pentru biciclete. Dacă spațiul permite amenajarea de trasee pentru biciclete pe trotuar, trecerea pentru pietoni și traversarea pentru biciclete vor fi supraînălțate la nivelul trotuarului la toate intersecțiile cu străzi secundare, pietonii și bicicletele având prioritate față de deplasările motorizate, apare în document.

În cazul amplasării traseelor pentru biciclete în parcuri, ghidul stabilește că acestea vor trebui separate de traficul pietonal, să aibă cât mai puține intersecții cu fluxurile pietonale și că, în cazul lor, se recomandă traseele perimetrale, adică pe la marginea parcurilor.

“La intersecțiile cu traseele pietonale, pietonii vor avea prioritate. Dacă se impune, se vor monta șicane care să oblige bicicliștii să reducă viteza la intersecțiile cu fluxurile pietonale”, mai scrie, în continuare, în ghid.

Când vine vorba despre parcarea bicicletelor, ghidul stabilește că “parcajele pentru biciclete reprezintă elemente de mobilier urban importante menite să faciliteze păstrarea bicicletei în condiții de siguranță la destinație și că “spațiile unde se amenajează parcajele publice de scurtă sau lungă durată pentru biciclete sau alte vehicule electrice cu două roți trebuie să fie dotate cu puncte sau stații de încărcare, precum și cu terminale/automate sau spații destinate plății închirierii acestora”.

La amenajarea parcărilor de scurtă durată va trebui să se țină seama de câteva criterii de bază, printre care și vizibilitate, securitate, protecţie împotriva intemperiilor și estetică.

Proiectul de ordin ce conține Ghidul de proiectare a infrastructurii pentru biciclete a fost emis de MLPDA în urma consultării cetățenilor, a societății civile și a structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale.

Reamintim că, în luna februarie 2020, Codul rutier a fost modificat, pentru a reglementa și circulația cu trotinetele electrice. Potrivit noilor reguli, acestea pot fi utilizate doar de persoanele care au cel puțin 14 ani și numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h.

Proiectul de ordin de la Ministerul Lucrărilor Publice NU se aplică momentan. Ca să se aplice, acesta trebuie să primească semnătura ministrului de resort și să fie publicat în Monitorul Oficial.

sursa: avocatnet.ro, MLPDA



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Operațiune a polițiștilor și jandarmilor din Alba Iulia, în cartierul Cetate. Patru bărbați au fost reținuți și duși la audieri

Publicat

Patru bărbați au fost reținuți miercuri seară în Alba Iulia, după o operațiune de amploare a polițiștilor. 

Se pare că este vorba despre persoane bănuite într-un dosar de furt înregistrat în oraș, pentru care exista un cerc de suspecți.

Aceștia au fost ridicați de oamenii legii în zona blocurilor M din cartierul Cetate, dintr-un apartament în care existau informații că s-ar afla chiar în acel moment.

Surse din Poliție au declarat că autoritățile aveau informații că suspecții erau periculoși și ar fi putut deveni recalcitranți, motiv pentru care s-a decis ca operațiunea să includă un număr mare de polițiști și jandarmi.

Reprezentanții IPJ nu au precizat deocamdată oficial detalii concrete legate de acuzațiile care li se aduc bărbaților reținuți.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Consiliul Elevilor solicită Guvernului să clarifice situaţia suspendarii cursurilor. LISTA unităților școlare- secții de votare

Publicat

Consiliul Naţional al Elevilor solicită Guvernului „să clarifice” situaţia privind suspendarea cursurilor fizice având în vedere organizarea în şcoli de secţii de votare pentru alegerile locale, acuzând că această decizie a venit „mult prea târziu”.

„Astăzi, Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a decis suspendarea cursurilor în format fizic pentru zilele de 25, 28 şi 29 septembrie 2020, pentru şcolile în care vor fi secţii de vot, în ciuda faptului că mai multe comitete judeţene pentru situaţii de urgenţă au luat decizia suspendării cursurilor şi pentru data de joi, 24 septembrie.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a emis, de asemenea, un ordin care conţine aceleaşi prevederi precum hotărârea CNSU. Consiliul Naţional al Elevilor condamnă ferm lipsa de responsabilitate şi nepăsarea cu care guvernanţii tratează actorii din teritoriu – elevi, părinţi şi profesori, întrucât decizia de suspendare a cursurilor fizice a venit mult prea târziu, iar autorităţile locale au fost nevoite să ia decizii în baza unor declaraţii şi nu a unor decizii ferme venite de la nivel central.

Solicităm Guvernului României să clarifice situaţia privind suspendarea cursurilor şi să urgenteze procedura de achiziţie publică pentru dispozitive conectate la internet, întrucât orice perioadă în care orele de curs se desfăşoară în format online înseamnă cunoştinţe pierdute pentru elevii care nu au acces la internet”, afirmă CNE într-un comunicat remis AGERPRES.

Potrivit CNE, în continuare, achiziţia primului lot de tablete este „blocată”, iar cele 82.000 de dispozitive „promise de minister nu au ajuns la elevi”, în condiţiile în care ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, „a declarat că orice suspendare a cursurilor fizice va fi, pe viitor, înlocuită cu educaţia online”.

Cum vezi dacă o școală este ”secție de votare” la Alegerile locale din 27 septembrie

Trei din patru secții de votare de la alegerile locale 2020 sunt organizate în școli, licee sau grădinițe, potrivit unei analize făcută de Edupedu.ro cu datele de la Autoritatea Electorală Permanentă. În aceste unități se supendă cursurile față în față vineri, 25 septembrie și luni și marți, 28-29 septembrie 2020. Autoritățile nu au pus la dispoziție nicio listă cu școlile în care nu sunt secții de votare și în care eleviivor continu cursurile față în față scrie edupedu.ro

Din totalul celor 18.794 de secții de votare organizate de autorități pentru alegerile locale din 27 septembrie 2020, înscrise în Registrul secțiilor de votare al AEP, 14.295 sunt în unități de învățământ, asta înseamnă 76,06%.

Pe tip de unitate de învățământ situația secțiilor de votare este următoarea

  • școli gimnaziale/primare 10.256
  • grădinițe 1.785
  • licee 1.394
  • colegii 845
  • seminarii 10

Pentru că nu există o listă cu școlile în care cursurile continuă, părinții, profesorii și elevii pot descărca lista secțiilor de votare de mai jos și pot căuta școala la care sunt copiii/în care sunt angajați folosind tastele ctrl+F (find/gasește). Dacă unitatea de învățământ nu este pe listă, înseamnă că elevii merg la cursuri. Dacă este pe listă, cursurile se fac online scrie edupedu.ro

Lista secțiilor de votare 2020 din județul Alba de la Autoritatea Electorală Permanentă AICI

AGERPRES, edupedu.ro, AEP

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cele mai hrănitoare alimente din lume. Ghidul necesităților de hrănire sănătoasă- BBC Food

Publicat

Mulți dintre noi suntem mai atenți la dietele noastre și la modul în care alimentele pe care le consumăm ne pot susține sănătatea, în această perioadă în care petrecem mai mult timp acasă.

Jurnaliștii de la BBC Good Food au căutat soluții practice pentru ingrediente alternative, rețete nutritive și toate aspectele legate de gătit și mâncare.

Imaginați-vă mâncarea ideală. Una care conține toți nutrienții necesari pentru a satisface, fără să depășească, cerințele noastre zilnice de nutrienți. Dacă ar exista un astfel de aliment, consumul acestuia ar oferi echilibrul nutrițional optim pentru corpul nostru.

O astfel de mâncare însă nu există, au constatat jurnaliștii. Dar putem face următorul lucru: să mâncăm ținând cont de un echilibru de alimente extrem de nutritive care, atunci când sunt consumate împreună, nu conțin prea mult dintr-un singur nutrient, pentru a evita depășirea cantităților zilnice recomandate.

Oamenii de știință au studiat peste 1.000 de alimente, atribuind fiecăruia un scor nutrițional. Cu cât scorul este mai mare, cu atât este mai probabil ca alimentu să satisfacă, dar nu să depășească nevoile voastre nutriționale zilnice, atunci când sunt consumate în combinație cu altele.

1. Migdale

579kcal, 0,91 USD, per 100g

Bogate în acizi grași mono-nesaturați. Promovează sănătatea cardiovasculară și poate ajuta la diabet.

SCOR NUTRIȚIONAL: 97

2. Cherimoya 

75kcal, 1,84 dolari, pe 100g

Fructul Cherimoya este cărnos și dulce, cu o pulpă albă. Bogat în zahăr și vitamine A, C, B1, B2 și potasiu.

SCOR NUTRITIONAL: 96

3. Bibanul de ocean

79kcal, 0,82 dolari, per 100g

Specia atlantică. Un pește de adâncime este uneori numit rockfish. Bogat în proteine, sărac în grăsimi saturate.

SCOR NUTRITIONAL: 89

4. Pește plat

70kcal, 1,15 USD, per 100g

Specii de talpă și flet. În general, fără mercur și o sursă bună de nutrienți esențiali vitamina B1.

SCOR NUTRITIV: 88

5. Semințe de Chia

486kcal, 1,76 USD, per 100g

Micile semințe negre care conțin cantități mari de fibre dietetice, proteine, acid α-linolenic, acid fenolic și vitamine.

SCOR NUTRITIONAL: 85

6. Semințe de dovleac

559kcal, 1,60 USD, per 100g

Una dintre cele mai bogate surse de fier și mangan pe bază de plante.

SCOR NUTRITIONAL: 84

7. Sfeclă

19kcal, 0,29 USD, per 100g

O sursă dietetică foarte rară de fitochimicale despre care se crede că au proprietăți antioxidante și de altă natură.

SCOR NUTRITIONAL: 78

8. Untură de porc

632kcal, 0,95 USD, per 100g

O sursă bună de vitamine B și minerale. Grăsimea de porc este mai nesaturată și mai sănătoasă decât grăsimea de miel sau de vită.

Jurnaliștii de BBC au investigat 100 de asemenea ingrediente și au calculat scorul pentru fiecare în parte.

Informații detaliate pot fi obținute AICI.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Alertă europeană: Azotatul de amoniu din airbag-uri provocă explozii. Două mărci, somate să-și retragă mașinile de pe piață

Publicat

Comisia Europeană a emis două alerte privind pericolul grav generat de azotatul de amoniu utilizat în dispozitivul de umflare a airbagului, care poate provoca explozii.

Sistemul Safety Gate al Comisiei Europene a emis două alerte extrem de grave referitoare la riscurile de explozie la dispozitivele de airbag-uri.

”În cazul unui accident care a declanșat eliberarea unui airbag pentru conducător sau a unui airbag pasager, această modificare ar putea provoca o explozie a generatoarelor de gaz. În cazul în care un generator de gaz rupează, airbag-ul nu ar avea, așadar, nicio funcție de restricționare și piesele detașate de la generatorul de gaz ar putea ajunge în interiorul vehiculului. Acest lucru ar crește riscul de rănire a călătorilor”, se arată în alerta emisă de Germania.

Asociația pentru Protecția Consumatorilor Infocons a solicitat autorităților române să intervină pentru remedierea acestor probleme la autovehiculele Mercedes-Benz și Ford înmatriculate în țara noastră.

Mărcile vizate sunt Mercedes-Benz și Ford pentru care s-a solicitat retragerea de pe piață.

Astfel, pentru Mercedes-Benz, la modelele A-Class, C-Class, GLK, E-Class, ML, GL, R-Class, SLK, SLS AMG, fabricate între 2004 și 2016, a fost emisă o alertă din cauza generatoarelor de gaz cu azotat de amoniu fără agenți de uscare, care ar putea, în anumite condiții climatice, să conducă în timp la o schimbare chimică a combustibilului.

La autoturismele marca Ford, produse în Statele Unite, la modelele Mustang, Fusion, MKZ, Lincoln Town Car, Edge, MKX, Ranger, Ford GT, fabricate din 2005 până în 2014, s-a constatat că azotatul de amoniu utilizat în dispozitivul de umflare a airbagului poate avea o modificare substanțială în timp din cauza degradării provocate după o expunere prelungită la o umiditate absolută ridicată, la temperaturi ridicate și la cicluri de temperaturi înalte.

”În cazul în care un airbag este activat, acesta poate conduce la creșterea presiunii sau poate provoca o presiune internă excesivă iar corpul acestuia să se spargă, iar fragmentele de metal pot trece prin materialul pernei care provoacă rănirea ocupanților”, se precizează în alerta emisă de Regatul Unit.

În paralel, Asociația pentru Protecția Consumatorilor Infocons a solicitat autorităților române să intervină pentru remedierea acestor probleme la autovehiculele aparţinând marcilor menţionate mai sus înmatriculate în țara noastră.

”În țările europene, în cazul unor astfel de alerte, firmele producătoare îi notifică pe cetățenii care dețin în proprietate astfel de autoturisme, prin mail, prin sms, prin poștă, pentru a veni de îndată în service-urile reprezentanțelor pentru a putea repara sau a înlocui dispozitivele care generează riscuri sau chiar a retrage produsul cu plata despăgubirilor cuvenite cu celeritate, nu după ani de zile sau niciodată, cum se întâmplă la noi”, a precizat președintele Asociației pentru Protecția Consumatorilor infocons, Sorin Mierlea citat de national.ro .

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate